"Champ Car": Lauzitcringas, Vokietija

"Champ Car": Lauzitcringas, Vokietija
logo 2003 Gegužės 12 d. 15:43, CART
Vakar Vokietijoje esančioje Eurospeedway trasoje įvyko penktasis tarptautinės „Champ Car“ serijos lenktynių etapas. Tai buvo pirmosios šio sezono lenktynės ovalo tipo trasoje.
Keblumų komandoms ir lenktynininkams galėjo kelti tai, kad dviejų etapų išvykos į Europą metu buvo leista naudoti tik vieno tipo aerodinaminį paketą, tad itin greitame Lauzitcringe teko lenktyniauti su tais pačiais aerodinaminiais elementais, kaip ir prieš savaitę lėtoje Brands Hatch trasoje (savo greičiais sulyginamoje nebent su Monako trasa) vykusiose lenktynėse.
Vienu įdomiausių savaitgalio įvykių, pritraukusiu didelį viso autosporto fanų dėmesį, buvo prieš varžybas įvykęs simbolinis Alexo Zanardi, praeity dusyk tapusio CART serijos čempionu, sugrįžimas. Su specialiai jam pritaikytu rankiniu būdu valdomu bolidu Alexas, lydimas gausiai Vokietijos trasoje susirinkusių sirgalių keliamos „gyvos bangos”, apskriejo 13 ratų – lygiai tiek, kiek jam pritrūko 2001-ųjų metų lenktynėse, kai dėl avarijos Zanardi nebaigė lenktynių. Kad italui tai buvo daugiau, nei simbolinis pasivažinėjimas, liudija ir jo parodyti rezultatai: Alexo parodytas geriausias rato įveikimo laikas būtų leidęs jam startuoti iš 11-os startinės pozicijos – jis pranoko net čempionato lyderio Paulo Tracy kvalifikacijoje parodytą laiką! Greičiausiai toks įspūdingas italų žvaigždės „pirmasis prisilietimas“ po jį ištikusios nelaimės prie rimtos „Champ Car“ technikos ne vienam jo fanui tik sustiprino viltį, kad „Sandro“ dar sugrįš į didįjį sportą.
Apie lenktynes: galima teigti, kad jau eilinę savo „pole“ poziciją iškovojo naujokas prancūzas Sebastienas Bourdais, kuris kartu su antrą vietą užėmusiu komandos kolega Bruno Junqueira dominavo abiejuose kvalifikaciniuose važiavimuose. Netikėtai prastai pasirodė ligi šio etapo užtikrintai čempionato įskaitoje pirmavęs kanadietis Paulas Tracy – tik šešioliktas rezultatas tarp devyniolikos dalyvių.
Po starto į pirmą vietą įsiveržė Bruno Junqueira, tuo tarpu S.Bourdais vos per kelis ratus iš pirmosios nusirito į ketvirtąją vietą – akivaizdžiai matėsi, kad pirmą sykį ovalo tipo trasoje startuojančiam prancūzui trūksta elementarių žinių apie lenktynių tokioje trasoje specifiką ir kovos su varžovais būdus. Tačiau užteko vos kelių ratų, kad prancūzas, pasimokęs iš savo klaidų ir iš varžovų lenkimų, pasijustų tarsi žuvis vandenyje ir vėl imtų kovoti su lenktynių lyderiais dėl pirmų vietų.
Įpusėjus lenktynėms tapo akivaizdu, kad realiausi kandidatai į pergalę yra abu „Newman/Haas“ atstovai – B.Junqueira ir S.Bourdais bei labai stipriai atrodęs meksikiečių lenktynininkas Mario Dominguezas. Būtent tarp pastarojo lenktynininko ir S.Bourdais po antrųjų sustojimų boksuose 54 rate (iš 154) užsimezgė labai aštri kova. Prancūzas labai aštriai spaudė savo varžovą, kuris visomis išgalėmis stengėsi išlaikyti lyderio poziciją. Ši beveik kontaktinė kova žiūrovams suteikė ne vieną įspūdingą akimirką – kelis sykius atrodė, kad abu lenktynininkai tuoj įsirėš į apsauginius finišo tiesiosios aptvarus.
Deja, lenktynių teisėjai trečiųjų sustojimų boksuose metu nutraukė šią įspūdingą kovą priimdami daug diskusijų sukėlusį sprendimą – už pavojingą blokavimą nubausti M.Dominguezą 5 sekundžių bauda. Baudą meksikietis atlikti turėjo savo boksuose, iškart po padangų pakeitimo ir kuro papildymo procedūros. Čia Mario ištiko dar viena nesėkmė – komandos mechanikams bandant ženklais parodyti, jog būtina užsilaikyti boksuose, kilo suirutė ir užgeso meksikiečio bolido variklis, tad realiai buvo sugaišta dar apie 10 sekundžių. Į trasą M. Dominguezas grįžo tik ketvirtoje vietoje.
Meksikiečio laimei, po poros ratų, 84-ame rate lenktynės buvo stabdomos ir trasoje pasirodė saugos automobilis automobilis – nuo lenktyninės trajektorijos reikėjo pašalinti A.Youngo „pamestą“ pakabos detalę. Tai leido lyderiams vėl priartėti vienas prie kito ir pradėti kovą iš pradžių, o pats malajietis dėl šios mechaninės problemos pasitraukė iš lenktynių.
