H. Marko: Monake mums pasisekė kaip kazino

H. Marko: Monake mums pasisekė kaip kazino
logo 2018 Birželio 03 d. 11:48, Red Bull/Getty Images

„Red Bull“ konsultantas Helmutas Marko pakomentavo Monako GP etapo įvykius, aukštai įvertinęs Danielio Ricciardo darbą, kuris iškovojo pergalę nežiūrint į problemas su mašina.

-          Kaip jūs apibūdintumėte Monako GP etapą iš „Red Bull“ pozicijų?

-          Sėkmė buvo mūsų pusėje, mums labai pasisekė, kaip tikrame kazino.

-          Kaip galima laimėti lenktynes su mašina, kuriame atsisakė veikti motoras generatorius MGU-K?

-          Visų pirma mums tai pavyko dėl labai aukšto Danieliaus Ricciardo meistriškumo. Nežiūrint į tai, kad neveikė MGU-K, jis stengėsi išvengti stabdžių perkaitimo, tuo jam padėjo komandos inžinieriai ir jis važiavo tokiu greičiu, kokiu reikėjo. Jam tekdavo atakuoti posūkiuose, o tai, suprantama, atsiliepė padangų būklei. Tačiau jos atrodė geriau nei pas „Mercedes“ ar „Ferrari“. Danielis nuvažiavo puikias lenktynes, bet reikia pripažinti, tam reikėjo ir labai geros mašinos. Techninės naujovės, kurias mes išbandėme Barselonoje, tapo pagrindu gero pasirodymo Monake.

-          Galima spėti, kad aplinka techninio aptarnavimo juostoje buvo gana nervinga?

-          Dar kaip. Lenktynės mums atrodė truko amžinybę. Kiekviename rate mes baiminomės, kad jis bus paskutinis. Mes nežinojome, kas atsitiko su MGU-K Danielio mašinoje, juk jei iškilo problema, kažkokios nuolaužos galėjo sugadinti variklį. Arba stabdžiai galėjo paprasčiausiai užsidegti. Tai buvo mums pačios nervingiausios lenktynės po 2012 metų Brazilijos etapo, kai ten pirmame rate Bruno Senna įsirėžė į Vettelio mašiną ir Sebastianui teko visas lenktynes važiuoti su pažeista mašina.

-          Ar tiesa, kad inžinieriai norėjo Ricciardo pakviesti į boksus?

-          Pirma reakcija buvo kaip tik tokia: tai pasitraukimas, kadangi mašinoje nedirbs stabdžiai. Bet vėliau inžinieriai peržiūrėjo savo sprendimą. Ką manė „Renault“ motoristai, mes nežinome. Mes paprasčiausiai norėjome tęsti lenktynes, o ten - kaip jau bus. Laimei,  mums pasisekė. Dabar mes žinome, kad pats MGU-K nebuvo sulaužytas, buvo defektas tik jį surenkant.

-          Christianas Horneris sulygino Ricciardo pasirodymą su Michaelio Schumacherio pergale Barselonoje 1996 metais. Ar teisingas toks palyginimas?

-          Aš apskritai nesu palyginimų mėgėjas. Technologine prasme šiuolaikinės mašinos yra daug sudėtingesnės, nei tos, kurios buvo prieš 20 metų. Be inžinierių pagalbos būtų sunku lenktynes užbaigti pergale. Šių dviejų trasų apskritai negalima lyginti. Jei visa tai būtų atsitikę Barselonoje, Danieliui vargu ar pavyktų išsaugoti lyderystę, kadangi ten yra ilgų tiesių atkarpų. Mano galva, kiekvienas iš šių pasiekimų yra savotiškai unikalus.

-          Kokias išvadas galima padaryti po Monako?

-          Prisimenant šias lenktynes, reikia pripažinti, kad 9-toji Maxo Verstappeno vieta nuvilia, nežiūrint į tai, kad jis pademonstravo neblogą tempą. Jei jis būtų startavęs iš normalios pozicijos, ta galėjo užlipti ant podiumo. O pergalingas dublis apskritai parodytų „Red Bull“ dominavimą šioje trasoje.

-          Ką jūs Maxui galėtumėte patarti?

-          Jam reikia žengti žingsnį atgal. Nereikia kiekvienoje lenktynių savaitgalio stadijoje būti greičiausiam iš visų. Bet čia svarbu suprasti jo psichikos ypatumus. Iš esmės ketvirtadienį jis buvo greičiausias iš visų ir nors geriausias treniruočių laikas buvo Ricciardo pusėje, vis tik Danielis nuvažiavo savo ratą vėliau nei Maxas. Kai Verstappenas pradėjo paskutinį bandymą šeštadienio treniruotėje, jo laikas buvo tik 0,3 sek. blogesnis nei jo pačio geriausio rezultato. Bet tame rate jis prisivijo Carloso Sainzo mašiną. Tuo momentu reikėjo atsipalaiduoti ir nutraukti mėginimą. Nereikėjo bet kokia kaina dar pagerinti rezultatą. Bet, matyt, jis žinojo, kad gale važiuoja Ricciardo, be to, važiuoja labai greitai. Bendrai Maxas turi suprasti, kad per treniruotes neverta taip stipriai rizikuoti.

-          Gal būt Verstappeną nustebino Ricciardo greitis, kurio jis jau nelaikė rimtu varžovu?

-          Nemanu. Maxas gerai žino, kiek stiprus yra Danielis. Ricciardo atakuoja būtent tada, kada to reikia ir daro tai su neapsakytu tikslumu. Praėjusio sezono pradžioje Danielis kiek atsipalaidavo, bet po to atsilošė. Jis taip pat supranta, kad Maxas yra jam lygus varžovas Kiekvienas iš jų turi savo privalumus: Maxas kiek geriau važiuoja kvalifikacijose, o Danielis yra neapsakomai efektyvus lenktynėse, meistriškai moka lenkti ir tik Baku jį ištiko nesėkmė.

-          Ką jūs manote apie galimybę šiais metais pakovoti dėl titulo?

-          Mes turime puikią mašiną, ji puikiai tvarkosi posūkiuose, stabiliai elgiasi stabdant ir puikiai įsibėgėja. Ji turi tiek efektyvią aerodinamiką, kad grūstyje mes turime mažiau sunkumų nei varžovai. Mūsų pilotai moka saugoti padangas. Kvalifikaciniu režimu mes pralaimime tiesiosiose. Beje, lenktynėse tai pasireiškia ne taip stipriai. Tai galima panaikinti, jei „Renault“ motoristai tinkamai modernizuos variklį. Nuvilia kad mes jau praradome daug taškų. Mes praradome pergalę Bahreine ir galėjome laimėti Baku, jei ne avarija.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983