WRC: Didžiojoje Britanijoje: kaip atpažinti automobilį?

WRC: Didžiojoje Britanijoje: kaip atpažinti automobilį?
logo 2005 Rugsėjo 16 d. 12:43, Subaru
Šiandien prasideda vienas prestižiškiausių ir gražiausių WRC renginių – Didžiosios Britanijos etapas, Velso ralis. Varžybų, kurias rekomenduočiau pamatyti, sąraše šis ralis būtų iš karto po Suomijos.
Jei kalbėtume apie žiedines lenktynes ir reikėtų sugalvoti ką nors „kuo nepanašesnio“, ralis Britanijoje būtų geras pavyzdys. Jei bus „tikros“ vasaros pabaigos dienos, sausos ir šiltos, ralis bus panašus į suomiškąjį, o jei (kaip įprasta) lis, bus ypatingo slidumo purvynai.
Po greičio ruožo automobilį atpažinti galima tik iš priekio, visa kita būna „užtinkuota“ storu purvo sluoksniu.
Galima per naktis žiūrėti Pasaulio čempionato Didžiosios Britanijos ralio įrašus. Taip, čia ne Suomija, kur beveik sterilus maišytas su akmens dulkėmis žvyras, o pusė greičio ruožų kelio – ore. Čia senovinės pilys, pievos, miškai ir purvynai. Be to, lietus ir rūkas. Galima tikėtis, kad šiais metais ir vėl ekipažai lietuje „šienaus“ pakelių žalumynus, slys, tikrins griovių gilumą ir visureigiškąsias ralio automobilių savybes. Jei taip neatsitiktų, bus daug dulkių.
Iš orų galima tikėtis visko. Nors prognozuojamos būtent dulkės, bet, iš ryto pašvietus saulei, po pietų jau gali merkti lietus.
Pirmoji asociacija su šiuo raliu man yra kaip eilėraštis skambantys kažkieno apie Richardą Burnsą pasakyti žodžiai: „kai įsivaizduoja šlapiais nukritusiais medžių lapais nuklotus Velso miškų keliukus, Richardas nejučia pradeda šypsotis...“ Ar bereikia ką nors pridurti?
Ambicijos
Kas ir kodėl turi ypatingų interesų Velse? Pirmiausia – „Subaru“, nes „Impreza“ Anglijoje yra kultinis automobilis. Šiame WRC ralyje „Subaru“ vairuotojai yra šventę pergales aštuonis iš dešimties paskutinių kartų.
Petteriui Solbergui pergalė čia svarbi taip pat, kaip Marcusui Gronholmui Suomijoje. P.Solbergas būtent čia tapo Pasaulio čempionu. Jei Petteris laimės, tai bus ketvirtus metus iš eilės pasiekta pergalė Velse. Nors, tiesą sakant, šiais metais entuziazmo nėra labai daug, išvertus į lietuvių kalbą ir truputį sutrumpinus Solbergo komentarus, liktų „Taip, bet...“
Žinoma, laimėti nori ir tikisi Sebastienas Loebas, jam reikalinga pergalė „į kolekciją“. Būtent dabar tam yra visos galimybės: puikiai subalansuotas greitas automobilis, („Citroen Xsara“), konkurencingos ir gal net teikiančios pranašumą prieš „Pirelli“ padangos („Michelin“), puiki sportinė „forma“ ir sukaupta patirtis.
Tikrai geros sportinės formos yra ir Marcusas Gronholmas. Be to, čia ne asfaltas, kuris jam dėl automobilio ir padangų savybių tinka tik šlapias. Marcusas kovos.
Jei nesusipyks su „Peugeot“, gerų „vaizdelių“ parodys ir Markko Martinas, prie „Ford“ vairo garsėjęs šimtametriniais šoniniais slydimais Velse.