Finalinė kova užvirė po paskutinio pilotų apsilankymo boksuose 138 rate – į priekį vėl įsiveržė nuo konkurentų stipriai atsiplėšę S.Bourdais ir M Dominguezas, tik šį sykį pilotai apsikeitė vietomis – lyderio pozicijoje važiavęs prancūzas turėjo gintis nuo aštrių meksikiečio atakų. Ši kova vyko iki pat finišo, ir dažnai atrodė, kad prancūzas važiuoja žiūrėdamas ne į trasą, o į galinio vaizdo veidrodėlius – jis puikiai ir kartais net persistengdamas gynė lyderio poziciją, nes M.Rodriguezas „spaudė“ prancūzą kaip įmanydamas. Lyderių kova paskutiniame rate leido juos beveik pasivyti trečioje vietoje važiavusiam kitam Meksikos atstovui M.Jourdainui jaunesniajam, tačiau pasikeitimų lenktynininkų rikiuotėje taip ir neįvyko – antrąją pergalę iš eilės iškovojo debiutuojantis ovalo tipo trasoje Sebastienas Bourdais.
Tik ketvirtas finišo liniją kirto stipriai nuo lyderių atsilikęs brazilas Bruno Junqueira, tačiau tai jam leido bendroje čempionato įskaitoje susilyginti su iki šio etapo pirmavusiu Paulu Tracy, nes kanadietis atsiliko dviem ratais ir užėmė viso labo dvyliktą vietą, tuo iškovodamas tik vieną tašką. Dėl prasto pasirodymo Tracy kaltino bolidą – komanda nesugebėjo tinkamai prisitaikyti prie labai greitos Lauzitcringo trasos (lyderių rato įveikimo vidutinis greitis siekdavo 317 km/h).
Kitas „Champ Car“ etapas vėl vyks ovale, gegužės 31-ą dieną West Allis mieste (JAV).
Etapo rezultatai:
1 S.Bourdais – „Newmann/Haas Racing“ 1val.49:22.498 (154 ratai)
2 M.Dominguezas – „Herdez Competition“ +0,084 s
3 M.Jourdainas – „Player’s/Forsythe Racing“ +0,245 s
4 B.Junqueira – „Newmann/Haas Racing“ +12,042 s
5 O.Servia – „Visteon/Patrick Racing“ +12,055 s
6 D.Manningas – „Walker Racing“ +24,602 s
7 P.Carpentier – „Player’s/Forsythe Racing“ +1 ratas
8 J.Vasseris – „American Spirit Team Johansson“ +1 ratas
9 R.Lavinas – „Walker Racing“ +1 ratas
10 R.Moreno – „Herdez Competition“ +1 ratas
11 R.Hunteris-Reay’us – „American Spirit Team Johansson“ +2 ratai
12 P.Tracy – „Player’s/Forsythe Racing“ +2 ratai
13 T.Monteiro – „Fittipaldi-Dingman Racing“ +2 ratai
14 M.Haberfeldas – „Mi-Jack Conquest Racing“ +2 ratai
15 A.Fernandezas – „Fernandez Racing“ +2 ratai
16 J.Camathias – „Dale Coyne Racing“ +2 ratai
17 A.Yoongas – „Dale Coyne Racing“ +73 ratai – N/F
18 A.Tagliani – „Rocketsports Racing“ +126 ratai – N/F
19 P.Lemarie – „PK Racing“ +129 ratai – N/F
Čempionato įskaita:
1 Paulas Tracy – 66 taškai
2 Bruno Junqueira – 66
3 Michelis Jourdainas – 56
4 Sebastienas Bourdais – 49
5 Mario Dominguezas – 40
6 Patrickas Carpentier – 38
7 Adrianas Fernandezas – 29
8 Roberto Moreno – 27
9 Jimmy Vasseris – 25
10 Oriolas Servia – 24
11 Alexas Tagliani – 22
12 Darrenas Manningas – 22
13 Mario Haberfeldas – 20
14 Ryanas Hunteris-Reay’us – 9
15 Tiago Monteiro – 8
16 Patrickas Lemarie – 8
17 Joelas Camathias – 6
18 Rodolfo Lavinas – 4
19 Alexas Yoongas – 4
Nacijų taurės įskaita:
1 Meksika – 80
2 Kanada – 79
3 Brazilija – 66
4 Prancūzija – 51
5 JAV – 26
6 Katalonija – 24
7 Anglija – 22
8 Portugalija – 8
9 Šveicarija – 6
10 Malaizija – 4
Metų naujoko taurės įskaita:
1 Sebastienas Bourdais – 49
2 Darrenas Manningas – 22
3 Mario Haberfeldas – 20
4 Ryanas Hunteris-Reay’us – 9
4 Patrickas Lemarie – 8
5 Tiago Monteiro – 8
7 Joelas Camathias – 6
8 Alexas Yoongas – 4
9 Rodolfo Lavinas – 4


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553