Z. Brownas: yra kelios komandos, kurios „Formulei-1“ kelia didelę riziką (11)

Z. Brownas: yra kelios komandos, kurios „Formulei-1“ kelia didelę riziką
logo Gegužės 05 d. 09:26, McLaren

McLaren“ vadovas Zakas Brownas mano, kad „Formulės-1“ „top“ komandų nenoras atlikti rimtas pasaulio čempionato reformas gresia pačiam sportui.

Išankstinis sprendimas dėl maksimalių biudžetų komandoms buvo ties 175 mln. dolerių riba, tačiau, vėliau, prasidėjus krizei, kurį sukėlė COVID-19 pandemija, pavyko susitarti dėl biudžetų sumažinimo iki 145 mln. dolerių. Bet mažesnio kalibro komandos norėjo pasiekti kur kas drąstiškesnio biudžetų sumažinimo.

Tačiau ypač tuo nepatenkinta yra „Ferrari“ komanda, todėl „McLaren“ vadovas itin neigiamai pasisakė apie poziciją, kurią užima Maranello ekipa. Pokalbyje su „Racer“ jis paaiškino, kas jį neramina labiausiai.

Zakas Brownas: „Mane labai nuvilia štai kas: „Dabar mes turime galimybę išgyventi ne tik šį periodą, bet ir neskausmingai įveikti krizę ir pasiekti F-1 sužydėjimo. Mūsų sportui visuomet trūko subalansuotumo, tačiau tai negalėjo tęstis amžinai, jei jūs laikotės tokio principo: „Mes esame per daug dideli, jog patirtumėm krachą“.

Gali būti, kadangi aš ilgai dirbau automobilių sporte, prieš pradėdamas vadovauti komandai, aš remiuosi tuo, kad sporto interesai turi būti visų mūsų prioritetu.

Mano galva, dabar yra realus šansas išlyginti visų „Formulės-1“ komandų galimybes, nes būtent to nori sirgaliai. Ir ne vien išlyginti galimybes, bet ir garantuoti, kad visos komandos galėtų stabiliai rungtyniauti pasaulio čempionate, nes dabar atėjo sunkūs laikai.

Manau, kad yra kelios komandos, kurioms šiuo metu yra lengviau nei kitiems, bet, mano nuomone, jos čempionatui kelia didelę riziką ir „Formulė-1“ gali nustoti apskritai egzistavusi. Ir labai liūdna, kad jie nenori į visa tai pažiūrėti plačiau, nes mes visi kartu galime padaryti pyragą didesniu. Gali būti, jog didelių ekipų kąsnis bus kiek ir mažesnis, bet bendras pyragas būtų kelis kartus didesnis. O jei tęsime veiklą senais principais, pyragas gali smarkiai sumažėti“.

Antra vertus, vakar FIA pastangomis buvo pasiektas šioks toks manevras ir Z. Browną tai nuteikė optimistiškai: „Manau, kad FIA su „Formulės-1“ vadovybe suprato, kokioje situacijoje mes atsidūrėme ir sumažino ekipų biudžetų ribas bent iki 145 mln. Bet to negana...“


Komentarai (11)
Camicasee
| Gegužės 07 d. 11:27
| Gegužės 06 d. 21:39

Ferrari nusipelno ir tų veto teisių, ir tų papildomų išmokų . Nevisais laikais jie buvo angeliukai, bet tai vienintelis gamintojas kuris dalyvavo kiekviename iki šiol rengtame F1 čempionate, ir taip prisidėjo prie šio sporto populiarinimo.

