Varžovai kopijuos „McLaren“ sprendimus (27)

Varžovai kopijuos „McLaren“ sprendimus
logo 2010 Kovo 12 d. 18:59, McLaren
„Mercedes“ komandos vadovas Rossas Brawnas mano, kad jo ir kitos komandos neturi pasirinkimo ir turės kopijuoti sudėtingą „McLaren“ bolide įdiegtą sistemą, kurios legalumą patvirtino Tarptautinė automobilių federacija (FIA).
„F-ortakiu“ vadinama sistema padeda sumažinti galinio sparno efektyvumą tiesiosiose, kas padeda pilotui išvystyti iki 6 kilometrų per valandą didesnį greitį. Sistemą aktyvuoja pats pilotas, alkūne arba keliu pridengdamas bolido viduje esančią angą, taip orą nukreipdamas link galinio sparno.
Šis sprendimas susilaukė didelio varžovų dėmesio, kurie mano, kad tai yra judantis aerodinaminis elementas, o jų naudojimas yra uždraustas. Tačiau po kruopštaus bolidų patikrinimo, FIA paskelbė, kad pilotas ir jo veiksmai negali būti vadinami judančia bolido dalimi ir sistemos taikymas yra legalus.
R. Brawnas, pripažino, kad nėra tikslo skųsti teisėjų sprendimą ir jie patys stengsis sukurti panašią sistemą.
„Dabar mes turėsime sukurti savo versiją. Anksčiau nevisai supratome situaciją, bet dabar FIA paskelbė savo taisyklių interpretaciją, todėl visi stengsis sukurti kažką panašaus“, - sakė britas.
McLaren“ ilgai sekėsi paslėpti šią naujovę, kuri buvo pristatyta tik treniruočių Bahreino trasoje išvakarėse.
„Žinojome, kad jie kažką daro, bet nevisai supratome ką ir kaip. Dabar jau viskas aišku“, - sakė R. Brawnas.
Tačiau „Lotus“ ekipos technikos direktorius Mike Gascoyne‘as mano, kad sistema turėtų būti uždrausta.
„Aš vis dar esu įsitikinės, kad tai judantis aerodinamikos elementas, nes bolido aerodinamika keičiasi. Ar tai pasiekiama pilotui pajudinus koją ar ne, nėra svarbu. Žinome taisykles, bet jų interpretacija yra šiek tiek kvailoka“, - sakė jis.
„Dabar visi stengsis padaryti tą patį ir galų gale niekas neturės jokio pranašumo, o mes išleisime daugybę pinigų. Kam visa tai? Būsime keliomis dešimtosiomis sekundės dalimis greitesni, bet visi pagreitės tiek pat, todėl tik švaistysime laiką. Klasikinė „Formulė-1“, - skundėsi M. Gascoyne‘as.

Komentarai (27)
abL
| 03/13 01:32 Atsakyti
Senai reikia padaryti labiau lankstesnes taisykles visokiom techninem naujovem, nes galu gale turi vykti kova ne tik trasoje, bet ir uz jos ribu. O dabar susidaro toks ispudis, kad kas nors sukuria ka nors naujo, o visi jau priprate prie tu grieztu tobulinimo taisykliu, skundzia tas naujoves, tokiu budu niekas nejudes i prieki ir visi bolidai taps identiski, o tai negerai, o dabar kazkas sukure kazka naujo, kiti prades kopijuot, bekurdami sukurs dar geriau ir tt.. Kaip pernai buvo ir su difuzoriais, kurie ispradziu buvo geriausi pas Brawn, poto juos kure kitos komandos, taip vis sugalvodamos kazka naujo, geresnio ir tt.. Tai yra konkurencija ir reik maziau verk ir dirbt. Aisku tokiem, kaip lotus kuriu biudzetai labai riboti, sutinku, kad atrodo pinigu svaistymas, taciau tada nereikejo lyst i ta f1 ir verkt, kad mes neturim pinigu.
jv
| 03/12 22:21 Atsakyti
kai kas nors sukuria ka nors kontraversisko, visi teisinasi jog taip nedare nes galvojo kad nelegalu... tiesa ta kad visi taip nedare nes nesugalvojo, o paskui bando prikist... nezinojom...
galilas
| 03/12 22:01 Atsakyti
"Sistemą aktyvuoja pats pilotas, alkūne arba keliu pridengdamas bolido viduje esančią angą, taip orą nukreipdamas link galinio sparno. " - na kazkaip nevisai suprantu kas ir kaip.. tai jeigu neuzdengia tos skyles, tai kur tada eina tas oras? ir kaip suprantu per bolido nosi turi buti to oro paemimas..
del judanciu/nejudanciu elementu, tai manau FIA teisi, lenktynininko negalima laikyti judancia aerodinamikos dalimi..
Wasia
| 03/12 21:56 Atsakyti
>>GAMBLER>> Visiskai pritariu. Net ir tik keli pelnyti papildomi taskai - jau geri dividentai nuo investicijos. O kol kiti sukurs - bus laiko dar ka nors tobulinti :) Taip buvo su Ferrari, taip buvo su Brawn, dabar McL pasiseks :) Idomu, kas sekantis kokia netiketa naujove sugalvos?
nepaprastai
| 03/12 21:39 Atsakyti
gal kas turit infa kaip tatai veikia? Bo teoriskai suprantu procesus ir nauda, tik butu smagu, jog atsirastu konkretesne paaiskinimu schema.
almisMcL
| 03/12 21:29 Atsakyti
kol visi tai idiegs praeis laikas o mclaren jau turi ir savo jegas gales skirti kitiems dalykams
Rolle
| 03/12 20:36 Atsakyti
FIA kaip LIETUVA taisykliu (istatimu)konkreciu ner,arba juos gali apeit kas nori ir kaip nori!Ir sitoks taisykliu neaiskumas suzlugdys sita sporta!Man kaip fanui tai tikrai uzkniso kiekvieno sezono pradzia.
Varadero
| 03/12 19:45 Atsakyti
ne taip viskas paprasta kaip gali pasirodyti. McLaren ne veltui slepe sia naujove ir pristate tik dabar. Taip jie praktiskai uzsitikrino, kad niekas jos negales tiesiog nukopijuoti iki kitu metu. Nes norint sukurti analogiska sistema tektu modifikuoti visam sezonui homologuota kokpita, o jo modifikacijos siekiant igyti daugiau greicio sezono metu yra uzdraustos (galimos tik jei pakeitimai susije su saugumo didinimu). Tad bandoma kopijuoti bus pati principa, bet kopijuotojai tures nelengva uzduoti si principa pritaikyti nekeisdami kokpito
McNerka
| 03/12 19:44 Atsakyti
dar net nepasitvirtino si naujovė o daugelis inkščia.. gal ne kiekvienas pilotas sugebės ta skyle uždengt (juk blaško dėmesį ir jau tarp taip daugybės mygtukų).. manau jog nauda perdedama(juk oro isiurbimo anga ant nosies irgi didina oro pasipriesinima).. panašu jog ne kuriems veikėjams svarbu palot..
RaudonasBaronas
| 03/12 19:44 Atsakyti
uzuojauta kai kuriems apgailetinems. kiekviena komanda turi kazka savo sukurusi. McLaren visus apdejo su vamzdziu, Ferrari - su ratlankiais, Brawn pernai su difuzorium ir visa jo maitinimo sistema ir pan. pan.
×

TOP naujienos