H. Marko: Vettelis nepadarė nieko blogo

H. Marko: Vettelis nepadarė nieko blogo
logo 2019 Birželio 14 d. 10:13, pexels

Daugelis nesutinka su Sebastiano Vettelio bauda, kuri atėmė iš jo pergalę Kanados GP etape. „Red Bull“ sporto konsultantas Helmutas Marko palaikė sportininką, su kuriuo dirbo daugybę metų.

Helmutas Marko: „Sebastianas nepadarė nieko blogo. Jis visomis jėgomis stengėsi išlaikyti mašiną trasoje. Hamiltonas galėjo pravažiuoti vidine trajektorija arba pristabdyti. Išvengti incidento buvo ir jo pareiga. Bet jis sąmoningai surizikavo susidurti, kad įgautų pranašumą, o vėliau tuo skundėsi per radiją. Sebastianą nepelnytai nubaudė.

Skirtingai nuo futbolo teisėjų, automobilių lenktynių teisėjai turi pakankamai laiko viską išanalizuoti. Be to, jie gali orientuotis į prieš tai buvusius incidentus. 2016 metais Monake Hamiltonas suklydo „S“ formos posūkyje ir, sugrįždamas į trasą, susidūrė su mūsų Danieliu Ricciardo – skirtingai nei Sebastianas, jis tai padarė sąmoningai. Bet jo tada nenubaudė.

Būtent taip mes griauname mūsų sportą: sirgaliai, ypač jaunimas, nori matyti ryškias geriausių pasaulyje lenktynininkų dvikovas. Tokios dvikovos, kaip tarp Gilles‘o Villeneuve‘o ir Rene Arnu 1979 metais padarė mūsų sportą tokiu, kokį mes pažįstame. Tarp jų įvyko keletas kontaktų, abu jie išlėkė iš trasos ir sugrįžo į ją. O po finišo jie kartu šventė sėkmę. Niekas negalvojo apie baudas.

Sebastianas viską padarė teisingai. Jis neslėpė savo emocijų, kai pakeitė lenteles su skaičiais finiše. Jis parodė jaunimui, kad visuomet reikia laikytis savo principų, nors dauguma šiuolaikinių pilotų kalba tik apie komandos interesus.

Bet ar reikia visuomet galvoti tik apie savo interesus? Žinoma, ne. Bet man reikia tokių lenktynininkų, kurie tvirtai laikosi savo nuomonės. Aš tai pasakiau Maxui Verstappenui, kuris, praėjus kelioms dienoms po incidento Monako serviso zonoje, netikėtai sutiko su savo bauda. Bet jis padarė tai tik todėl, kad nenorėjo papildomų problemų. Bet ta bauda buvo neteisinga. Tada net „Mercedes“ tuo pasinaudojo.

Pastaruoju metu visos taisyklės ir sprendimai tiko „Mercedes“. Pavyzdžiui, „Pirelli“ padarė padangas su plonesniu darbiniu sluoksniu, kad padangos neperkaistų. Bet praėjusį sezoną tokią problemą turėjo tik „Mercedes“, o dabar tik jiems reguliariai pavyksta įvesti padangas į darbinės temperatūros diapazoną. Visiems kitiems – ne. Keista?

Visi turėjo galimybę sureaguoti į šiuos taisyklių pakeitimus, bet visi kūrė savo automobilius taip, kad sumažintų prispaudžiamąją jėgą. Tik „Mercedes“ pasirinko kitokį kelią: jie sukūrė bolidą su didele prispaudžiamąja jėga ir puikiu sukibimu su trasos danga - žvelgiant atgal, būtent šis kelias leido pasiekti kur kas efektyvesnio naujųjų padangų darbo.

Aš negaliu įrodyti, kad „Mercedes“ anksčiau už mus gavo visus duomenis, tačiau ir neatmetu to. Bet kokiu atveju, kai jūs Monako techninio aptarnavimo zonoje matome oficialų „Liberty Media“ automobilį – „Mercedes“ su Štutgarto numeriais – ir ant jo taip pat sumontuotos „Pirelli“ padangos, atsiranda kai kurių abejonių. Bet kokiu atveju, mes, „Red Bull“ įdėmiai stebime „Formulės-1“ ateitį, o taip pat – pakalbėsime su „Pirelli“.

„Mercedes“ ramiai sureagavo į šiuos H. Marko kaltinimus.

„Mes negalime nukrypti į tokius klausimus, - pareiškė vokiečių komandos vadovas Toto Wolffas. – Kiekvienais metais iš „Pirelli“ mes gauname vis naujas padangas – kartais mes greičiau suprantame jų elgesį, kartais pas mus būna daugiau problemų su padangomis. Bet kaip sąžiningi varžovai, mes maksimaliai išnaudojame tai, ką turime“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983