Derybos dėl padangų tęsiasi

Derybos dėl padangų tęsiasi
logo 2005 Birželio 19 d. 12:03, BAR
JAV GP likimas toliau kybo ant plauko, nes „Formulės-1“ komandos ir Tarptautinė automobilių federacija (FIA) tarpusavyje kol kas nesusitarė, ką daryti dėl pavojų keliančių „Michelin“ padangų.
Kitos „Michelin“ padangos
Prancūzijos padangų gamintoja savo klientėms – „Renault“, „McLaren“, „Toyota“, „Williams“, „Red Bull“, „Sauber“ ir BAR komandoms – patarė nelenktyniauti tuo padangų tipu, kuris buvo naudojamas penktadienio ir šeštadienio važiavimuose. „Michelin“ į trasą gabeną kito modelio gaminius – analogiškus tiems, kurie buvo naudoti Ispanijos GP metu.
Tokiam sprendimui nepritaria FIA atstovas Charlie Whitingas, aiškindamas, kad tai iškart pažeistų net keturis techninio reglamento punktus: kita fiziškai padanga, kitas padangos tipas, viršijimas per savaitgalį leidžiamų naudoti padangų komplektų skaičius, kitokios padangos, nei pasirinkta šeštadienio ryte, naudojimas.
Derybų metu buvo stengiamasi konkretizuoti ir sušvelninti galimą nuobaudą „Michelin“ padangas naudojamoms komandoms, jei tektų pažeisti taisykles. Tarp tokių buvo minimas šių ekipų lenktynininkų startas žemiau visų „Bridgestone“ naudotojų arba visiems jiems pritaikyta 10 sekundžių sustojimo techninio aptarnavimo zonoje bauda.
Kito „Michelin“ padangų tipo naudojimo pasiūlymas turi ir kitą didelį trūkumą – niekas tiksliai nežino, kaip tos padangos veiktų Indianapolio žiede. Ar jos tikrai atlaikytų visą lenktynių distanciją, ar su jomis nekiltų dar didesnių problemų nei su dabar naudojamomis?
„Michelin“ atstovai tikina, kad Ispanijos GP padangų tipas paveiktų komandų pajėgumą, tačiau padidintų lenktynininkų saugumą, sumažinant sprogimo pavojų.
Didesnis padangų slėgis
Po truputį aiškėja „Toyota“ lenktynininko Ralfo Schumacherio avariją sukėlusio padangos sprogimo priežastis. Beveik neabejojama, kad ją sukėlė mažesnis nei rekomenduojama „Toyota“ komandos parinktas padangų slėgis.
„Michelin“ komandoms pateikė pasiūlymus, kaip sumažinti padangos sprogimo galimybę. Be kai kurių bolido derinimo nustatymų, tarp siūlomų pakeitimų buvo būtent didesnio padangų slėgio naudojimas.
Vis dėlto, toks sprendimas lenktynių metu gali ir nepasiteisinti, nes tokios padangos dils greičiau ir vargu ar atlaikys visą lenktynių distanciją. Todėl „Michelin“ ir siūlo naudoti kito tipo padangas.
Didesnis padangų slėgis sukelia kitą problemą – tokiu atveju jos lėčiau šyla. Dėl to beveik susitarta dėl taisyklių modifikacijos šiam etapui, jei vis dėlto tektų lenktyniauti pavojingomis laikomomis padangomis. Jei JAV GP į trasą turės išvažiuoti saugos automobilis, gali būti, kad jam prasidėjus kova nebus atnaujinta iškart, o tris ratus po to visoje trasoje bus rodomos geltonos vėliavos. Taip siekiama sušildyti padangas prieš prasidedant intensyviai kovai.
Viražas ovale
Galimas ir kitas problemos sprendimas. „SpeedTV.com“ pranešė, kad septynios „Formulės-1“ komandos, naudojančios „Michelin“ padangas, FIA pateikė ultimatumą, reikalaujantį prieš tryliktąjį trasos posūkį, kuriame ir yra didžiausia padangos sprogimo grėsmė, įrengti dirbtinį laikiną viražą, taip sumažinsiantį bolidų greitį šioje trasos dalyje. Priešingu atveju šios ekipos teigia nedalyvausiančios lenktynėse.
Vis dėlto, toks sprendimas yra sunkiai įmanomas, nes per keletą valandų taip modifikuoti trasą yra labai sunku, be to, toks viražas gali būti dar pavojingesnis saugumui nei greičiausias posūkis „Formulės-1“ kalendoriuje.
Nuolatinė geltona vėliava
Siūlomas ir kitas variantas – greičiausiajame posūkyje įvesti nuolatinį geltonos vėliavos rėžimą, taip priverčiant lenktynininkus sulėtinti greitį bei neleisti šioje Indianapolio trasos dalyje lenkti.
Toks sprendimas mažiausiai tikėtinas, nes vargu ar kas galės sužiūrėti, ar visi lenktynininkai sulėtins greitį, be to, iki kiek tą greitį reikėtų sumažinti?
„Michelin“ klienčių keliai gali išsiskirti
Kuo toliau, tuo labiau tikėtina atrodo galimybė, kad kai kurios „Michelin“ klientės nuspręs lenktynėse nedalyvauti, o likusios važiuos nepaisant padangų gamintojos perspėjimo.
„Renault“ komandos vadovas Flavio Briatore dar kartą pabrėžė, kad nestatys savo lenktynininkų saugumo į mirtiną pavojų, jo poziciją palaikė ir „McLaren“ bosas Ronas Dennisas. Tuo tarpu BAR, „Red Bull“ ir „Williams“ atstovai buvo linkę lenktynėse dalyvauti, nepaisydami perspėjimų.
Tam, kad JAV GP lenktynės įvyktų, į jų startą turi susirinkti bent 12 bolidų, t.y. be 3 „Bridgestone“ padangas naudojančių komandų į starto rikiuotė turi atsistoti bent 3 „Michelin“ klientės.
Lenktynių likimas paaiškės likus 2 val. iki starto?
„Rytoj mes turėsime dar vieną susitikimą. Abejoju, ar sprendimas bus rastas iki 11 val. (19 val. Lietuvos laiku – red. past.). Turėsime atsižvelgti į lenktynininkų saugumą“, – vakar pareiškė R.Dennisas.
„Akivaizdu, kad egzistuoja galimybė nedalyvauti lenktynėse, tačiau prieš priimdami galutinį sprendimą sulauksime visos informacijos. Kol kas nieko negalime pasakyti“, – tvirtino jis.
„Formulės-1“ komercijos teisių valdytojas Bernie Ecclestone‘as, aktyviai dalyvaujantis derybose ir sprendimo paieškose, vakar pareiškė, kad yra 100% tikras, kad JAV GP lenktynės įvyks.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140