F1 ovalo trasoje!!! Kodel ne?

2002 Rugsėjo 23 d. 18:12

Cia artejant lenktynems Indianapolyje, pagalvojau kuriu galu neleidzia F1 lenktyniu daryti visame ovale!? Ten tas intarpas "a la Hungaroring" yra visai "niv temu" ir jokio idomumo lenktynems tikrai nepriduoda! Juolab, kad kitos 16 trasu yra labai panasios (nu gal isskyrus SPA ir Monza...).

Asmeniskai man butu zymiai idomiau paziureti kaip F1 bolidai elgtusi, kokius greicius pasiektu, ir kokie pasikeitimai ivyktu rikiuoteje, jei bent vienos lenktynes vyktu ovale.

Tiesa sakant butu LABAI idomu! O reikia tiek nedaug...

2002 Rugsėjo 23 d. 18:27

arejas>>>Busimi pasiketimai9o tixlew beveik jokiiu pasikeitimu):Ferrari kaip karaliavo taip ir karaliaus kad ir ovale,Williams Mclaren gali gonkiu daznai nebaigt nes ovale tempas didelis o arkliu ten reikia l.daug!tad jie nieko doro nenuveik nes ju varikliai paskutini kvapa isleis po 3-(gerewsiu atveju)10 ratu tad ten reiia patikimu varikliu.Tokiu atveju apie Renault,Sauber(na gal ka jie ir nuveiktu su Ferrari varikliu) ir Jordan galima patyleti.Minardi gali ten isvis nesirodyti nes kaip minejau reikia daug arkliu tad su MInardi bolidu ten tikrai galima net nesirodyti(manau kad Indycar bolidas Minardi ovale patvarkytu).Tad mielas arejau dzewkis tuo kad yra dabar
P.S bus juk Afrikoj kazkox etapas tad viskas pries akis...

2002 Rugsėjo 23 d. 18:38

SarasF1> vis tiek manau butu zymiai idomiau, isivaizduok greitis pvz.: ~390!!!
Nu ir siaip dabar kaip ir sakiau visos trasos vienodos, visur ES-u prikaisiota, o dar Hockenheimo neliko, vienu zodziu - prastai.
O pasikeitimu tikrai butu, bent jau kvalifikacijos rezultatai manau daug ka nustebintu. Del lenktyniu tai sutinku, daug kam varikliai pareitu, bet juk tai idomu :)

2002 Rugsėjo 23 d. 18:44

Arejas> sutinku su tavim! Tikrai noreciau pamatyti vbarzybas, nes lenktynininkams butu tikrai sunku ziureti tik i viena puse, nes juk tai visdelto ratas.... :)

2002 Rugsėjo 23 d. 18:45

arejas>>>~390 :D sapnuok tolew.F-1 390.F-1 lix 4 komandos kurios dar patrauks toki greiti!Del varikliu tai jokio cia idomumo kad pareina.Isivaizduok kur monzoj visiem pareina varikliai isskyrus Ferrari.Tad jokio cia idomumo...

2002 Rugsėjo 23 d. 18:50

o as isivaizduoju, kad pareina abu Ferrari varikliai :D

2002 Rugsėjo 23 d. 19:28

arejas>>>blogai tu isivaizduoji...

2002 Rugsėjo 24 d. 09:29

Faina butu jei koks tv3 konkurentas pvz tv4 imtu transliuoti indy car lenktynes, jauciu butu geras:))

2002 Rugsėjo 24 d. 11:34

Ovale yra labai lengva vaziuoti "peletone", praktiskai prarandi apie 5% galingumo vaziuodamas vienas atslikes nuo visos grupes, todel ten visai nesvarbus arkliukai lenktyniu eigoje, o BMW pakeitus apsukas paskutiniems 10 ratu, manau Ferrari neliktu sansu pergalei. Negana to, net minardi galetu ramiai grumtis del tasku turedami gera ir su galva pilota. Ten visai nera bolidai tokie lygus kaip cia visi pasakoja. Tiesiog susidares del dideles grupes kartu lekenciu bolidu aerodinaminis isretejusio oro "maisas", kompensuoja galios trukuma letesniems bolidams ir leidzia jiems prasimusti i priekines gretas.

