J. Palmeris prisiminė Leclerco ir Ricciardo klaidas (11)

J. Palmeris prisiminė Leclerco ir Ricciardo klaidas
logo 2019 Gegužės 04 d. 10:57, Ferrari

Tikriausiai, kad dvi pagrindinės klaidos, padarytos Azerbaidžano GP lenktynių dalyvių, buvo avarijos, kurias patyrė skirtingomis varžybų savaitgalio dienomis Charlesas Leclercas bei Danielis Ricciardo.

Buvęs „Renault“ komandos pilotas Jolyonas Palmeris išanalizavo abi šias klaidas, be kurių Baku varžybų savaitgalio rezultatai galėjo bÅ«ti visai kitokie.

Leclercas ir 8 posūkis

Baku trasos aštuntasis posÅ«kis yra žinomas savo sudėtingumu ir 2019 metais tai dar kartą pasitvirtino. Kvalifikacijoje pagrindine šio klastingo posÅ«kio auka tapo Charlesas Leclercas. Visą savaitgalį atrodė, kad iš dviejų „Ferrari“ lenktynininkų bÅ«tent jis buvo greitesnis, tačiau antrosios kvalifikacijos sesijos pradžioje jis suklydo ir įsirėžė į atitvarą.

Suklysti ten labai paprasta, o Charliui antroje kvalifikacijos dalyje buvo iškeltas sudėtingas uždavinys, kadangi „Ferrari“ buvo nusprendusi jo mašinoje sumontuoti kietesnių vidutinių padangų komplektą. Antra vertus, vargu, ar buvo galima tikėtis panašios klaidos iš „top“ komandos piloto, kuris gerai supranta, jog patekti į finalinę sesiją pakanka bÅ«ti pirmajame dešimtuke.

Beje, prieš tai buvusiame rate jo komandos draugas Sebastianas Vettelis taip pat buvo arti išlėkimo iš trasos, kadangi per anksti pradėjo įvažinėti į šÄ¯ posÅ«kį ir priekinis kairysis ratas buvo visai šalia vidinio atitvaro, kas neišvengiamai reiškė, jog kur kas platesnė galinė padanga užkabins barjerą. Dėl to Vettelio „Ferrari“ „nurÅ«ko“ slysdama šioje siauriausioje trasos vietoje.

Sebastianas veikė tiksliai ir pagavo mašiną, bet tai tik pademonstravo, jog Skuderijos pilotai gana agresyviai atakavo gana sudėtingame šiame ruože, nors vidutinės padangos neužtikrino labai gero sukibimo su asfaltu.

Faktas, jog Leclercas ir Vettelis pateko į panašias situacijas tame pačiame posÅ«kyje, sako apie tai, kokia inirtinga kova vyksta tarp jų. Jei 8 posÅ«kį įveiksi teisingai, tai galima atkovoti nemažai laiko, o lenktynininkai nuolat tikrina savo telemetrijos duomenis su tuo, kaip trasoje dirba jo ekipos draugas – tai leidžia suprasti, kuriuose ruožuose dar galima pridėti.

Aštuntasis posÅ«kis – vienas iš ruožų, nuo kurio daug priklauso galutinis rato rezultatas. Tai yra lėtas posÅ«kis, jam įveikti reikia daug laiko – atitinkamai – ten galima labiau rizikuoti norint ką nors atsilošti.

Robertas Kubica sudaužė savo mašiną pirmoje sesijoje situacijoje, panašioje į tą, kurioje buvo Vettelis, bet lenkų „Williams“ lenktynininkas padarė kur kas rimtesnę klaidą, todėl ir pasekmės buvo kur kas rimtesnės.

Robertas taip pat užkabino barjerą iš kairės pusės, bet priekine padanga, o ne galine. Dėl to buvo sulaužyta kairė priekinė pakaba ir mašina rikošetu atsitrenkė į atitvarą priešingoje trasos pusėje.

Pastaruosius du sezonus panašias avarijas mes matėme Monake, jų aukomis tapo Stoffelis Vandooren‘as ir visų pirma, Maxas Verstappenas (praėjusiais metais trečioje treniruotėje). Tokias klaidas padaryti lengva ir jie tai aiškina tuo, jog lenktynininkas stengiasi įveikti posÅ«kį kuo greičiau.

Ricciardo ir Kvyatas

Ä®vykis, kuriame dalyvavo Danielis Ricciardo ir Daniilas Kvyatas, buvo labai keistas. Ricciardo atakavo rusų „Toro Rosso“ pilotą kovoje dėl 10 pozicijos, bandydamas jį aplenkti vidine trajektorija 3 posÅ«kyje. Bet veikė jis nelabai ryžtingai, kadangi pradėjo stabdyti praktiškai tuo pat momentu kaip ir Kvyatas.

Supratęs, jog manevras nepavyks, Danielis atleido stabdžio pedalą – išeitų, kad jis nesugebėjo laiku sulėtėti ir „įsipiešti“ į posÅ«kį, todėl jam teko pasinaudoti išlėkimo zona.

Kartu jis blokavo Kvyato mašiną, neleisdamas ir jam pasukti, todėl ir rusui teko sustoti šalia iš kairės prie australo „Renault“. Po to du sportininkai rungtyniavo ties tuo, kuris greičiau įjungs atbulinę pavarą, o „Formulės-1“ mašinoje tai padaryti nėra taip paprasta, juolab, jog pilotai šÄ¯ įprotį ne taip dažnai ir aktyviai išbando.

