WRC. Argentinoje ralis su mėsa

WRC. Argentinoje ralis su mėsa
logo 2005 Liepos 15 d. 10:19, Peugeot
Jūs manote, kad mes, lietuviai, valgome daug mėsos? Sunku įsivaizduoti, bet Argentinoje jos suvalgoma daug daug daugiau. Normalus patiekalas atrodo kaip lėkštė–kalnas. Ir jokių bulvių. Įsivaizduojate? Jei kartais pakliūsite svetingam argentiniečiui į rankas jo tėvynėje, būkite pasirengę...
...apie ką mes čia?... Atsiprašau, tai nuo karščio. Iš tikrųjų šį kartą domėsimės ne Argentinos virtuve, o keliais. Ralio keliais. Nes jau šiandien, liepos penkioliktą dieną, Kordobos provincijoje vyksta devintosios šio sezono WRC varžybos (arba, jei Jums taip patogiau, pirmosios antros sezono pusės varžybos) – Argentinos ralis. Trasos, ralio Greičio Ruožai (GR) yra ten, kur baigiasi pampos, kalvose ir slėniuose, kurių vardai – įsiklausykite – Punilla, Kalamučita ir Traslasierra. Pietų Amerika. Dabar ten žiemos vidurys, 6 laipsniai pagal Celsijų. Suvalkiją žinote? Visai nepanašu.
Taigi, keliai
Iš tikrųjų, labai gražu. Puikūs reginiai aplink, WRC automobilių „smūgiu“ įveikiamos brastos, tramplinai, dideli greičiai traukia žiūrovus. Vairuotojams nėra lengva: kelio danga vis kitokia, yra sunkiausiai prognozuojama, lyginant su Graikijos, Turkijos ir Kipro trasomis.. Vietomis – „normalūs“ kalnų keliai, nuokalnės ir įkalnės. Yra palaido žvyro GR, yra siaurų ir vingiuotų atkarpų, ir labai greitų, ir akmenuotų segmentų. Labai daug priklauso nuo oro sąlygų, galimos liūtys. Atitinkamai – loterija yra padangos. Papildomas rūpestis – variklio darbo kontrolė, derinimasis prie kintančių sąlygų (gražiai angliškai „engine mapping“) ir galios praradimas, trasoms kylant iki pat 2200 m virš jūros lygio.
Komandos, ekipažai
Kelią valys Sebastienas Loebas („Citroen Xsara WRC“, Nr. 1), Petteris Solbergas, kurio „Subaru Impreza“ pažymėta numeriu 5, startuos antras, po jų pajudės Tonio Gardemeisterio valdomas „Ford Focus“ su numeriu 3 ant durelių.
CITROEN: yra šansų laimėti šeštą pergalę, tai tikrai labai stiprus motyvas Sebastienui Loebui. Būtų keista manyti, jog Sebastienas staiga „sugedo“. Jo šansai laimėti yra tikrai dideli.
Prieš varžybas pastebėję nedidelį alyvos nuotekį, mechanikai pakeitė Sebastieno automobilio variklį. Sėkmingai susiklosčius aplinkybėms, keitimas įvyko „legaliu“ laiku, tokiu būdu ekipažas ir komanda išvengė baudų.
Fracois Duvalis, po avarijos Kipre išmestas iš komandos ir dabar vėl į ją sugrįžęs, mušasi į krūtinę tvirtindamas, jog tikrai vairuos atsargiai ir būtinai finišuos, duodamas komandai įskaitinių taškų. Turėkime mintyje, kad Francois kurį laiką nesitreniravo, be to, dabar važiuoja su nauju šturmanu.
SUBARU: ir paprastai, ir sunkiai paaiškinamos nesėkmės gerokai kilstelėjo įtampą. Visi supranta, jog būtinai reikia pergalės. Petteris Solbergas kalba atsargiai: „Tai vienos iš varžybų, kuriose galiu būti „viršūnėje“. Chrisas Atkinsonas Argentinos ralį yra matęs tik per TV, tačiau yra vairavęs panašiose sąlygose.
