Iš ligoninės palatos prakalbęs R. Grosjeanas: kritiką keičia dėkingumas (25)

Iš ligoninės palatos prakalbęs R. Grosjeanas: kritiką keičia dėkingumas
logo 2020 Lapkričio 30 d. 14:25, Haas

Prieš keletą metų FIA pristačius „Halo“ sistemą, skirtą apsaugoti lenktynininkų gyvybes, „Haas“ pilotas buvo vienas tų, kuris negailėjo kritikos planuojamai įdiegti naujovei:

„Mums tokios sistemos nereikia. Aš esu prieš kažką panašaus į „Halo“, planuojamą pritaisyti skydą ar dar ką nors. Tai skirta ne F-1“.

Po vakarykščio incidento, tos pačios kritikuota ir nereikalinga vadintos „Halo“ sistemos dėka gavęs antrą galimybę gyventi, lenktynininkas nuomonę pakeitė visiems laikams:

„Norėjau visiems pranešti, kad man viskas gerai. Na, taip gerai, kaip gali būti tokioje situacijoje“, - išspaudęs šypsnį, pradėjo kreipimąsi R. Grosjeanas. 

„Noriu padėkoti visiems už palaikymą ir rūpestį išreiškusias žinutes. Prieš kelis metus nebuvau „Halo“ sistemos šalininkas, negailėjau jai kritikos ir atvirai reiškiau nepasitenkinimą, tačiau išgyvenęs tai, su kuo teko susidurti vakar, manau, kad tai yra geriausia, ką per paskutinius metus įdiegė F-1. Jeigu ne apsauga, kurią suteikė minėta sistema - manęs čia nebūtų ir negalėčiau kreiptis į jus, norėdamas nuraminti ir padėkoti.“

„Noriu asmeniškai padėkoti visam medicinos personalui, kurie operatyviai atskubėjo į pagalbą, patyrus avariją trasoje. Taip pat esu dėkingas karo ligoninės gydytojams ir seselėms. Tikiuosi, kad greitu metu galėsiu jus informuoti apie savo sveikatos būklę ir kaip viskas klostysis toliau“, - baigdamas pridūrė lenktynininkas.



Komentarai (25)
Jonaitis
IP: ec13005 | 12/01 06:58 Atsakyti
Geras Nickas
12/01 01:41

2014 metų Silverstone'as, Kimmis su Ferrari ploja į bortus panašiu kampu, kaip Romainas, pasekmės visai kitokios. Tai šiuo atveju, bolido lūžimui, įtaką padarė bortas, kuris ne atstūmė, bet „suvalgė“ bolidą, ko pasekoje momentinė smūgio jėga buvo tokia, kad silpniausia vieta nebeatlaikė.

Jeigu ka nors suprastum apie fizika, tai matytum kad smugio kampas visiskai skirtingas Kimio ir Romaino atveju.
Geras Nickas
IP: 8c20bc7 | 12/01 01:41 Atsakyti
2014 metų Silverstone'as, Kimmis su Ferrari ploja į bortus panašiu kampu, kaip Romainas, pasekmės visai kitokios. Tai šiuo atveju, bolido lūžimui, įtaką padarė bortas, kuris ne atstūmė, bet „suvalgė“ bolidą, ko pasekoje momentinė smūgio jėga buvo tokia, kad silpniausia vieta nebeatlaikė.
Rokas1 logo rėmėjas
IP: ee040a3 | 11/30 22:04 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
11/30 21:44

Ne kaktomusa kubica rezesi, netgi sakyciau labai panasiu kampu, tik kad atitvaras betoninis :)
https://youtu.be/WPeRJbfX_R4?t=10
https://www.youtube.com/watch?v=1hW5MpdA5Cg&ab_channel=FORMULA1

Oh, my bad. Kažkaip iš atminties atrodė, kad jis trasą paliko tokiu pat kampu kokiu ir atitvaras buvo pastatytas. Taip kad jo, kampas kaip ir Grožano buvo, tik atitvaras tinkamas
SliMMaz logo rėmėjas
IP: 5202f81 | 11/30 21:44 Atsakyti
Rokas1 logo rėmėjas
11/30 21:31

