Prieš keletą metų FIA pristačius „Halo“ sistemą, skirtą apsaugoti lenktynininkų gyvybes, „Haas“ pilotas buvo vienas tų, kuris negailėjo kritikos planuojamai įdiegti naujovei:
„Mums tokios sistemos nereikia. Aš esu prieš kažką panašaus į „Halo“, planuojamą pritaisyti skydą ar dar ką nors. Tai skirta ne F-1“.
Po vakarykščio incidento, tos pačios kritikuota ir nereikalinga vadintos „Halo“ sistemos dėka gavęs antrą galimybę gyventi, lenktynininkas nuomonę pakeitė visiems laikams:
„Norėjau visiems pranešti, kad man viskas gerai. Na, taip gerai, kaip gali būti tokioje situacijoje“, - išspaudęs šypsnį, pradėjo kreipimąsi R. Grosjeanas.
„Noriu padėkoti visiems už palaikymą ir rūpestį išreiškusias žinutes. Prieš kelis metus nebuvau „Halo“ sistemos šalininkas, negailėjau jai kritikos ir atvirai reiškiau nepasitenkinimą, tačiau išgyvenęs tai, su kuo teko susidurti vakar, manau, kad tai yra geriausia, ką per paskutinius metus įdiegė F-1. Jeigu ne apsauga, kurią suteikė minėta sistema - manęs čia nebūtų ir negalėčiau kreiptis į jus, norėdamas nuraminti ir padėkoti.“
„Noriu asmeniškai padėkoti visam medicinos personalui, kurie operatyviai atskubėjo į pagalbą, patyrus avariją trasoje. Taip pat esu dėkingas karo ligoninės gydytojams ir seselėms. Tikiuosi, kad greitu metu galėsiu jus informuoti apie savo sveikatos būklę ir kaip viskas klostysis toliau“, - baigdamas pridūrė lenktynininkas.
2014 metų Silverstone'as, Kimmis su Ferrari ploja į bortus panašiu kampu, kaip Romainas, pasekmės visai kitokios. Tai šiuo atveju, bolido lūžimui, įtaką padarė bortas, kuris ne atstūmė, bet „suvalgė“ bolidą, ko pasekoje momentinė smūgio jėga buvo tokia, kad silpniausia vieta nebeatlaikė.
Ne kaktomusa kubica rezesi, netgi sakyciau labai panasiu kampu, tik kad atitvaras betoninis :)
https://youtu.be/WPeRJbfX_R4?t=10
https://www.youtube.com/watch?v=1hW5MpdA5Cg&ab_channel=FORMULA1
Man irgi mintis po crash kilo, kad nebeliks metalinių atitvarų, tik betoniniai. Bet iš kitos pusės, čia buvo 1 iš 1 000 000 crashų, kur kampas itin nedėkingas. Praktiškai tiesiojoj mašina dideliu greičiu pasisuko statmenai - bet kurioj kitoj vietoj ir bet kokiu kitu kampu Grožano mašina tiesiog atšoktų nuo atitvaro, bet šįkart nepasisekė.
Kas dėl mašinos lūžimo - atrodo labai keistai, bet irgi avarijos kampas dėl to tikriausiai kaltas. Kubica apie 260kmh trenkėsi kaktomuša, todėl mašina liko vientisa. Grožanas 210kmh trenkėsi apie 45 laipsnių kampu, todėl mašina lūžo per silpniausią vietą. Manau bet kokia tokio tipo lenktyninė mašina lygiai taip pat lūžtų tokioj avarijoj
https://youtu.be/WPeRJbfX_R4?t=10
https://www.youtube.com/watch?v=1hW5MpdA5Cg&ab_channel=FORMULA1
Man irgi mintis po crash kilo, kad nebeliks metalinių atitvarų, tik betoniniai. Bet iš kitos pusės, čia buvo 1 iš 1 000 000 crashų, kur kampas itin nedėkingas. Praktiškai tiesiojoj mašina dideliu greičiu pasisuko statmenai - bet kurioj kitoj vietoj ir bet kokiu kitu kampu Grožano mašina tiesiog atšoktų nuo atitvaro, bet šįkart nepasisekė.
