2024-aisiais automobiliuose gali pasirodyti „Panasonic“ dirbtinio intelekto ekranas

2024-aisiais automobiliuose gali pasirodyti „Panasonic“ dirbtinio intelekto ekranas
logo Sausio 20 d. 15:25, Stop kadras

„Head-up“ (HUD) ekranai, padedami dirbtinio intelekto, išryškina pėsčiųjų perėjas ir pėsčiuosius, atkreipia dėmesį į galimas avarines situacijas. 

Išplėstinė realybė (AR) naudojama, norint skaitmeninę informaciją pateikti ant realaus pasaulio vaizdo. „Mercedes-Benz“ MBUX navigacijos sistemos HUD ekranas 2021 m. laidos „Mercedes S“ klasės modelyje tai daro, pasitelkdamas ore plaukiojančias rodykles, rodančias vairuotojui, kur sukti. Tai naudinga funkcija, leidžianti sumažinanti poreikį nukreipti dėmesį nuo kelio, naudojantis navigacija, tačiau „Panasonic Automotive“ žengė dar kelis žingsnius į priekį šioje srityje.

„Panasonic Automotive AR HUD“ sistemoje, panašiai kaip ir pagalbos vairuotojui sistemose, tokiose kaip „Tesla Full Self-Driving“ (FSD) beta versija, pritaikytas dirbtinis intelektas (AI).

Sistema ne tik rodo kelią, bet ir aptinka bei informuoja vairuotoją apie pašalinius objektus, kitas transporto priemones, pėsčiuosius ir dviratininkus. Demonstraciniame vaizdo įraše ji netgi nurodo viaduko aukštį – svarbią informaciją, jei vairuojate aukštą transporto priemonę ar tempiate aukštą priekabą. Kiekvienas elementas yra pažymėtas specialiu sistemos, kurią „Panasonic Automotive“ vadina „vientisa, labiau įsitraukusia ir informuota vairuotojo patirtimi“, ženklu.

HUD turi akių stebėjimo funkciją, padedančią tiksliai suprojektuoti vaizdus, kad ir kur būtų nukreiptas vairuotojo žvilgsnis. Pastebėjusi, kad vairuotojas pasuko galvą, sistema per mažiau nei 300 milisekundžių pakoreguoja projektuojamus HUD elementus, kad kompensuotų nuokrypį.

Dirbtinio intelekto valdoma sistemos navigacijos funkcija turi būti ypač tiksli, kad vairuotojui būtų teisingai rodomas kelias, posūkiai ir važiuojamosios kelio dalies ženklinimas. Ne mažiau svarbu ir vibracijos valdymas. Važiuojant duobėtu keliu, automobilis ir vairuotojas gali būti blaškomi, tačiau, anot „Panasonic Automotive“, skaitmeninės piktogramos ir toliau liks stabiliai ties realaus pasaulio vaizdu.

Pažangi jutiklių optika nustato objektą iš maždaug 10 metrų atstumo, net ir esant prastam apšvietimui ar naktį. Tai derinama trimačio vaizdo radaru, galinčiu maždaug 90 metrų atstumu fiksuoti 180 laipsnių regėjimo lauką priešais transporto priemonę, ir lazerine bei holografine technologija 4K raiškos atvaizdavimui.

Visa tai skamba puikiai, tačiau mažai tereiškia, kol nepasirodė realus produktas, kuriame ši sistema būtų instaliuota. Kol kas sunku pasakyti, kuris automobilių gamintojas planuoja naudoti šią technologiją, bendrovė tikisi, kad „AR HUD“ bus integruota į kurią nors 2024-aisiais metais pasirodysiančią transporto priemonę.


Komentarai (0)
×

TOP naujienos