J. Verstappenas: nėra įrodymų, kad „Ferrari“ sukčiavo (25)

J. Verstappenas: nėra įrodymų, kad „Ferrari“ sukčiavo
logo Lapkričio 06 d. 13:06, Red Bull Content Pool

Daugelis pastebėjo, kad „Ferrari“ Ostine jau neturėjo tokio didelio greičio pranašumo tiesiosiose kaip prieš tai vykusiose lenktynėse. Spaudos konferencijoje po varžybų finišo Maxas Verstappenas spėliojo, kad tai yra susiję su FIA išleista direktyva dėl degalų sąnaudų jutiklių. Lenktynininko tėvas Josas patarė sūnui mažiau atkreipti dėmesį į save su panašiais pareiškimais.

Josas Verstappenas: „Iš pradžių aš pagalvojau: „O, ne“. Bet aš suprantu Maxą: jis yra motyvuotas ir nori nugalėti. Iki vasaros pertraukos jis startavo iš „pole“ ir laimėjo dvejas lenktynes, o rugsėjį „Ferrari“ smarkiai pridėjo greičio ir „Red Bull“ daugiau neturėjo šansų jų aplenkti.

Niekada nežinai, kaip dirba varžovai, kas pas juos vyksta. Bet pagal duomenis buvo matyti, kur jie atsilošdavo. JAV situacija netikėtai pasikeitė – „Red Bull“ tiesiosiose nusileido viso labo 0,3-0,35 sek., nors prieš tai skirtumas būdavo 0,7-0,9 sek. ar dar daugiau. Mes nežinome, ką „Ferrari“ darė ar nedarė, bet faktas tas, jog dabar jie jau nebeturi tokio pranašumo. Mano nuomone, Maxas galvoje turėjo kaip tik tai. Žinoma, tai garsiai pasakyta ir įrodyti nieko neįmanoma. Nėra jokių įrodymų, kad „Ferrari“ iš tiesų sukčiavo.

Tačiau praėjusį savaitgalį „Red Bull“ nusiuntė oficialią užklausą į FIA dėl degalų sąnaudų jutiklių. „Formulės-1“ mašinoje degalų sąnaudos negali viršyti 100 kg per valandą. „Red Bull“ paklausė ir FIA išleido papildomą direktyvą. Pradedant nuo šio momento – o tai matyti pagal GPS duomenis – „Ferrari“ mašinos tapo lėtesnės tiesiosiose. Galiausiai būtent JAV „Ferrari“ nusileido 45 sek. varžybų nugalėtojui, nors prieš tai buvusiuose etapuose Skuderija buvo nenugalima. Supatimas? Šito niekas nežino...

Aš esu patenkintas, kad dabar atsirado aiškumas, juk visi bandė suprasti, ką iš tiesų daro „Ferrari“ – ne tik „Mercedes“ su „Red Bull“, bet ir kitos komandos. Stebėtina, kiek „Ferrari“ mašinos iki šiol buvo greitos. Dabar šio ryškaus pranašumo nėra, nors jie ir toliau turi labai gerą variklį ir jie greiti tiesiosiose.

Kai dėl incidento su Lewisu Hamiltonu JAV GP kvalifikacijoje, tai Maxas nėra iš tų, kuris leis save nuskriausti ir jis visada tai rodė karjeros eigoje. Tai gerai. Jam su Lewisu nebūtina būti draugais. Aš kalbėjausi su Maxu apie tai – tikiuosi, mums neteks kitą kartą tokių klausimų svarstyti spaudoje. Jis turi susikoncentruoti ties savo darbu trasoje – jis tai ir daro, o kai tokius klausimus kelia žurnalistai, reikia apsimesti, kad nieko neįvyko.