Nezinau tiksliai, kaip ovaluose yra reglamentuojamas "Boost" mygtuko naudojimas, taciau nepamirskite dar ir sito faktoriaus, nors del sio stebuklingo mygtuko, tureciau pasitikslinti, nes nenoriu primeluoti cia...

2002 Rugsėjo 24 d. 11:41

Butu tikrai labai idomu, nes lyderiai ovalo trasose keiciasi vos ne kas antra rata

2002 Rugsėjo 24 d. 11:41

Tabu> :goodjob:

O kas ten per Boost mygtukas, cia tas kurio Ralfas per Brazilijos GP nenorejo spausti :confused:

2002 Rugsėjo 24 d. 11:48

na manau visi sutiktu jog butu idomu, bet klausimas tada, kodel to nepadare? Juk lenktynes Indianapolyje jau vyksta, tai tegu meta lauk ta keverzone trasos viduj ir OK. Bet dabar aisku, taip negali padaryti, nes tiek state, tiek babkiu sukiso, tai reikia panaudot, bet kam to is viso reikejo... Galejo paleisti is karto i ovala ir
:beer: juolab kad F1 tikrai truksta kazko naujo.

2002 Rugsėjo 24 d. 12:00

Arj> zinoma butu l.idomu, bet gal tada kai Ferrari tures rimtu konkurentu arba Williamsai taip neuzsilinkines

2002 Rugsėjo 24 d. 12:04

juliusp> paskaityk Tabu komentara :cooool:

2002 Rugsėjo 24 d. 12:23

arj>sorry nepastebejau
TaBu>aciu uz isamu paaishkinima

2002 Rugsėjo 24 d. 14:36

Ovale kol kas varžybos negali vykti, nes komandoms tektų kurti naujus bolidus (skirtumai būtų daug didesni, nei Monaco GP). Dėl vieno etapo tai nelabai apsimoka. Beje, kad reikalingi visiškai kitokie bolidai, parodo ir CART patirtis (ten lenktyniaujama ir ovaluose, ir įprastose trasose). Dažnai būna atskirai pateikiami "ovalinių" ir "įprastų" trasų vienos komandos ar lenktynininko rezultatai, iš kurių matyti, kad paprastai kas labai gerai varo vieno tipo trasose, tas prastai pasirodo kitur. Taigi, optimalaus sprendimo nėra, o žinant, kiek daug pinigų iššvaistoma f-1 bolido konstravimui, konstruoti dvi skirtingas formules būtų per brangu net ir f-1 lyderiams.

2002 Rugsėjo 24 d. 16:35

Teisutis> nemanau... ir kodel gi sie bolidai negaletu varyti ovale? O tai, kad rezultatai taip skiriasi juk puiku! Bent vienos lenktynes butu idomios.

2002 Rugsėjo 25 d. 17:11

Stai pasirodo ne as vienas manau, kad F1 ovalo trasoje butu JEGA! Ir taip mano labai kompetetingas asmuo - JV :cooool:
Stai (istrauka is www.dailyf1.com):

Jacques Villeneuve, the former World Champion, has said he would like to see how Formula One cars would perform if given the chance to run on the Indianapolis oval.

‘Sometimes I wonder how a Formula One car would behave on the oval itself,’ said the 31-year-old, who won the Indy 500 seven years ago.

‘First, we’d need different tyres than the ones we currently use, and we’d have to change the set-up a lot. If you did all that, then I reckon it would be easy to go flat (out) for the entire lap.

‘We’d definitely be faster than a current Indy Racing League car. (But) sadly I doubt we’ll ever get the chance to find out.’

