WRC: Turkiškos viltys

WRC: Turkiškos viltys
logo 2005 Birželio 02 d. 17:33, Peugeot
Kaip taupūs lietuviai, pasirinkę Turkiją vietoj Palangos, į šią saulėtą šalį prie Viduržemio jūros susirinko ir Pasaulio ralio čempionato dalyviai. Tik varžybų dalyviams čia ne atostogos. Visiems jiems Turkija yra karštas septintasis nelengvo čempionato etapas.
„Have not had the best luck“ – „nepakako sėkmės“, taip būtų galima apibendrinti beveik visų komandų pasisakymuose prieš Turkijos ralį skambančias mintis. Tik „Citroen“ taip nesako, nes... renkasi stipresnius žodžius.
„Subaru“, „Ford“, „Peugeot“
„Subaru“ komandoje važiuojančių C.Atkinsono ir S.Sarrazino (pastarasis šį kartą bus „žvalgybininku“), kaip ir „Ford“ vairuojančio R.Krestos rezultatus galima pavadinti „atitinkančiais planą“. Galbūt ne patį geriausią variantą, bet ir tikrai ne beviltišką versiją. Laipsniška pažanga šiandien, panašu, visus tenkina. Svarbu, kad procesas būtų pakankamai greitas.
O štai lyderių pozicijos nėra planuotame lygyje. T.Gardemeisteris, pajutęs pergalės skonį, mano, jog jam pastaruoju metu truputį nesisekė, bet jis turi tikrai greitą automobilį ir nemato priežasčių, dėl kurių negalėtų laimėti vėl. Tačiau kol kas nelaimi. Tiesą sakant, stebint Tonio rezultatus atrodo, kad jis gali laimėti tik su sąlyga, jog nepasiseks bent trims–keturiems už jį greitesniems sportininkams. Bet nebandysiu avansu atimti iš „Ford“ lyderio pergalės. Jis turi šansų.
P.Solbergas po dviejų pergalių ir keleto mažiau pasisekusių varžybų (tame tarpe du kartus finišuota be taškų) jau 9 taškais atsilieka nuo čempionate pirmaujančio S.Loebo. Petteris tikisi, jog sėkmė Turkijoje jo neapleis. „Impreza“, praėjusį sezoną bijojusi vandens, dabar jau šios problemos neturi. Variklis, sutaupytas Kipre, paruoštas varžyboms. Visada tiksliai renkantis žodžius komandos vadovas D.Lapwortas patvirtino, jog jo manymu P.Solbergas šį kartą realiai sieks pergalės. Juolab, kad Turkijos ralio keliai, nors toli gražu ne idealūs, Petteriui patinka.
„Peugeot“ lyderis M.Gronholmas taip pat kalba apie sėkmę, kuri jam ypač reikalinga. Jei reikalai nesitaisys, dar nepamirštas metalo strypo smūgis kiaurai per „Peugeot 206 WRC“ grindis į šturmano mikštąją kūno vietą gali pasirodyti buvęs šiam ekipažui labai simboliškas… Sklinda gandai (paties Marcuso neigiami), kad jis jau pradėjo konsultacijas su „Suzuki“ ir „Mitsubishi“ dėl 2006-jų WRC sezono.
M.Martinas, nors kol kas ir nebūdamas ypatingai greitas, demonstruoja labai stabilius rezultatus, tuo džiugindamas komandos vadovybę. Vis dėlto ir vadovai, ir žiūrovai tikisi daugiau: ne veltui komanda yra sudaryta iš dviejų čempionato top-pilotų, kurie vairuoja greitus, nuo praėjusio sezono vaikiškų ligų išgijusius automobilius.
„Mitsubishi“ ir „Škoda“
„Škoda“ komandos vadovai mano, jog šis ralis gali būti jiems palankus ir komandos įdėtas darbas atsispindės pastebimuose rezultatuose. „Mitsubishi“ taip pat nekalba apie pergales, tačiau tikisi, jog techninių problemų nebus ir vairuotojai galės pademonstruoti tikruosius savo sugebėjimus. Maksimalus tikslas – visų ekipažų finišas taškų zonoje.
„Citroen“ skandalas
Komandos lyderis S.Loebas, panašu, įveikęs „duobę“ ir šiuo metu pirmaujantis čempionate, vertas tik pagyrimų. Tačiau F.Duvalio, turėjusio sudaryti patikimą užnugarį ir rinkti taškus komandai, karjera po „Citroen“ stogu pasibaigė skandalu: Francois yra išmestas iš komandos. Kaip rodė mūsų stebėjimai, šiame čempionate F.Duvalis dažniausiai buvo tikrai greitas. Tačiau retai iki pat finišo.
Vairuotojų įskaitos lentelėje F.Duvalio taškų nulių sekoje yra vienintelis penketukas. „Kraštinės“ priežastys galėjo būti dvi: arba belgui tiesiog nesisekė, arba jis bandė važiuoti greičiau, nei realiai sugeba. Tai vadinasi „nepagrįsta rizika“. Komandos vadovai nusprendė, jog būtent taip ir yra. Prie visko prisidėjo iš socializmo laikų mūsų prisimenamas šūkis „pavysime ir pralenksime“, šį kartą F.Duvaliui turint mintyje ne pasaulinį kapitalizmą, o asmeniškai S.Loebą.
