Vengrijos GP: spaudos konferencija

Vengrijos GP: spaudos konferencija
logo 2005 Rugpjūčio 01 d. 19:04, Toyota
Jūsų dėmesiui pateikiame Vengrijos GP spaudos konferencijos vertimą.
KLAUSIMAS (K.): Kimi, vertinant vakarykštę starto poziciją kvalifikacinėje treniruotėje, jos rezultatą ir tai, kas atsitiko prieš savaitę Hockenheime, galime teigti, kad šiandieną puikiai padirbėjote.
KIMI RAIKKONENAS (K.R.): Taip, išties. Žinodamas, kad šeštadienį teks startuoti pirmam, pasirinkau rizikingą strategiją į kuro baką pildamas nedaug degalų. Tačiau tai pasiteisino. Lenktynėms įpusėjus, užstrigau už Michaelio, bet sugebėjau išsilaikyti trasoje vienu ratu ilgiau ir aplenkiau jį. Esu laimingas, tačiau truputį apmaudu, kad ant pakylos nestovi antrasis „McLaren“ pilotas.
K.: Sakote, kad buvote užstrigęs už Michaelio, tačiau mes matėme išties įspūdingą kovą tarp jūsų. Kokia buvo situacija?
K.R.: Paskutiniajame posūkyje jis visuomet atitrūkdavo, todėl negalėjau prie jo priartėti tiesiojoje. Po starto važiavome labai panašiu tempu, tačiau po pirmųjų sustojimų jaučiau, kad galiu važiuoti greičiau. Priartėdavau prie jo, bet aplenkti niekaip nepavykdavo. Vienu momentu buvau labai arti, tačiau tada sutrukdė ratu atsilikę sportininkai. Gerai, kad pasirinkome skirtingą strategiją.
K.: Ar sprendimas antrojo sustojimo metu pilti nedaug kuro buvo priimtas lenktynių metu?
K.R.: Pirmojo sustojimo metu komanda pakeitė strategiją taip, kad antrasis sustojimas man būtų naudingas. Šioje vietoje jie labai teisingai nusprendė.
K.: 40 rate, prieš pat Jūsų komandos draugo pasitraukimą, pasiekėte rato įveikimo rekordą. Tuo metu nuo jo buvote atsilikęs 7 sekundėmis. Ar tada manėte, kad galite nugalėti?
K.R.: Nežinau ir niekas niekad nesužinos. Automobilis po paskutiniojo sustojimo buvo labai greitas, tačiau nesistengiau iš jo išspausti visko. Nenorėjau be reikalo rizikuoti.
K.: Michaeli, lenktynių pradžioje susidūrėte su Kimio, o pabaigoje su Ralfo spaudimu. Trumpai papasakokite apie pirmuosius ratus.
MICHAELIS SCHUMACHERIS (M.S.): Pradžioje buvau patenkintas savo tempu. Kimis stojo anksčiau, todėl kuro turėjo mažiau, ir aš vis vien galėjau važiuoti jo greičiu. Tačiau laikui bėgant, padangos vis labiau dilo ir mano greitis krito. Po pirmojo planinio sustojimo sugebėjau likti priekyje, bet mačiau, kad jis (Kimi Raikkonenas – red. past.) yra greitesnis. Tikėjausi, kad Kimis sustos anksčiau už mane, tačiau jis išsilaikė ratu ilgiau. Tai jam išėjo į naudą. Jeigu būtume sugebėję ir po antrojo sustojimo išlikti priekyje, galbūt būtume nugalėję, kadangi lenkti čia yra labai sunku. Bet kuriuo atveju, tai mums buvo puikios lenktynės. Dabartinėje situacijoje antroji vieta visiems yra gera motyvacija ir atlygis už sunkų darbą pastaraisiais mėnesiais.
K.: Antrojo sustojimo metu į Jūsų bolidą buvo įpilta žymiai daugiau kuro nei į Kimi. Taigi, kai Juanas Pablo pasitraukė iš lenktynių, Kimis turėjo pranašumą važiuodamas lengvesniu automobiliu.