Teisutis> tai dabar matai, kad nereiktu kurti naujo bolido ;)

2002 Rugsėjo 25 d. 19:43

Dar noriu prie Teisucio minciu pridurti, kad apie ovale CART bolidu priekiniai sparnai tera du 'pagaliai', kurie eina i sonus nuo kebulo priekines dalies (pic1),
o miestu ir kituose trasose sie sparnai jau turi ir soninius aeroelementus (pic2) ...

Cia pic1: Tora Takagi, Rockingham 500, D.Britanija - http://www.cart.com/content/photos/2002/By800/20020914P_0011.jpg


o cia pic2: Patrick Carpenter, Monrealis, Kanada -
http://www.cart.com/content/photos/2002/By800/20020823P_0008.jpg

Dario Franchitti, Clevelendas, JAV - http://www.cart.com/content/photos/2002/By800/20020714P_0021.jpg

Christiano Da Matta, Denveris, JAV - http://www.cart.com/content/photos/2002/By800/20020901P_0024.jpg

2002 Rugsėjo 25 d. 20:04

AF1> nu tai kas... gal JV zino ka sako, beje as irgi zinau ka sakau, o f1 bolida ovalui paruosti butu visai nesudetinga - pareguliuoji ratu isvirtima, pakabos kietuma, sparnus nustatai dar ploksciau nei Monzoj, nu dar galima padangas skirtingai pripusti (abiejose pusese) ir FLAT-OUT!!!
P.S. dekui uz nuotraukas :)

2002 Rugsėjo 25 d. 20:19

siaip tai tokias lenktynes nelabai butu idomu ziureti (nes butu nuobodu, bent jau man) :D

2002 Rugsėjo 25 d. 21:48

arejas>>tai blyn ko tu cia burna ausini eik kur i Ferrari vyr.mechaniku dirbti.Galesi pareguliuoti bolidos :D

2002 Rugsėjo 25 d. 22:42

SarasF1> vat kai nueisiu tai paskui nesiskusk, kai Bubinjo Schumi darys
:jump:

2002 Rugsėjo 25 d. 22:52

O burna ausinu, del Teisucio ir AF1. Nesuprantu, kodel gi f1 bolidas negaletu visam ovale vartyti, jeigu puikiausiai pravaziuoja - puse...
Be to, nu gerai, ka as sakau, galit netiketi ir panasiai, bet juk J.Villeneuvo zodziams gal neimsit priestaraut :confused:

Evka> jeigu tau lenktynes tampa neidomios vien todel, kad i visiems nuobodu Ferrari dominavima (nu gal isskyrus Ferrari fanatikus) butu siek tiek pasikesinta, tai tiek tau F1 ir terupi... :(

2002 Rugsėjo 26 d. 11:26

KristisK:

Tikrai butu idomu, taciau taip niekada nebus... Beje, si komentara parasiau uzvakar, taciau jo niekaip negalejau “ideti”. Dabar paprasiau Vilmos

1. F-1 bolidu aerodinamika yra tokia efektyvi, kad jie beveik nesukuria "oro maiso". Be to, didziausia prispaudziamaja aero galia generuoja galinis deflektorius, kuris taip isretina bolido gale esancius oro srautus, kad ji sekancio bolido priekinis sparnas gauna vos 50% oro. Vadinasi, ovale (kiek suprantu, kalba eina apie super-ovalus) F-1 bolidai vienas prie kito priartetu tik tiesiosiose, o posukiuose vel issiskirtu (CART ar Indy bolidu mechaninio/aero sukibimo santykis yra didesnis nei F-1)

2. F-1 bolidas neturi reikiamu saugos priemoniu 370 km/h greiciu trenktis i betonini barjera. Reiktu drastisku taisykliu pokyciu.

3. Kaip zinome, CART ovaluose naudoja kitokia aero ir pakabos konfiguracija nei paprastuose zieduose. Todel ir vel reikia keisti/papildyti F-1 tech. reglamenta, kas susije ne tik su teorija, bet ir praktika, t.y. treniruotemis.

