G. Steineris:  „Formulės-1“ esmė turi likti nepakitusi (1)

G. Steineris:  „Formulės-1“ esmė turi likti nepakitusi
logo Rugsėjo 05 d. 12:33, Haas

„Haas“ komandos vadovas Guentheris Steineris papasakojo apie pasiruošimą etapui Monzoje ir pasidalino kai kuriomis mintimis apie artėjančią „Formulės-1“ reformą.

  • Belgijoje komanda sugrįžo prie aerodinaminės konfigūracijos, kuri yra vieninga abiem mašinoms, nors prieš tai buvusiuose trijuose etapuose buvo naudojama skirtinga konfigūracija. Kiek naudingas buvo šis žingsnis, juk teoriškai iš abiejų mašinų komandai ateidavo beveik vienoda informacija?
  • Kadangi mes nežinojome, ko pirmiausiai griebtis norint judėti į priekį, panašūs sprendimai visuomet būna naudingi. Kai mes ruošiamės išvažiuojamoms lenktynėms, darbas su dviem skirtingomis mašinomis apsunkina situaciją, kadangi su savimi tenka imtis dvigubą kiekį detalių bei mazgų, kadangi nemaža dalis jų – skirtingi. Žvelgiant atgal, galima pasakyti, kad viskas neblogai suveikė. Mes išsiaiškinome tai, kaip reikės dirbti su važiuokle ateityje, o kadangi dabar abi mašinos vėl vienodos, tai supaprastins logistikos užduotis, kurias teks spręsti iki sezono pabaigos.
  • Kiek darbas Belgijos GP metu padėjo pasiruošti Italijos etapui, juk trasa Spa yra sulyginama su Monza pagal greitį ir prispaudžiamosios jėgos lygį?
  • Mes mokomės kiekvienose lenktynėse ir visuomet panaudojame įgytą patirtį ruošiantis kitam etapui. Monzoje yra svarbu, kad mašinų priešpriešinis pasipriešinimas būtų žemas – pats mažiausias tarp visų F-1 tvarkaraščio etapų, o kadangi Spa šis pasipriešinimas ne ką didesnis nei Monzoje, tai taip pat padeda mums ruoštis Italijos GP. Monzoje – ilgos tiesiosios, todėl aerodinaminis pasipriešinimas turi būti pats mažiausias. Kaip ir ankstesniais metais, čia mes naudosime kitokį galinį sparną.
  • Komandos pradeda ruoštis kitam sezonui, tačiau dar daugiau galvoja apie 2021 metus, kada įvyks esminės reglamento permainos. Vienu iš esminiu reformos momentų turėtų būti perėjimas prie standartinių komponentų naudojimo, nes tai leistų sumažinti komandų biudžetus. Ką jūs apie tai manote?
  • Manau, kad mes turėtumėm veikti labai apgalvotai, kad nepasikeistų visa „Formulės-1“ esmė, kuri numato, jog ekipos pačios kuria nuosavus bolidus, kurie yra skirtingi. Mano galva, jei bus įvestas biudžetų ribojimas, kaip tai siūloma nuo 2021 metų, tai standartizacija neturi ypatingos prasmės. Visoms komandoms turi būti suteikta teisė leisti pinigus taip, kaip jos nori. Jei mes, pavyzdžiui, pradėsime naudoti standartizuotą aparatūrą serviso zonoje, tai bus normalu, bet mašinos turi būti nuosavos konstrukcijos todėl, kad tai yra „Formulė-1“. Mūsų resursai yra kur kas žemesnio lygio net tie, kuriais siūloma apriboti biudžetus, todėl nesu įsitikinęs, ar visa tai leistų mums pasiekti realios ekonomijos. Standartinių detalių sąrašas kol kas nepaskelbtas. Gali būti, jog kol kas per anksti apie tai kalbėti ir kritikuoti tokį pasiūlymą. Reikia truputį palaukti ir sužinoti tiksliai, kokių tikslų yra siekiama.
  • „Haas“ komandą sieja sutartys su „Ferrari“ bei „Dallara“ dėl tam tikrų komponentų tiekimo, šis bendradarbiavimas plėtėsi ir tvirtėjo nuo pat ekipos debiuto čempionate 2016 metais. Kiek jus tenkintų darbas su tiekėju, su kuriuo nebūtų tokių artimų santykių, nes tiekėjus nustatytų čempionato organizatoriai?
  • Vienareikšmiška, kad prieš paskirdami naujus tiekėjus, organizatoriai atliktų reikiamą auditą ir visa tai vyktų dalyvaujant komandoms. Kad visi būtų patenkinti. Tai mane tenkintų. O jei kurie nors tiekėjai nesusitvarkytų su savo užduotimis ir mes tai pajaustumėm, tai mes turėtumėm teisę apie tai pareikšti. Dešimt čempionato komandų žino, kaip reikia konstruoti lenktynines mašinas geriau nei kas nors kitas. Svarbiausia yra „Formulės-1“ esmė, mūsų čempionato DNR turi likti nepakitusi, kitaip tai jau nebebus „Formulė-1“. Tuomet ji pavirstų į kažkokią monoseriją, o mes gerai žinome, kuo tai kvepia. Manau, kad komercinių teisių valdytojai turi užtikrinti, jog „Formulės-1“ DNR būtų išsaugota, tai – būtinybė.
  • Ką reikia daryti, kad būtų sumažintas greičio skirtumas tarp „top“ komandų ir tų, kurie yra vadinami „vidutiniokais“: įvesti biudžetų ribojimą ar naudoti standartizuotus komponentus? Ar gali šie du požiūriai egzistuoti kartu, ar jie yra nesuderinami?
  • Manau, kad biudžetų apribojimo pakaktų. Visiems būtų suteikta teisė tvarkytis su savo pinigais kaip jie nori. Ir jei kas nors panaudos savo resursus geriau nei varžovai – jie bus šaunuoliai. Jie važiuotų greičiau. Tai ir yra vadovavimo „Formulės-1“ komandai pagrindas.

 

Komentarai (1)


Ezo
| Rugsėjo 05 d. 13:33
Faktas kad raktas i sekme yra biudzetu lubos ir laisve kurybai, bet kaip kontroliuoti didziuju komantu islaidas, turbut niekas nezino.
×

F-1.lt pulsas