„Atvirai slaptas“ Mitsubishi ginklas Gianluigi Galli, matyt, pasistengs įsirašyti „pliusiukų“. Turi ką pasakyti ir „Ford“.
Vardai
Be abejo, šį ralį stebės Richardas Burnsas. Apie jį žinių nėra daug, po chemoterapijos ir švitinimo, kurių, gydytojų nuomone, nepakako, atlikta galvos smegenų operacija. Pranešimuose teigiama, jog ji pavyko, pats Richardas energingai „kabinasi“ į gyvenimą. Šį rugpjūtį jis dalyvavo vienoje iš ralio švenčių Didžiojoje Britanijoje ir neatrodė ligos palaužtas. Manau, galiu visų mūsų vardu, prisidėdamas prie šimtų tūkstančių ralio mėgėjų visame pasaulyje, šiam puikiam žmogui ir pirmo ryškumo ralio žvaigždei palinkėti kuo geriausios kloties.
Minios ralio fanų perka bilietus, kad vėl trasoje pamatytų kitą gyvą legendą – Coliną McRae. Jam trisdešimt septyneri, jis 25 kartus yra nugalėjęs WRC varžybose, iš jų tris kartus – Velso ralyje. Mak-Krešo pravardę ne veltui įgijęs sportininkas yra iš tų, kurie visada važiuoja „ant ribos“. Pasaulinio ralio trasose jis tapo žvaigžde kartu su „Subaru Impreza“, „seniesiems“ žiūrovams ir dabar šie vardai neatsiejami.
Šiame ralyje Colinas vairuos Škodą. Komandos vadovai padarė viską, kas buvo įmanoma, kad automobilį priderintų prie C.McRae stiliaus, įveikti 800 bandymų kilometrų. Pats Colinas mano, kad yra pakankamai greitas būti dešimtuke, o P.Solbergas apie važiavimą po ilgos pauzės (Colinas nestartavo WRC berods nuo 2003-jų Naujosios Zelandijos etapo, t.y. jau 18 mėnesių) sako, kad būtų visiška nesąmonė tikėtis rezultato taškų zonoje.
Panašu, kad bus į ką žiūrėti. Jei ne greitai, tai efektingai. Colinas moka.
Faktai
Velso ralis rengiamas nuo 1932-jų metų. Dabar jis yra Pasaulio ralio čempionato etapas ir svarbi regiono ekonomikos dalis. Reikia pasakyti, šitoks ekonomikos tvarkymo būdas man patinka.
Nuo šių metų ir šis renginys turės vieną SSS (Ypatingąjį Greičio Ruožą) po stogu. Bus gražu.
Neprognozuojami orai neleidžia pamiršti padangų problemų. Jų kiekis apribotas, vadinasi, galima turėti pakankamai, bet vienos rūšies padangų (su rizika, kad būtent ta rūšis nebus pati tinkamiausia) arba įvairių, bet tada su rizika, kad per mažai tinkamų.
Išskirtinis Velso ralio bruožas yra vietomis pakankamai platūs, kietos dangos keliai, kuriuose vairuotojai nėra „pririšami“ prie vienos trajektorijos „išpjautų“ vėžių. Slidu, bet, jei automobilis puikiai valdomas, vairavimas teikia labai daug malonumo.
Gamta nelepina žiūrovų: kai ralis Velse buvo paskutinis čempionato etapas ir vykdavo lapkričio mėnesį, čia galėjai tikėtis ne tik lietaus, purvynų, rūko, bet ir temperatūros žemiau nulio. Po to, kai ralį perkėlė į rugsėjį, atrodė, jog bus tarsi „graži vasaros pabaiga miške“. Bet buvo kaip visada, šlapia, slidu ir šalta.
Gal šiais metais bus geriau? Noriu į Velsą.
Šaltinis: Arturas Jucaitis,


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. tundrinė 3754
2. Valode 3719
3. fandom 3713
4. Tadas Misevičius 3703
5. D27 3687