WRC. Turkijoje: „slikais“ per purvyną

WRC. Turkijoje: „slikais“ per purvyną
logo 2005 Birželio 07 d. 23:06, Subaru
Nepavykus laiku sutvarkyti apšvietimo, ketvirtadienio vakarą varžybos neprasidėjo, pirmasis greičio ruožas (GR) buvo atšauktas. Tiesa, niekas dėl to nenustebo, nes dalyviai buvo informuoti jau prieš dešimt dienų.
Niekas nenustebo ir dėl galutinių rezultatų: laimėjo Sebastienas Loebas, antras finišavo Petteris Solbergas, trečias – Marcusas Gronholmas. Ketvirtoji vieta – ovacijos – Carlosas Sainzas. Bet apie viską iš eilės.
„Mitsubishi“ veržiasi pirmyn
Dviejų ypatingų automobilių gamintojų iš Japonijos konkurencinės kovos istorijoje įbrėžta svarbi žymė. Seniai praėjo laikai kai visi žinojo, kad daugiausia šansų laimėti turi Tomis ir jo EVO. Šių dienų WRC „Mitsubishi“ ir „Subaru“ priešpriešoje laimi tik Impreza. Ir štai, pirmą kartą nuo 2001-jų SAFARI ralio, dabar, Turkijoje, taisyklė sugriauta: „Mitsubishi“ pirmavo prieš „Subaru“. Ir prieš visus kitus. Tiesa, pirmavo neilgai. Bet šios minutės yra puikus ženklas, rodantis, kad komanda artėja prie užsibrėžto tikslo netolimoje ateityje įžengti į taškų zoną ir siekti vietos ant podiumo.
Kaip sąžiningai prisipažino „Eurosporto“ transliacijoje draugiškai „Žižiu“ vadintas Gianluigi Galli, jam dar neužtenka patyrimo išsilaikyti M.Gronholmo ir P.Solbergo priešaky. Bet pirmavimo faktas rodo, kad tris briliantus primenančio ženklo ekipa artėja prie prizininkų.
Tiesa, G.Galli, puikiai važiavusiam ne tik pirmuosiuose GR, nepavyko savo galimybių parodyti iki galo. Automobilis veikė puikiai, padangos buvo išsirinktos sėkmingai (prie pastarosios temos dar grįšime), prieš varžybas „atrasti“ amortizatoriai prisidėjo prie valdymo charakteristikų pagerinimo – viskas buvo puiku, bet kažkoks trūkęs vamzdelis „išjungė“ variklio turbokompresorių, iš karto reitinguose nustumdamas Žižį žemyn. Galutinėje įskaitoje užimta aštuntoji vieta yra tarsi paguodos prizas.
G.Galli komandos draugas Harri Rovanpera pirmą varžybų dieną buvo priverstas sustoti trasoje ir varžybas vėliau tęsė ne tiek siekdamas rezultato, kiek norėdamas išnaudoti „kovinio“ testavimo galimybes.
Kaip sakė Mario Fornari, komandos technikos direktorius, labai svarbu, kad rimtų mechaninių problemų nebuvo.
Ketvirtoji „Citroen“ pergalė iš eilės
Penktoji pergalė šį sezoną. Sebastienas Loebas artėja prie čempiono titulo. Bet dar nėra jo užsitikrinęs. Pats, kaip visada, kalba kukliai: pergalių serija kada nors baigsis, todėl pastaroji pergalė yra tik žingsnis link serijos pabaigos… Iš tikrųjų, net sunku įvertinti realų Sebastieno pajėgumą: nors po pirmosios dienos atotrūkio Petteris ėmė artėti, iki varžybų pabaigos savo atsilikimą nuo Sebastieno gerokai sumažindamas, vis dėlto jis nepriartėjo tiek, kad keltų bent kokią realią grėsmę S.Loebo pergalei. Vadinasi, gali būti, kad Sebastienas gali važiuoti dar greičiau. Bet gali būti ir priešingai: jau esame kalbėję (dar daugiau, citavę patį S.Loebą), kad sumažinus važiavimo tempą labai sunku išlaikyti maksimalią koncentraciją, didėja klaidų tikimybė. Vadinasi, formulė (lėtai = saugiai) neveikia.
Užtat puikiai veikia senas, bet, pasirodo, visai nesurūdijęs ginklas – Carlosas Sainzas ir formulė (matadoras + Xsara = dešimtuko vidurys). Nepaisant pokyčių, kurie buvo jam naujiena (naujos kartos padangos, šiek tiek pasikeitęs, be to, nepriderintas Carloso vairavimo stiliui automobilis), nepaisant tikrai sunkių šių varžybų oro sąlygų, C.Sainzas pasirodė puikiai, finišuodamas būtent toje pozicijoje, kur būdavo laukiamas Francois Duvalis. Kartu su S.Loebu iškovoti 15 taškų gamintojų įskaitoje.
Ar istorija turės tęsinį? Pats C.Sainzas po finišo Turkijoje griežtai neatmetė starto Graikijoje galimybės, bet kol kas jos nepatvirtino nei jis, nei komandos vadovai.