Praėjusio sezono patyrimas rodo, kad SUBARU ekipažai pirmauti gali. Šiame ralyje turėtų galutinai paaiškėti, ar tikrai inžinieriai išsprendė važiavimo per brastas problemas ir Impreza dabar jau nebijo vandens. Ar įmanoma laimėti? Kitas pasaulio kraštas, kitos sąlygos, kitos padangos. „Mūsų taktika dabar yra laukti ir žiūrėti.“ – Tai komandos vadovo Davido Lapwortho žodžiai. Gera pradžia – Petteris nugalėjo „Shakedown“ lenktynėse. Tiesa, ši pergalė mažai tenulemia.
MITSUBISHI: atnaujinta galinės dalies pakaba, pakeista jos geometrija. Harrio Rovanperos ir Gianluigio Galio ekipažai mano, jog gali finišuoti labai arti podiumo, o gal net iškovoti vietą ant jo. Nors MITSUBISHI komanda, kaip ir ŠKODA, šį sezoną kol kas nelabai turi kuo pasigirti, vis dėlto EVO perspektyvos atrodo šviesiau, galima pastebėti tikrai gerų ženklų.
Tarptautinė automobilių sporto federacija, siekdama neprarasti dar dviejų vardų WRC sąraše, abiems šioms komandoms išimties tvarka leido 2006-jų sezono metu taupant lėšas praleisti po trejas varžybas, dalyvauti tik trylikoje etapų.
FORD: duomenų paieška nukreipia tik į 2004-jų Argentinos ralį, kuris komandai buvo sėkmingas: Francoisas Duvalis ir Stephane‘as Prevotas finišavo treti. Dabar gi, matyt, nieko naujo. Inžinieriai rengia naują automobilį, o Tonis (Gardemeisteris) važiuoja.
PEUGEOT: „Shakedown“ rezultatai prasti, abu ekipažai nuo lyderio atsiliko apie penkias sekundes. Panašu, jog komanda pradeda susitaikyti su mintimi, jog dalyvavimo WRC čempionate nepavyks užbaigti efektingomis pergalėmis. Ar tai reiškia, jog vairuotojams bus „atrištos rankos“ asmeniniams bandymams? Vargu, greičiau bus pasirinkta strategija kovoti dėl maksimalių komandinių taškų. Bet – matysime.
CITROEN ruošiasi ateinančiam sezonui, gamintojo tiesiogiai remiami važiuoja du „negamykliniai“ „Kronos Racing“ – „OMV World Rally Team“ ekipažai: su Manfredu Stohliu, užėmusiu antrąją vietą Kipre (tai buvo tikra sensacija) ir su Xavieru Ponsu prie „Citroen Xsara WRC“ 2004 vairų.
Startuos ir „Production“ grupės automobiliai. Vieni pirmųjų savo N4 Imprezą varžyboms užregistravo „Qatar Petroleum/ Autotek Motorsport“ ekipažas Nasseras Al-Attiya ir Chrisas Pattersonas. Teko matyti juos Suomijoje – sustojo GR finiše, tamsaus gymio ponas Al-Attiya, neišlipdamas iš automobilio, blizgančia „muiline“ nufotografavo degantį Collino McRae „Ford“ ir nuvažiavo toliau. Toks arabo savaitgalis su nuotykiais šiaurinėje Pasaulio dalyje.
Šiluma ir TV
Bet grįžkime prie lietuviškos vasaros karščio. Gal verta pasižvalgyti į kitų šalių patyrimą? Štai Japonijoje siūloma biuruose nevilkėti švarkų. Marškiniai trumpomis rankovėmis leistų kondicionuoto oro temperatūrą laikyti ties 28 laipsnių atžyma, tokiu būdu šalies mastu sutaupant nemažai elektros energijos. Kai kuriems iš mūsų vistiek būtų per šilta… tai gal geriau grįžkime prie mėsos, nebūtinai argentinietiškos. Su šaltu alumi, daržovėmis ir raliu televizoriaus ekrane.
„Shakedown“
1. P.Solberg
2. G.Galli
3. T.Gardemeister
4. H.Rovanpera
Šaltinis: Arturas Jucaitis,


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553