Didžiosios Britanijos GP: spaudos konferencija

Didžiosios Britanijos GP: spaudos konferencija
logo 2004 Liepos 13 d. 08:48, Atlas
Pateikiame jums Didžiosios Britanijos GP spaudos konferencijos vertimą.
Už jį dėkojame Gintarei Vieraitytei ir Gediminui Daukšai.
Klausimas (K): Michaeli, Jūsų veide matome didelę šypseną. Šį kartą naudojote dviejų sustojimų taktiką, kai tuo tarpu Jūsų artimiausi varžovai naudojo trijų.
Michaelis Schumacheris (MS): Taip, aš buvau nustebintas lenktynėmis. Jau prieš lenktynes maniau, kad mūsų taktika gera, bet nesitikėjau, kad ji suveiks taip greitai. Mano bolidas buvo nuostabus prieš pat mano pirmąjį sustojimą, todėl aš sugebėjau panaikinti Kimio persvarą, kurią jis įgijo per pirmuosius 11 ratų. Po to man tereikėjo kontroliuoti lenktynes, nes Kimi buvo už manęs. Kelis kartus jis sugebėjo stipriai priartėti, bet tai nebuvo pavojinga.
K: Žinoma, Jūs negalėjote numatyti saugos automobilio fazės.
MS: Taip, tai visiškai sumažino pranašumą, ir man pasisekė, kad tarp manęs ir Kimio buvo du lenktynininkai, nes jo naujos padangos buvo žymiai geresnės nei mano. Jeigu jis būtų buvęs už manęs, būtų buvę sunku, nes saugos automobilis važiavo labai lėtai ir mano padangos atšalo. Kelis ratus po saugos automobilio fazės aš ir Kimis kovojome, bet kai tik mano padangos pasiekė reikiamą temperatūrą, aš vėl atsiplėšiau.
K: Savaitgalio metu mes pastebėjome, kad „Ferrari“ bolidas buvo labai geras, ypač greituose posūkiuose. Ar tai buvo Jūsų pranašumo prieš Kimi šaltinis?
MS: Kimis labai gerai atrodė paskutiniame sektoriuje. Bet akivaizdu, kad mūsų taktikos skyrėsi – jo bolidas buvo daug lengvesnis tuo metu, kai jis buvo už manęs. Todėl sunku pasakyti, kaip viskas būtų buvę, bet viena aišku – mūsų komplektas visai trasai buvo geriausias.
K: Kimi, gražus startas! Gal galėtumėt papasakoti apie startą ir pirmuosius ratus.
Kimi Raikkonenas (KR): Startavau labai gerai ir po to stengiausi važiuoti kiek galima greičiau, ir manau, kad po pirmojo rato jau turėjau neblogą pranašumą. Aš spaudžiau visą laiką, bet man šiek tiek nepasisekė po pirmojo mano sustojimo boksuose – užstrigau už dviejų „Minardi“ bolidų, ir tai kainavo šiek tiek laiko. Po kiekvieno mano sustojimo boksuose, kai mano padangos būdavo naujos, aš užstrigdavau už kokio lenktynininko. Bet tai lenktynės ir turime džiaugtis, kad užėmėme bent jau antrąją vietą.
K: Tai Jūsų pirmasis podiumas nuo praėjusių metų Suzukos. Iškart po saugos automobilio fazės, Jūs buvote labai arti Michaelio, bet jis sugebėjo atsiplėšti praėjus keliems ratams.
KR: Taip, paskutinis padangų komplektas nebuvo toks geras. Kaip jau minėjo Michaelis, aš tikėjausi kuo greičiau aplenkti tuos du lenktynininkus ir pabandyti jį aplenkti, kol mano padangos buvo dar naujos. Aš sugebėjau priartėti, bet jo neaplenkiau. Bet aš džiaugiuosi rezultatu, nes sezono pradžia nebuvo tokia gera, ir pagaliau mes sugebėjome susigrąžinti greitį. Taip pat, tai tik antrosios lenktynės su naujuoju bolidu, todėl tikimės jį pagerinti.
K: Rubensai, Jūs esate vienintelis lenktynininkas, pelnantis taškus kiekvienose lenktynėse šį sezoną. Jūs sugebėjote aplenkti Jensoną Buttoną ir buvote labai arti Kimio lenktynių pabaigoje.
