J.Buttono poelgis – ne siurpizas

J.Buttono poelgis – ne siurpizas
logo 2004 Rugpjūčio 09 d. 22:43, BAR
Jensono Buttono perbėgimas į „Williams“ ekipą kai kam visiškai nebuvo siurprizas. Tai pasakytina ir apie dabartinės šio piloto ekipos – BAR – vadovą Davidą Richardsą, demonstravųsį savo nustebimą ir liūdesį.
D.Richardsas, J.Buttonui oficialiai pranešus, kad po šio sezono šis palieka BAR ir išeina į „Williams“, viešai pareiškė esąs apgautas ir išduotas bei nustebintas tokio savo tėvynainio poelgio, kuris neva jam buvo visiškai netikėtas. Tačiau tiesa yra ta, kad Davidas, ir ne tik jis, tikrai žinojo, jog Jensonas ruošiasi kelti sparnus į „Williams“.
J.Buttonas į „Williams“ ruošėsi jau vasarį
Derėtis su „Williams“ J.Buttonas pradėjo dar šių metų vasarį. Apie tai tada pranešė britų leidinys „News of the World“ bei itin prestižinis žurnalas „Business F1“. Būtent tada pasklido kalbos, kad Jensonas gali nutraukti ar sulaužyti savo sutartį su BAR ir palikti ekipą. Šaltiniai, artimi „Williams“ ekipos vadovui Frankui Williamsui, patvirtino, kad šis žmogus metų pradžioje buvo kelis kartus susitikęs su J.Buttonu, siekadamas persivilioti jį į savo komandą 2005 m. sezonui. Tačiau išnagrinėjus brito sutartį su BAR, buvo nuspręsta, kad teisinių galimybių tai padaryti tuo metu nebuvo.
Kaip tik tuo metu F.Williamsas, paklaustas apie pilotus, kuriuos svajonėse norėtų regėti savo ekipoje, pareiškė, kad tai būtų Markas Webberis ir J.Buttonas. Nors tada tai atrodė neįtikėtina vizija, kitąmet ji greičiausiai virs tikrove.
Jau tada D.Richardsas buvo paklaustas apie J.Buttono norą pasitraukti į „Williams“: „Kodėl Jensonas norėtų išeiti į kitą komandą, kai mes taip žengiame į priekį? Mes daromės vis greitesni ir turime sutartį su juo, kodėlgi jam mums palikti? Jensonas neparduodamas. Nėra jokių priežasčių tam, kad derėtis su kitomis komandomis. Mes puikiai kartu dirbame ir aš esu tikras, kad jis savo ateitį regi mūsų komandoje“.
Visgi, J.Buttono vadyba ir „Williams“ nenuleido rankų ir ieškojo išeičių iš brito sutarties su BAR visą šį sezoną. Kai tik atsirado galimybė britui palikti ekipą, jo vadybininkas susisiekė su F.Williamsu. „Williams“ teisininkai kruopščiai išnagrinėjo J.Buttono sutartį su BAR ir, būdami visiškai tikri savo teisumu, nutarė, kad sutarties nutraukimas būtų teisėtas ir nugvelbė britą. Nenuostabu, kad BAR ir „Honda“ viso šio proceso metu buvo visiškai neinformuotos – bet kokia juos pasiekusi informacija galėjo panaikinti teisines galimybes nutraukti sutartį.
Nesumokėti piniginiai prizai?
Teisėtas šis žingsnis buvo ar ne, situacijos paviešinimas sudavė didelį smūgį J.Buttono įvaizdžiui. Pagrindinis viešųjų ryšių kampanijos puolime panaudotas elementas – Jensono poelgio staigumas ir netikėtumas – panašu, buvo sukurtas dirbtinai.
„Tiesą sakant, Jensonas su Davidu buvo labai nuoširdus. „Williams“ visada buvo jo pirmasis pasirinkimas, tačiau kol buvo BAR narys, šiai ekipai buvo visiškai lojalus. Mes žinojome, kad yra kažkokių nesutarimų tarp Jensono vadybos ir komandos, tačiau piloto motyvacijai tai niekada neatsiliepė ir jis niekada į viešumą to neiškėlė. Taip, mes nusiminėme, kad jis išėjo. Bet tikrai nesame nustebę“, – pareiškė nenorėjęs prisistatyti BAR ekipos narys.
Kas pasikeitė, kad vasarį neturėjęs galimybės pereiti į „Williams“, J.Buttonas tai visgi galėjo padaryti liepos pabaigoje? Ironiška, bet, panašu, kad dėl to kalti puikūs brito rezultatai šį sezoną ir puikus BAR bolidas. J.Buttono sutartyje su BAR buvo numatytas mažas pastovus atlyginimas ir piniginiai prizai už iškovotus taškus. „Formulėje-1“ įprasta, kad vienas taškas dažniausiai yra vertinamas nuo 50 iki 100 tūkst. JAV dolerių (150-300 tūkst. litų). Šiame sezone pilotas iškovojo 61 tašką, tad piniginiai prizai už turėtų juos būti išties nemaži – kai kurie šaltiniai tvirtina, kad J.Buttono uždirbti prizai šiemet siekia net 6 mln. svarų sterlingų (apie 30 mln. litų). Tačiau panašu, kad būtent šie prizai ir yra priežastis, leidusi Jensonui nutraukti kontraktą su BAR. Viskas labai paprasta – komanda tiesiog nenorėjo pilotui šių pinigų sumokėti.
Didžiulį skandalą sukėlė būtent BAR. Nors pirmieji apie J.Buttono migraciją iš vienos komandos į kitą pranešė būtent „Williams“. Šie tai padarė tik dėl to, nes D.Richardsas pagrasino kreiptis į spaudą ir paviešinti savo versiją. „Williams“ neliko jokios kitos išeities, kaip pirmiesiems kreiptis į plačiąją visuomenę.
Kam naudingas šis skandalas? Panašu, kad ne kam kitam – o būtent BAR. Tokiu būdu komanda gali siekti, kad J.Buttonas atsisakytų bet kokių piniginių pretenzijų šiai ekipai ir siektų konfliktą užglaistyti tyliai ir „gražiai“.
BAR ir „Honda“ sutartis
Kai kurie šaltiniai teigia, kad sutartį tarp J.Buttono ir BAR nutraukti tapo lengviau dėl naujos sutarties tarp komandos ir jos variklių tiekėjo – „Honda“ kompanijos.
Teigiama, kad naujojoje sutartyje BAR nėra įvardinta kaip vienintelė galima japonų gamintojo partnerė, t.y. „Honda“ pasilieka sau teisę bet kada bendradarbiauti su kitomis komandomis. Taip pat dokumente numatyti galimybė, kad, pasikeitus techniniams reikalavimams varikliams, „Honda“ turi teisę nutraukti sutartį ir pasitraukti iš „Formulės-1“.
Būtent tai keltų abejonių „Honda“ kompanijos pasišventimui tolesniam darbui su BAR, kas neva labai aiškiai akcentuota kaip būtina sąlyga J.Buttono sutartyje su šia komanda.
Sutarčių taryba
BAR grasina, kad ši istorija bus nagrinėjama sutarčių taryboje. Šią tarybą sudaro 3 teisininkai, kurie turi visų „Formulės-1“ pilotų sutarčių kopijas. Šios tarybos posėdžiai ir jų rezultatai dažniausiai nėra viešai skelbiami. Žymiausi sutarčių tarybos nagrinėti atvejai buvo: Heinzas-Haraldas Frentzenas prieš „Jordan“, dėl atleidimo iš komandos 2001 m. (laimėjo pilotas, o ekipa turėjo išmokėti pilotui nepaviešintą sumą); Josas Verstappenas prieš „Arrows“, dėl atleidimo iš komandos 2002 m.; BAR prieš Mika Salo, dėl šio pasitraukimo į „Ferrari“ pakeisti Michaelį Schumacherį 1999 m.
Kas benutiktų, beveik niekas „Formulės-1“ kuluaruose neabejoja, kad kitąmet J.Buttonas pilotuos „Williams“ bolidą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983