Dakaras. N. Al-Attiyah: jei taisyklės nebus pakeistos, mes negrįšime (16)

Dakaras. N. Al-Attiyah: jei taisyklės nebus pakeistos, mes negrįšime
logo Sausio 17 d. 14:19, Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

„Toyota“ komandos lenktynininkas Nasseras Al-Attiyah teigia nedalyvausiantis kitų metų Dakaro ralyje, jei nebus pakeistos taisyklės, kurios anot jo yra palankios bagiais lenktyniaujantiems sportininkams.

Praeityje tris kartus ralyje triumfavęs sportininkas antrus metus iš eilės liko antras, nusileidęs „X-Raid“ komandos sportininkui, vairavusiam „Mini“ bagį. Šiemet N. Al-Attiyah 15 minučių atsiliko nuo keturioliktą kartą ralyje triumfavusio Stephane‘o Peterhanselio.

Per pastaruosius šešerius metus, sportininkai, vairavę „Peugeot“ arba „Mini“ bagius, triumfavo penkis kartus. Tik 2019 m. N. Al-Attiyahai, vairavusiam visais keturiais ratais varomą „Toyota“ visureigį, trumpam pavyko nutraukti bagių pergalių seriją.

„Galiu pasidžiaugti mūsų atliktu darbu. Dirbome sunkiai. Klaidų nedariau nei aš, nei mano šturmanas, nei komanda. Bet ką mes dar galime padaryti? Tai jau antri metai, kai mes kovojame ir pralaimime bagiams. Reikia sąžiningų taisyklių“, - kalbėjo N. Al-Attiyah.

„Nepriklausomai nuo to, kaip stipriai mes spaudžiame, vien greičiu mes negalime su jais konkuruoti. Sportininkai, vairuojantys bagius, jau nugalėjo penkis kartus iš šešių, nes dabar galiojančios taisyklės jiems buvo palankios. Tikiuosi, jog organizatoriai imsis veiksmų ir jas pakeis. Priešingu atveju sugrįžimas į ralį mūsų nedomins.“

„Kalbame ne apie tai, kur pranašumą įgyja bagiai, o kur keturiais ratais varomi automobiliai. Taisyklės tiesiog yra nesąžiningos. Ir ne tik dėl ratų, bet ir dėl kitų dalykų. „Peugeot“ nugalėjo tris kartus, dabar „Mini“ du. Mes kovojame vairuodami visais ratais varomus automobilius, dažnai praduriame ratus, o bagiai... yra tiesiog bagiai. Tai nėra kurio nors gamintojo automobiliai.“

Atsižvelgus į „Toyota“ prašymus, šiemet T1 klasės automobilių maksimalus greitis buvo apribotas iki 180 km/h. Bet bagiai vis dar turėjo platesnę ratų bazę bei galėjo naudoti iš kokpito kontroliuojamą padangų slėgio sistemą.

„Turime pradėti nuo padangų. Tarp mūsų trijų automobilių, viso buvo pradurtos 106 padangos. Skaičiai kalba patys už save. Tuo tarpu kas liečia taisykles, negaliu kalbėti už komandą ar „Toyota“, bet jie dirba ties šiuo klausimu. Pažiūrėkite į padangų matmenis (810 mm diametro prieš 940 mm). Kuo didesnė šoninė jų dalis, tuo reikia daugiau slėgio. Jos turi būti tolerantiškesnės akmenuotoms vietoms.“

Apie tai, jog taisyklės gali turėti įtakos „Overdrive“ komandos ateities planams, prakalbo ir ekipos vadovas Jeanas Marcas Forti.

„Žinoma, tai gali turėti įtakos mūsų motyvacijai. Tai ne ta pozicija, kurioje norėtume būti. Yra noro koreguoti taisykles, bent jau turėti galimybę naudoti naujas padangas. Derybos tarp ASO ir FIA turėtų prasidėti artimiausiu metu. Kiek man žinoma, „B.F. Goodrich“ jau kreipėsi su prašymu leisti naudoti didesnes padangas“, - sakė specialistas.


Komentarai (16)
YZF
IP: 4c5d4e2 | 01/21 10:20 Atsakyti
Kesha
01/17 22:39

Iš neadekvataus komentaro matau, kad protu nepasižymi, tai ir atsakymų į savo bukus klausimus neturi.

