H. Marko: Vettelis nepadarė nieko blogo (22)

H. Marko: Vettelis nepadarė nieko blogo
logo Birželio 14 d. 10:13, Red Bull Content Pool / Getty Images

Daugelis nesutinka su Sebastiano Vettelio bauda, kuri atėmė iš jo pergalę Kanados GP etape. „Red Bull“ sporto konsultantas Helmutas Marko palaikė sportininką, su kuriuo dirbo daugybę metų.

Helmutas Marko: „Sebastianas nepadarė nieko blogo. Jis visomis jėgomis stengėsi išlaikyti mašiną trasoje. Hamiltonas galėjo pravažiuoti vidine trajektorija arba pristabdyti. Išvengti incidento buvo ir jo pareiga. Bet jis sąmoningai surizikavo susidurti, kad įgautų pranašumą, o vėliau tuo skundėsi per radiją. Sebastianą nepelnytai nubaudė.

Skirtingai nuo futbolo teisėjų, automobilių lenktynių teisėjai turi pakankamai laiko viską išanalizuoti. Be to, jie gali orientuotis į prieš tai buvusius incidentus. 2016 metais Monake Hamiltonas suklydo „S“ formos posūkyje ir, sugrįždamas į trasą, susidūrė su mūsų Danieliu Ricciardo – skirtingai nei Sebastianas, jis tai padarė sąmoningai. Bet jo tada nenubaudė.

Būtent taip mes griauname mūsų sportą: sirgaliai, ypač jaunimas, nori matyti ryškias geriausių pasaulyje lenktynininkų dvikovas. Tokios dvikovos, kaip tarp Gilles‘o Villeneuve‘o ir Rene Arnu 1979 metais padarė mūsų sportą tokiu, kokį mes pažįstame. Tarp jų įvyko keletas kontaktų, abu jie išlėkė iš trasos ir sugrįžo į ją. O po finišo jie kartu šventė sėkmę. Niekas negalvojo apie baudas.

Sebastianas viską padarė teisingai. Jis neslėpė savo emocijų, kai pakeitė lenteles su skaičiais finiše. Jis parodė jaunimui, kad visuomet reikia laikytis savo principų, nors dauguma šiuolaikinių pilotų kalba tik apie komandos interesus.

Bet ar reikia visuomet galvoti tik apie savo interesus? Žinoma, ne. Bet man reikia tokių lenktynininkų, kurie tvirtai laikosi savo nuomonės. Aš tai pasakiau Maxui Verstappenui, kuris, praėjus kelioms dienoms po incidento Monako serviso zonoje, netikėtai sutiko su savo bauda. Bet jis padarė tai tik todėl, kad nenorėjo papildomų problemų. Bet ta bauda buvo neteisinga. Tada net „Mercedes“ tuo pasinaudojo.

Pastaruoju metu visos taisyklės ir sprendimai tiko „Mercedes“. Pavyzdžiui, „Pirelli“ padarė padangas su plonesniu darbiniu sluoksniu, kad padangos neperkaistų. Bet praėjusį sezoną tokią problemą turėjo tik „Mercedes“, o dabar tik jiems reguliariai pavyksta įvesti padangas į darbinės temperatūros diapazoną. Visiems kitiems – ne. Keista?

Visi turėjo galimybę sureaguoti į šiuos taisyklių pakeitimus, bet visi kūrė savo automobilius taip, kad sumažintų prispaudžiamąją jėgą. Tik „Mercedes“ pasirinko kitokį kelią: jie sukūrė bolidą su didele prispaudžiamąja jėga ir puikiu sukibimu su trasos danga - žvelgiant atgal, būtent šis kelias leido pasiekti kur kas efektyvesnio naujųjų padangų darbo.

Aš negaliu įrodyti, kad „Mercedes“ anksčiau už mus gavo visus duomenis, tačiau ir neatmetu to. Bet kokiu atveju, kai jūs Monako techninio aptarnavimo zonoje matome oficialų „Liberty Media“ automobilį – „Mercedes“ su Štutgarto numeriais – ir ant jo taip pat sumontuotos „Pirelli“ padangos, atsiranda kai kurių abejonių. Bet kokiu atveju, mes, „Red Bull“ įdėmiai stebime „Formulės-1“ ateitį, o taip pat – pakalbėsime su „Pirelli“.

„Mercedes“ ramiai sureagavo į šiuos H. Marko kaltinimus.

„Mes negalime nukrypti į tokius klausimus, - pareiškė vokiečių komandos vadovas Toto Wolffas. – Kiekvienais metais iš „Pirelli“ mes gauname vis naujas padangas – kartais mes greičiau suprantame jų elgesį, kartais pas mus būna daugiau problemų su padangomis. Bet kaip sąžiningi varžovai, mes maksimaliai išnaudojame tai, ką turime“.

Komentarai (22)


rimsveta
| Birželio 16 d. 15:45
Klimaksinis senis ir tirk.
jv
| Birželio 15 d. 00:46
nu šitas dažnai į pievas, bet šį kart kažkiek pritarčiau jam, ypač dėl "sterilumo", pilotų verkšlenimų ir šabloninių pasisakymų, retas kuris turi savo nuomonę ir nebijo jos išreikšti, pasakyti tai galvoja. Tokių pilotų mum ir reikia, o ne marijonečių su šabloniniais pasisakymais ir verkšlenimais. Bet čia turbūt utopija, ir tokių jau nebebus. Sergu už LH, bet gerbiu tokius pilotus kaip KR, SV ir retesnis atvejis iš jaunesnių - Maxas, kurie "nevynioja vatos"...
Dankratas
| Birželio 14 d. 22:27
Deivec ir yzf sio puslapio *** du didziausi kaip tema taip ju komentarai butinai pries veja eina
sailoras
| Birželio 14 d. 21:27
Ir kad tas Palmeris išspirtas po pirmo sezono iš formules , daug pasiekęs daug vairavęs lenktyninkas :) dabar turintis didele patirti komentuoti , analizuoti , o tokie kaip vilnevas , Mensell , D. Hill ne auritetai :) juokdarys ir tiek.
deivec
| Birželio 14 d. 21:07
RBR
| Birželio 14 d. 13:24

Visiems aisku, kad Hamiltonas turejo daug pasirinkimu tame epizode. Bet pasirinko pati saugiausia. Kam rizikuoti, jei gali pasiskusti? Sirgaliai zinoma nori astriu kovu, bet greiciausia to jau niekada nebebus. O tokiu ir panasiu baudu tik dauges. Ateityje bus didziules komisijos, kurios spres apie kiekviena incidenta ir priimines sprendimus. Nugaletojai bus paskelbiami po paros ar dvieju, perziurejus lenktynes n-kartu. Tada sudes visas nuobaudas pilotui ir sumuos galutinius rezultatus. Ir patikekit nieko tai nestebins:) tad reiketu dziaugtis tuo kas yra dabar, nes kiekviena karta sporta supranta skirtingai. Niekam jau nebereikia, kad pilotai po finiso vos isliptu is bolidu ar isvis nepajegtu islipti. O kas tada darysis selfius?:) seneliai dar bando sugrazinti senus laikus, bet tai kova su vejo malunais. Bernie ir tas bejegis jau buvo, o Marko zodziai i dangu neina :D

taip tikrai butent taip ir pagalvojo sededamas monokoke...buvo suplanaves is anksto...jeigu taip nutiks..viska darys kad tik butu tokia situacija :D:D:D:D
o dieve...zmones....jus matyt veikia ne tik karstas oras :D
deivec
| Birželio 14 d. 21:06
idomu kiek seriju santa barbaros bus dar....
dargedon
| Birželio 14 d. 21:05
Bauda yra apgailetina ir daranti F1 geda. F1 turi keisti teisejavima. Tokios dviprasmiskos nuobaudos ir viena karta baudzia kita karta jau nebe visiem pabodo.
YZF
| Birželio 14 d. 17:35
Seniausiai visi viska isdiskutavo, F1 ekspertai aiskiai parode uz ka buvo bauda (paziurekit Palmerio analizes), bet karscio paveikti rajoniniai grizta po poros dienu ir vel prisimena kad "Veteliukas gi nesaziningai buvo nubaustas, kokia neteisybe pasaulyje!" Ir vel liejasi verksmai.
DayZ
| Birželio 14 d. 15:23
LewisIsFasterThanYou
| Birželio 14 d. 10:54

Šitas veikėjas labai tave primena

+100
Telemetrijus
| Birželio 14 d. 14:07
RBR
| Birželio 14 d. 13:24

Visiems aisku, kad Hamiltonas turejo daug pasirinkimu tame epizode. Bet pasirinko pati saugiausia. Kam rizikuoti, jei gali pasiskusti? Sirgaliai zinoma nori astriu kovu, bet greiciausia to jau niekada nebebus. O tokiu ir panasiu baudu tik dauges. Ateityje bus didziules komisijos, kurios spres apie kiekviena incidenta ir priimines sprendimus. Nugaletojai bus paskelbiami po paros ar dvieju, perziurejus lenktynes n-kartu. Tada sudes visas nuobaudas pilotui ir sumuos galutinius rezultatus. Ir patikekit nieko tai nestebins:) tad reiketu dziaugtis tuo kas yra dabar, nes kiekviena karta sporta supranta skirtingai. Niekam jau nebereikia, kad pilotai po finiso vos isliptu is bolidu ar isvis nepajegtu islipti. O kas tada darysis selfius?:) seneliai dar bando sugrazinti senus laikus, bet tai kova su vejo malunais. Bernie ir tas bejegis jau buvo, o Marko zodziai i dangu neina :D

Teisingai pasakyta.
Juokas ima išgirdus frazę "nesaugiai lenkė, ar grįžo", čia juk F1 !, o ne bendro naudojimo keliai....
×

F-1.lt pulsas