Galų gale į dienos šviesą išplaukė Francois’o konfliktas su šturmanu Stephanu Prevotu, kuris po avarijos Kipre kategoriškai atsisakė važiuoti viename ekipaže su Duvaliu ir nutraukė sutartį su „Citroen“. S.Prevotas Duvalį kaltina tuo, kad pastarasis šį sezoną visiškai nepriima informacijos (ir anksčiau jam buvę sudėtinga tuo pačiu metu vairuoti ir girdėti šturmano nurodymus), važiuojant tenka nuolat stebėti, ar pagal stenogramą perskaityti nurodymai yra suvokti ir ar vykdomi. F.Duvalis savo ruožtu tvirtina, kad šturmanas ne tik teikia būtiną informaciją, bet ir nuolat nurodinėja važiuoti lėčiau, tokiu būdu neleisdamas tinkamai susikoncentruoti.
Rezultatas – F.Duvalio ir S.Prevoto ekipažo Turkijoje nebus. Kas vietoj jų?
Carlosas Sainzas
Kaip tvirtina jis pats, tai ne sugrįžimas, o tik pagalba viename (Turkijos) ralyje komandai, kuri nemažai yra padėjusi jam pačiam. Labai įdomu, turėsime progą vėl stebėti įžymųjį ispaną, 1990-ųjų ir 1992-ųjų metų Pasaulio ralio čempioną, prie „Citroen“ vairo. Berods jau septyni mėnesiai, kai Karlosas nėra profesionalus ralio vairuotojas. Tačiau nepanašu, kad rankos visai nelietė vairo: mus pasiekė informacija apie važiavimą „nulinuku“ varžybose gimtojoje šalyje, buvo gandų apie derybas ir bandymus su „Volkswagen“ Afrikai ruošiama technika, Carlosas treniruoja kylančią ispanų ralio žvaigždę Danielį Sordo.
Padangos
Informacijos iš „Michelin“ ir „Pirelli“ karo lauko nėra daug. Pranešimuose nurodoma, kad „Pirelli“ Turkijos raliui pateikė savo kuruojamoms komandoms naujos sudėties karštoms oro sąlygoms ir kietoms grubioms kelio dangoms pritaikytas XR padangas. Bet situacija yra gana sudėtinga, padangos turi atitikti tam tikrą sąlygų „aukso vidurį“: ralio keliai būna pakankamai įvairūs, dar daugiau, dažnai rytiniai GR (keliai padengti smėliu ir palaidu žvyru) yra kartojami po pietų, kai oro sąlygos būna pasikeitusios, o keliai nuvalyti, jų dangos paviršius kietas. Taip buvo Naujojoje Zelandijoje ir Sardinijoje, kur rytais „Pirelli“ padangas naudojančios komandos buvo pajėgios konkuruoti, o po pietų jau vienareikšmiškai pirmavo „apsiavę“ „Michelin“. Tokį dangos kitimą gana sudėtinga atkurti testų metu, juolab, orientuojantis ne į buvusį, o į būsimą ralį. Bet „Pirelli“ gavo daug informacijos iš visų trijų skirtingose sąlygose dirbusių komandų („Subaru“, „Peugeot“ ir „Mitsubishi“).
Namų darbai prieš Turkijos egzaminą atlikti. Pažiūrėsime, kokie rezultatai bus šį kartą.
Kokį ralį matysime Turkijoje
Tai antrasis iš trijų karštų panašių vienas į kitą žvyro ralių. Turkijos ralio keliuose daug stambių akmenų, gali pasitaikyti brastų, jei bus stiprios liūtys – ir gilių vandens išgraužtų griovų. 2004-jų sezono duomenimis, Turkijos, Kipro ir Graikijos varžybų greičio ruožų (GR) vidutiniai greičiai yra atitinkamai 80,1 km/h, 65,6 km/h ir 81,2 km/h. Tai yra, Turkijos ralis, nors būdamas vienu iš lėčiausių metų kalendoriuje, vis dėlto yra greitesnis už Kipro, todėl čia technikai (dėl geresnio aušinimo) bus truputį lengviau.
Keliai apima apie 1500 m aukščių skirtumą – nuo jūros lygio iki gana aukštų kalnų. Temperatūra gali siekti 35°C. Kylant į kalnus, oras darosi vėsesnis, todėl vairuotojams lengviau, bet oras ne tik vėsta, jis retėja, todėl aušindamas mažiau tegali pasiimti variklio ir stabdžių karščio, vadinasi, šių mechanizmų darbo sąlygos bus panašios į Kipro. Kai kurių GR vidutinis greitis yra apie 60 km/h. Išvada: automobiliui „palengvėjimo truputis“ bus tikrai nedidelis. Ne viena komanda savo pranešimuose apie pasirengimą Turkijos raliui mini, jog tikimasi truputį mažiau vingiuotų ir lygesnių kelių nei Kipre. Bet visada galima laukti lietaus, tiksliau, liūties, kuri gali taip „viską pataisyti“, kad organizatoriai bus priversti ralį nutraukti. Tarp kitko, neilgoje Turkijos ralio istorijoje būtų ne pirmas kartas.
Trumpiausio GR ilgis yra 2,5 km, ilgiausio (paskutinio) ilgis 33,35 km, visų aštuoniolikos GR ilgių suma 348,43 km.
Ką gi, mes, kurie šiuo metu ne Kemere, ne Antalijoje ir ne Palangoje, stebėsime septintąjį WRC etapą TV ekranuose ir internete. Tie, kurie Palangoje, lauks prie jūros gero oro, o tie, kurie kur nors netoli Antalijos, matys ne tik Saulę, jūrą, bet ir Tikro Ralio dulkes. Sekasi žmonėms!
Šaltinis: Arturas Jucaitis,


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553