Mačiau, kad Maxas ir Lewisas apie incidentą kalbėjosi prieš lenktynes. Jie susitarė nekritikuoti vienas kito spaudoje. Jei kas nors įvyks, ateityje jie viską aptars tarpusavyje. Asmeniškai aš manau, kad Lewisas trasoje kiek prisibijo Maxo. Tai matyti ir pagal jo darbą trasoje: jis ruošiasi kietai dvikovai kiekvieną kartą, kai šalia atsiduria Verstappenas. Ir tai Maxo nuopelnas: jis pasiekė to savo pilotavimo stiliumi ir... komentarais spaudoje.“

 

Komentarai (25)


senis-1
| Lapkričio 08 d. 06:58
kart
| Lapkričio 07 d. 09:09

Jeigu pilnai pereisiu prie rašymo anglų kalba, tai tu tada atėjęs sakysi, jog čia lietuvių portalas, o ne anglų

Tai lieka viena išvada - reikia pradėti mokytis ir bandyti rašyti lietuvių kalba.
ddt
| Lapkričio 07 d. 15:54
ram1
| Lapkričio 07 d. 09:27

"„Ferrari“ smarkiai pridėjo greičio" ,tai gal pagreitėjo? Kaip jūs neatsikratot rusicizmo "pribavitj" . Lietuvių kalboje tai nevartojama.

f1news.ru - kaip taisyklė čia yra F-1.lt info šaltinis. Taip ir išverčia..
ram1
| Lapkričio 07 d. 09:27
"„Ferrari“ smarkiai pridėjo greičio" ,tai gal pagreitėjo? Kaip jūs neatsikratot rusicizmo "pribavitj" . Lietuvių kalboje tai nevartojama.
kart
| Lapkričio 07 d. 09:09
senis-1
| Lapkričio 07 d. 07:41

"Stafą, feedbackas, cytindavo" - gal reikėtų pereiti pilnai prie rašybos anglų kalba, o tai nei žuvis nei mėsa..., o gal esi ilgametis emigrantas, tada atleistina.

Jeigu pilnai pereisiu prie rašymo anglų kalba, tai tu tada atėjęs sakysi, jog čia lietuvių portalas, o ne anglų
senis-1
| Lapkričio 07 d. 07:41
kart
| Lapkričio 06 d. 18:20

Norėtų išsiaiškint, tai paklausinėtų žurnalistai normaliai Ferrari stafą ir atsakytų, kodėl sumažėjo greitis. Net jeigu ir meluotų, tai bent būtų kažkoks feedbackas. O dabar geriau paimkim interviu iš Mersų atstovų, iš RBR. Dar galima būtų ir Alonso paklausti ar jo laikais Ferrai cytindavo. O dabar eilinis pirdalas, kuris vos ne kiekvieną sezoną išleidžiamas.

