WRC: Prasideda WRC pirmenybės (56)

WRC: Prasideda WRC pirmenybės
logo 2005 Sausio 21 d. 09:44, Peugeot
Šiandien prasideda 2005 m. WRC (Pasaulio ralio čempionatas), rengiamas FIA (Tarptautinės automobilių federacijos). Pirmasis čempionato etapas, kurių iš viso bus 16, yra vienas sunkiausių ir garsiausių, Monte Karlo ralis.
Trumpai apie WRC
Pirmenybių metu varžomasi dėl dviejų čempionų titulų: vairuotojų ir gamintojų. WRC sudaro 16 etapų (ralių), kurių vienas trunka tris dienas: nuo penktadienio iki sekmadienio. Aštuonias pirmas vietas iškovoję lenktynininkai pelno taškus taip pat, kaip ir „Formulėje-1": laimėtojas 10, antros vietos laimėtojas - 8 , toliau 6, 5, 4, 3, 2, 1 atitinkamai.
WRC dalyvių automobiliai pagal paruošimą skirstomi i dvi grupes: gamykliniai ir serijiniai. „Gamyklinių“ komandų sąrašas gana trumpas, lyginant net su „Formule-1“. Jį sudaro tik 6 komandos: „Citroen“, „Ford“, „Subaru“, „Peugeot“, „Mitsubishi“ ir „Škoda“. Kiekvieną etapą lenktynininkai pradeda ta pačia tvarka kuria jie yra išsidėstę einamųjų metų įskaitoje, o pirmąjį etapą – pagal praėjusių metų rezultatus. Vieno etapo metu visi greiio ruožai turi vykti ant tokio paties tipo kelio dangos. Šiuose ruožuose vidutinis greitis negali viršyti FIA nustatytų 130 km/h ant minkštos kelio dangos (pvz. žvyro) ir 110 km/h ant kietos kelio dangos (pvz. asfalto).
Griežti techniniai reikalavimai
WRC reguliuoja griežti techniniai FIA reikalavimai, iš kurių kai kurie, pvz., taškų sistema, pasirodys pažįstami mūsų skaitytojams. Kiekviename automobilyje įmontuotas variklis turi atlaikyti bent du etapus. Automobilių atsarginių dalių naudojimas, kaip ir automobilio elementų skaičius bei techninės charakteristikos, yra griežtai reglamentuoti. Dviejų lenktyninių automobilių komanda, per sezoną gali sunaudoti ne daugiau kaip 10 važiuoklių. Vieno etapo metu negalima sunaudoti daugiau kaip 12 padangų – 3 komplektus, o automobilių aptarnavimas ir remonto darbai taip pat griežtai apriboti.
WRC 2004 m.
2004 m. čempionu tapo prancūzas Sebastienas Loebas (vairavęs „Citroen Xsara“), surinkęs 118 taškų, nuo jo 36 taškais atsiliko 2003 m. čempionas, norvegas Petteris Solbergas („Subaru Impreza“), o trečiu liko ir lietuvių liaudyje apdainuotą estų lėtumą paneigė Markko Martinas („Ford Focus“) su 79 taškais. Visas pirmasis asmeninės įskaitos šešetukas atrodė taip: 1. S.Loebas („Citroen“) – 118 taškų, 2. P.Solbergas („Subaru“) – 82, 3. M.Martinas („Ford“) – 79, 4. Carlosas Sainzas („Citroen“) – 73, 5. Marcusas Gronholmas („Peugeot“) – 62, 6. Francois Duvalis („Ford“) – 53. Pilna komandinė įskaita atrodė taip: 1. „Citroen“ – 194 taškai, 2. „Ford“ – 143, 3. „Subaru“ – 122, 4. „Peugeot“ – 101, 5. „Mitsubishi“ – 17.
2005 m. WRC kalendorius
Pateikiame jums 2005 m. čempionato kalendorių:
1. Monte Karlo ralis, vyks sausio 21–23 d.;
2. Švedijos ralis, vasario 11–13 d.;