Man irgi mintis po crash kilo, kad nebeliks metalinių atitvarų, tik betoniniai. Bet iš kitos pusės, čia buvo 1 iš 1 000 000 crashų, kur kampas itin nedėkingas. Praktiškai tiesiojoj mašina dideliu greičiu pasisuko statmenai - bet kurioj kitoj vietoj ir bet kokiu kitu kampu Grožano mašina tiesiog atšoktų nuo atitvaro, bet šįkart nepasisekė.
Kas dėl mašinos lūžimo - atrodo labai keistai, bet irgi avarijos kampas dėl to tikriausiai kaltas. Kubica apie 260kmh trenkėsi kaktomuša, todėl mašina liko vientisa. Grožanas 210kmh trenkėsi apie 45 laipsnių kampu, todėl mašina lūžo per silpniausią vietą. Manau bet kokia tokio tipo lenktyninė mašina lygiai taip pat lūžtų tokioj avarijoj

Ne kaktomusa kubica rezesi, netgi sakyciau labai panasiu kampu, tik kad atitvaras betoninis :)
https://youtu.be/WPeRJbfX_R4?t=10
https://www.youtube.com/watch?v=1hW5MpdA5Cg&ab_channel=FORMULA1
ddt
IP: 21ec4ad | 11/30 21:40 Atsakyti
Rokas1 logo rėmėjas
11/30 21:31

Man irgi mintis po crash kilo, kad nebeliks metalinių atitvarų, tik betoniniai. Bet iš kitos pusės, čia buvo 1 iš 1 000 000 crashų, kur kampas itin nedėkingas. Praktiškai tiesiojoj mašina dideliu greičiu pasisuko statmenai - bet kurioj kitoj vietoj ir bet kokiu kitu kampu Grožano mašina tiesiog atšoktų nuo atitvaro, bet šįkart nepasisekė.
Kas dėl mašinos lūžimo - atrodo labai keistai, bet irgi avarijos kampas dėl to tikriausiai kaltas. Kubica apie 260kmh trenkėsi kaktomuša, todėl mašina liko vientisa. Grožanas 210kmh trenkėsi apie 45 laipsnių kampu, todėl mašina lūžo per silpniausią vietą. Manau bet kokia tokio tipo lenktyninė mašina lygiai taip pat lūžtų tokioj avarijoj

Kubica Monrealyje 2007 (jei tu apie tą) į sieną trenkėsi kampu. Ir tas kampas buvo pakankamai didelis, imho gerokai per 45 laipsnius - užmesk akį į trasos vaizdą iš viršaus ar iš onboard video https://www.youtube.com/watch?v=1hW5MpdA5Cg
Rokas1 logo rėmėjas
IP: ee040a3 | 11/30 21:31 Atsakyti
svecias787
11/30 21:10

taiklus pastebejimas. panasu, kad fia teks permastyt is principo visa atitvaru koncepcija. nes sis atvejis irodo, kad panasiu avariju galima/reikia tiketis visose be isimties trasos vietose.

Man irgi mintis po crash kilo, kad nebeliks metalinių atitvarų, tik betoniniai. Bet iš kitos pusės, čia buvo 1 iš 1 000 000 crashų, kur kampas itin nedėkingas. Praktiškai tiesiojoj mašina dideliu greičiu pasisuko statmenai - bet kurioj kitoj vietoj ir bet kokiu kitu kampu Grožano mašina tiesiog atšoktų nuo atitvaro, bet šįkart nepasisekė.
Kas dėl mašinos lūžimo - atrodo labai keistai, bet irgi avarijos kampas dėl to tikriausiai kaltas. Kubica apie 260kmh trenkėsi kaktomuša, todėl mašina liko vientisa. Grožanas 210kmh trenkėsi apie 45 laipsnių kampu, todėl mašina lūžo per silpniausią vietą. Manau bet kokia tokio tipo lenktyninė mašina lygiai taip pat lūžtų tokioj avarijoj
svecias787
IP: e7cdd6a | 11/30 21:10 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
11/30 21:02

Per lenktynes porino, kad tiesiog toje vietoje niekas nesitiki avarijų, ypač tokių, iš viso. Gali būti, kad buvo sudėti tie atitvarai per daug nesigilinant ir tiek. Kad atitvarai neatliko savo darbo, kaip priklauso, tai faktas.

