FIA patvirtino F-1 taisyklių pakeitimus (12)

FIA patvirtino F-1 taisyklių pakeitimus
logo 2010 Vasario 12 d. 23:54, Bridgestone Motorsports
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) penktadienį paskelbė atnaujintas „Formulės-1“ taisykles, į kurias buvo įtraukti komandų pasiūlyti ir sporto komisijos patvirtinti pakeitimai.
Žemiau pateikiame svarbiausių pokyčių sąrašą.
Taškai bus skiriami pirmiesiems dešimčiai finišą kirtusių lenktynininkų, nugalėtojui atiteks 25 taškai, antrosios vietos laimėtojas gaus 18, trečiosios – 15, o toliau išsirikiavę – atitinkamai 12, 10, 8, 6, 4, 2 ir 1 tašką.
Pirmąjį dešimtuką kvalifikacijoje patekę sportininkai lenktynes pradėtų su tomis pačiomis padangomis, kuriomis pasiekė geriausią rezultatą starto pozicijas lemiančiame važiavime, išskyrus tuos atvejus, kai lenktynės ar kvalifikacija vyksta šlapioje trasoje.
Komandoms lenktynių savaitgalį skiriamų padangų komplektų skaičius sumažintas nuo 14 iki 11. Siekiant paskatinti važiavimą penktadienio treniruočių metu, 1 komplektą reikės sugrąžinti jau po pirmųjų treniruočių bei dar 2 – po antrųjų.
Bolidų kuro kiekiai, komandų numatyti lenktynių startui, po kvalifikacijos nebebus skelbiami, taip išlaikant variklių ekonomiškumo rodiklių paslaptį.
Komandai sezono viduryje prireikus pakeisti lenktynininką kitu, nedalyvavusiu lenktynėse dvejus pastaruosius kalendorinius metus, per 14 dienų prieš arba po keitimo bus leidžiama surengti vienos dienos trukmės bandymus į čempionatą neįtrauktoje trasoje. Jei sportininkas taip ir nepasirodys varžybose, iš komandos bus atimta diena kito sezono žiemos bandymuose.
Jei lenktynininkas viršys jam skiriamą 8 variklių per sezoną limitą, už kiekvieną naują variklį jis pirmame šio naudojimo etape gaus 10 starto pozicijų baudą. Jei vieno lenktynių savaitgalio metu sportininkas panaudos net du normatyvą viršijančius variklius, tuomet jis gaus antrą tokią baudą, tačiau jos vykdymas bus perkeltas į kitą etapą.
Lenktynininkui per lėtai pajudėjus į apšilimo ratą ir praradus pozicijų bei nesusigrąžinus jų prieš pirmąją saugos automobilio liniją, jam bus liepta startuoti iš techninio aptarnavimo zonos.
Išgyvenimo celė, pagrindinė ir antrinė virtimo struktūros, priekio, galo ir šono smūgio sugėrimo struktūros, priekinis ratas ir galinis ratas prieš sezoną turės būti homologuoti ir visus metus negalės būti keičiami, išskyrus pakeitimus patikimumo ir saugos tikslais.
Lenktynių pabaigoje skyrus priverstinio pravažiavimo techninio aptarnavimo zona arba priverstinio sustojimo boksuose ir sportininkui nespėjus jos atlikti iki finišo, bausmė bus keičiama atitinkamai 20 sek. ir 30 sek. laiko baudomis. Iki šiol bet kuriuo atveju galėjo būti skiriama tik 25 sek. bauda.
Sustojimų boksuose metu uždrausta naudoti egzotišką padangų keitimo techniką - motorinius bolidų pakėlimo įtaisus.
Primename, kad jau anksčiau buvo nutarta uždrausti kuro pylimą lenktynių metu.

Komentarai (12)


galilas
| 2010 Vasario 13 d. 23:03
visi kuo geriausiai supranta kas turima omenyje "egzotiska padangų keitimo technika", bet visi butinai turi parasyti kuo durnesni komentara..
bet vat sito "priekinis ratas ir galinis ratas prieš sezoną turės būti homologuoti ir visus metus negalės būti keičiami" negaliu suprasti..
thats_me
| 2010 Vasario 13 d. 15:03
Tas egzotiskas padangu keitimas tai gal kazkas panasaus ka "indy 500" naudoja. http://www.youtube.com/watch?v=fgZV-m4MJKs

Labiausiai nesuprantu kuro pildymo uzdraudimo, net jei nores kazkas lenktyniu pabaigoje palenktyniauti gali buti jog jam komanda pasakis "deja kuro nepakanka, vaziuok ekonomiskai". Arba kazkas kas pirmoje lenktyniu puseje vaziavo agresiviau spaude, antroje puseje tures vilktis labai letai, kad davaziuoti iki finiso... Nors aisku gal pamatysim "ispudingu" lenkymu kai lenks tuos pas ka kuras baiginejasi ir nebegali priesintis :D
gintas_stulgis
| 2010 Vasario 13 d. 14:41
MCL-_-fanas >> prireiks (prireikus) >> gal speedy tiesiog nemoka skaityti (o keitimas gali būti ir priverstinis >> pvz. Massa gavo sunkia trauma (2009 metai))
Tomusas
| 2010 Vasario 13 d. 09:00
tas egzotiskas pakelimo itaisas jau buvo naudotas praejusiu metu sezone. tai toks pat vezimelis kuriuo mechanikai pakelia bolidus, tiesiog prie ju yra pritvirtintas kazkoks hidraulinis itaisas kuris visa darba atlieka uz mechanika :)
MCL-_-fanas
| 2010 Vasario 13 d. 07:56
Speedy tiesiog manau praleido žodi :D
speedy
| 2010 Vasario 13 d. 02:37
"Komandai sezono viduryje prireiks pakeisti lenktynininką kitu, nedalyvavusiu lenktynėse dvejus pastaruosius kalendorinius metus, per 14 dienų prieš arba po keitimo bus leidžiama surengti vienos dienos trukmės bandymus į čempionatą neįtrauktoje trasoje. Jei sportininkas taip ir nepasirodys varžybose, iš komandos bus atimta diena kito sezono žiemos bandymuose...." pagal sita galima suprasti, kad komanda sezono viduryje privales keisti lenktyninka... :))
Rolle
| 2010 Vasario 13 d. 01:06
aha visiem tas egzotinis padangu keitimas uzkliuvo:),ir man idomu kas per keltuvai ten tokie?
| 2010 Vasario 13 d. 00:04
Panos su bikini :)
moderator La Form
| 2010 Vasario 13 d. 00:03
Kas ta "egzotiška padangų keitimo technika"?
Twitter
| 2010 Vasario 13 d. 00:00
Kas per egzotiska padangu keitimo technika?
×

F-1.lt pulsas