3. Meksikos ralis, kovo 11–13 d.;
4. Naujosios Zelandijos ralis, balandžio 8–10 d.;
5. Italijos (Sardinijos) ralis, balandžio 29–gegužės 1 d.;
6. Kipro ralis, gegužės 13–15 d.;
7. Turkijos ralis, birželio 3–5 d.;
8. Graikijos (Akropolio) ralis, birželio 24–26 d.;
9. Argentinos ralis, liepos 15–17 d.;
10. Suomijos ralis, rugpjūčio 5–7 d.;
11. Vokietijos ralis, rugpjūčio 26–28 d.;
12. Britanijos (Velso) ralis, rugsėjo 16–18 d.;
13. Japonijos ralis, rugsėjo 30–spalio 2 d.;
14. Prancūzijos (Korsikos) ralis, spalio 21–23 d.;
15. Ispanijos (Katalonijos), spalio 28–30 d.;
16. Australijos ralis, lapkričio 11–13 d.
Monte Karlo ralis
Monte Karlo ralis yra vienos seniausių ir garsiausių lenktynių pasaulyje. Pirmosios lenktynės įvyko dar 1911 m. ir nuo tada lenktynininkai nuolatos susirenka čia, prancūzų Rivjeroje, varžytis dėl vieno prestižiškiausių autosporto trofėjų. Sudėtingos oro sąlygos tik dar labiau paaštrina adrenalino ištroškusių dalyvių jausmus, kai sausą asfaltą keičia šlapia, purvina ir nemažą ralio dalį – sniegu ir ledu padengta kelio danga. Ralis startuoja saulėtose ir dažnai gana šiltu oru pasižyminčiose Monako miesto gatvėse, tačiau kilometras po kilometro nenumaldomai kyla Prancūzijos Alpėmis aukštyn, kur saulę ir šiluma keičia lietus ir sniegas. Ne vieną kartą dalyviams yra tekę grumtis ir su pūga, tačiau jau po keleto kilometrų nusileidę vos šiek tiek arčiau jūros lygio lenktynininkai ir vėl gali išvažiuoti ant sauso asfalto.
Tokios vairavimo sąlygos dažnai neleidžia nuspėti lenktynių nugalėtojo, o šis turi turėti ne tik patvarią techniką, patyrusį ir gerai trasą išstudijavusį šturmaną, bet ir būti geru visapusišku lenktynininku, bei sumaniai pasirinkti padangas. Pastaraisiais metais čia pergales šventė tik 2 lenktynininkai: S.Loebas, 2004 m. ir 2003 m., ir Tommi Makinenas, 4 kartus iš eiles prieš tai. Tommi Makinenui pavyko tai, ką pasiekė tik dar du lenktynininkai: Sandro Munaris, Walteris Rohrlis – laimėti ralį net 4 kartus.
Trasa labai vingiuota ir siaura, ypač kalnuotose vietovėse, tačiau netrūksta ir ilgesnių atkarpų, kuriose galima išvystyti nemažą greitį. Šiuo metų laiku anksti temsta ir didžiumą žiūrovų dalį sudarantiems prancūzams ir italams kūną turėtų ne kartą užplūsti susijaudinimo ir nekantravimo jausmas tolumoje išvydus halogenines žibintų šviesas. Šiemet šių lenktynių etapai išdėstyti dar glaudžiau ir tai leis žiūrovams trasoje patirti dar daugiau įspūdžių.
Ralis ir „F-1.LT“
Šiemet, greta „Formulės-1“ naujienų ir lenktynių apžvalgų, interneto portalas „F-1.LT“ pateiks jums ir Pasaulio ralio čempionato etapų apžvalgas. Tikimės, kad šios įspūdingos lenktynės sudomins ne vieną.
Kas nugalės šiemet: šaltakraujis, su dominuojančiu „Formulėje-1“ Michaeliu Schumacheriu lyginamas S.Loebas, įspūdingasis „Misteris Holivudas“ P.Solbergas, greitasis estas Markko Martinas, o gal ir kas kitas, pamatysime tik metų pabaigoje.
Linkime visiems gerų įspūdžių stebint WRC kovas.

Komentarai (56)
Jacques
| 01/30 17:54 Atsakyti
Teisutis> ytariu,kad AF1 turejo omenyje "gravel crew",pernai jos buvo uzdraustos,o siemet vel sugrazintos,bet manau,kad ir jos nedaug ka gali padaryti,kai bet kuris ziurovas ant trasos bet kuriuo metu gali sniego primetyti ar dar kokia rimtesne kliuty uzdeti ant kelio,jam nepatinkanciam pilotui...
Teisutis
| 01/22 15:08 Atsakyti
AF1> neleisti komandoms naudotis žvalgų pagalba yra nerealu, bet kuris greičio ruože esantis žmogėnas gali būti žvalgas, su tuo kovoti praktiškai neįmanoma
McLukas
| 01/22 13:19 Atsakyti
Tikri saunuoliai bet butumete jei ir Moto GP naujienas parasytumete.
Mmarukas
| 01/22 09:23 Atsakyti
Šaunuoliai. seniai taip reikėjo.
IloveAUTO
| 01/22 06:10 Atsakyti
f-1.lt nu, maladiec vyrai:))
DeMeo
| 01/22 00:59 Atsakyti
Restepa F-1.LT :D Ilgai to laukiau, kol apie WRC pradesit rasyt, nes istikro tai Pasulyje populiariausios ne ziedines lenktynes :) GO Subaru :)
kotryna24
| 01/21 20:34 Atsakyti
sikart is menines puses ivertinsiu :) Nuotrauka labai ispudinga :) Tokia galima pasididinti ir isireminti...Labai jaukios nuotraukos spalvos :)
.:M.S:.
| 01/21 20:24 Atsakyti
Dziugu, kad F-1.lt apima vis platesni autosporto rata ! :)
Vodka
| 01/21 19:35 Atsakyti
nuo kada apie WRC cia rashyt pradejo?
vils
| 01/21 19:25 Atsakyti
puiku . WRC ir f-1 geriausios autosporto sakos pasaulyje. kada gi bus galima paiilseti nuo Bumbio.>>>>>>>. Ferrari ir schute - sudas .
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas