ar tikrai jauni pilotai yra f-1 problema?

2002 Gruodžio 26 d. 23:55

perskaiciau labai intriguojanti straipsni apie jaunus ir nepatyrusius pilotus formuleje 1. aisku ir karto panizo nagai pakomentuoti straipsniuka issakant savo nuomone ad rem ypac turint omenyje, kad ir straipsniukas yra gan "juicy".
pirmiausiai noreciau pastebeti, kad tokie pilotai-asmenybes (kaip teisingai juos pavadino straipsnio autorius) is esmes tokie tapo butent del dalyvavimo f-1 (na gal jie jau buvo susiformavusios asmenybes, bet f-1 kontekste labiausiai isryskejo(a) ju budo bruozai). taigi ar ne per anksti jaunieji pilotai nurasomi kaip "ne asmenybes"? gal jiems tiesiog reikia duoti pavazineti f-1 nors pora metu, kad isrysketu bent kiek apciuopiamas ju asmenybiu vaizdas?
antra, del milijoniniu pilotu uznugariu... formule pakankamai senokai tapo reklamos, televizijos ir nekilnojamojo turto kompaniju verslu (gal tik kiek uztruko to verslo maskavimas). tai yra verslas, kuriame komandos tapo eilinemis pelno siekianciomis kompanijomis, bolidai - reklaminiais stendais, sirgaliai - vartotojais, o pilotai darbuotojai ne ka svarbesniais uz aerodinamikos, vaziuokles specialistus, komandos vadovus (kalbant apie tuos vadovus, kurie nera tuo paciu ir komandos savininkai, kaip pvz. R. Denisas). taigi ju atnesami milijonai tera vienas is privalumu priimant i darba. ar tai blogai? verslo poziuriu - ne, nes papildomos iplaukos is remeju ir mazesnes islaidos atlyginimams yra tik teigiamas dalykas. paprasciausias pavyzdys gali buti F. Williamsas, kuris seniai garseja savo pragmatisku poziuriu i pilotu atlyginimus. sporto atzvilgiu - taip pat ne, nes sie pilotai rungtyniauja, o ju asmenines savybes yra tik antraeilis dalykas. o ju prastesni sportiniai gebejimai (sukeliantys tiek diskusiju) tera naturalus bolidu tobulejimo rezultatas. taigi vienintele neigiama pasekme sukeliama "geltonsnapiu" dalyvavimo f-1 yra "grynujo" sporto fanatiku nepasitenkinimas, o tai tera nereiksmingas salutinis poveikis. galu gale reiktu suprasti ir komandos vadovus. juk siais laikais kuomet visoje rinkoje dominuoja "shortterminism'o" liga, jie negali rizikuoti savo ir komandu savininku uzdarbiu (pelnu) perspektyviu, bet neremiamu pilotu saskaita. kitaip jiems iskiltu gresme isisukti i prazutinga (verslui) spirale: priemus perspektyvu, bet neremiama pilota, tektu nukirpti galimo biudzeto dali, is karto iskiltu gresme pagaminti prastesni bolida (arba neuztektu pinigu geresniam specialistui islaikyti, ar pasamdyti geresnius technikus ar pan.), tuomet atsirastu didesne prastesniu rezultatu rizika, po to galimas remeju pasitraukimas ir gal but nelabai linksmas galas (nors tai ir grynai teorinis pamastymas, taciau pavyzdziai tarp rezultatu prastejimo ir remeju pinigu netekimo yra realus).
galiausiai noreciau pasakyti, kad autoriaus, pries pabaiga, paminetas paradoksas nera joks paradoksas, o tiesiog formules 1 kaip verslo sakos, sudetingos sistemos elemento evoliucijos rezultatas, kuris yra visiskai naturalus. o kas yra naturalu, tas nera paradoksas (ypac turint omenyje, kad formule 1, deja, gali buti vadinama sportu tiek, kiek kava be kofeino gali buti vadinama kava).
taigi nors is esmes sutinku su straipsnio autoriumi (as vis tik noreciau matyti sporta, o ne versla) turiu pripazinti ir tai, kad esanti padetis yra naturali ir net didziausi norai (fanu bei fanatiku) nieko joje nepakeis.

2002 Gruodžio 27 d. 00:33

na ir gerai, pasakei savo nuomone.

2002 Gruodžio 27 d. 11:22

Vis tiek mano nuomone jaunieji yra tikras galvos skausmas...aishku yra ishimciu :D

2002 Gruodžio 27 d. 11:50

nToshka>:goodjob:
dabartineje f-1 komandoms reikia rinktis ne tuos kurie diziausios asmenybes,o tuos kurie greiciausiai vaziuoja(ar bent ateity vaziuos)
dabar f-1 tra tokiame lygyje,kad ,,nebeatvirs i romantiska nuotyki,o liks pinigu darymu"

2002 Gruodžio 27 d. 13:32

romantiska nuotyki?:)))

2002 Gruodžio 27 d. 14:25

taip kazkas pavadino senu laiku f-1.........bet nepamenu kas:)

2002 Gruodžio 27 d. 15:31

nToshka >> bet ar tau neatrodo, kad F-1 turi vazhiuoti _pats_ perspektyviausias jaunimas, o ne vidutiniokai, su dideliu remeju uzhnigariais? Manau, kad chia ir buvo stripsnio esme..
Galu gale, komandai nusipirkus ateities chempiona tos investicijos atsipirktu jau po poros metu (nauji remejai ir tt), tereikia ish pradzhiu investuoti, ir laukti tu investiciju sugrizhimo su kaupu..

