FIA palengvino F-1 naujokų dalią (11)

FIA palengvino F-1 naujokų dalią
logo 2009 Gruodžio 16 d. 21:06, Bridgestone Motorsports
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) šiandien paskelbė kiek pakoreguotas 2010 m. „Formulės-1“ čempionato taisykles. Svarbiausias pakeitimas – diena bandymų sezono viduryje galbūt debiutuosiantiems naujokams.
Jei „Formulės-1“ komandai sezono metu prireiks pakeisti vieną lenktynininką kitu, nestartavusiu varžybose per dvejus pastaruosius kalendorinius metus, tokiam sportininkui bus suteikta viena bandymų diena. Treniruotes bus galima surengti tik per dvi savaites prieš debiutą arba dvi savaites po jo ir tik tose trasose, kuriose nevyksta čempionato lenktynės.
Toks taisyklių pakeitimas padės išvengti tokių situacijų, kaip šiemet, kai Jaime Alguersuari teko sėsti prie „Toro Rosso“ bolido vairo prieš tai jį vairavus tik aerodinamikos bandymuose oro uosto kilimo take, važiuojant tiesia linija.
Be to, FIA į Sportinį reglamentą įrašė jau anksčiau paskelbtus degalų pylimo varžybose draudimo, taškų sistemos bei kvalifikacijos pakeitimus ir nemažai smulkių korekcijų. Svarbiausių pokyčių sąrašą pateikiame žemiau:
  • lenktynių metu draudžiama papildyti degalų atsargas;
  • taškų sistema pakeista į 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 (iki šiol buvo 10-8-6-5-4-3-2-1);
  • kvalifikacijoje po pirmosios ir antrosios dalių iškris po 8 lenktynininkus (iki šiol – po 5);
  • aerodinamikos bandymų važiuojant tiesia linija leistinas skaičius sumažintas nuo 8 iki 6 dienų per metus;
  • vieną aerodinamikos bandymų važiuojant tiesia linija dieną galima iškeisti į leidimą dirbti vėjo tunelyje 4 valandas, kurias būtina išnaudoti per vieną parą;
  • vieta garažuose lenktynių savaitgalio metu visoms komandoms bus paskirstoma griežtai po lygiai (iki šiol stipriausios ekipos neretai gaudavo daugiau erdvės);
  • uždrausta naudoti elektrinius bolidų pakėlėjus sustojimų boksuose metu;
  • padangų šildytuvus leista naudoti toliau, tačiau tik jų paviršiui;
  • lenktynininkui viršijus 8 variklių per sezoną limitą du kartus to pačio etapo metu, jam 10 starto pozicijų bauda bus taikoma ne tik tame, bet ir kitame etape;
  • per lėtai iš savo pozicijų į apšilimo ratą pajudėję pilotai, negalintys startuoti iš savo pozicijų, lenktynes turės pradėti iš techninio aptarnavimo zonos;
  • per paskutiniuosius 5 lenktynių ratus arba po varžybų teisėjams nubaudus pilotą priverstinio pravažiavimo pro techninio aptarnavimo zoną, ji jam bus pakeista 20 sek. laiko bauda (iki šiol 25 sek.), o nubaudus 10 sek. sustojimo bauda – 30 sek. laiko bauda;
  • priverstinio pravažiavimo pro techninio aptarnavimo zoną arba 10 sek. sustojimo baudą lenktynininkas nuo šiol privalės atlikti per 2 ratus nuo jos paskyrimo.

    Komentarai (11)


    Ayrtonas Senna
    | 2009 Gruodžio 18 d. 13:22
    Kas žiūri formulę ne nuo vakar - tas puikiai prisimena, kad važiavo bolidai be kuro pildymo - ir tai sakyčiau net gi LABAI gerai. Kur yra logika - išvažiuoji iš boksų su naujomis padangomis, ir tu esi LĖTESNIS už tą, kuris suka ratus su senom, bet tuščiu baku? Tuo tarpu dabar pilotai privalės lentyniauti jau nebe boksuose, o trasoje. Dar vienas pliusas - sutrumpės patys PITAi - gi padangos pakeičiamos + - per 4s. O kad bolidai plnais bakais bus sunkiai valdomi - tai visiškas mitas, paprasčiausiai pilotams reiks priprasti prie lentynių eigoje lengvėjančio bolido.
    Schumacher.lt
    | 2009 Gruodžio 17 d. 08:58
    su tuo kuro pylimo uzdraudimu jie manau prasove .vot butu idomu jej kazkam lenktyniu metu kuras baigtus
    egis01
    | 2009 Gruodžio 17 d. 08:38
    galėtu duoti po kokį taškelį už polpozition, greičiausią ratą ar panašiai ;)
    senis123
    | 2009 Gruodžio 17 d. 07:37
    jei tureciau f1 komnda tai paskaites 2-6 punktus jau nesciau is ten drapa.o su vejo tuneliu tai kaip su legaliu samagono aparatu kad pasidaryt naminukes turi menta pasikviest kad plomba nuimtu :)
    ferrari4ever
    | 2009 Gruodžio 17 d. 03:54
    tai gal isvis metam tas taisykles ir toi f-1 bolidai isvis be padabgu gales lenktyniauti o skraidyti (dauk pakeitimu nereiktu ti knujimti prieki sparna :D )
    capullo
    | 2009 Gruodžio 17 d. 02:17
    aisku tasku sistema tikrai nesamoninga ka norit ta sakykit , per daug dideli atstumai nuo pirmojo iki ketvirto , cia tai tikra nesamone :)
    capullo
    | 2009 Gruodžio 17 d. 02:01
    cia del vieno suprantu , del kuro pildymu , jau buvo nevienas atvejis kaip isvaziavo si visa pilimo zarna ir tai tikrai pavojinga , kalti tiek vairuotojai tiek ir mechanikai ,nes visi nori isvaziuoti is boksu kuo greiciau , bet nepilant kuro visao per varzybas irgi nekas , bolidai isvaziuoja sunkus , sunkiai suvaldomi , cia turetu duoti kazkoki limita , per vienas lenktynes pilti tik viena karta arba kazka panasaus , kitaip nesugalvoju :D
    Nip
    | 2009 Gruodžio 16 d. 23:42
    Jau su kuro nepylimu per varzybas tai visiska nesamone padare. Pasalino dar viena faktoriu kuris galejo itakoti komandu rikiuote, kuris buvo itin svarbus komandom ir reikalavo pakankamai gero pasiruosimo tam. Dabar varys visi tik padangu keist, tai bent idomumas... Nekas nekas...
    galilas
    | 2009 Gruodžio 16 d. 23:03
    "per lėtai iš savo pozicijų į apšilimo ratą pajudėję pilotai, negalintys startuoti iš savo pozicijų, lenktynes turės pradėti iš techninio aptarnavimo zonos" kas kaip matuos butent ar ne per letai pajudejo lenktyninkas? idomu bus pamatyti, kuri pirma baus uz tai..
    F-1 ziurovas
    | 2009 Gruodžio 16 d. 22:04
    O man tai nepatinka draudimas pildyti kuro atsargas lenktynių metu..
  • ×

    F-1.lt pulsas