FIA palengvino F-1 naujokų dalią

FIA palengvino F-1 naujokų dalią
logo 2009 Gruodžio 16 d. 21:06, Bridgestone Motorsports
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) šiandien paskelbė kiek pakoreguotas 2010 m. „Formulės-1“ čempionato taisykles. Svarbiausias pakeitimas – diena bandymų sezono viduryje galbūt debiutuosiantiems naujokams.
Jei „Formulės-1“ komandai sezono metu prireiks pakeisti vieną lenktynininką kitu, nestartavusiu varžybose per dvejus pastaruosius kalendorinius metus, tokiam sportininkui bus suteikta viena bandymų diena. Treniruotes bus galima surengti tik per dvi savaites prieš debiutą arba dvi savaites po jo ir tik tose trasose, kuriose nevyksta čempionato lenktynės.
Toks taisyklių pakeitimas padės išvengti tokių situacijų, kaip šiemet, kai Jaime Alguersuari teko sėsti prie „Toro Rosso“ bolido vairo prieš tai jį vairavus tik aerodinamikos bandymuose oro uosto kilimo take, važiuojant tiesia linija.
Be to, FIA į Sportinį reglamentą įrašė jau anksčiau paskelbtus degalų pylimo varžybose draudimo, taškų sistemos bei kvalifikacijos pakeitimus ir nemažai smulkių korekcijų. Svarbiausių pokyčių sąrašą pateikiame žemiau:
  • lenktynių metu draudžiama papildyti degalų atsargas;
  • taškų sistema pakeista į 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 (iki šiol buvo 10-8-6-5-4-3-2-1);
  • kvalifikacijoje po pirmosios ir antrosios dalių iškris po 8 lenktynininkus (iki šiol – po 5);
  • aerodinamikos bandymų važiuojant tiesia linija leistinas skaičius sumažintas nuo 8 iki 6 dienų per metus;
  • vieną aerodinamikos bandymų važiuojant tiesia linija dieną galima iškeisti į leidimą dirbti vėjo tunelyje 4 valandas, kurias būtina išnaudoti per vieną parą;
  • vieta garažuose lenktynių savaitgalio metu visoms komandoms bus paskirstoma griežtai po lygiai (iki šiol stipriausios ekipos neretai gaudavo daugiau erdvės);
  • uždrausta naudoti elektrinius bolidų pakėlėjus sustojimų boksuose metu;
  • padangų šildytuvus leista naudoti toliau, tačiau tik jų paviršiui;
  • lenktynininkui viršijus 8 variklių per sezoną limitą du kartus to pačio etapo metu, jam 10 starto pozicijų bauda bus taikoma ne tik tame, bet ir kitame etape;
  • per lėtai iš savo pozicijų į apšilimo ratą pajudėję pilotai, negalintys startuoti iš savo pozicijų, lenktynes turės pradėti iš techninio aptarnavimo zonos;
  • per paskutiniuosius 5 lenktynių ratus arba po varžybų teisėjams nubaudus pilotą priverstinio pravažiavimo pro techninio aptarnavimo zoną, ji jam bus pakeista 20 sek. laiko bauda (iki šiol 25 sek.), o nubaudus 10 sek. sustojimo bauda – 30 sek. laiko bauda;
  • priverstinio pravažiavimo pro techninio aptarnavimo zoną arba 10 sek. sustojimo baudą lenktynininkas nuo šiol privalės atlikti per 2 ratus nuo jos paskyrimo.


  • Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
    ×

    TOP naujienos

    F-1.lt pulsas

    Spėlionės TOP

    # Vartotojas Taškai
    1. f1a 1005
    2. mantioras 1001
    3. Tadux15 1000
    4. Kęstutis Šimkus 991
    5. Giriby 983