14 vs 3. Atsakymai kalba patys uz save. O avys zinoma nieko nesuprato ir nesupras.

Kaip buvai durnelis taip ir likai
Na o
IP: 0b44d17 | 01/19 14:05 Atsakyti
Kas paciam neleidzia vairuot bagio?
Zx
IP: 1093c6e | 01/19 00:02 Atsakyti
Lekavičius ta pati jau sakė senai sanai.
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 01/18 00:14 Atsakyti
astralas
01/17 20:49

o kas Toyotai draudžia pagaminti bagi? :D

Niekas nedraudžia.

Čia jau atsakė gana išsamiai. Japonai turi savo supratimą apie pasaulį, tai jei įsikibo gaminti 4x4 tai ir gamins. Plius bagiai, kaip ir rašė, ir dabar yra low-cost alternatyva ir jei gerai suprantu, tai formaliai gamintojai negali jų gamint. Nu, tai ar negamina? A la X-Raid pats savarankiškai be BMW pagalbos tuos bagiukus kepa? Nekepa :) Bet ASO paleido tą džiną, tai negali taip staigiai nukilint, nes vėl bus bumbėjimų, kad tiek suinvestuota, o dabar nukilins.

Vanagas kalbėjo, kad yra planai ir apie hibridus prioritetiniams vairuotojams ar ne nuo 2025.
egis01
IP: b356cb1 | 01/17 23:13 Atsakyti
astralas
01/17 20:49

o kas Toyotai draudžia pagaminti bagi? :D

bagi pagaminti - ne bandelę iškepti.
Kesha
IP: 755fc0b | 01/17 22:39 Atsakyti
YZF
01/17 22:05

O tai gal per letas, todel ir nelaimejo? Ar sito klausimo atyja aleikum al bahan nekelia? Isgeria tegu biski naftos, gal apsiramins (daug turi)

Iš neadekvataus komentaro matau, kad protu nepasižymi, tai ir atsakymų į savo bukus klausimus neturi.
Rokas1 logo rėmėjas
IP: ee040a3 | 01/17 22:08 Atsakyti
Klepsidra
01/17 21:17

Principai pirmiausia. Bagiai buvo originaliai skirti tokiems, kaip Petrus - low budget, kad pagyvintu konkurencina. Plius ar ne nuo 2023 bagiu priekyje nebebus

Manau PR irgi turi savo vaidmenį. Kažkur skaičiau, kad pagrindinis Toyota pajamų šaltinis yra 4x4 pickups pardavimai. Perėjimas prie bagių būtų savo nišos išsižadėjimas
YZF
IP: 4c5d4e2 | 01/17 22:05 Atsakyti
O tai gal per letas, todel ir nelaimejo? Ar sito klausimo atyja aleikum al bahan nekelia? Isgeria tegu biski naftos, gal apsiramins (daug turi)
zonker logo rėmėjas
IP: 29ab1dd | 01/17 21:58 Atsakyti
Klepsidra
01/17 21:17

Principai pirmiausia. Bagiai buvo originaliai skirti tokiems, kaip Petrus - low budget, kad pagyvintu konkurencina. Plius ar ne nuo 2023 bagiu priekyje nebebus

O gal auto gamintojai nenoredavo nukrypti per daug nuo gamybos linijos modeliu del marketingo sumetimu? Pamenu Shlesser'o bagiu sensacija tai konkurencija tikrai buvo jau nuo senai, tai gal tiesiog Dakaro etapai patapo greitesni, del ko bagiai ir issiverze i prieki? imestu juos daugiau i kopas ir baigtusi visi nesutarimai....Anyway 2023 FIA jau nusprende, kad cross country top klase bus tik 4x4, Dakaras kaip ir neprivalo paklusti, bet visi daugiau ar maziau zino, kad paseks is paskos.
zonker logo rėmėjas
IP: 29ab1dd | 01/17 21:40 Atsakyti
astralas
01/17 20:49

o kas Toyotai draudžia pagaminti bagi? :D

o kam gaminti, jei taisykles keisis ir pro driveriai negales vaziuoti su bagiais? cia padangu karas, jei 4x4 gaus didesnes ar stipresnes padangas kitiems metams tai niekas nekels veju :)
×

TOP naujienos