Mano isvada: rengti F-1 lenktynes ovaluose yra per brangu! (Ka, beje, matau jau labai tiksliai atsake Teisutis)

[out of topic – Ar visuomet “isideda” jusu komentarai diskusijose? Mano tai 99,9% NE]

KristisK

2002 Rugsėjo 26 d. 13:05

arejas > koks dar pasikesinimas ? ka keicia trasos forma ? Gal siek tiek "Williams" ir pakonkuruotu taciau mateme Monzos GP kad "Ferrari" dominuoja visokio greicio trasose. Cia jau butu panasiau i motociklu lenktynes, kurios bent jau man (ziureti) yra labai nuobodzios. :D

KristisK > man komentarus ir zinutes irgi daznai po du kartus reik rasyt :(

2002 Rugsėjo 26 d. 16:41

Jo greicio tai tikrai butu daug ir avarijos butu ispudingesnes :)

2002 Rugsėjo 26 d. 17:07

Krisktis K > visada malonu isgirsti tokio kompetetingo asmens nuomone :)

Del to aero/mechaninio sukibimo tai tiesa, su priekiniu sparnu butu prastai :(
Bet kita vertus, tokioj trasoj kaip ovalas to priekinio sparno nelabai ir tereikia, stai kaip minejo AF1, CART bolidu priekinius sparnus ovalo trasose pakeicia kazkokie "pagaliukai"... O kadangi F1 bolide didziaja dali prispaudziamosios jegos generuoja difuzoius, tai gal pakaktu vien jo ir galinio sparno. Be to F1 padangos, del Bridgestone ir Michelin konkuravimo, man rodos zymiai pranoksta naudojamas IRL ir CART. Ta prasme savo sukibimo savybemis. Aisku grioveiai ir plotis daro neigiama itaka, bet bendras rezultatas manau turetu buti apylygis.

Kas del saugumo reikalavimu, tai F1 savaiteje ne karta buvo rasyta, kad F1 bolidai yra zymiai saugesni uz CART ar IRL, o juk sie bolidai ten lenktyniauja...

Ir dar vienas dalykas. Jeigu jau tai ne per brangu CART, kurie G. Villeneuvo trasoj, net nesugebejo pamusti A. Yoong'o rezultatu, tai kaip tai gali buti per brangu automobiliu srorto karalienei?

Tai va, mano nuomone, nieko nera neimanomo, bent jau F1 bolidui :)

P.S. mano komentarai tai 99% isideda. Tiesa jei labai ilgai rasai tai tada reiketu atsargiau elgtis, nes tada 99% dingsta. Konkretaus laiko termino nezinau...

2002 Rugsėjo 26 d. 18:57

oops, per ta skubejima klaidu priveliau, Kristis K, tikrai sorry, oi geda man, labai geda...

2002 Rugsėjo 26 d. 19:34

Ir dar del saugumo. Nors Monake greitis ir zymiai mazesnis, bet ten gali vos ne staciai i siena isimuryti taip, kad ir gramdyti nereiketu (pavyzdziui, jei tunelio tiesiosios gale atsisakytu stabdziai...). O ovale nors ir dideli greiciai, bet ten neiseitu taip, t.y. kampas gaunasi zymiai mazesnis. Be to kaip sake J. Villeneuvas, Indianapoly matyt visa dugnu isimtu, tai tikiybe, kad suges stabdziai yra zymiai mazesne, o ir sugedus jiems nieko blogo...

2002 Rugsėjo 26 d. 23:16

arejas> tau buvo labai gražiai paaiškinta, dėl ko esant dabartinėms sąlygoms tai praktiškai neįmanoma. Bet jei tu kiekvieną punktą linkęs išvedžiot savaip- tavo reikalas. Eik pas Bernį, driokstelk su savo pasiūlymu- jei pavyks prastumti, tai dar ir gnemažą sumelę sau susižersi.