Gali būti ir veto teisė ir kažkiek didesnė išmoka, nematau tame problemos, bet už tokias privilegijas, turi atiduoti duoklę sportui - t.y. turi aukoti savo interesus sporto labui. Dabar gaunasi, kad gauna privilegijas, bet ir jų neužtenka, bando konkurentams sudaryti tokias sąlygas, kad turėtų nesąžiningą pranašumą - nenorėdami mažinti lubų ir tuo šantažuodami. Juk yra veto teisė, kurios pagalba gali vetuoti techninius sprendimus, gauni papildomas išmokas, jei yra riba visiems vienoda - ko nepanaudoji -tą uždirbi. Bet esmė yra, kad Ferrari išlieka tokiam lygyje tik investuodami daugiau už konkurentus, tiesiog išėjus užseniečiams vadovams vietiniai yra neefektyvūs ir tą vadovybė puikiai supranta/mato. Ir tai yra šios priešpriešos esmė, lygiom teisėm tikėtina, kad konkuruotų ar net pralaimėtų foce indijom-racing point-aston marting, kas yra antireklama smarki pačiam ženklui. Ir vietoje to, kad spręstų problemas valdymo struktūroje, renkasi lengviausia, nesąžiningą kelią, taško pinigus t.y. tą patį rezultatą pasiekia su didesnėm investicijom, o su efektyviom komandom kaip redbul, mersam - konkuruoti lygiom sąlygom aplamai negalės...
| Gegužės 06 d. 21:39
Camicasee
| Gegužės 05 d. 20:07

Manau riba turėtų būti kažkur per viduriuką tarp 100 ir 145mln., nors ir 145 mln. yra milžiniškas progresas, jeigu šią sumą pavyktų faktiškai sukontroliuot, būtų didžiulis žingsnis į priekį. O Ferrariai visada lieka sau ištikimi, turi veto teisių, papildomų išmokų, stiprų finansinį užnugarį šalia F1 ir tame turi didžiulį pranašumą prieš kitus, investuodami didžiules sumas sugeba būti top 3jete t.y. būdami neefektyvus pinigų panaudojimo prasme visada gali išlikti priekyje ir didesnes išmokas nei čempionai gauti. Šiaip, domiuos istorija F1 tai tikrai būtų liūdna be šios komandos, bet tikrai čempionatą žiūrėčiau toliau. O šantažu toli nenuvažiuosi juolab esu tikras, kad tikrai jie niekur neis, nes nors yra alternatyvų visos jos tam pačiam Ferrari būtų tiek pat skausmingos kiek ir pačiai F1, tą nekartą yra podcastuose pripažinęs Luka Montezemolo.

Ferrari nusipelno ir tų veto teisių, ir tų papildomų išmokų . Nevisais laikais jie buvo angeliukai, bet tai vienintelis gamintojas kuris dalyvavo kiekviename iki šiol rengtame F1 čempionate, ir taip prisidėjo prie šio sporto populiarinimo.
| Gegužės 06 d. 21:32
Ko F1 reikia, tai leisti būti konstruktorių čempionatu, leisti kurti ir montuoti ant bolidų ką nori su sąlyga, kad tas bolidas yra saugus. Dabartiniame čempionate kas daugiausiai investuoja ir nuglūdina tą diemančiuką iki absoliučių perfekcijų tas aukštai ir stovi, kas yra suprantamų ir normalu. Manau būtų visai kitaip, jei reglamentas būtų atlaisvintas ir būtų leista pasireikšti inžinierių idėjoms.
Camicasee
| Gegužės 05 d. 20:07
Manau riba turėtų būti kažkur per viduriuką tarp 100 ir 145mln., nors ir 145 mln. yra milžiniškas progresas, jeigu šią sumą pavyktų faktiškai sukontroliuot, būtų didžiulis žingsnis į priekį. O Ferrariai visada lieka sau ištikimi, turi veto teisių, papildomų išmokų, stiprų finansinį užnugarį šalia F1 ir tame turi didžiulį pranašumą prieš kitus, investuodami didžiules sumas sugeba būti top 3jete t.y. būdami neefektyvus pinigų panaudojimo prasme visada gali išlikti priekyje ir didesnes išmokas nei čempionai gauti. Šiaip, domiuos istorija F1 tai tikrai būtų liūdna be šios komandos, bet tikrai čempionatą žiūrėčiau toliau. O šantažu toli nenuvažiuosi juolab esu tikras, kad tikrai jie niekur neis, nes nors yra alternatyvų visos jos tam pačiam Ferrari būtų tiek pat skausmingos kiek ir pačiai F1, tą nekartą yra podcastuose pripažinęs Luka Montezemolo.
Arnius
| Gegužės 05 d. 19:08
Larensas
| Gegužės 05 d. 15:57

tos abi nuomonės priklauso fiato fanatikams, bet yra dar viena nuomonė - nusispjaut, ar tas fiatas bus f1, ar dalyvaus savo atskirame multiplų čempione. svarbiausia, kad nebūtų tokių, kuriuos vienintelius fia kasmet remia šimtais milijonų, o dėl bolido nelegalumo aiškinasi tarpusavyje užsirakinę duris.

Ha ha,noreciau paziureti i f1,be feru,o ypac i *** kaip laremsis,kuriems dings vienintelis hobis triesti
F666
| Gegužės 05 d. 17:31
Telemetrijus
| Gegužės 05 d. 15:53

Lengva būti "ponu", kai tau nubyra keliasdešimt milijonų ir nesvarbu, kurią vietą užėmėi čempionate...

labiau, kai issuki milijardini bizni is garaziuko. Ar tu manai, kad RP ir Ferrari pridetine verte F1 lygi? Jei manai, kad f1 pirmoj vietoj sportas, tai tada ne ta serija pasirinkai ziureti, nes pirmoj vietoj - verslas, o versle vieni kuria pridetine verte didesne nei kiti.
F666
| Gegužės 05 d. 17:23
Larensas
| Gegužės 05 d. 15:57

tos abi nuomonės priklauso fiato fanatikams, bet yra dar viena nuomonė - nusispjaut, ar tas fiatas bus f1, ar dalyvaus savo atskirame multiplų čempione. svarbiausia, kad nebūtų tokių, kuriuos vienintelius fia kasmet remia šimtais milijonų, o dėl bolido nelegalumo aiškinasi tarpusavyje užsirakinę duris.

ant ko tada tokie kretinai kaip tu los? a, tikrai, atsivilks i multiplu serija ir ten savo protini neigaluma demonstruos : ))
Larensas
| Gegužės 05 d. 15:57
F666
| Gegužės 05 d. 15:22

cia dvi nuomones, vieni galvoja, kad ubagu cempas bus toks pat kietas, nes jame vis dar vaziuos ferrari, kita puse sako, kad ubagu cempe nedalyvaus ... kai ubagams daplauks, kad ferrari nebus, tai jiems ir 50M jau bus kosmosas ir prades rekauti, kad uz tokia ***uinia jie daugiau 10 nemokes.

tos abi nuomonės priklauso fiato fanatikams, bet yra dar viena nuomonė - nusispjaut, ar tas fiatas bus f1, ar dalyvaus savo atskirame multiplų čempione. svarbiausia, kad nebūtų tokių, kuriuos vienintelius fia kasmet remia šimtais milijonų, o dėl bolido nelegalumo aiškinasi tarpusavyje užsirakinę duris.
Telemetrijus
| Gegužės 05 d. 15:53
F666
| Gegužės 05 d. 15:22

cia dvi nuomones, vieni galvoja, kad ubagu cempas bus toks pat kietas, nes jame vis dar vaziuos ferrari, kita puse sako, kad ubagu cempe nedalyvaus ... kai ubagams daplauks, kad ferrari nebus, tai jiems ir 50M jau bus kosmosas ir prades rekauti, kad uz tokia ***uinia jie daugiau 10 nemokes.

Lengva būti "ponu", kai tau nubyra keliasdešimt milijonų ir nesvarbu, kurią vietą užėmėi čempionate...
F666
| Gegužės 05 d. 15:22
deivec
| Gegužės 05 d. 15:03

gaila....kad Zacko ryztingumo sitam cirke gali neuztekti....
visi kiti paslepe galvas smelyje

cia dvi nuomones, vieni galvoja, kad ubagu cempas bus toks pat kietas, nes jame vis dar vaziuos ferrari, kita puse sako, kad ubagu cempe nedalyvaus ... kai ubagams daplauks, kad ferrari nebus, tai jiems ir 50M jau bus kosmosas ir prades rekauti, kad uz tokia ***uinia jie daugiau 10 nemokes.
×

F-1.lt pulsas