Kas dėl mašinos lūžimo - atrodo labai keistai, bet irgi avarijos kampas dėl to tikriausiai kaltas. Kubica apie 260kmh trenkėsi kaktomuša, todėl mašina liko vientisa. Grožanas 210kmh trenkėsi apie 45 laipsnių kampu, todėl mašina lūžo per silpniausią vietą. Manau bet kokia tokio tipo lenktyninė mašina lygiai taip pat lūžtų tokioj avarijoj
taiklus pastebejimas. panasu, kad fia teks permastyt is principo visa atitvaru koncepcija. nes sis atvejis irodo, kad panasiu avariju galima/reikia tiketis visose be isimties trasos vietose.
Kas dėl mašinos lūžimo - atrodo labai keistai, bet irgi avarijos kampas dėl to tikriausiai kaltas. Kubica apie 260kmh trenkėsi kaktomuša, todėl mašina liko vientisa. Grožanas 210kmh trenkėsi apie 45 laipsnių kampu, todėl mašina lūžo per silpniausią vietą. Manau bet kokia tokio tipo lenktyninė mašina lygiai taip pat lūžtų tokioj avarijoj
Per lenktynes porino, kad tiesiog toje vietoje niekas nesitiki avarijų, ypač tokių, iš viso. Gali būti, kad buvo sudėti tie atitvarai per daug nesigilinant ir tiek. Kad atitvarai neatliko savo darbo, kaip priklauso, tai faktas.
Haas bolido lūžimas irgi kelia šiokių tokių klausimų, bet išgyvenimo celė, kartu su halo, liko nepažeista, o tai ir yra svarbiausia. Dėl bolido klausimai pirmiausia turi būti adresuoti Dallara, kurie visą Haas bolidą ir gamina ;)
jo, straipsnyje autorius taip pat kelia tavaji klausima - neturejo variklis nuo monokoko atsiskirti. del atitvaru, manau, jie netinkami ir tikrai bus pakeisti tokiais, nuo kuriu atsoktu, o ne pramustu. bet toliau nenoriu plestis, nes keistai atrodytume diskutuodami apie tai, ka mazai ismanome :)))
Haas bolido lūžimas irgi kelia šiokių tokių klausimų, bet išgyvenimo celė, kartu su halo, liko nepažeista, o tai ir yra svarbiausia. Dėl bolido klausimai pirmiausia turi būti adresuoti Dallara, kurie visą Haas bolidą ir gamina ;)
Deku :) Del atitvaro kaip ir aisku 37tonu smugis! Bet kodel variklio blokas atsiskyre? Lyg ir suprojektuotas atlaikyt dideles g, bet kokias nesukonkretinta, Kubicos BMW prie 75g neatsiskyre, aisku Kubicos bakas nebuvo pilnas ir t.t.
kaip ten bebutu vistiek sitas crashas toks idomus, jei sustabdytum pries pat smugi ir paklaustum kaip toliau viskas vyks, manau 95% atsakytu, kad atsoktu nuo atitvaru su pabirusiais ratais + pora piruetu, nu bet kad sitaip :)
Prie tų gale kyšančių varžtų sukasi variklis, kuris ir laiko visą galą.
Skirtingų jėgų, tai irgi nereikia lyginti, nes sukoncentruota mažesnė jėga gali pridaryti daugiau žalos, nei didesnė, bet tuo pačiu didesnį plotą veikianti. Nuo kiekvieno atvejo priklauso.
Pagal dabartinius saugumo standartus, ratai šiaip irgi neturi nulėkti, bet buvo nupjauti kaip niekas.
P.S. Monake atitvarai nėra kažkokie stebuklingi, tiesiog jie yra labai arti, ko pasekoje kitos jėgos tenka. Kaktomuša nelabai ten kas į juos trenkiasi.
Deku :) Del atitvaro kaip ir aisku 37tonu smugis! Bet kodel variklio blokas atsiskyre? Lyg ir suprojektuotas atlaikyt dideles g, bet kokias nesukonkretinta, Kubicos BMW prie 75g neatsiskyre, aisku Kubicos bakas nebuvo pilnas ir t.t.
kaip ten bebutu vistiek sitas crashas toks idomus, jei sustabdytum pries pat smugi ir paklaustum kaip toliau viskas vyks, manau 95% atsakytu, kad atsoktu nuo atitvaru su pabirusiais ratais + pora piruetu, nu bet kad sitaip :)