„Subaru“ silpnoji vieta – padangos
Bet gali būti, kad tai jau ne „Pirelli“ problema, o tiesiog laiku neatspėtos sąlygos, kurios bus trasose. Automobilis buvo suderintas gerokai sausesniam orui. Jei pirmuosiuose GR Petteris dar laikėsi tarp lyderių, tai po pietų, kai, bandydami ieškoti geresnio sprendimo, padangas pakeitė į naujas (kurios buvo projektuotos eksploatavimui 30 laipsnių temperatūroje, o oras tesušilo iki 16), atsilikimas viršijo minutę. Kaip žinia, ralyje tai yra daug. Maksimalus skirtumas buvo pasiekęs net pusantros minutės. Varžyboms finišavus liko mažiau, nei minutė, t.y. atsilošta 30 sekundžių. Bet šios sekundės atspindi ne kovą tarp Solbergo ir Loebo, o Petterio konkurenciją su Marcusu dėl antrosios ir trečiosios vietų.
Ką gi, antroji vieta ir aštuoni taškai palieka galimybę kovoti dėl čempiono titulo, nors, matant kaip veikia „kalkuliatorius Loebas“, vilčių nėra labai daug.
Petterio komandos draugas Chrisas Atkinsonas, apgadinęs automobilį, sugrįžo į varžybas, bet kovoti dėl vietos taškų zonoje jau neturėjo jokių galimybių, taigi, varžybas baigė „treniruočių režimu“.
Ar sekasi „Peugeot“?
Komandinėje gamintojų įskaitoje laikosi pirmoji vieta. O štai „asmeninio blizgesio“ truputį trūksta. Marcusas Gronholmas liko trečias, nesugebėjęs atsispirti Petteriui ir išlaikyti antrąją vietą. Markko Martinas, kurį ištiko nedidelis kuriozas (estas bandė nuplauti priekinį stiklą, bet netyčia kliudė jungiklį ir „iškirto“ variklį), važiuoja taip pat, t. y. ne pirmas, bet tarp lyderių, sėkmingai rinkdamas taškus sau (po Turkijos ralio trečias absoliučiame reitinge) ir komandai.
„Ford“ ir „Škodai“ vėl pritrūko sėkmės
Tonis Gardemeisteris keletą kartų turėjo keisti pradurtus ratus, todėl prarado daug laiko ir neįveikė Markko Martino, likdamas šeštoje vietoje.
Romanas Kresta iš pat pradžių nekėlė sau aukštų tikslų, jis pirmą kartą dalyvavo varžybose Turkijoje. Važiavo atsargiai, stengėsi nerizikuoti ir finišavo septintas, tai yra pasiekė tikrai neblogą rezultatą, nors, jei pažiūrėsime į laikus, nuo Loebo atsiliko beveik devynias minutes.
„Škodos“ iškrito iš varžybų po nedidelių avarijų, tame pačiame akmenuotame kelio ruože pažeidus automobilių važiuokles. Komanda, taupydama automobilį, nusprendė Armino Schwarzo negrąžinti į varžybas, o Janne’as Tuohino pagal „SupeRally“ taisykles sugrįžęs į varžybas, šeštadienį ir sekmadienį važiavo, testuodamas įvairius Fabia derinimo variantus, ir finišavo tryliktas.
Padangų mūšiai
Kai kurios greičio ruožų atkarpos buvo tikras purvynas. Daugelis vairuotojų skundėsi, kad automobilis praktiškai nevaldomas. „Kaip ant sniego be spyglių“, „kaip slikais per purvyną“ (protektoriui visiškai „užsitinkavus“ purvu), „kaip ant vandens pleišto“, „automobilis eina, kur pats nori“, „kaip rogutėmis nuo kalno“ – tokių atsiliepimų netrūko. Dar pridėkite teisingo stenogramų užsirašymo problemas. „Michelin“ žvalgai jau nuo antros valandos nakties budėdavo prie greičio ruožų, pranešinėdami apie besikeičiančią situaciją.
Ralio sąlygos buvo labai sunkios, negana to, dažnai ir pastebimai keitėsi. Likus trims valandoms iki starto, kai kada dar būdavo nežinoma, kokiomis padangomis ekipažas važiuos. Be to, savo korekcijas paliko ir būtinas išankstinis padangų registravimas. Todėl gan sudėtinga palyginti ir įvertinti abiejų gamintojų padangų galimybes. Tačiau yra gerų ženklų: sėkmingai pasirinkęs padangas G.Galli dėkojo „Pirelli“ už galimybę kovoti dėl pirmosios vietos su S.Loebu, P.Solbergas antrą ir trečią varžybų dieną taip pat vijosi lyderį.
Ar galima manyti, kad abiejų gamintojų padangų galimybės susilygino? Sunku pasakyti. Bet geri ženklai teikia vilties.
Po keleto savaičių, birželio 24-26 dienomis, vėl galėsime stebėti ir vertinti. O dabar belieka laukti trečiojo iš „sunkiojo žvyro“ serijos – graikiškojo Akropolio ralio.
Tokios istorijos iš Turkijos kurortų. O kokie orai praėjusį savaitgalį buvo Palangoje?
Šaltinis: Arturas Jucaitis,


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794