M.S.: Taip, tačiau jis jau pirmavo prieš mane solidžia persvara. Man nebuvo galimybių jį pavyti. Vienintelė galimybė man buvo stoti kartu su juo arba ratu vėliau. Tada būčiau bandęs išsilaikyti priekyje, tačiau, kaip jau minėjau, esu patenkintas ir tokia baigtimi.
K.: Tuomet Jūsų jaunėlis brolis neleido atsipalaiduoti iki pat lenktynių finišo.
M.S.: Kai supratau, kad Juanui Pablo ir Kimi pasipriešinti negaliu, paprasčiausiai saugojau padangas ir važiavau tokiu tempu, kuris buvo reikalingas išlaikyti poziciją. Jau minėjau, kad lenkti šioje trasoje yra nepaprastai sunku, o lenktynių pabaigoje tai padaryti tampa dar sunkiau, kadangi visų padangos praranda optimalų sukibimą. Ralfas prie manęs priartėjo, jis buvo greitesnis, tačiau to nebūtų užtekę lenkimui šioje trasoje.
K.: Ralfai, sveikiname su pirmuoju podiumu „Toyota“ komandoje. Visą popietę buvote labai pajėgus.
RALFAS SCHUMACHERIS (R.S.): Turiu pasakyti, kad komanda sunkiai dirbo viso savaitgalio metu. Nebuvau labai patenkintas trijų sustojimų strategija, tačiau pasirodo – klydau. Už tai dėkoju vyriausiajam inžinieriui. Puikiai pasirodėme kvalifikacijoje, lenktynėse, sustojimų metų taip pat nekilo jokių problemų – visas savaitgalis buvo labai geras.
K.: Dėl ko labiau jaudinotės: ar dėl to, kaip geriau pasirodyti kvalifikacijoje su lengvu bolidu, ar dėl tinkamo sustojimų paskirstymo lenktynių metu?
R.S.: Sunku pasakyti. Žinojome, kad čia bus aukšta temperatūra, todėl padangas paruošėme tinkamai. Ieškojome balanso tarp greito bolido kvalifikacijoje ir kuo vėlyvesnio sustojimo techninio aptarnavimo zonoje. Girdėjome begales komentarų apie mūsų gerus rezultatus kvalifikacijoje ir neatitinkamus lenktynėse. Tikiu, kad šiandieną nustebinome daugelį ekspertų. Važiavome greičiau už visus, aišku, išskyrus „McLaren“. Šiuo momentu jie gyvena kitame pasaulyje.
K.: Kaip elgėsi Michaelio „Ferrari“ paskutiniuose ratuose?
R.S.: Matėte, kad jis važiavo tokiu greičiu, kokio užteko išlaikyti antrai pozicijai. Michaelis labai gerai įveikdavo paskutinįjį posūkį, todėl pasivyti jį tiesiojoje galimybių man nebuvo. Tiesą sakant, tikėjausi klaidos, kurios jis nepadarė.
K.: Kimi, atėmėte 10 taškų iš Fernando persvaros kovoje dėl čempiono titulo. Ką dabar galvojate?
K.R.: Be abejo, padėtis geresnė nei po paskutiniųjų lenktynių, tačiau apmaudu yra tai, kad vis prarandame taškus tada, kai jis juos lengvai pasiima, o kitose varžybose reikia „atsilošinėti“. Dar liko keletas etapų ir, jeigu mums pavyks pasiekti tokius rezultatus, kokius pasiekėme šiandien, o Fernando kas nors atsitiks, dar galime kovoti dėl čempiono titulo. Tą dabar ir ruošiamės daryti.
K.: Labai neilgai važiavote iki pirmojo savo sustojimo. Tikriausiai tikėjotės po jo atsidurti priekyje Michaelio. Tiesa, tai atsitiko tik po antrojo apsilankymo techninio aptarnavimo zonoje.
K.R.: Taip, šeštadienį pasirinkome skirtingą strategija, atsižvelgdami į tai, kad į trasą turėsiu išvažiuoti pirmas.
K.: Ar lemiamas buvo antrasis sustojimas?
K.R.: Taip, kadangi sustojau vienu ratu vėliau. Nežinojome kada į boksus sukti ketina Michaelis. Tikėjomės, kad mums pasiseks trasoje išbūti ilgiau. Vėliau šiek tiek pakoregavome strategiją, kuri man leido atitrūkti nuo Michaelio.
K.: Ar laimėjęs jaučiate turįs greičiausią automobilį?
K.R.: Taip, aš nugalėjau. Deja nežinome, kaip viskas būtų pasisukę, jeigu J.P.Montoya nebūtų pasitraukęs.
K.: Michaeli, ar Jums patiko šiandienos lenktynės?
M.S.: Taip, tačiau, galite paklausti Kimi, jos nebuvo labai atkaklios. Jis mane persekiojo, tačiau galimybės lenkti nebuvo. Kai lenktynių pabaigoje ratu pasivijau Rubensą, supratau, kad lenkimai šioje trasoje yra įmanomi tik tuomet, kai esi žymiai greitesnis už varžovą. Paskutinysis posūkis yra gana greitas, ten prarandamas sukibimas su trasos paviršiumi ir tai trukdo aplenkti oponentą pirmame posūkyje. Taigi, aš tiesiog važiavau tempu, kuris mano poziciją išlaikė saugia. Lenktynių pradžioje daugiau dėmesio skyrėm Juanui Pablo, kadangi manėm, jog Kimis už mane stos vėliau.
K.: Ar po šių lenktynių manote, kad atradote tinkamas padangas likusiems etapams?
M.S.: Šioje trasoje jos buvo labai geras pasirinkimas. Akivaizdu, kad padangos skirtingose vietose elgiasi vis kitaip, tačiau, nežiūrint į tai, mums dar reikia daug padirbėti. Kvalifikacijoje galime kovoti dėl aukštų pozicijų, ko anksčiau daryti negalėjome, taigi judame teisinga kryptimi.
K.: Ralfai, trečioji, ketvirtoji vietos „Toyota“ komandai turėtų būti labai geras rezultatas.
R.S.: Be jokio abejonės. Manau, iš šio etapo išpešėme geriausia, ką galėjome.
K.: Pirmajame posūkyje po starto turėjote kontaktą su Rubensu. Ar tai nepakenkė bolidui?
R.S.: Laimei, ne. Pirmasis posūkis visuomet būna tikra kovų arena, taigi visko pasitaiko.
K.: Pirmojo sustojimo metu aplenkėte Jarno. Kaip tai įvyko?
R.S.: Jis techninio aptarnavimo zonoje lankėsi ratu anksčiau. Žinojau, kad abu važiuojame skirtingomis strategijomis. Be to, nesusidūriau su lėtesniais sportininkais.
K.: Michaeli, ar po pirmojo rato pirmame posūkyje turėjote problemų su šiukšlėmis? Starto metu ten įvyko gana daug incidentų.
M.S.: Ne. Situacija nebuvo labai bloga.
K.: Kimi, šiandieną Jenni (Kimi Raikkoneno žmona – red. past.) jubiliejus. Ar ši pergalė yra didžiausia Jūsų dovana jai?
K.R.: Taip, tačiau vakare žadu daugiau dovanų.
K.: Papasakokite, ką jautėte stovėdamas ant nugalėtojų pakylos, kai matėte savo žmoną, mamą, tėvą.
K.R.: Be abejonės buvau laimingas. Atvykdami čia, žinojome, kad bus labai sunku. Išvažiuojame su pergale ir 10 taškų kišenėje. Tai geriausias būdas pradėti atostogas. Kodėl neturėčiau būti laimingas?
K.: Ar svarstėte galimybę lenktynėse stoti keturis kartus?
K.R.: Ne, rinkomės tarp dviejų ir trijų sustojimų taktikos. Galiausiai pasirinkome tris.
K.: Ką žadate daryti per pertrauką iki kito etapo Turkijoje?
K.R.: Dar nežinau, tačiau tikrai kažką linksmo.
M.S.: Ruošiuosi Turkijai.
R.S.: Kelias dienas pabūsiu su šeima. Viskas.
K.: Michaeli, kaip jautėtės vėl galėdamas kautis dėl pergalės? Paskutinį kartą tai darėte Imoloje.
M.S.: Neblogai. Tačiau ilgai džiaugtis tuo jausmu neteko. Tiesą sakant, kai kovoji, negalvoji, kad kaunies dėl pergalės, dėl antros ar trečios vietos. Tiesiog sukoncentruoji visą dėmesį į kovą ir į tai, ką darai. Tada, kai varžaisi suprasdamas dėl ko kovoji ir kokioje pozicijoje važiuoji, jausmas yra kitoks. Man būtent taip ir buvo.
K.: Vakar Rosas Brawnas minėjo, kad šiais metais treniruočių metu atrodo rasdavote tinkamas padangas, tačiau lenktynėse jos dirbdavo prastai. Norėčiau paklausti, kiek laiko testavote, kol nusprendėte lenktynėse važiuoti su šiomis padangomis? Ar su jomis važiuosite ir likusio sezono metu? Ir kaip manote, ar neriboti bandymai leidžia jums greičiau tobulinti padangas?
M.S.: Buvo momentų, kai atsivežėme apavą, kuris netiko lenktynėms, tačiau šį kartą pasiruošėme neblogai. Dabar reikia išsiaiškinti, ar kitame GP tos pačios padangos tiks, ar ne. Ne vien treniruočių kokybėje yra esmė.
K.: Ar šios padangos buvo ilgų treniruočių ir bandymų, ar kelių ratų rezultatas?
M.S.: Ilgų treniruočių.
K.: Michaeli, ar vakar pasirinkote būtent tokias padangas dėl to, kad tikėjotės žemesnės temperatūros? Ir ar turėjote problemų su galinėmis padangomis?
M.S.: Galutinai apsispręsti reikia šeštadienio ryte, 8 valandą. Taigi jau penktadienį turi žinoti, ką rinktis. Po Rubenso važiavimo, buvome tiksliai apsisprendę, tačiau matėme, kad lenktynių pabaigoje sukibimo vis tiek trūko. Žinojome, kad laukia karšta diena, kitko nesitikėjome.
K.: Ar jaučiate papildomą malonumą ant podiumo stovėdamas kartu su broliu?
M.S.: Be abejo. Kartu „aplaistėme“ ne vieną pergalę. Atrodo, tai pirmasis kartas, kai esame spaudos konferencijoje abu, o jis važiuoja už „Toyota“ vairo. Todėl tikiu, kad jam turėtų būti dar maloniau.
R.S.: Be komentarų.
K.: Kimi, ar šią pergalę galime laikyti kompensacija už nesėkmes Hockenheime ir Nurburgringe?
K.R.: Nevadinčiau to kompensacija. Sunkai dirbome, kad galėtume nugalėti, galbūt, mums šiek tiek pasisekė. Tačiau prisiminkite, kad Juanas Pablo pasitraukė, tad šiandien galėjome turėti du „McLaren“ pilotus ant pakylos. Aišku, gali atrodyti, kad tai tarsi kompensacija, kadangi iš lenktynių iškrentame jose pirmaudami, o kitose atsiimame, ką praradome. Tačiau aš nesijaučiu taip, lyg būčiau kažką atgavęs.
K.: Ralfai, pirmame posūkyje po starto nepalikote vietos Fernando. Ar matėte jį?
R.S.: Ką?
K.: Kas įvyko tarp judviejų pirmame posūkyje?
R.S.: Nieko neįvyko. Įveikiau pirmą posūkį kuo puikiausiai. O ką, jis buvo šalia?
K.: Taip, Jūs netgi palietėte F.Alonso priekinį sparną.
R.S.: Tikrai? Tuomet labai atsiprašau.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983