Šioje dvikovoje laimėjo Ricciardo, bet tai jam ir sutrukdė. Jis nepasižiÅ«rėjo į veidrodžius ir įsirėžė į gale stovinčią Kvyato mašiną. Iš pat pradžių Danielio manevras nebuvo pats geriausias, o viskas užsibaigė nelemtu momentu, dėl kurio abiem lenktynininkams teko pasitraukti iš kovos. Beje, australą suprasti galima: jis iš visų jėgų bandė sugrįžti į trasą ir norėjo tai padaryti kuo greičiau.

Vienareikšmiška, Ricciardo tuo metu elgėsi gana nesaugiai, dėl to ir gavo baudą – Barselonos starte jis praras tris pozicijas. Su tokiu teisėjų sprendimu yra sunku ginčytis.


Komentarai (11)
Black_Death
| 05/05 08:51 Atsakyti
Taip. Matau pavardes sumaisiau. Shame on me.
A85 logo rėmėjas
| 05/05 01:20 Atsakyti
deivec
05/04 19:08

gal atsakys saito autoriai. Tikrai saitas orientuojasi tik i straipsniu vertima "XX ponas pasake..." viskas ? viskas ka galite ? ar yra kazkokiu kliuciu parasyti apie technika. Ar techniniai straipsniai neiveikiami ir neclic bite'iniai ?

Tai parašyk, nusiųsk ir paskelbs :) Nemanau, kad gerb. adminai FOM lygio pinigus varto, kad galėtų kokio Piola straipsnius įpirkt. Man f-1.lt yra diskusijų forumas. Ir, sprendžiant iš aktyvumo komentaruose, ne man vienam.
YZF
| 05/04 20:44 Atsakyti
Black_Death
05/04 20:26

Bandziau surasti, bet nezinant kada ir kur tai imposib***. Juolab kai lyg ir viskas saugiai baigesi, deka FA reakcijos.

Black_Death
| 05/04 20:26 Atsakyti
YZF
05/04 16:56

Duok video linka kai prisiminsi. Nes priesingu atveju neidomu. #pics #or #it #did #not #happen

Bandziau surasti, bet nezinant kada ir kur tai imposib***. Juolab kai lyg ir viskas saugiai baigesi, deka FA reakcijos.
mariusis
| 05/04 19:18 Atsakyti
tribeca
05/04 12:31

Pati idiotiskiausia avarija kuria esu mates, idiotiskumu pralenke net ta kai lipdamas is saugos automobilio sustojusio prie avarijos vietos trasos darbuotojas atidare automobilio dureles pries pat Alonso automobili ir taip sukele dar viena avarija.

Ten buvo Heidfeld ir ne sc, o medical car.
deivec
| 05/04 19:10 Atsakyti
beje
"Po to du sportininkai rungtyniavo ties tuo, kuris greičiau įjungs atbulinę pavarą, o „Formulės-1“ mašinoje tai padaryti nėra taip paprasta, juolab, jog pilotai šį įprotį ne taip dažnai ir aktyviai išbando

Pasirodo geriausiems pasaulyje, sunki uzduotis ijungti atbuline pavara :D:D:D
deivec
| 05/04 19:08 Atsakyti
gal atsakys saito autoriai. Tikrai saitas orientuojasi tik i straipsniu vertima "XX ponas pasake..." viskas ? viskas ka galite ? ar yra kazkokiu kliuciu parasyti apie technika. Ar techniniai straipsniai neiveikiami ir neclic bite'iniai ?
YZF
| 05/04 16:56 Atsakyti
Black_Death
05/04 15:37

Isiterpsiu. Neprisimenu detaliu ir baigties, bet tikrai viena kart maciau kaip del tribeca ar panasaus ivykio sc metu islipes ir vel ilipantis ‘sturmanas’ priverte staigiai pakeisti trajektorija, nepamenu, bet menasi lyg Alonso...
Anyway, noreta pasakyti ir prisimenu ziuredamas pagalvojau as nejudrioje gatveje ilipdamas daugiau demesio skiriu...

Duok video linka kai prisiminsi. Nes priesingu atveju neidomu. #pics #or #it #did #not #happen
Black_Death
| 05/04 15:37 Atsakyti
Isiterpsiu. Neprisimenu detaliu ir baigties, bet tikrai viena kart maciau kaip del tribeca ar panasaus ivykio sc metu islipes ir vel ilipantis ‘sturmanas’ priverte staigiai pakeisti trajektorija, nepamenu, bet menasi lyg Alonso...
Anyway, noreta pasakyti ir prisimenu ziuredamas pagalvojau as nejudrioje gatveje ilipdamas daugiau demesio skiriu...
YZF
| 05/04 14:08 Atsakyti
tribeca
05/04 12:31

Pati idiotiskiausia avarija kuria esu mates, idiotiskumu pralenke net ta kai lipdamas is saugos automobilio sustojusio prie avarijos vietos trasos darbuotojas atidare automobilio dureles pries pat Alonso automobili ir taip sukele dar viena avarija.

Jo, tik keista kad tau visur Alonsas vaidenasi, net ir toje avarijoje, kurioje jo ne kvapo nebuvo.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas