J. Palmeris prisiminė Leclerco ir Ricciardo klaidas

J. Palmeris prisiminė Leclerco ir Ricciardo klaidas
logo 2019 Gegužės 04 d. 10:57, Ferrari

Tikriausiai, kad dvi pagrindinės klaidos, padarytos Azerbaidžano GP lenktynių dalyvių, buvo avarijos, kurias patyrė skirtingomis varžybų savaitgalio dienomis Charlesas Leclercas bei Danielis Ricciardo.

Buvęs „Renault“ komandos pilotas Jolyonas Palmeris išanalizavo abi šias klaidas, be kurių Baku varžybų savaitgalio rezultatai galėjo būti visai kitokie.

Leclercas ir 8 posūkis

Baku trasos aštuntasis posūkis yra žinomas savo sudėtingumu ir 2019 metais tai dar kartą pasitvirtino. Kvalifikacijoje pagrindine šio klastingo posūkio auka tapo Charlesas Leclercas. Visą savaitgalį atrodė, kad iš dviejų „Ferrari“ lenktynininkų būtent jis buvo greitesnis, tačiau antrosios kvalifikacijos sesijos pradžioje jis suklydo ir įsirėžė į atitvarą.

Suklysti ten labai paprasta, o Charliui antroje kvalifikacijos dalyje buvo iškeltas sudėtingas uždavinys, kadangi „Ferrari“ buvo nusprendusi jo mašinoje sumontuoti kietesnių vidutinių padangų komplektą. Antra vertus, vargu, ar buvo galima tikėtis panašios klaidos iš „top“ komandos piloto, kuris gerai supranta, jog patekti į finalinę sesiją pakanka būti pirmajame dešimtuke.

Beje, prieš tai buvusiame rate jo komandos draugas Sebastianas Vettelis taip pat buvo arti išlėkimo iš trasos, kadangi per anksti pradėjo įvažinėti į šį posūkį ir priekinis kairysis ratas buvo visai šalia vidinio atitvaro, kas neišvengiamai reiškė, jog kur kas platesnė galinė padanga užkabins barjerą. Dėl to Vettelio „Ferrari“ „nurūko“ slysdama šioje siauriausioje trasos vietoje.

Sebastianas veikė tiksliai ir pagavo mašiną, bet tai tik pademonstravo, jog Skuderijos pilotai gana agresyviai atakavo gana sudėtingame šiame ruože, nors vidutinės padangos neužtikrino labai gero sukibimo su asfaltu.

Faktas, jog Leclercas ir Vettelis pateko į panašias situacijas tame pačiame posūkyje, sako apie tai, kokia inirtinga kova vyksta tarp jų. Jei 8 posūkį įveiksi teisingai, tai galima atkovoti nemažai laiko, o lenktynininkai nuolat tikrina savo telemetrijos duomenis su tuo, kaip trasoje dirba jo ekipos draugas – tai leidžia suprasti, kuriuose ruožuose dar galima pridėti.

Aštuntasis posūkis – vienas iš ruožų, nuo kurio daug priklauso galutinis rato rezultatas. Tai yra lėtas posūkis, jam įveikti reikia daug laiko – atitinkamai – ten galima labiau rizikuoti norint ką nors atsilošti.

Robertas Kubica sudaužė savo mašiną pirmoje sesijoje situacijoje, panašioje į tą, kurioje buvo Vettelis, bet lenkų „Williams“ lenktynininkas padarė kur kas rimtesnę klaidą, todėl ir pasekmės buvo kur kas rimtesnės.

Robertas taip pat užkabino barjerą iš kairės pusės, bet priekine padanga, o ne galine. Dėl to buvo sulaužyta kairė priekinė pakaba ir mašina rikošetu atsitrenkė į atitvarą priešingoje trasos pusėje.

Pastaruosius du sezonus panašias avarijas mes matėme Monake, jų aukomis tapo Stoffelis Vandooren‘as ir visų pirma, Maxas Verstappenas (praėjusiais metais trečioje treniruotėje). Tokias klaidas padaryti lengva ir jie tai aiškina tuo, jog lenktynininkas stengiasi įveikti posūkį kuo greičiau.

Ricciardo ir Kvyatas

Įvykis, kuriame dalyvavo Danielis Ricciardo ir Daniilas Kvyatas, buvo labai keistas. Ricciardo atakavo rusų „Toro Rosso“ pilotą kovoje dėl 10 pozicijos, bandydamas jį aplenkti vidine trajektorija 3 posūkyje. Bet veikė jis nelabai ryžtingai, kadangi pradėjo stabdyti praktiškai tuo pat momentu kaip ir Kvyatas.

Supratęs, jog manevras nepavyks, Danielis atleido stabdžio pedalą – išeitų, kad jis nesugebėjo laiku sulėtėti ir „įsipiešti“ į posūkį, todėl jam teko pasinaudoti išlėkimo zona.

Kartu jis blokavo Kvyato mašiną, neleisdamas ir jam pasukti, todėl ir rusui teko sustoti šalia iš kairės prie australo „Renault“. Po to du sportininkai rungtyniavo ties tuo, kuris greičiau įjungs atbulinę pavarą, o „Formulės-1“ mašinoje tai padaryti nėra taip paprasta, juolab, jog pilotai šį įprotį ne taip dažnai ir aktyviai išbando.

Šioje dvikovoje laimėjo Ricciardo, bet tai jam ir sutrukdė. Jis nepasižiūrėjo į veidrodžius ir įsirėžė į gale stovinčią Kvyato mašiną. Iš pat pradžių Danielio manevras nebuvo pats geriausias, o viskas užsibaigė nelemtu momentu, dėl kurio abiem lenktynininkams teko pasitraukti iš kovos. Beje, australą suprasti galima: jis iš visų jėgų bandė sugrįžti į trasą ir norėjo tai padaryti kuo greičiau.

Vienareikšmiška, Ricciardo tuo metu elgėsi gana nesaugiai, dėl to ir gavo baudą – Barselonos starte jis praras tris pozicijas. Su tokiu teisėjų sprendimu yra sunku ginčytis.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Valode 3073
2. mantioras 3070
3. fandom 3063
4. D27 3060
5. Darius Linkevicius 3039