2021 – ųjų „Formulės-1“ šachmatų lenta: kurios figūros gins komandų garbę? II dalis

2021 – ųjų „Formulės-1“ šachmatų lenta: kurios figūros gins komandų garbę? II dalis
logo 2020 Spalio 23 d. 15:00, Pirelli

O dabar, apie tikrai laisvas vietas ir kokie, kitais metais bendarbiais galinčiai tapti, lenktyninkai galėtų jas užimti?

 „Mercedes“: Valtteri Bottas ir...

Taip, retas drįstu pagalvoti, kad šiame tandeme galima būtų tikėtis netikėtumo, kuris pasibaigtų ne Hamiltono ir Botto duetu ginant „Mercedes“ garbę, tačiau dvi iš trijų vietų labiausiai matomose komandos narių vietose laisvos – ir viskas bus aišku tada, ir tik tada, kai bus patvirtinta parašu juodu ant balto. O kol kas, nei šešiskart F-1 čempionas, nei Toto Wolffas – kitiems metams kontrakto neturi ir jų karjeros gali pasukti kitu keliu.

Sustabdę 2020-ųjų metų sezono trasose kitų komandų lenktynininkų viltis į šipulius daužiusio W11 tobulinimą ir sukoncentravę dėmesį į 2021-uosius, „Mercedess“, rodos, niekur neskuba nei su komandos vadovo Toto Wolffo, nei su tos pačios komandos 1-uoju lenktynininku laikomu britu pradėti pokalbius dėl kontrakto pratęsimo. O šių abiejų žmonių sprendimas dėl savo ateities siejimo su „Mercedes“ gali lemti kito sprendimą ir karjeros kelią. Tiesa, tiek austras, tiek britas atvirai ir ne vieną kartą buvo išreiškę mintį apie tobulą „Mercedes“ ir Hamiltono (geriausio lenktynininko geriausioje komandoje) sąjungą, bet visuomet sekdavo mintis ir apie tai, kad abi puses spaudžia laiko stoka, dėl to pasikalbėjimai apie kontrakto pratęsimo galimybes nustumiami į antrą planą.

Vakar Hamiltonas žiniasklaidai komentavo, jog nėra apsispresndęs, kiek laiko jis ketina įsipareigoti „Mercedes“ ir gali dar kelis mėnesius nepasirašyti naujo kontrakto. Derybose su komandos vadovu Toto Wolffu jis nori atsižvelgti į ilgalaikius tiek jo paties, tiek F-1 planus ir vyksiančios derybos su „Mercedes“ nebus panašios į jokias ankstesnes jų derybas. Hamiltonas kontrakto pratęsimo klausimo nelaiko viso labo įprastu formalumu ir iki tol, kai 2020 metų čempiono titulas „nenuguls“ jo sąskaitoje, jis neketina svartyti klausimų apie ateitį. 

„Red Bull“: Maxas Verstappenas ir...

Ultimatumą dėl variklių vystymo F-1 metusiai „Red Bul“ komandai bėda po vieną nevaikšto. Šiuo metu komanda yra sunkiame apsisprendimų kelyje, nuo kurio priklausys ne tik jos, bet dukterinės komandos „AlphaTauri“ komandos pilotų duetas. Maxo Verstappeno kontrakto sąlygoms galiojant iki 2023 metų, sprendimas dėl antrojo piloto jau ant „Red Bull“ komandos vadovų stalo. Kokie galimi pasirinkimai? Pradėkime nuo to, kad komandoje sunkiai pritapti sekasi iš tos pačios „AlphaTauri“ paaukštintam Alexui. Taip, tiesa, jis šiame sezone turėjo gerų momentų, bet dažniausiai jo lenktynes lydi nemalonūs susidūrimai ir incidentai, o potencialo greitis su tuo pačiu „Red Bull“ bolidu neišnaudojimas taip, kaip to nori komandos vadovai.  Dėl šių priežasčių komandos vadovai neskuba pratęsti Tailando ir Didžiosios Britanijos pilietybę turinčio lenktynininko kontrakto, o jeigu dar tiksliau, ko gero, ieško naujo pasirinkimo laisvų pilotų rinkoje.

Pradėkime nuo galimybių, kurias „pametėjo“ kitos komandos, atleisdamos savo lenktynininkus - Nico Hulkenbergą ir Sergio Perezą. Galimame 2-ojo lenktynininko sąraše dar galime sutikti ir Pierre‘o Gasly pavardę, nors šis pilotas savo sėkmę būti Maxo komandos draugu išbandė praėjusiais metais. Tame pačiame sąraše rastume ir „Red Bull“ programos lenktynininką, kuris turėtų pradėti savo kelionę F-1 šeimoje nuo kojų apšilimo „AlphaTauri“.

„AlphaTauri“: Pierre’as Gasly ir Daniilas Kvyatas

Štai ši komanda yra priklausoma nuo „Red Bull“ pasirinkimo ir pirmiausia turi laukti, kol 2-ojo piloto vieta pagrindinėje komandoje bus patvirtinta kontraktu kitiems metams. Kalbos, kurios netyla jau kurį laiką, ir tai patvirtinantys faktai (kaip kad bolido lenktynininko kėdės pritaikymas) leidžia daryti išvadą, kad F-2 pilotas iš Japonijos, Yuki Tsunoda, kitą mėnesį Imolos trasoje išbandysiantis F-1 komandos „AlphaTauri“ bolidą, gali kitais metais debiutuoti F-1 čempionate.

Iki F-2 sezono pabaigos likus vos 2-iems etapams, jaunasis japonas čempionate šiuo metu trapia persvara yra užsitikrinęs 3-iąją vietą. Norint surinkti reikiamą taškų ir kilometrų, praleistų F-1 bolide, kiekį super licencijos gavimui, Yuki turėtų čempionatą baigti ne žemenesnėje nei 5-oji vieta, o reikiamus kilometrus surinkti padės suplanuotas dalyvavimas Abu Dabio ir Imolos etapų treniruotėse. Nereikėtų atmesti ir galimybės, kad rusą Daniilą Kvyatą galėtų pakeisti iš pagrindinės komandos parsiųstas Alexas, kuris pakartotų Pierre‘o istoriją.

„Alfa Romeo“: Kimi Raikkonenas ir Antiono Giovinazzi

Nors užsienio žiniasklaidoje sklando daug pranešimų, kad „Alfa Romeo“ jau nusprendė, jog kitą sezoną komandos garbę gins Kimi Raikkonenas ir legendinio septyniskart pasaulio čempiono sūnus, F-2 čempionato lyderis Mickas Schumacheris, kol kas oficialių naujienų ekipa paskelbusi nėra, tačiau komanda sako, kad apie savų lenktynininkų duetą informuoti tikisi dar šio mėnesio pabaigoje. Reikia pabrėžti kelis svarbius dalykus. 1 - sprendimas dėl vienos vietos „Alfa Romeo“ komandoje priklauso „Ferrari“ komandai, o jos pasirinkimas sunkus, kai turima programa yra paruošusi tiek talentingųjų jaunuolių, kovojančių F-2 čempionate. 2 - dėl to pačio, kaip niekad konkurencingo, F-2 čempionato trys „Ferrari“ akademijos jaunieji talentai ruošiasi savo debiutui šių metų F-1 sezone.

Tai - M. Shumacheris, 2-oje bendrosios įskaitos vietoje esantis ir artimiausias jo konkurentas britas Callumas Ilottas ir 5-ąją vietą šiuo metu užėmęs rusas Robertas Shwartzmanas. Visi trys F-1 bolidą galės išbandyti paskutinėse šio sezono lenktynėse Abu Dabio trasoje. 

Pirmose F-2 čempionato turnyrinės lentelės vietose besipuikuojantys lenktynininkai praleido jau turėtą progą debiutuoti Niurburgringe dėl prastų oro sąlygų atšauktų dviejų penktadienio treniruočių, tačiau „Ferrari“ sporto direktorius Laurentas Mekiesas išmesdamas jaunuoliams gelbėjimosi ratą pareiškė, kad jaunieji „Ferrari“ akademijos talentai savo debiuto gali sulaukti paskutinėse šių metų lenktynėse. Vokietijoje vykusiose lenktynės Shumacheris turėjo sėsti už „Alfa Romeo“, o Ilottas už „Haas“ bolido vairo. Shwartzmano debiutas buvo iš anksto suplanuotas Abu Dabio trasoje, tačiau komanda, kurioje tas debiutas turėtų įvykti - išlieka paslaptimi. 

Jaunieji talentai tikisi galėsiantys įrodyti savo vertę ir progresą, kurį pasiekė per paskutiniuosius metus. O dėl tokių perspektyvų ir prasto savo pasirodymo Antonio gali netekti vietos komandoje, tačiau „Ferrari“ gali nuspręsti jį pasilikti, taip suteikdama šansą tobulėjimui kitų metų sezone. Tokiu atveju, jauniesiems talentams turėtų būti rastos kitos komandos, o realiausias sprendimas - „Hass“, kurią dalimis aptarnauja „Ferrari“. Reikia paminėti ir tai, kad „Ferrari“ gali neišdegti planas susodinti visų savo talentų už F-1 vairo ir tada komanda turės susidėti aiškius prioritetus, kažką paaukštindama į F-1, o kažką palikdama tobulėjimui F-2 čempionate. 

Ilgą laiką sklandė kalbos, kad veteranu laikomas suomis Kimi Raikkonenas po šių metų sezono paliks F-1 šeimą, tačiau šiuo metu panašu į tai, kad suomis dar kuriam laikui liks ir turės galimybę vienam jaunųjų kolegų perduoti visą savo patirtį, kuria pasigirti gali labiausiai patyręs lenktynininkas F-1 istorijoje.

„Haas“: Romainas Grosjeanas ir Kevinas Magnussenas

Po viešų vakarykščių Kevino Magnusseno ir Romaino Grosjeano žinučių, kuriomis buvo pranešta apie tai, kad po šių metų F-1 sezono jie paliks „Haas“ komandą galime spėlioti tik dėl naujųjų komandos veidų. 

Tarp tirštame ore sklandančių pavardžių, galinčių pakeisti lenktynininkų duetą, F-1 pasaulyje, labai aiškiai girdime du žmones: Micką  Schumacherį ir Nikitą Mazepiną. Šių jaunųjų kolegų keliai skirtingi, bet vedantys į tą pačią komandą tame pačiame sezone: N. Mazepino tėtis, Rusijos milijonierius, kaip kalbama už uždarų durų, nusipirko „Haas“ komandą ir kaip Lawrence‘as Strollas gali savo sūnui užtikrinti vietą F-1 čempionate, o legendinio septyniskart pasaulio čempiono sūnui ir dabartiniam F-2 čempionato lyderiui M. Schumacheris vietą F-1 komandoje ruošia „Ferrari“ programa. Tačiau viena aišku, komandos poeilgis, paleidžiant du ilgą laiką komandos dalimi buvusius lenktyninkus, siūlo išvadą: patirtis bus iškeista į finansinį užnugarį ir jaunųjų talentų siūlomas ateities perspektyvas. 

Pilnas straipsnis vakar publikuotas F-1 Patreon paskyroje https://www.patreon.com/f1lietuva, kur šios idėjos rėmėjai galėjo pirmieji susipažinti su turiniu. 


Komentarai (0)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas