Antrasis lenktynių savaitgalis Bahreine: įdomiausi įvykiai ir juos apibendrinančios išvados

Antrasis lenktynių savaitgalis Bahreine: įdomiausi įvykiai ir juos apibendrinančios išvados
logo 2020 Gruodžio 09 d. 12:38, Red Bull Content Pool / Getty Images

Straipsnis vakar buvo publikuotas F-1 Patreon paskyroje https://www.patreon.com/f1lietuva, kur šios idėjos rėmėjai galėjo pirmieji susipažinti su teksto turiniu.

64 lenktynių ratas. Ant virtualios nugalėtojų pakylos laiptelių „užkopė“ abu „Racing Point“ pilotai ir dar niekada prizinės vietos F-1 savo gyvenime neiškovojęs E. Oconas, vilkintis „Renault“ apranga. M. Verstappenas ir C. Leclercas pasitraukė iš kovos dar 1 lenktynių rate, o į saviizoliaciją pasiųstas septyniskart F-1 čempionas L. Hamiltonas net nebuvo įžengęs į savaitgalį kovos lauku tampančią trijų skirtingų konfigūracijų trasą ir jos prieigas. 

73 lenktynių ratas. TOP 3-tuke: S. Perezas, G. Russellas ir E. Oconas - du iš trijų greičiausiųjų trijulei tuo metu priklausę pilotai niekada nekopę ant nugalėtojų pakylos.

Dviem „pirmaisiais“ žodžiais paženklintas podiumas - pirmasis dvigubas „Racing Point“ ir pirmasis E. Oconui

79 rate į greičiausiųjų trijulę grįžo 64 rato sudėtis - S. Perezas (nuo starto pakilęs per 4) - E. Oconas (nuo starto pakilęs per 9) - L. Stroll'as (nuo starto pakilęs per 7) - tokia pačia eilės tvarka kirtusi 87 rato finišo liniją. Rezultatas, kurio nesitikėjo niekas, atsižvelgiant į tai, kad iš „pole“ pozicijos startavo komandos lyderiu bent vienoms, o gal ir dviems lenktynėms tapęs V. Bottas, į greičiausiąjį bolidą persėdęs G. Russellas, daugelio spėjimu galėjęs tapti lengvu grobiu už jo - antroje eilėje - besirikiuojantiems M. Vertappenui ar C. Lerlercui, prognozuotą DRS besinaudojančių bolidų suformuotą „traukinį“, neleidžiantį vienam kito aplenkti, atsirandantį greitoje ir neįprastai trumpoje trasoje, bet apie viską iš pradžių.

16-ajame 2020-ųjų sezono Sakhiro etape pilotų laukė 87 lenktynių ratai (tik 3 kartas F-1 istorijoje) - daugiausiai ratų nuo 1995 metų lenktynių Australijos trasoje, kur bolidų kokpituose įsitaisę lenktynininkai suko 81 ratą Adelaidės miesto gatvėmis.  

Ties patys „Pirelli“ paruošti padangų mišiniai - kita trasos konfigūracija

3,543 km atstumą įrėminusių 11 posūkių (8 į kairę ir 3 į dešinę), tris praėjusio savaitgalio DRS zonas į dvi iškeitusi nepažįstama Bahreino trasa, 4-ame posūkyje „susitinkanti“ su praėjusio savaitgalio konfigūracija, pasitiko komandas ir jiems atstovaujančius pilotus aiškia žinute: „75 proc. laiko įveikiant trumpiausią šio sezono ratą, reikės spausti maksimaliai.“

V. Bottui reikėjo iškovoti 15-ka taškų daugiau už M. Verstappeną, 13-ajį kartą 2020-ųjų sezone startavusį iš 3-sios vietos tam, kad užsitikrintų F-1 vicečempiono titulą. Misija neįmanoma, atsižvelgus į šio sezono etapų rezultatus, pasibaigus pirmajam lenktynių ratui, atrodo, turėjo tapti lengvai įveikiama užduotimi. Trečiąja šalimi S. Perezo ir C. Leclerco incidente tapęs ir nuo jo nukentėjęs, priverstas apsilankyti už trasos ribų, o dėl to patekęs į žvyro spąstus ir keleiviu savo paties bolide tapęs, M. Verstappenas savo „Red Bull“ bolido nosimi lygiagrečiai su „Ferrari“ prisiparkavo į apsauginį barjerą, ir 2-ąjį kartą 2020-ųjų sezone, o 5-ąjį kartą pirmajame lenktynių rate F-1 karjeroje baigė savo pasirodymą lenktynėse. V. Bottas pirmajame posūkyje buvo aplenktas ženkliai jaunesnio naujojo komandos draugo, įsispraudusio į žemesniam lenktynininkui skirtą kokpitą, karštligiškai bandančio išsiaiškinti visas vairo mygtukų funkcijas ir kaip jų pagalba pilotuoti nepažįstamą žvėrį W11, „iškeitųsį“ sau įprastą 44 numerį į 63, tačiau vis dar „nepraradusį“ savybės būti greičiausiuoju peletone, už DRS aktyvavimo zonos ribų paliekant visus oponentus.

