WRC. Po Japonijos ralio: 2-oji dalis

WRC. Po Japonijos ralio: 2-oji dalis
logo 2005 Spalio 19 d. 19:40, Subaru
Ralio sezonui artėjant prie pabaigos, mus pasiekia informacija apie tai, kas ir kaip „po WRC vėliava“ vyks ateinančiais metais. Dar prieš Japonijos ralį buvo paskelbtas preliminarus 2006-jų metų WRC varžybų tvarkaraštis.
Tvarkaraštis:
sausio 20-22 dienomis – Monte Karlas,
vasario 3-5 – Švedija,
kovo 3-5 – Meksika,
kovo 24-26 - Ispanija,
balandžio 7-9 – Prancūzija,
balandžio 21-23 – Argentina,
gegužės 5-7 – Italija,
gegužės 19-21 – Graikija,
rugpjūčio 11-13 – Vokietija,
rugpjūčio 18-20 – Suomija,
rugsėjo 1-3 – Japonija,
rugsėjo 22-24 – Kipras,
spalio 6-8 – Turkija,
spalio 27-29 – Australija,
lapkričio 10-12 – Naujoji Zelandija,
lapkričio 24-26 – Didžioji Britanija.
Varžybų nežada padaugėti, tačiau datas siūloma keisti. Velso ralis, užsitikrindamas šaltą orą (naktimis galima tikėtis temperatūros žemiau nulio) ir slidžius kelius, grįžta į vėlyvą rudenį ir vėl tampa baigiamosiomis sezono varžybomis. Gaila, tačiau ir WRC etapas Suomijoje tikriausiai vyks vėliau – pasistūmės iš rugpjūčio pradžios į pabaigą. Gaila todėl, kad tuo metu orai Suomijos viduryje jau darosi vėsesni, vakaroti paežerėse prie palapinių būna šalta. Norisi tik karštos sriubos ir į miegmaišį, o rugjūčio pradžioje dar būna pakankamai šilta ir pokalbiams prie laužo, ir maudynėms viename iš tūkstančio ežerų...
Sezoną pradeda, kaip ir priklauso, neprognozuojamas Monte Karlo ralis, po jo, kaip įprasta, seka Švedijos žiema. Nuo kovo pradžios komandos keliaus pirmyn – atgal po pasaulį. Galima pastebėti, jog Vokietijos ir Suomijos varžybos sujungtos į vieną „maratoną“, paliekant laiko tik skubiam „stovyklos perkraustymui“.
Šis tvarkaraštis nėra galutinis, jis turėtų būti patvirtintas per keletą savaičių.
Kontraktai
Paskelbta, jog dvejų metų kontraktą ateinantiems sezonams su „Ford“ komanda pasirašė Marcuso Gronholmo ekipažas. Šis faktas dar kartą patvirtina, jog „Ford“ pretenduos į pačias aukščiausias vietas 2006-aisiais. Gali būti, jog naująjį „Ford WRC“ automobilį pamatysime dar šiais metais, Australijos varžybose.
Tarp kitų pretendentų vairuoti šios komandos automobilius išlieka Tonis Gardemeisteris, Francois Duvalis ir Markko Martinas.
Po nelaimės Velse Markko šių metų varžybose nedalyvaus, tačiau jo vadybininkas Paulas Turneris tvirtina, jog M.Martinas nori važiuoti ir yra kupinas ryžto siekti pergalės 2006-jų sezono metu. Tačiau gali būti, kad po Markko patirtos sunkios psichologinės traumos komandų vadovai rinksis kitus… Ką gi, laikas eina, netruksime viską sužinoti.
Saugumas
Nenutyla kalbos apie saugumą ralyje. Žinoma, ralio automobiliai yra pasiekę tikrai aukštą saugumo lygį. Paskutinės avarijos, kuriose iki šių metų Didžiosios Britanijos ralio žuvo žmogus, įvyko 1985 m., kai Korsikos ralyje žuvo Attilio Bettega, tame pačiame ralyje, automobiliui „nuskridus“ į griovį ir užsidegus, 1986-aisiais žuvo šturmanas Henris Toivonenas (po šio įvykio buvo uždraustos varžybo B grupės ralio automobiliais), o 1993-aisiais Australijos ralyje žuvo šturmanas Rodgeris Freethas.
Niekas neneigia, kad automobilių sportas yra pavojingas. Avarijos atsitinka nuolat, daugelis jų tik dar kartą įrodo, kad automobilių saugumo sistemos yra labai geros. Pavyzdys – Petterio Solbergo ir Philo Millso, važiavusių apie 160 km/h greičiu, smūgis į betono luitą, skirtą stabdyti tankus (praėjusiais metais Vokietijos ralyje). „Subaru Impreza“ atšokusi trenkėsi į kitą bloką, po avarijos atrodė, kad iš automobilio liko metalo laužo krūva, tačiau abu sportininkai iš įvykio vietos išėjo patys.
Tačiau akivaizdu, kad kai kurie smūgiai išlieka labai pavojingi. Pirmiausia tai yra avarijos, kurių metu automobilis į nejudančią kliūtį atsitrenkia šonu arba stogu. Nepaisant stipraus saugos karkaso, apsauga yra per menka. Sunku tikėtis, kad ralio automobiliai virs šarvuočiais, bet galime laukti naujų saugumo reikalavimų kėbulams. Štai Sebastienas Loebas pareiškė, jog vertėtų didinti minimalią automobilių masę, stiprinant automobilio saugumą būtent šoninio smūgio bei smūgio į stogą atvejais. „Jei kokiais 30 kg sunkesnis stogas automobilį padarytų realiai saugesniu, tai pridėkime tuos kilogramus“, - sakė pasaulio čempionas.
Šaltinis: Arturas Jucaitis,


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144