Beje, kad dar turėtum vietos fantazijai:
1. Super ovale variklis beveik 100% laiko dirba max. apsukom. F-1 varikliai tam nepritaikyti (net monza čia atrodo vaikiškai).
2. Monace į bortą trenkiamasi 60-80 km/h, ovale iš tokio pat atstumo- 300-380 km/h

Aš asmeniškai nenorėčiau, kad per vieną etapą netektume po kelis pilotus :(

2002 Rugsėjo 27 d. 14:57

Teisutis> nesuprantu ko taip piktiniesi. Juk cia diskusiju svetaine, o kokia gali vykti diskusija jei visi vienodai galvos? Beje as tikrai labai dekingas ir tau, ir KristisK uz paaiskinimus, man buvo tikrai idomu isklausyti protingu zmoniu nuomones. Taip pat ir TaBu bei AF1 dekui :)

Del vieno dalyko sutinku su tavim 100%. Taip Monzoje dugnu varoma tik 65% trasos, o ovale matyt butu 100%... Puikus isbandymas netgi Ferrari varikliams. Ir tai yra vienas is labiausiai mane dominanciu dalyku - kiek varikliu atlaikytu si maratona, galbut ivyktu netiketu rokiruociu rikiuoteje! Negi tai gali butu neidomu...?

Del isvedziojimu. Galbut mano pasisakymai tokiam specui kaip tu atrodo kvaili, bet patikek stengiuosi kuo logiskiau pagristi savo mintis. Tiesa pasakius nelabai suprantu, kas tau atrodo isvedziota. Gal kad F1 bolidai saugesni uz CART. Sutinku, negaliu to tvirtinti 100%, bet kiek atsimenu tai tikrai nemazai buvo rasyta, kad F1 bolidai is tikruju yra saugiausi...

Del Monako. Velgi pritariu, kad greiciai ten zymiai mazesni, bet vis tiek tiesiosiose pasiekiami 260-290 km/h. Taip pat sutinku, kad avarijos atveju ovale smugis butu is panasaus atstumo, bet zymiai didesniu greiciu. Taciau tarp Monako ir Ovalo yra vienas dar didesnis skirtumas. Monake posukiai, o kartu ir barjerai, kai kur uzlinksta 90 ar net 160 laipsniu kampu. O manau yra labai didelis skirtumas kai trenkiamasi i siena staciai (kaip gali atsitikti Monake) ir bolidas sustoja bemaz akimirksniu - neigiamas pagreitis milzininskas, ir kai bolidas tiesog nuslysta palei barjera (kaip dazniausiai atsitinka ovaluose), siuo atveju letejimo pagreitis yra zymiai mazesnis.

Gal ir vel privedziojau, bet kaip ir sakiau stengiuosi isdestyti viska kuo ... moksliskiau. Jei kazkur klystu, tai tikrai butu malonu isgirsti kur!

2002 Rugsėjo 27 d. 18:17

Ir dar del varikliu - sakai nepritaikyti, neislaikytu tempo ir pan. Taigi sprendimas labai paprastas - tiesiog tektu lenktynems labiau apriboti apsukas ir tiek.

2002 Rugsėjo 28 d. 12:55

arejas >> pritariu.. Ir shtai ka JV pasake po RB accidento vakar:

"When you have been here for racing Indy cars, then that (Barrichello's impact with the wall) was not hard at all," Villeneuve said. "It shows that at our speed that corner is not dangerous. Now everybody feels a little bit safer. He had a mechanical failure and hit it at a big angle, and still it wasn't a big smack compared to what it would be if we were racing the oval. So there are no worries."

2002 Rugsėjo 29 d. 13:54

Smugis buvo nesilpnas, bet siaip tai is dalies patvirtina mano teigini, kad ovale bolidas nesustoja iskarto po kontakto su siena, del gana nedidelio smugio kampo, galit patys paziuret:

http://f1onboard.absolutelysensational.net/2002/16_usa/04_fp1_barrichello.avi

RB trenkesi i barjera apie 30 laipsniu kampu, ko pasekoje dar apie 100 m. riedejo jau po smugio...

2002 Spalio 01 d. 09:05

Butu per daug nuobodu ir pavojinga.

TOP naujienos