Nauja trasos konfigūracija, chaotiška lenktynių pradžia ir į trasą išvažiavęs saugos automobilis

Po tragiškais įvykiais prasidėjusių, bet sėkmingai pasibaigusių praėjusio savaitgalio lenktynių, kai R. Grosjeanas, išvažiavęs iš trečio posūkio, kliudė Daniilo Kvyato bolidą ir po kontakto atsidūręs už trasos ribų trenkėsi į apsauginę sieną, F-1 norėjosi reabilituotis ir išvengti bet kokių incidentų. Tačiau, antrųjų Bahreino lenktynių, kai pilotams buvo pasiūlyta susipažinti su nepažįstama ovaliąja konfigūracija, pirmuosiuose posūkiuose nebuvo išvengta incidento 4 trasos posūkyje, už kurį C. Leclercas dar vykstant lenktynėms duotame interviu pripažino kaltę ir prisiėmė atsakomybę, tačiau M. Verstappeno darbas tą dieną jau buvo baigtas, o į trasą išvažiavęs saugos automobilis leido S. Perezui sumažinti patirtą žalą, bolidams sukant ratus ženkliai sumažinus tempą ir susitaikant su mintimi, kad lenkimai  - draudžiami.

6-ajame lenktynių rate iš  trasos pasitraukus saugos automobiliui, glaudžiu atstumu vienam nuo kito skiriamų bolidų peletone iš 19-osios vietos startavęs L. Norrisas jau buvo pakilęs į 10-ąją vietą, S. Perezas po apsilankymo techninio aptarnavimo juostoje nukrito į 18-ąją, o „Williams“ lyderiu tapęs N. Latifi užfiksavo greičiausiąjį lenktynių ratą.

Tą akimirką, kova dėl trečiosios konstruktorių įskaitos vietos „Racing Point“ ekipai, kurią skyrė nuo „McLaren“ 17-ka taškų, galėjo pasirodyti prarasta, atsižvelgiant į tai, kaip „McLaren“ pilotai sugeba skintis kelią rikiuote aukštyn, bet viskas būna baigta tada ir tik tada, kai bolidai kerta finišo liniją, o šios lenktynės tik dar kartą įrodė, kad pirmojo lenktynių rato situacija gali apsisukti 180 laipsnių kampu ir finišo liniją gali kirsti pilotai, iki tol nebuvę favoritais ir praslydę pro daugelio radarus, kalbant apie realiausią podiumo sudėtį.

20-ajame rate aplenkęs L. Norrisą, savo vertę „Red Bull“ mėginantis įrodyti A. Albonas, 21-ajame rate nesugebėjo apginti savo pozicijos prieš agresyvujį S. Perezą, skriejantį rikiuote aukštyn, kai po pirmojo rato incidento buvo nublokštas į rikiuotės galą ir pasmerktas kažkokiu būdu kapanotis iš jos. Iki to 21 -ojo rato lenkimo momento, S. Perezas sugebėjo iš 18-osios vietos pakilti per 8 vietas, pasivyti, o galiausiai ir aplenkti A. Alboną, startavusį iš 12-osios.

30-ajame lenktynių rate, o iš tikrųjų tai gerokai anksčiau, lenktynės darėsi panašios į tas, kurias jau ne kartą stebėjome savo žydruosiuose ekranuose - 2 „Mercedes“ sukančius ratus atskiroje klasėje, artimiausią varžovą, kad ir kas jis bebūtų, palikusius taip toli, kad jų galinis sparnas dingtų iš artimiausiojo varžovo matymo lauko. Rate, kurio greičiausiąjį įveikimo laiką fiksavo 3-iąjį kartą apsilankęs techninio aptarnavimo juostoje ir minkštojo mišinio padangas užsidėjęs G. Russellas (55.404 s.), turimas beveik 21 sekundės skirtumas tarp pirmosios ir trečiosios vietų, yra beveik neįveikiamas, atsižvelgiant dar ir į tai, kad TOP 7 „Mercedes“ startavo su vidutinio kietumo mišinio padangomis, o ant varžovų bolidų sukosi minkštosios „Pirelli“ padangos.