Haas bolido lūžimas irgi kelia šiokių tokių klausimų, bet išgyvenimo celė, kartu su halo, liko nepažeista, o tai ir yra svarbiausia. Dėl bolido klausimai pirmiausia turi būti adresuoti Dallara, kurie visą Haas bolidą ir gamina ;)

taiklus pastebejimas. panasu, kad fia teks permastyt is principo visa atitvaru koncepcija. nes sis atvejis irodo, kad panasiu avariju galima/reikia tiketis visose be isimties trasos vietose.
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 11/30 21:02 Atsakyti
svecias787
11/30 20:31

jo, straipsnyje autorius taip pat kelia tavaji klausima - neturejo variklis nuo monokoko atsiskirti. del atitvaru, manau, jie netinkami ir tikrai bus pakeisti tokiais, nuo kuriu atsoktu, o ne pramustu. bet toliau nenoriu plestis, nes keistai atrodytume diskutuodami apie tai, ka mazai ismanome :)))

Per lenktynes porino, kad tiesiog toje vietoje niekas nesitiki avarijų, ypač tokių, iš viso. Gali būti, kad buvo sudėti tie atitvarai per daug nesigilinant ir tiek. Kad atitvarai neatliko savo darbo, kaip priklauso, tai faktas.

Haas bolido lūžimas irgi kelia šiokių tokių klausimų, bet išgyvenimo celė, kartu su halo, liko nepažeista, o tai ir yra svarbiausia. Dėl bolido klausimai pirmiausia turi būti adresuoti Dallara, kurie visą Haas bolidą ir gamina ;)
kart
IP: dda2b62 | 11/30 20:41 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
11/30 20:14

Deku :) Del atitvaro kaip ir aisku 37tonu smugis! Bet kodel variklio blokas atsiskyre? Lyg ir suprojektuotas atlaikyt dideles g, bet kokias nesukonkretinta, Kubicos BMW prie 75g neatsiskyre, aisku Kubicos bakas nebuvo pilnas ir t.t.
kaip ten bebutu vistiek sitas crashas toks idomus, jei sustabdytum pries pat smugi ir paklaustum kaip toliau viskas vyks, manau 95% atsakytu, kad atsoktu nuo atitvaru su pabirusiais ratais + pora piruetu, nu bet kad sitaip :)

Pažiūrėk, kaip maždaug atrodo F1 bolido bazė ir suprasi, kur silpniausios vietos: https://i0.wp.com/formulaoneinsights.com/wp-content/uploads/2018/11/man1.jpg?w=470&ssl=1

Prie tų gale kyšančių varžtų sukasi variklis, kuris ir laiko visą galą.

Skirtingų jėgų, tai irgi nereikia lyginti, nes sukoncentruota mažesnė jėga gali pridaryti daugiau žalos, nei didesnė, bet tuo pačiu didesnį plotą veikianti. Nuo kiekvieno atvejo priklauso.

Pagal dabartinius saugumo standartus, ratai šiaip irgi neturi nulėkti, bet buvo nupjauti kaip niekas.

P.S. Monake atitvarai nėra kažkokie stebuklingi, tiesiog jie yra labai arti, ko pasekoje kitos jėgos tenka. Kaktomuša nelabai ten kas į juos trenkiasi.
svecias787
IP: e7cdd6a | 11/30 20:31 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
11/30 20:14

Deku :) Del atitvaro kaip ir aisku 37tonu smugis! Bet kodel variklio blokas atsiskyre? Lyg ir suprojektuotas atlaikyt dideles g, bet kokias nesukonkretinta, Kubicos BMW prie 75g neatsiskyre, aisku Kubicos bakas nebuvo pilnas ir t.t.
kaip ten bebutu vistiek sitas crashas toks idomus, jei sustabdytum pries pat smugi ir paklaustum kaip toliau viskas vyks, manau 95% atsakytu, kad atsoktu nuo atitvaru su pabirusiais ratais + pora piruetu, nu bet kad sitaip :)

jo, straipsnyje autorius taip pat kelia tavaji klausima - neturejo variklis nuo monokoko atsiskirti. del atitvaru, manau, jie netinkami ir tikrai bus pakeisti tokiais, nuo kuriu atsoktu, o ne pramustu. bet toliau nenoriu plestis, nes keistai atrodytume diskutuodami apie tai, ka mazai ismanome :)))
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas