Bandymai baigėsi - ką sužinojome?

Bandymai baigėsi - ką sužinojome?
logo 2020 Vasario 29 d. 19:42, Daimler AG

Šią savaitę baigėsi paskutiniai priešsezoniniai F-1 bandymai. Jeigu remtis vien tik statistika, „Mercedes“ 2020 m. sezoną pradės būdama aiškia favorite. Vis dėlto ir stipriausiems gendanti technika nėra svetima.

„Mercedes“

Pastaruosius šešis metus čempionate triumfavusi ekipa greičio nestokojo jau pirmuose bandymuose. Valtteri Bottas vieną trasos ratą įveikė per 1 min. 15,732 sek. Šio rezultato vėliau taip niekas ir nepagerino, tame tarpe ir pats V. Bottas. O geriausias varžovų rezultatas buvo puse sekundės prastesnis.

Tiesa, ne viskas klostėsi sklandžiai. „Mercedes“ klientė „Williams“ per šešias bandymų dienas ne kartą buvo susidūrusi su varikliu susijusiomis problemomis. Britų ekipa viso panaudojo tris variklius. O „Mercedes“ ekipai jį teko keisti du kartus. Lewisas Hamiltonas neslepia, kad gendanti technika verčia jį nerimauti.

Daugelis iki šiol spėlioja koks iš tikrųjų yra „Mercedes“ pajėgumas. Ekipos pilotai ne visada buvo greičiausi, bet jei geriausi rato įveikimo laikai bandymų metu būtų buvę prioritetas, jie nesunkiai galėjo juos užfiksuoti.

Nepaisant visų iškilusių problemų, abu komandos lenktynininkai liko patenkinti naujuoju bolidu, kuris Barselonoje vykusiuose bandymuose pasirodė su naujais šoniniais gaubtais, atnaujinta galine pakaba bei daug diskusijų sulaukusia DAS sistema.

Ferrari

Priešingai nei pernai, „Ferrari“ šių metų bandymuose neišsiskyrė greičiu. Ar italai nenaudojo maksimalios motoro galios galvodami apie technikos patikimumą ir norėdami įveikti kuo daugiau kilometrų? Ar vis dėlto tai FIA pradėto ir baigto tyrimo pasekmė?

„Ferrari“ atstovai ne kartą teigė, kad šiemet jų tikslas buvo išgauti daugiau prispaudžiamosios jėgos. Panašu, jog ekipai pavyko tai pasiekti. Apie geresnį bolido elgesį lėčiausiose trasos vietose teigiamai atsiliepė abu komandos pilotai. Tačiau dėl bolido greičio tiesiosiose vis dar lieka daug neatsakytų klausimų. Komandos vadovas Mattia Binotto ne kartą kalbėjo apie greičio stoką ir atsilikimą nuo pagrindinių varžovų.

„Ferrari“ buvo vienintelė ekipa, kuriai bandymų metu nepavyko pagerinti pernai bandymuose ir Ispanijos GP metu užfiksuotų savo geriausių rato įveikimo laikų.

„Red Bull“

Komanda savo greitį pademonstravo tik paskutinę bandymų dieną, kuomet po pietų trasoje apsirodęs Maxas Verstappenas su naujuoju bolidu užfiksavo antrą rezultatą ir greičiu nusileido tik „Mercedes“ atstovui V. Bottui. Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad olandas geriausią rezultatą užfiksavo su C4 mišinio padangomis.

„Red Bull“ bandymų metu nesiskundė technikos patikimumu. Tiesa, „Honda“ variklį kartą teko keisti, bet tik saugumo sumetimais. Panašu, kad „Red Bull“ naują sezoną pradės kaip viena iš komandų, galinčių rimčiau pasipriešinti „Mercedes“.

„McLaren“

„McLaren“ pilotams labiausiai nerimą kelia „rožinis mersedesas“ ir „baltasis bulius“. Lando Norrisas po paskutinio pasirodymo bandymuose, ketvirtadienį, neslėpė, jog tikėjosi didesnio ekipos progreso. Tiesa, jaunasis sportininkas liko patenkintas tuo, kad komandai vis dėlto pavyko pasistūmėti į priekį tam tikrose srityse.

Penktadienį Carlosui Sainzui pavyko pagerinti komandos rezultatą. Nepaisant to, ekipa su nerimu žvalgosi į „Racing Point“ ekipos pusę.

„Renault“

Danielis Ricciardo buvo greičiausias paskutinės bandymų dienos pirmoje pusėje. Užfiksuotas 1 min. 16,276 sek. rato įveikimo laikas padėjo australui įsiterpti tarp „Red Bull“ ir „Ferrari“ atstovų. Tačiau kol kas naivu tikėtis, jog ekipa jau pirmose sezono lenktynėse kovos dėl aukščiausių pozicijų.

Dėl įvairių techninių problemų bandymų metu „Renault“ įveikė mažiau kilometrų nei varžovai. Komanda praleido nemažai laiko garaže dėl jėgainės problemų. Tačiau tikimasi, kad sezonui prasidėjus ekipa bus geriau pasiruošusi.

Dauguma specialistų sutinka - „Renault“ stipriai padirbėjo kurdama naują bolidą. O ekipos vadovas Cyrilas Abiteboulas dar prieš bandymus teigė, kad komanda nori pradėti sezoną būdama kuo geresnėje pozicijoje, kad galėtų anksčiau pradėti ruoštis 2021 m. sezonui.

„AlphaTauri“

Palyginus su bandymais, kurie vyko praėjusiais metais, buvusi „Toro Rosso“, dabar žinoma „AlphaTauri“ vardu, mažai pasistūmėjo į priekį. Tiesa, ekipos vadovas Franzas Tostas teigia, kad AT01 yra „gana geras bolidas iš techninės pusės“, o komanda „yra patenkinta jo aerodinamika“.

Nors savo galimybes kol kas vertina atsargiai, „AlphaTauri“ specialistai tikisi, kad komanda liks viena stipriausių tarp vidutiniokių ir bus bent jau tokia pajėgi, kokia buvo praėjusio sezono gale.

„Racing Point“

Komandos atstovai puikiai supranta ir to neslepia, kad pasekti „Mercedes“ pavyzdžiu kuriant naują bolidą buvo didžiulė rizika. Tačiau iki šiol panašu į tai, kad ta rizika pasiteisino.

„Rožiniu mersedesu“ daugiausiai yra nepatenkinti varžovai, kuriems teks šiemet kovoti su minėta ekipa. „McLaren“ atstovas Carlosas Sainzas atkreipė dėmesį, kad „Racing Point“ buvo greita tiek pirmuose, tiek antruose bandymuose. Anot ispano, varžovė galėjo bandymuose užfiksuoti ir geresnius rezultatus, bet nesistengė atskleisti savo tikrojo potencialo.

„Alfa Romeo“

Pilotas bandytojas Robertas Kubica itin džiaugėsi „Alfa Romeo“ bolido greičiu ir prispaudžiamąja jėga. Tai normalu žinant, kad lenkui pernai teko pilotuoti prasčiausią bolidą („Williams“) rikiuotėje. Tuo pačiu reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad būtent R. Kubica bandymų metu buvo greičiausias tarp „Alfa Romeo“ pilotų.

Komandai pavyko išvengti rimtesnių techninių problemų. Daugiausiai laiko ekipa prarado po to, kai už trasos ribų buvo išlėkęs ir bolidą apgadinęs Antonio Giovinazzi.

Kalbas apie „Ferrari“ variklio pajėgumą kursto ir tai, kad italų klientės bandymų metu nebuvo pačios greičiausios įveikiant ratus Barselonos trasoje.

„Haas“

Po prasto ir nuviliančio praėjusių metų sezono „Haas“ šiemet tikisi išvengti problemų, su kuriomis teko susidurti 2019 metais. Anot ekipos vadovo Guentherio Steinerio, su padangomis naujasis bolidas sutaria geriau nei tas, kuris buvo naudojamas pernai.

Nepaisant to, jog komanda bandymų metu įveikė mažiausiai kilometrų tarp visų čempionato dalyvių, Kevinas Magnussenas liko patenkintas tuo, jog naujasis bolidas yra geresnis už praėjusių metų automobilį.

„Williams“

Jei tikėti vien tik užfiksuotais rato įveikimo laikais, tai „Williams“ pagal greitį yra septinta. Labiau tikėtina, jog komandai pavyko stipriai priartėti prie varžovų, nuo kurių pernai stipriai atsilikdavo. Bet kokiu atveju tai didžiulis žingsnis į priekį prisiminus 2019 m. sezoną.

Komanda daug praleido laiko garaže dėl problemų su „Mercedes“ varikliais, kurių per visas šešias bandymų dienas panaudojo net tris.

Pagal įveiktus kilometrus „Williams“ pranoko „Alfa Romeo“ ir „Haas“. O palyginus su praėjusiais metais, ekipa nuvažiavo daugiau ratų nei pernai, kuomet bandymai truko ne šešias, o aštuonias dienas.

Komandos pilotai kol kas atsargiai vertina naująjį bolidą ir ekipos galimybes šių metų sezone. Tuo tarpu specialistų teigimu, „Williams“ šiemet bent jau galės kovoti su varžovais, o ne vien tik su savimi, kaip tai buvo praėjusiame sezone.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794