Rubensas Barrichello (RB): Taip, mano lenktynės buvo geros, bet sunkios. Po starto pasidarė aišku, kad „Michelin“ padangos pasiekia reikiamą temperatūrą greičiau nei „Bridgestone“, taigi mes atsilikome nuo Kimio ir buvo sunku jį vėl pasivyti. Po pirmojo sustojimo boksuose mano bolidas buvo sunkus ir ne toks geras, aš išvažiavau į trasos dalį, kurioje buvo daug kitų bolidų. Ši lenktynių dalis man turbūt kainavo keletą taškų ir galbūt netgi pergalę. Po to buvo aišku, kad Michaelis laimės lenktynes, bet saugos automobilis vėl atgaivino mano viltis. Deja, problemos su padangų apšildymu vėl pakišo koją.
K: Ar buvote priartėjęs prie Kimio tiek, kad galėtumėte bandyti jį lenkti?
RB: Ne, manau, jis buvo per greitas, kad galėčiau bandyti jį lenkti. Žiūrovai turbūt manė, kad galėjau jį aplenkti, bet tuo metu man reikėjo papildomo greičio, kad galėčiau jį aplenkti. Aš buvau greitesnis pirmajame sektoriuje, bet jis buvo greitesnis trečiajame sektoriuje.
K: Michaeli, gal galėtumėte pasidalinti savo mintimis apie šią pergalę, savo bolidą. Tarp kitko, tai pirmasis kartas, kai Jūs laimėjote lenktynes startuodamas iš ketvirtosios pozicijos.
MS: Taip, bet tai nelabai svarbu, nes akivaizdu, kad „pole“ pozicija buvo paaukota taktikos vardan. Šie metai yra tiesiog neįtikėtini man ir komandai. Manau, kad dabar mes gauname atpildą už visą sunkų darbą, kuris buvo padarytas gamykloje. Nė vienas iš mūsų nenori atsilikti ar palikti problemą neišspręstą, visi tokie motyvuoti ir trokštantys gerų rezultatų. Aš didžiuojuosi, būdamas šios komandos nariu.
Spaudos Konferencija
K: Michaeli, ką Jūs galvojote tuo metu, kai Kimis atsiplėšė nuo Jūsų po pirmojo rato?
MS: Nieko, nes aš žinojau, kad mano taktika yra kitokia, taigi nebuvo dėl ko nerimauti.
K: Kai Kimis sustojo boksuose, Jūs kaip visada pravažiavote tris greičiausius lenktynių ratus.
MS: Aš buvau užstrigęs už Jensono ir negalėjau jo aplenkti, nes tuo metu, kai galėdavau tai daryti, nebūdavau pakankamai arti. Taigi, važiavau už jo ir stengiausi neperspausti, nes žinojau, kad taktika suveiks. Tada, kai trasa buvo laisva, aš tik išnaudojau savo bolido galimybes.
K: Taigi net tada, kai Kimis buvo labai priartėjęs, Jūs nebuvote sunerimęs?
MS: Ne, nes netgi jei jis būtų aplenkęs mane ir šiek tiek atsiplėšęs, su savo taktika, aš vis tiek būčiau buvęs pirmas.
K: Ir netgi tada, kai saugos automobilio fazė buvo nenaudinga tik Jums?
MS: Žinau, žinau. Yra taip, kaip yra. Man pasisekė, kad po saugos automobilio fazės du lenktynininkai buvo tarp manęs ir Kimio. Tai man leido sušildyti savo padangas ir išlaikyti poziciją.
K: Kokios buvo Jūsų padangos?
MS: Mūsų padangos buvo fantastiškos, neskaitant pirmųjų ratų ir po saugos automobilio. Bet palyginus su kitais lenktynininkais, jos buvo puikios lenktynių pabaigoje.
K: Kimi, ką galvojote po pirmojo rato, kai Jūsų pranašumas buvo 3,5s?
KR: Aš spaudžiau kiek galėdamas, nes žinojau, kad „Ferrari“ bus greitesni už mus, taigi stengiausi atsiplėšti kiek galima daugiau. Man sekėsi gerai, bet po pirmojo savo sustojimo boksuose aš už kažko užstrigau, ir negalėjau panaudoti savo naujų padangų. Tada Michaelis išsiveržė į priekį ir nors bandžiau jį aplenkti, nebuvau pakankamai greitas, kad galėčiau tai padaryti.
K: Ar vis dar galvojote apie pergalę važiuodamas už jo?
KR: Žinoma, aš nepasidaviau iki pat lenktynių pabaigos. Važiuodamas už saugos automobilio, galvojau, kad jeigu sugebėčiau aplenkti tuos du lenktynininkus greitai, turėčiau gerą galimybę aplenkti Michaelį. Bet nesugebėjau aplenkti jų pakankamai greitai ir išnaudoti pranašumo, kurį turėjau su naujomis padangomis.
K: Ką Jūs sužinojote apie MP4-19B šio savaitgalio metu?
KR: Tai, kad tai greitas ir patikimas bolidas, bet mes vis dar turime jį pagerinti. Aš manau, kad kitose lenktynėse bolidas turės naujovių ir galbūt mes būsime stipresni ir sugebėsime laimėti. Aš nusiteikęs optimistiškai, nes tai tik antrosios lenktynės su šiuo bolidu ir jau dabar mes galime būti konkurencingi.
K: Rubensai, lenktynių pabaigoje Jūs sparčiai artėjote prie Kimio. Ar manėte, kad galite finišuoti antras?
RB: Ne, jei šnekant sąžiningai, tikrai nemaniau taip. Aš nebuvau pakankamai greitas, kad galėčiau aplenkti jį. Suprantama, jeigu būtų likę dešimt ratų ir mano padangų būklė būtų pastoviai gerėjusi, tada aš būčiau turėjęs galimybę jį aplenkti, bet per tuos du ratus aš stipriai priartėjau prie jo, tačiau nepakankamai arti.
K: Jūs labai anksti sustojote techninio aptarnavimo zonoje, devintame rate. Ar taip ir buvo planuota?
RB: Mes galvojome, kad aš startuosiu iš pirmos startinės pozicijos ir pravažiavęs devynis ratus kvalifikaciniu tempu susidarysiu nemažą laiko persvarą, lygiai kaip Michaelis pasielgė Niurburgringe. Pirmiausia sunkumų sukėlė tai, kad vakarykštį kvalifikacinį ratą pradėjau fantastiškai, tačiau trečiajame sektoriuje staiga padangose pakilo spaudimas ir aš praradau daug laiko, todėl Kimis sugebėjo mane aplenkti. Tačiau, net ir jeigu būčiau pradėjęs lenktynes iš pirmos starto pozicijos, jis man būtų pridaręs pakankamai daug problemų pirmajame rate, nes šiandien pirmuosiuose ratuose aš turėjau rimtų nesklandumų dėl padangų temperatūros svyravimų. Mes labai retai susiduriame su panašiais nesklandumais, tačiau šiandien, dėl susiklosčiusių nepalankių oro sąlygų, mus tai nuolat kamavo. Mano važiavimo tempas buvo žymiai kritęs pirmuosiuose trijuose ratuose, tuo metu jis sugebėjo stipriai atsiplėšti, o po to aš pasukau į techninio aptarnavimo zoną, iš kurios išvažiavus bolidas buvo pakankamai sunkus. Vieninteliu momentu, kai tikrai jaučiausi greitas, susidūriau su priešais važiuojančiais šešiais ar septyniais bolidais.
K: Po pirmojo sustojimo Jensonas atsidūrė prieš Jus, tačiau kai sekantį kartą pasukote į techninio aptarnavimo zoną, sugebėjote jį aplenkti.
RB: Man pasisekė, kad išsilaikiau trasoje vienu ratu ilgiau negu Jensonas, nes tai buvo vienintelis būdas jį aplenkti. Neįsivaizduoju, ar būčiau sugebėjęs jį aplenkti trasoje. Akivaizdu, žiūrint iš mano pusės, kai padangos buvo stipriai nusidėvėjusios, aš sugebėjau pravažiuoti greičiausią savo ratą, todėl buvau tikras, kad jį aplenksiu.
Kviestinių žurnalistų klausimai
K: Michaeli, artėjančiuose etapuose praeitais metais Jums nesisekė. Ar planuojate, kad ir šiais metais galite vienose ar antrose lenktynėse pasirodyti prasčiau ir jei taip, kada to tikėtis?
MS: Jūs man linkite blogai pasirodyti?
K: Tikiuosi, kad taip neatsitiks, bet dažniausiai taip viskas susiklosto.
MS: Aš irgi tikiuosi to paties.
K: Taigi atsakymas turbūt ne.
K: Michaeli, kada Jūs nusprendėte kokią strategiją naudosite šios dienos lenktynėse ir dėl kokių priežasčių ją pasirinkote?
MS: Sustojimų taktiką pasirinkau vakar. Mes manėme, kad taip bus geriausia, todėl nederinome bolido iki kvalifikacijos. Kai pamatėme, kaip greitai kiti pilotai įveikinėja ratus, mes nebebuvome tokie užtikrinti, kad užimsime pirmąją starto poziciją, taigi nusprendėme, kad geriausia bus pradėti lenktynes iš kitos pozicijos ir išmėginti kitokią sustojimų taktiką.
K: Ar ketvirta starto pozicija buvo maždaug tai, ko tikėjotės?
MS: Iš tikro tai buvo daug geriau, negu aš tikėjausi. Mums pasisekė pravažiuoti labai švarų ratą. Mes vos spėjome paruošti bolidą kvalifikacijai ir aš net neįsivaizdavau, kaip jis važiuos, kadangi neturėjau progos jį išbandyti. Taigi maniau, jeigu startuosiu iš šeštos arba septintos pozicijos, bus puiku, tačiau viskas susiklostė daug geriau, negu tikėjausi.
K: Rubensai, tuo metu, kai esate greitesnis už Michaelį, ar gaunate galimybę pirmas pasirinkti sustojimų techninio aptarnavimo zonoje taktiką, ar esate tiesiog supažindinamas su strategija, pagal kurią Jums teks lenktyniauti?
RB: Tam yra komanda, kuri mus supažindina su daugybe galimų variantų. Mes daug apie tai šnekame. Man pasisekė greitai tinkamai susireguliuoti bolidą, ypač lenktyniaujant su naujomis padangomis, taigi visi pagalvojo, kodėl man nepabandžius užimti pirmos starto pozicijos. Jūs visi puikiai žinote, kad Bridgestoune padangos lėtai dėvisi, todėl jei dviejų sustojimų taktiką laikysime normalia, tai mano pasirinkta trijų sustojimų strategija buvo kažkas kraštutinio.
K: Jeigu galėtumėte vėl iš naujo pasirinkti sustojimų taktiką, ar Jūsų sprendimas būtų toks pat?
RB: (Juokiasi) Jeigu aš būčiau žinojęs, kiek kartų kiti pilotai stos techninio aptarnavimo zonoje, tai, be abejonės, būčiau pasirinkęs kitokią strategiją, tačiau jeigu viskas būtų buvę taip, kaip vyko prieš lenktynes, tai gal būčiau šiek tiek pakoregavęs oro spaudimą padangose, tačiau viską būčiau palikęs taip pat.
K: Michaeli, atrodo, kad kiekviename etape jūs kovojate su vis kitais priešininkais ir kiekvieną kartą sugebate atvažiuoti pirmi. Gal galėtumėte šiek tiek papasakoti apie atmosferą komandoje, kas palaiko Jūsų motyvaciją ir dėl ko komanda taip fantastiškai dirba?
MS: Akivaizdu, kad sukurti tokį bolidą ir pasiekti tokių rezultatų, kokius pasiekėme, yra be galo sunku. Praeitais metais mes labai išgyvenome, kai konkurentai mus pasivijo ir mes vos nepraradome čempiono titulo. Tai buvo labai gera pamoka. Po to visa komanda daug labiau susikaupė ir atsirado didesnė motyvacija. Kai aš baigiu lenktyniauti ir sekančią dieną atvykstu bandyti bolido, visi atrodo labai laimingi, nes jie gyvena dėl lenktynių, jie dirba, kad aš nugalėčiau ir, kai finišuoju pirmas, tai būna jiems geriausias atlygis. Jeigu pamatytumėte, kaip tie vyrukai pasinėrę į savo darbą. Tai tiesiog neįtikėtina.
K: Michaeli, mums visiems būtų įdomu sužinoti, kaip laikosi Ralfas?
MS: Jis po truputi sveiksta, gal net šiek tiek per greitai – kaip čia pasakius? – jį sunku nulaikyti vietoje. Jis pastoviai nori sėstis į automobilį, o tu turi jam priminti, kad šiek tiek sulėtintų tempą.
K: Iš paskutiniųjų keturių etapų, tris laimėjote pasirinkęs skirtingą sustojimų taktiką negu konkurentai, ar tai ženklas, kad kitos komandos jus vejasi?
MS: Be abejonės. Jeigu prisiminsite sezono pradžią, pavyzdžiui, Australiją – mes būtume laimėję su bet kokia sustojimų strategija. Tačiau daugiau tai nebeįmanoma, nes kitos komandos taip pat yra labai greitos. Manau, mes visi tikėjomės situacijos, kokia susiklostė dabar, o gal net ir manėme, kad bus blogiau, nes jeigu prisiminsite žiemos bandymus: Kimis teigė, kad kai kuriuose etapuose jie bus labai greiti ir anksčiau ar vėliau tai turėjo įvykti, todėl mes tikėjomės sunkaus sezono ir labai nustebome, kai paaiškėjo, kad esame daug greitesni už kitas komandas, todėl noriu padėkoti savo komandai, kuri taip sunkiai dirbo ir kitoms, kurios taip ilgai miegojo.
K: Klausimas Kimiui, ar galėtumėte apibūdinti tą jausmą, kai sėdite bolide ir pirmąkart nuo praeitų metų Japonijos etapo turite galimybę pakovoti dėl pirmos vietos?
KR: Aišku, tai buvo nuostabus, nepakartojamas jausmas vėl grįžti į lenktynes ir varžytis ne tik dėl vietos ant podiumo, bet ir dėl pirmos pozicijos, ir ne tik man, bet visai komandai, kadangi šis sezonas mums ypač sunkus, visi stengiasi siekdami pagerinti tą situaciją, kurioje dabar esame ir pagaliau pasirodžius naujam bolidui 19B, mes pagaliau esame teisingame kelyje. Taigi buvo malonu pakovoti ne tik dėl vieno ar kito taškelio rikiuotės gale. Aš esu daugiau negu patenkintas, tačiau būtų buvę daug geriau finišuoti pirmam, tačiau nereikia visko norėti iš karto. Mums reikia toliau sunkiai dirbti ir mėginti tobulinti bolidą. Baigiantis sezonui mes galėsime pakovoti dėl pergalės kiekviename etape. To mes ir siekiame.
K: Rubensai, po pakartotinio starto pasitraukus saugos automobiliui, Jūs gerokai atitolote nuo Kimio – ar Jums atsitiko tai pat, kaip ir Michaeliui, kuris teigė, kad negalėjo pakankamai sušildyti savo padangų važiuodamas paskui saugos automobilį?
RB: Deja, šiandien mus persekiojo maži nesklandumai. Aš neabejoju, kad tai sukels nemažai klausimų komandoje. Iš tikrųjų manau, kad visi daugiau ar mažiau kentėjo nuo padangų temperatūros svyravimų, važiuojant paskui saugos automobilį. Mus tai palietė labiau ir kai Michaelis pradėjo greitėti, o Kimis darė tą patį, išvažiuodamas iš penkiolikto posūkio, aš nepajėgiau palaikyti tempo. Tuo metu man daug labiau rūpėjo, kad neaplenktų Buttonas, kurio bolidas žymiai geriau išvažinėdavo iš posūkio, taigi man prireikė dviejų ratų, kad vėl galėčiau važiuoti kaip anksčiau.
K: Michaeli, ar Jūs šiandien buvote nepatenkintas saugos automobilio faze?
MS: Aišku, norėjau, kad jis važiuotų greičiau.
K: Dėl saugumo sumetimų jis važiavo pernelyg lėtai?
MS: Ne, tiesiog kai sėdi Formulės 1 bolide ir važiuoji paskui paprastą automobilį, yra labai sunku išlaikyti padangas reikiamos temperatūros.
K: Michaeli, tai Jūsų aštuoniasdešimtoji pergalė. Prieš 75-ąją pergalę Jūs teigėte, kad lenktyniaujate ne dėl rekordų, o dėl malonumo. Ar yra koks nors skirtumas tarp šios ir pirmos Jūsų pergalės, ar jos visos panašios?
MS: Jos visos skirtingos.
K: Britanijos etapas kelia daug diskusijų ir yra reali galimybė, kad jis gali būti panaikintas. Ar netrūks jums šios trasos?
MS: Taip, be abejonės trūks.
RB: Taip.
KR: Tai nuostabi trasa, todėl būtu malonu vėl čia grįžti.
K: Teko girdėti, kad „Mclaren“ komanda ruošia patobulinimus sekantiems etapams, ar „Ferrari“ ketina imtis panašių priemonių?
MS: Be abejonės, mes tikrai nemiegame ir dirbame prie sekančių metų bolido, tačiau neužmiršome ir dabartinio, kurį nuolat tobuliname, nes mums patinka nugalėti.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983