Kova dėl trečiosios vietos konstruktorių įskaitoje - iš keturių pretendentų kovos atkabinta „Ferrari“ ir ryškėjantys du favoritai

Sakhiro lenktynėse „Ferrari“ neiškovojo nei vieno taško, kai oponentai savo sąskaitą papildė solidžiomis sumomis - praėjusio savaitgalio nusivylimą į šio savaitgalio euforiją iškeitę „Racing Point“ 40 taškų, „Renault“ 28 taškais, „McLaren“ 13 taškų. Rikiuotė galutinėje konstruktorių įskaitoje dar kartą pasikeitė, kai iki lenktynių „McLaren“ - „Racing Point“ - „Renault“ trijulė, po Sakhiro lenktynių transformavosi į „Racing Point“ - „McLaren“ - „Renault“, visoms trims komandoms sugebėjus finišuoti TOP 10, peršant išvadą, kad realias galimybes dėl trečiosios vietos turi vietomis ir gerais pasirodymais lenktynėse besikeičiančios „Racing Point“ ir „McLaren“, kurias šiuo metu skiria 10 taškų. Kad ir kokias išvadas mums pirštų rezultatai, F-1 jau ne kartą šį sezoną įrodė, kad lenktynėse gali išsivystyti netikėtos situacijos, pakeičiančios lenktynių baigtį ir galutinę rikiuotę kertant finišo liniją, darančią įtaką įskaitoms, kai konkurentai sugeba demonstruoti neeilinius sugebėjimus „krapštantis“ iš rikiuotės galo į jos priekį, puikiai išlaikyti padangas jų darbiniame temperatūrų lange ir demonstruoti rezultatus, pramušančius realias bolidų techninių charakteristikų lubas.

Nepamirškime iki tol ketvirtąja pretendente į trečiąją konstruktorių įskaitos vietą laikytos „Ferrari“, kurios šansai „įsirašyti“ daugiau taškų buvo išmesti pro langą, iš lenktynių pasitraukus C. Leclercui dar 1-ajame lenktynių rate. Jeigu iš 13-osios vietos startavęs S. Vettelis ir turėjo galimybę „iškopti“ į TOP 10-tuko galą, kur už pasirodymą dalinami minimalūs taškai, tai virtualaus saugos automobilio fazės metu 6,5 sekundės trukęs sustojimas techninio aptarnavimo juostoje 65 rate palaidojo jo šansus kovoti dėl kelių taškų. Ne pirmas toks šio sezono „Ferrari“ mechanikų darbas buvo nukonkuruotas nepriekaištingo dvigubo aptarnavimo pavyzdžiu iki tol galėjusiais didžiuotis juodomis tapusių sidabrinių strėlių, bet apie tai šiek tiek vėliau.

S. Perezo ir A. Albono mikrodvikova trasoje ir už jos ribų

Ne kartą trasoje susitikę S. Perezas ir A. Albonas, nepriklausomai nuo to, iš kurių pozicijų startuotų pilotai ir kaip įvykiai klostytųsi trasoje, vertės įrodinėjimą tai pačiai „Red Bull“ komandai paverčia laukiamu įvykiu. Tiesa, dažniausiai ši mikrodivikova pelnytai baigiasi S. Perezo naudai, o tai kursto vis garsesnes kalbas ir ko ne atvirą opoziciją tvirtai „Red Bull“ nuostatai suteikti prioritetą dabartiniam pilotui ir siūlo vienoje savo garažo pusių „apgyvendinti“ to labiau nusipelniusį meksikietį S. Perezą, dėl kurio galimą praradimo nusivylimą išreiškė ne vienas F-1 pasaulio atstovas.

Pažvelkime į A. Albono ir S. Perezo Sakhiro lenktynių skaičius:

Albonas startavo iš 12 pozicijos, S. Perezas - 5-osios. Po pirmojo rato incidento į trasą iškviesto ir ją palikusio saugos automobilio: A. Albonas - rikiuotėje 11-tas, o S. Perezas - po apsilankymo techninėje aptarnavimo juostoje 18-tas. 20-ajame rate S. Perezas pasivijo, o galiausiai 21-ajame lenktynių rate aplenkė 2-ąjį „Red Bull“ (ir vienintelį tuo lenktynių metu likusį) pilotą, nors jo „Racing Point“ šiose lenktynėse turėjo tenkintis senojo jėgos agregato generuojama galia. S. Perezas finišo liniją kirto pirmasis, o A. Albonas - šeštasis, pakilęs per šešias pozicijas nuo starto pradžios, bet atsilikęs nuo lyderio 13.842 sekundžių, ir galiausiai nesužavėjęs savo pasirodymu, kai liko vieninteliu trasoje, galinčiu apginti „Red Bull“ komandos garbę.

Grubi „Mercedes“ klaida, įprastas dviejų žirgų lenktynes pavertusi 8 ir 9 vietomis galutinėje rikiuotėje, V. Botto kokpitą apleidusi fortūna ir kaip ant mielių kylanti George'o akcijų vertė

Nutraukęs įspūdingą 36-0 kvalifikavimosi aukščiau už savo komandos draugą seriją, bet pirmą kartą savo karjeroje patekęs į trečiąją kvalifikacijos dalį „Mercedes“ pilotu tapęs ir kontraktą kitam sezonui su „Williams“ turintis pilotas George'as Russellas, atsilikęs 0,026 sekundėmis nuo komandos draugo, Sakhiro lenktynėse, pirmą kartą savo karjeroje startavo iš pirmoje rikiuotės eilėje esančios antrosios vietos. Jaunasis britas startavo aplenkdamas pirmajame posūkyje gerokai labiau patyrusį komandos draugą V. Bottą ir greitai palikęs jį už DRS aktyvavimo zonos ribų, demonstravo visiems skeptikams, kad nėra tik „lengvai išlukštenamas saldainiukas“ už jo išsirikiavusiems jauniems, bet priekyje startuoti pratusiems M. Verstappenui ir C. Leclercui.

Gerokai daugiau vidiniu radijo ryšiu bendravęs su savo lenktynių inžinieriumi nei L. Hamiltonas, daug klausimų uždavęs, norėdamas važiuojant perprasti W11 ypatumus, G. Russellas demonstravo puikų tempą ir drąsiai klausė komandos, kada jam padėti spausti tiek, kiek gali ir kiek leidžia W11 galimybės. Jaunasis britas „važiavo“ savo pirmosios pergalės link, kol kelią „pastojo“ „Mercedes“ suplanuotas „pigus“ dvigubas komandos draugų apsilankymas techninio aptarnavimo juostoje (dėl trasoje aktyvuotos saugos automobilio fazės), kur ant G. Russello bolido priekio buvo sumontuotos V. Bottui skirtos padangos, o V. Bottui, praleidusiam chaotiško sustojimo fone 27,4 sekundes ir gavus savo senąjį kietojo mišinio padangų komplektą, komandai supratus, kad suomiui skirtos padangos „sukasi“ ant brito bolido, „sekančio“ paskui saugos automobilį, kuris turės būti pakviestas pakartotiniam apsilankymui techninio aptarnavimo juostoje.

Grįžęs į trasą 5-oje vietoje G. Russellas nebuvo nusiteikęs pasiduoti ir norėjo susigrąžinti galimybę kirsti 87 rato finišo liniją pirmajam. 78 rate jaunasis birtas jau buvo pakilęs iki 2-osios vietos ir kažkur pradūręs padangą, turėjo 3-ąjį kartą apsilankyti techninio aptarnavimo juostoje, o kartu ir palaidoti savo viltis nugalėti lenktynėse.

Po lenktynių finišo G. Russellui grėsė diskvalifikacija arba starto pozicijų bauda kitose lenktynėse, bet gavusi „Mercedes“ paaiškinimą dėl vidinio ryšio techninių kliūčių, kurios lėmė tai, kad mechanikų nepasiekė inžinierių siųstos žinutės, FIA nusprendė apsiriboti pinigine 20 tūkst. eurų bauda komandai ir leisti jaunajam britui kartėlį dėl prarastos galimybės tapti lenktynių čempionu kompensuoti pirmais uždirbtais taškais F-1 karjeroje ir fiksuotu greičiausiuoju ratu.










Komentarai (0)
×

TOP naujienos