Po 21 šio sezono etapo „Red Bull“ sportininkas Sergio Perezas yra pirmoje reitingo lentelės vietoje, kurie savo avarijomis padarė komandoms didžiausią materialinę žalą.
Šį antireitingo sąrašą sudarė leidinio „F1Technical“ žurnalistai, pabrėždami, kad tokia statistika užsiimti tapo paprasčiau, kai buvo įvesti komandų biudžetų apribojimai.
Per sezoną komanda gali išleisti ne daugiau kaip 135 mln. JAV dolerių, bet tai yra bazinis biudžetas neįskaitant infliacijos ir kitokių pataisų. Antireitingo sudarytojai bendrais bruožais paaiškino savo skaičiavimų metodiką: ekspertų vertinimu, vienos važiuoklės kaina yra maždaug 675 tūkst. dolerių ir tai yra pati brangiausia bolido detalė.
Toliau – pavarų dėžė, kuri kainuoja apie 500 tūkst. dolerių. Kiti bolido konstrukcijos elementai, kurie dažniausiai sugadinami avarijų metu, yra pigesni – tai dugnas, priekinis ir galinis sparnai, taip pat – pakabos detalės.
Skaičiavimai parodė, kad nuo sezono pradžios Sergio Perezo avarijos „Red Bull“ komandai kainavo 4 mln. 861 tūkst. dolerių, beje, didžiausią dalį šios sumos sudarė jo RB20 susidūrimas su dviem „Haas“ bolidais Monako GP pirmame rate. Patarėjas Helmutas Marko po tos avarijos sakė: „Tai kainuos mums nuo 2 iki 3 milijonų, o apriboto biudžeto sąlygomis tai, žinoma, mus pastato į sunkią padėtį, ypač jei mums reikės imtis papildomų priemonių didėjančio „Ferrari“ ir „McLaren“ konkurencingumo fone...“
Antroje šio sąrašo vietoje yra Alexas Albonas, jo atveju „Williams“ komanda patyrė 4 mln. 665 tūkst. dolerių žalą. Nors pats Albonas klysta ne taip dažnai, bet per avariją treniruotėje Melburne jo FW46 važiuoklė buvo smarkiai sudaužyta. Beje, nukentėjo ir pavarų dėžė ir dar daug elementų. Galiausiai į Australijos GP startą stojo tik viena mašina: komanda nutarė bolidą surinkti A. Albonui Logano Sargeanto mašinos pagrindu.
Bet jau po dviejų savaičių A. Albonas tapo dar vienos avarijos dalyviu, pirmame rate susidūręs su Danielio Ricciardo „Visa RB“, o tai „Williams“ komandai dar kainavo 880 tūkst. dolerių.
Neseniai vykusiame San Paulo GP etape Albonas taip pat labai stipriai sudaužė mašiną kvalifikacijoje pirmame Interlagoso trasos posūkyje, dėl to jis negalėjo startuoti lenktynėse.
George‘as Russellas buvo patekęs į avarijas Amerikos ir Meksikos etapuose, pirmu atveju – kvalifikacijoje, antru – treniruotėje. Abiejuose incidentuose jo W15 nukentėjo gana daug, todėl „Mercedes“ tai gana brangiai kainavo.
Lewisas Hamiltonas šia prasme komandai nepadarė didelės žalos, tačiau Austrijoje jis sugadino bolido dugną, kurio kaina yra apie 320 tūkst.
Vienintelis čempionato lenktynininkas, kuris, „F1Technical“ skaičiavimais, savo komandai nepadarė jokių finansinių nuostolių – tai Pierre‘as Gasly. Beje, tuo nelabai galima tikėti, nes per Monako GP tarp dviejų „Alpine“ mašinų įvyko susidūrimas ir abu bolidai buvo apgadinti. Gal tik visą atsakomybę dėl šio įvykio galima suversti Estebanui Oconui, kuris buvo kaltas dėl šios avarijos.
Lenktynininkų padaryta žala dėl avarijų per 2024 m. 21 lenktynes
Lenktynininkas |
Komanda |
Žala, mln. JAV dolerių |
S. Perezas |
Red Bull |
4,861 |
A. Albonas |
Williams |
4,665 |
G. Russellas |
Mercedes |
3,204 |
L. Sargeantas |
Williams |
3,008 |
C. Sainzas |
Ferrari |
2,876 |
Y. Tsunoda |
Visa RB |
2,159 |
F. Alonso |
Aston Martin |
1,959 |
L. Strollas |
Aston Martin |
1,887 |
F. Colapinto |
Williams |
1,794 |
K. Magnussenas |
Haas |
1,420 |
G. Zhou |
Sauber |
1,419 |
D. Ricciardo |
Visa RB |
1,222 |
C. Leclercas |
Ferrari |
1,207 |
E. Oconas |
Alpine |
1,005 |
M. Verstappenas |
Red Bull |
0,910 |
O. Piastris |
McLaren |
0,575 |
N. Hulkenbergas |
Haas |
0,475 |
L. Norrisas |
McLaren |
0,422 |
L. Hamiltonas |
Mercedes |
0,320 |
V. Bottas |
Sauber |
0,125 |
L. Lawsonas |
Visa RB |
0,125 |
P. Gasly |
Alpine |
0 |
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | tundrinė | 3754 |
2. | Valode | 3719 |
3. | fandom | 3713 |
4. | Tadas Misevičius | 3703 |
5. | D27 | 3687 |
Atvirksciai :)
Foto gera parinkta, Maxo šiknos bučiavimas Danieliui 😀
Foto gera parinkta, Maxo šiknos bučiavimas Danieliui 😀
Iš kur žinai?