"Stafą, feedbackas, cytindavo" - gal reikėtų pereiti pilnai prie rašybos anglų kalba, o tai nei žuvis nei mėsa..., o gal esi ilgametis emigrantas, tada atleistina.
Patiokas
| Lapkričio 06 d. 23:25
Nesunku paskaiciuot kad pakelt ice galinguma 50ag uztenka mazdaug 107.5kg/h bet vel gi, Q rezime ok skirtuma duos koki 0.3-0.5s bet race rezime prie bendro laiko islosi gal 2 sekundes..... Jei dabar necytindami nuo mb atsiliko Q 0.12s tai cytindami krove po 0.5s mersam? Ar tikrai tokia persvara po vasaros pertraukos buvo, neskaitant trasu kur vien tik tiesiosios. Logiskai viska sudeliojus nei per kur nesigauna kad race rezime del naujos direktyvos gavo po sekunde rate, tiesiog kaip pries vasaros pertrauka taip dabar gavo tiek pat nes nesusitvarke su padangu darbu, Q priverte jas veikt rezultatas yra, race gavo taupyt todel +1s y rata, prisiminus dar vienas lenktynes atgal, vet ir lec tempu palyginimas, vet su vienu komplektu nuvaziavo tiek kiek lec su dviem, nes laike grubiai 0.5-1s letesni tempa, padsngos buvo tinkamos temp ir laike 2x ilgiau, lec spaude vaziavo greiciau ir greit sudevejo, ne karta mate jau sy sezona ir ne is vienos komandos, paskaiciuotas tempas kokiu vaziuojant padangos laikys kad ir 50 ratu, svarbu ju neperspaust, tie kas sugeba greiciau vaziuot palaikant tinkama temp ta sir buna greiciausi po visu ratu, neskaitant netiketumu. Eile metu atgal vieni geriau silde padangas pirmam rate bet kentejo race, kiti priesingai, neysilde pirmam bet race galejo vaziuot ilgiau, siais metais pas ferrari deje jie greitai jas ysildo bet race arba stoja anksciau arba vaziuoja leciau
Patiokas
| Lapkričio 06 d. 22:55
Legalios sistemos 100kg/h kalbama apie sito limito apejima, kas taip max rezimu duotu reiksminga suoli, bet race rezimu gal vos keli ratai ir prisukamas kranelis 2x maziau kuro srauto
donislt
| Lapkričio 06 d. 21:29
Taip naudojo ir Ferrari per lenktynes prisipila 200 kg ir visus kaip obolius mausto. Nieko jus dundukai nesuprantat. Ferrari visus mausto kaip nori. Na dabar uzdraude tai Ferrari imontuos papildoma varikli su uzsleptu baku tai vel kol visiem daeis ir sezonas pasibaigs. Visi zino visi mate kad sukciauja. Zinovai. Manau ta paslapti Redbuliam atskleide Vetelis, nes pastoviai Leclerasui Ferrari padidina variklio galinguma.
kart
| Lapkričio 06 d. 20:54
Klepsidra
| Lapkričio 06 d. 18:57

pirmiausia 105 kg lenktynem yra max - jei po starto vaziuoja 8 sekundem leciau nei kvalifikacijoje viska taupydami, tikriaus logiska, kad tikriaus niekada tu 105 kg nesipila (gal neskaitant keliu specifiniu trasu). nieks nedraudzia Ferrari vietoj 80 kg isipilti 82 ir reikiamu laiku paspausti - pvz starte ar kokia undercut rate. Kitu atveju, tikriaus, svoris vistiek yra didesnis nuostolis, nei tokio rezimo naudojimas. Plius jei startuoji is 1-2 ir po starto kontroliuoji tempa nera jokios prasmes plesytis (vistiek taupai padangas) ir tuo rezimu vaziuoti.

Jiems niekas kvaloje nedraudzia paduoti ta papildoma kura per legalias sistemas, bet Ostine ne tik nuo Merso atsikrove, bet ir per plauka nuo RBR.
Patiokas
| Lapkričio 06 d. 19:54
Nu bet ne sekunde per rata kas buvo usa prarastu del sito dalyko, cia labiau visiskai su padangom nerado kalbos, kas visai logiska, nes sestad ir sekmad stipriai pasikeite temperatura, ir is komentaru del greicio logiska kad dare labai daug downforce. Prisiminus eile metu atgal kaip mersai paskutiniu bandymu Q istraukdavo 0.5s y rata ir race to nelikdavo panasu y variklio cytinima, bet ne siuo atveju kur per race rezima pasidare deficitas po 1s y rata, taip nepila pilnu baku, bet ir ne 80kg pila. Kaip zemiau aprase ne vienas kad lauk sc ar kazko panasaus kad pataupyt, neissauks sitas cytinimas 1s per rata, juo labiau kad cytintu, net nera prasmes per race kalbet apie cytinima kai to 100kg/h limito nenaudoja kokius 95% distancijos, priminsiu kad race trunka 1.30-1.40min kas reiskia kad kuro srautas gaunasi 75-60% limito, mastant kad pradzioj turi 100kg, keli ratai su 100kg/h likusiems ratams dar stipriai mazina kuro %. Nei per kur nesigauna kad del cytinimo kas yra virs 100kg/h per race kiekvienam rate gavo po sekunde..... Nes manau pats supranti kad race rezimu naudot virs 100kg/h galesi tik kelis ratus ir islosi kiek kokias 5s?
×

F-1.lt pulsas