A. Newey atskleidė, kodėl „Red Bull“ mažiau nukentėjo nuo bolido svyravimo

A. Newey atskleidė, kodėl „Red Bull“ mažiau nukentėjo nuo bolido svyravimo
logo 2022 Lapkričio 07 d. 19:00, Pixabay

„Formulės-1“ techninio reglamento pakeitimas nuo šio sezono parodė, kad net ir XXI amžiaus pirmame ketvirtyje sporte su milijoniniais biudžetais yra įmanomi siurprizai. Komandų konstruktoriai stebuklingu būdu pražiūrėjo gana nemalonų efektą, dėl kurio F-1 bolidai, važiuodami tiesiąja, stipriai svyravo vertikaliai.

Įveikti tokį svyravimą buvo gerokai sunkiau, nei buvo manoma iš pradžių. Net ir pasaulio čempionams iš „Mercedes“ tam prireikė ne mažiau kaip dviejų mėnesių. Viena iš retų išimčių tapo „Red Bull“ komanda: jų bolidas šokinėjo mažiausiai iš visų, o tai leido jiems resursus skirti važiuoklės tobulinimui, o tai galiausiai nulėmė šios komandos pirmalaikę pergalę abejose F-1 pasaulio čempionato įskaitose.

„Red Bull“ vyriausiasis konstruktorius Adrianas Newey papasakojo, ilgametė patirtis leido jam ankstyvoje mašinos konstravimo stadijoje suprasti galimus potencialius sunkumus.

„Aš supratau, kas gali mūsų laukti, - 63-ejų metų britas kalbėjo „Auto Motor und Sport“. - Galima sakyti, kad mane nustebino, kokio mastelio pasiekė ši problema. Galvojau, kad visos komandos turi apie tai žinoti.

Svyravimo efektas vyksta dėl pačios šiuolaikinių bolidų esmės“.

Specialistas pridūrė: „Be to, buvo metodų, kaip buvo įmanoma suprasti tokį mašinos elgesį, todėl mes su šokinėjimu susitvarkėme labai greitai. Atnaujinimai, kuriuos mes atsivežėme į paskutinę žiemos bandymų dieną Barselonoje (tai buvo pirmoji bandymų dalis) leido mums pagerinti bolido elgesį tiek, kad svyravimo beveik nebuvo“.

Taip pat britas papasakojo, kaip prasidėjo jo darbinis kelias „Formulėje-1“ prieš daugiau nei tris dešimtmečius.

„Universitete aš labai domėjausi vadinamojo žemės efekto aerodinamika, - pasakojo A. Newey. - Mano baigiamasis darbas buvo žemės efekto pasireiškimas sportiniuose automobiliuose.

Aš ieškojau darbo pagal specialybę ir 1980 metais parašiau laiškus į visas „Formulės-1“ komandas. Dauguma jų neatsakė nieko, tačiau Harvey Postlethwaite'as, kuris tuo metu dirbo „Fittipaldi“, pasiūlė stažuotojo pareigas aerodinamikos departamente.

Vėliau paaškėjo, kad pas juos jokio departamento nebuvo. Aš buvau pirmas ir vienintelis jo darbuotojas“.

Newey geriausiai pasireiškė 80-tųjų viduryje „March/ Leyton House“ komandoje, kuri reguliariai kėlė grėsmę lyderiams. Iš ten jaunąjį Newey 1991 m. pakvietė „Williams“. Vėliau jis konstravo čempioniškus bolidus „McLaren“, o nuo 2005 m. nuolatos vadovauja „Red Bull“ techniniam štabui.

Jo sukonstruota F-1 technika leido pilotams iškovoti 12 pasaulio čempionų titulų ir komandoms atnešė 11 pergalių Konstruktorių taurėje.

Red Bull Racing
Komanda: Red Bull Racing 2024 sezono taškai: 5
Variklis: Red Bull Powertrains Važiuoklė: RB18
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983