WRC. Akmenėliai ir kengūros. Antroji dalis

WRC. Akmenėliai ir kengūros. Antroji dalis
logo 2005 Lapkričio 21 d. 22:34, Subaru
Pasaulio čempionato ralio sezonas pasibaigė. Galime neskubėdami aptarti paskutinio etapo rezultatus ir žinias apie būsimąjį 2006-jų sezoną.
Manau, reikės kada nors nuskristi į Australiją ir pasižiūrėti, kaip iš tikrųjų atrodo tie raudonieji akmenėliai – beveik guolių rutuliukai, nuo kurių žvyro kelias toks slidus. Jei kas nors šią žiemą būsite ten, atvežkite, prašau, saują. O dabar prisiminkime, kokie buvo Australijos ralio rezultatai:
1. F.Duvalis, „Citroën",
2. H.Rovanpera, „Mitsubishi",
3. M.Stohlis, „Citroën",
4. C.Atkinsonas, „Subaru",
5. G.Galli, „Mitsubishi",
6. R.Kresta, „Ford",
7. D.Sola, „Ford",
8. A.Schwarzas, „Škoda“.
"Citroen"
Francois Duvalis šiais metais, manau, turi teisę būti pavadintas skandalingiausiu WRC vairuotoju. Nuo pat sezono pradžios jis buvo labai greitas. Greitas, bet per pirmąjį pusmetį sugebėjęs iškovoti vos keletą taškų ir po to triukšmingai išmestas iš „Citroen“ komandos. Be to, jo atsisakė šturmanas. F.Duuvalis buvo tikras 2005-ųjų Mak-Krešas.
Dabar, Australijoje, Francois iš anksto deklaruotas tikslas buvo finišas. Geriau žemesnėje pozicijoje, bet demonstruojant profesionalų stabilumą, be avarijų. Na ir ką, kovodamas pagal savo galimybes, „neužsivesdamas“ ir todėl išvengdamas lemtingų klaidų, iškritus trejetui lyderių, Francois ėmė ir laimėjo. Idealus rezultatas: maksimaliai aukštas ir tiksliai laiku. Laiku, nes po Australijos jau nebus galimybių „kovos sąlygose“ demonstruoti savo pajėgumą ekipažus renkantiems komandų vadovams. Tiesa, su „Ford“ susitarti nepavyko, į privačią „Kronos“ komandą taip pat gali nepavykti įsiprašyti, nes finansavimas čia numatytas tik dviejų ekipažų dalyvavimui visose sezono varžybose, Sebastienas Loebas pasirašė kontraktą, vietą gavo ir Xavieras Ponsas. Be to, pratęsti sutartį su šia komanda labai tikisi Manfredas Stohlis.
Bet variantų yra. „Citroen Xsara WRC“ automobiliais planuoja važiuoti dar dvi privačios komandos - „ORECA“ ir „PH Sport", be to, yra kitų, tame tarpe ir gamyklinių, komandų, kurios dar nebaigė formuoti savo ekipažų. Galų gale gali „netikėtai“ atsirasti finansavimas ir papildoma vieta, dar vienas automobilis „Kronos Racing“ komandoje.
"Subaru"
Antruoju būtinai reikia paminėti kitą labai jauną ir perspektyvų sportininką – Chrisą Atkinsoną. Šiose „namų“ varžybose jis laimėjo aštuonis greičio ruožus (GR), dar penkiuose buvo antras. Puikūs rezultatai. Svarbiausia, kad tai jau ne vienas – du laimėti GR, kuriuos būtų galima vertinti kaip laimingą atsitiktinumą. Chrisas „dviem šaukštais“ semiasi patyrimą ir pastebimai progresuoja. Šiose Australijos varžybose dėl neaiškaus gedimo (nors smūgio lyg ir nebuvo, bet sulinko vairo traukė) praradęs daugybę laiko, dar apsisukęs trasoje (važiuodamas dideliu greičiu „padarė“ beveik 360 laipsnių apsisukimą ir kažkaip stebuklingai sugebėjo išvengti medžių) jaunasis australas iš pirmosios vietos nukrito į tryliktąją, o po to vėl pakilo iki ketvirtos. Na, žinoma, akmenėliai – rutuliukai jam yra įprasti, naminiai. Gal jis žino ir burtažodį, kurį ištarus, po ratais nelenda kengūros?
"Mitsubishi"
Harri Rovanpera tokio slaptažodžio tikrai nežino, nes numušė bent porą šių šoklių sterblinių. Bet Harri kengūros neįveikė, jis finišavo antras. Tiesa, teko gerokai pakovoti, tame tarpe ir su per priverstines atostogas nepraradusiu greičio Colinu McRae. Harri užimta antroji vieta yra patvirtinimas, kad „Mitsubishi“ sėkmingai vykdo savo planą metų gale kovoti dėl prizinių vietų. Be to, labai gali būti, kad vargas su valdomais diferencialais, apie kurį šiais metais jau kalbėjome, pasikeitus taisyklėms leis įgyti tam tikrą inžinerinę persvarą prieš kitas komandas, naudojusias techniškai pranašesnius automobilius. Pastariesiems dabar kai kuriuos takelius reikės minti iš naujo, o „Mitsubishi“ patyrimas dar visai šviežias.
"Citroen“ privačiai
Antrąjį kartą šiais metais, aplenkęs kai kuriuos tikrai pajėgius gamyklinių komandų ekipažus, ant podiumo užkopė trečiąją vietą užėmęs M.Stohlis, vairuojantis privačios komandos „Citroen Xsara“. Kartu su juo – šturmanė Ilka Minor. Jie neleido tapti prizininku nuo tryliktosios vietos iki pat podiumo pakilusiam Chrisui Atkinsonui, kuris, kaip žinia, yra (ne tik) vietinė žvaigždė. Tiesa, nepaisant puikių rezultatų, Manfredas vis dar neturi kontrakto su „Kronos Racing OMV World Rally Team“. Nors vieta lyg ir žadėta, bet galutinio sprendimo gali tekti laukti iki gruodžio vidurio.
"Ford"
"Ford“ komanda išsirinko antrąjį „gamyklinį“ vairuotoją. Juo tapo Mikko Hirvonenas, su kuriuo pasirašyta net trejų metų sutartis. Komandos vadovas Malcolmas Wilsonas, suformavęs komandą 2006-iesiems, neslepia pasitenkinimo ir naujuoju „Focus WRC“. Iš tikrųjų, šis techniškai paprastesnis, nei konkurentų, automobilis (parengtas pagal 2006-jų sezono reikalavimus), sukurtas greičiau, nei per vienuolika mėnesių, Australijoje pasirodė labai neblogai, juo buvo laimėti du GR, o jei nebūtų su Toni Gardemeisterio automobiliu atsitikę keletas smulkių gedimų (vandens pompos pavaros dirželio problema, įtrūkusi variklio turbinos detalė), rezultatai galėjo būti dar geresni.
Markko Martinas, netilpęs į „Ford“ komandos sudėtį, dabar bando surasti vietą „Mitsubishi", „Škoda“ ar kurioje nors „Citroen“ remiamoje privačioje komandoje.
"Subaru“ prieš „Mitsubishi"
Šiais metais bent keletą kartų buvo kilusi diskusija apie „Subaru“ ir „Mitsubishi“ automobilių jėgų santykį N grupės automobilių varžybose. Dar prieš keletą metų trasose karaliavo EVO. Automobilių galimybės buvo apylygės, „Mitsubishi EVO“ gal truputį didesnis variklio sukimo momentas, o „Subaru Impreza“ gal truputį lengviau valdoma. Bet „Mitsubishi EVO“ automobiliai pigesni, jų servisas lengviau prieinamas. Dabar, pasikeitus „Subaru“ požiūriui į „artimiausių civiliams“ automobilių sportą – grupės N automobilius ralyje, veikiant ne vienai firmai ("Prodrive"), kuri gamyklos palaikoma ruošdavo Imprezas sportui, o keletui, įskaitant ir mums turbūt artimiausią Tommi Makkineno firmą Suomijoje, situacija ėmė sparčiai keistis „Subaru“ naudai.
Geras pavyzdys yra PWRC ("Production“ arba „normaliai gaminamų", beveik serijinių automobilių) Pasaulio ralio čempionatas. Jo rezultatai (pagal automobilių markes) tokie: pirmas tris vietas užima Imprezos, pirmajame penketuke yra trys Imprezos ir du „Mitsubishi", dešimtuke santykis 8:2, o penkioliktuke 11:4 „Subaru“ naudai. Bet reikia tikėtis, kad šis žaidimas neliks „į vienus vartus", kad jau dešimtąją Evoliuciją išleidžiantis „Mitsubishi“ gamintojas vėl pakils ir ralio trasose konkuruos su „Subaru“ kaip lygus su lygiu.
Jei pasitvirtins kalbos, mums, civiliams vairuotojams, bus suformuota trijų pakopų Lancerių gama, panaši į tokią, kokia dabar yra „Subaru Impreza“ (pagal 2006-ųjų modelių gamą – 160 AG Impreza 2.0R, 230 AG Impreza 2.5 WRX ir „beveik ralio automobilis“ 280 AG Impreza 2.5 WRX STI). Tuo geriau ir įdomiau bus abiejų markių gerbėjams.
Nors Pasaulio ralio čempionato varžybų sezonas pasibaigė, tikiuosi, dar bus pranešimų apie formuojamas komandas ir rengiamus naujam sezonui automobilius. Kaip jau dabar matosi, „Citroen“ faktiškai lieka ralyje, gamintojas, matyt, tikrai stipriai rems „Kronos Racing“. „Peugeot 307“ taip pat turėtų važiuoti privačiose komandose, nors gamintojas žada sutelkti dėmesį į kitą automobilių sporto šaką. Laukiame žinių. Baigiasi metai, bet ne ralis.
Šaltinis: Arturas Jucaitis,


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140