2002 Gruodžio 27 d. 15:53

Kazko labai mazai diskusiju sia tema nors apie ka cia padiskutuoti tai tikrai manau yra. Taigi pabadndysiu isreiksti savo asmenine nuomone apie naujokus.
Galima sutikti, galima ir ne tiek su autoriumi, tieks su ntochka, taciau manau kad jei tu savo komandoje tikrai neturesi asmenybes, tai tau pasikelti nepades nei eilinio piloto pinigeliai. Nemanau kad pasodinus kad sakykime ir A.Younga i Ferarri bolida salia MS jis taptu kad ir trecias ar ketvirtas galutineje iskaitoje.Juk kiekvienas save gerbiantis remejas labiau nores paremti tikrai didi ar ziauriai progresuojanti pilota nei koki vidutinioka. Mano supratimu ne is atsinestu piloto pinigeliu reikia versla daryti, o is pacio piloto. Kad ir nusibodes palyginimas su M.S. praeitimi. Jis gi neatsirado ne is niekur. Jisai i F1 pateko tik savo talento bei didelio darbo . deka. Klausimas - ar jam reikejo bent pora sezonu pavazineti F1 kad is jo susiformuotu didi asmenybe ir geras pilotas?? Atsakymas po pimojo kvalo ir lenktyniu Belgijoje buvo aiskus. I F1 atejo busimasis cempionas. Tada is karto pasiulymas i geresne komanda, pergales cempionate su silpnesniu bolidu ir viesas pripazinimas. Is dalies galiua teigti kad ne komanda islaiko MS o atvirksciai. Nebutu cia jo, vargei ar Ferarri taip dominuotu, ir galetu metytis dideliais pinigeliais. Ir dabar manau kad raudoniesiems jei visos komandos del kazkokiu priezasciu prarastu remejus, gerus remejus susirasti butu lengviausia, todel kad jie savo gretose turi asmenybe , o ne pilka vidutinioka.
O ka mes matome paskutiniais metais.Ta pati ka ir matysime kitais; ateina vyrukai papramogauti i F1 su pilna kuprinele pinigu ir juokina pasauli. Na gal pora ryskesniu naujoku ir buvo : Kimis, JPM. Daugiau liezuvis nieko neapsivercia pavadinti perspektyviais. Tiesiog manau F1 komandoms reiketu pasisemti paatirties is NBA kur skautai vazineja po visa pasauli kad ir maziausia afrikos valstybele ir ten jiesko supertalentu.
Bus geri pilotai, bus didesnis susidomejimas F1, bus ir geresni remejai.

2002 Gruodžio 27 d. 21:10

nToshka> Respect. Cool komentaras. Mėgstu kai žmonės argumentuotai dėsto savo nuomonę...
|
Mano nuomone, nauji pilotai per anksti skirstomi į asmenybes ir "neasmenybes". Tai labai subjektyvus skirstymas, kadangi mažai kas tuos "teisiamuosius" asmeniškai pažįsta. BTW, o kur sąvokos "smenybė" apibrėžimas ir jo interpretacijos? :) Beveik rimtai tikėjausi, kad straipsnis apie asmenybes būtent prasidės nuo to...
Jeigu galima pilotus skrstyti į asmenybes pagal jų rezultatus trasose arba pagal pasisakymus už trasos ribų, reikėtų nepamiršti, kad ir viena ir kita priklauso nuo daugybės objektyvių ir subjektyvių veiksnių, kurių kasmet vis daugėja...
Galų gale, klestint komercializacijai ir standartizacijai ar asmenybės išvis bebus reikalingos ateityje? Kaip kad dabar kava be kofeino drąsiai vadinama kava, alus be alkoholio - alumi, cigaretės be nikotino - cigaretėmis, įv. sintetika - įv. maistu, "akvariumas" :) - realybės Šou, POP standartai - vieninteliais ir visuotinai priimtinais/suprantamais... etc. Kodėl gi F-1 negali būti eiliniu komerciniu sportu arba šou be asmenybių? Ypač kai nusimato perspektyva, kad F-1 bolidus prikimštus elektronikos greit pilotuos Laudos beždžionės... Koks tada bus skirtumas kuri beždžionė laimės? O juo labiau - ar ta beždžionė - asmenybė? :)

Panašu, kad "REALybė" ir "ASMENYBĖ" XXIa. darosi "nebemadinga" ir prarado savo prasmę bei vertę... Tai ko gi mes reikalaujame iš F-1? :(

2002 Gruodžio 28 d. 15:44

Na, tikrai malonu matyti rimtus atsiliepimus i mano prikeverzuota straipsni. Tikrai nesitikejau, kad bus komentaru, nes, iprastai, straipsniai nelabai sulaukia atgarsio tarp vartotoju, nors mano galva, tarp ju yra tikrai idomiu skaitymo medziagu..

Anyway, as for the topic, tai as isakiau savo nuomone ir mano nuomone tokia ir lieka, kad F-1 tai ne jaunuoliu sportas, tai - autosporto karaliene, kur turi buti THE BEST pilotai...
Vienintelis, 's mesta v karjer' yra Kimi, tik jam pasiseke is F-Renault labai lengvai prisitaikyti prie F-1 bolidu stabdziu, akceleracijos, galios ir t.t. Massa, Bernoldi, Sato ir t.t. ir t.t. yra gal ir perspektyvus, bet, liaudiskai tariant, daznai grybauja.. Matosi, jog neturejo rimtos F-3000 mokyklos (Massa turejo Europoje, bet, musiet jam tas nelabai padejo)...
Zodziu tokiu 'pilotu' galima butu rasti ir ankstesnese F-1 istorijos stasijose, tik kad tuomet ju buvo daug maziau...

Kol kas tiek,

aciu uz kritika,
AF1

2002 Gruodžio 28 d. 16:47

Cartoon> sutinku, kad turetu vaziuoti perspektyviausias jaunimas (as tikrai noreciau, kad vaziuotu tik montoyos ir raikkonenai), taciau butent dabartiniais laikais ilgalaikes investicijos (turint omenyje ju atsipirkimo laika) tapo per daug rizikingos. vistik noreciau pastebeti, kad net dveji metai formuleje tampa per ilgas laikotarpis.

AF1> del "parengiamosios" F-3000 mokyklos trukumo tai sutinku visais 100 procentu. dabar naujai ateje pilotai mokosi ne pries vaziuodami, o jau vaziuodami (ir pradeda net ne nuo piloto bandytojo vietos, o is karto griebia bolida "za baranku"), ir tai labai stipriai matosi.

2003 Sausio 23 d. 23:19

nu man labai idomu butu suzinoti ka jus laikote tais
neperspektyviais jaunuoliais? kaip visi supranta ateina laikasiseiti seniems ir ateiti ju pakaitalams. tai ziurim ka turim: kimis atejo su triuksmeliu, jpm atejo, alonso (ka jis dar gali mes pamatysim), butonas, weberis, o tokie kaio sato, masa, YOONG, atejo ir isejo. ir tokiu budu atsiseikeja tikrieji perspektyvus jaunuoliai.norim ar nenorim bet tokiu kaip yoong, sato, buvo ir bus. juk ne kiekvienas kad ir izenge i f1 butinai gerai vaziuos. o kaip f1 asmenybe jie susiformuoja per tam tikra laika. vieni anksciau,kiti veliau.o kiti is f1 isskrenda ir ju niekas nenori prisimint

2003 Sausio 24 d. 12:10

nemanau kad jauni pilotai yra blogai kaip pvz,kimis

2003 Sausio 24 d. 13:08

Nesupratau, gal galit pasakyti kodel neissisiunte mano zinute? tokia ilga ir ydomia buvau parases.

2003 Sausio 25 d. 00:14

Pilotas >>>> Mazytis patarimukas ;) is patirties.
Kai rasai ilga zinute, nepatingek CTRL+C spustelt, in case of accident :)

2003 Sausio 27 d. 11:55

Minzz>> Aciu.

2003 Vasario 03 d. 18:46

Nemanau kad jaunimui vioeta F1. As neturiu niekio pries juos, bet labai pikta kad tokie geri pilotai, kurie nera kokie pastumdeliai,visada su savo nuomone, neeiliniu talentu kaip Edie Irvinas turi palikti F1. Norint tapti F1 pilotu turetum pereiti ilga kelia dalyvavimo kitose, zemesnes klases gonkese, o tik paskui dairytis i F1. Jie visiskai nepaivairina F1 gyvenimo, yra tik robotai su didelem bapkem ir mazina F1 prestiza. isimtis gali buti neeilinio talento jaunuoliai, bet ir tai tik suzibeje F3000, Cart ar bent jau F3 formuleje. (mano nuomone :))

2003 Vasario 13 d. 17:28

Ne čia šuo pakastas.Reikalas tame, kad ne jaunystė, o rėmėjai viską lemia.Kita bėda, kad iš tikrųjų geri jauni lenktyninikai, nueina į ubages komandas ar blogiausiu atveju į jų test driverius. Mano subjektyvia nuomone jauną , tokį kaip Kimmis, eikia prigriebti keliu metu kontraktu.

TOP naujienos