J. Villeneuve: jauni lenktynininkai neįvertina pavojaus (17)

J. Villeneuve: jauni lenktynininkai neįvertina pavojaus
logo 2019 Rugsėjo 02 d. 11:50, IndyCar

Jacquesas Villeneuve‘as, komentuodamas šeštadieninius tragiškus įvykius Spa trasoje, pareiškė, kad dabar lenktynininko žūtis yra priimama kur kas skausmingiau nei tai bÅ«davo praeityje.

„Mes visi esame adrenalino priklausomybėje, taip pat motociklų lenktynininkai, kalnų slidininkai bei alpinistai. Mes mylime savo sportą, tačiau kartu primirštame, jog rizikuojame savo gyvybe, - sakė 1997 metų pasaulio čempionas, kuris pats ne kartą buvo patekęs į nemalonias situacijas, tarp kurių buvo ir Belgijos Spa trasoje , beje beveik toje pačioje vietoje, kurioje šeštadienį įvyko tragiška avarija per „Formulės-2“ lenktynes. – Bet kai likimas susiklosto itin žiauriai, tai visuomet patiri didelį skausmą.

Ir šiandien tai skaudina kur kas smarkiau, nei ankstesniais laikais, todėl, kad man atrodo, kad dabar mirtis sutinkama visai kitaip, nei tada, kai avarijos su tragiškomis pasekmėmis bÅ«davo vos ne įprastas dalykas. F-1 verslo klube beveik neliko žmonių, kurie buvo senosios epochos liudininkais, pačios pavojingiausios epochos automobilių sporto istorijoje.

Šiuolaikinėje „Formulėje-1“ yra du dalykai, kurių aš nekenčiu. Iš vienos pusės, dabar egzistuoja simuliatoriai. Vietoje to, kad leistumėm jauniems pilotams dirbti bandymuose, jie savaitėmis prasėdi prie lenktynių simuliatorių. O kai atsiduria tikroje trasoje, jie ir toliau elgiasi taip, tarsi jie vis dar važiuoja simuliatoriumi.

Realiai jie nejaučia tokių apkrovų, lyginant su tais, kurie prie apkrovų yra pripratę, o ir adrenalino kiekis čia kitoks. Kai jie išvažiuoja į tikrą trasą, jie iki gali neįvertina to pavojaus, tos milžiniškos rizikos – „juk su manimi nieko neatsitiks“.

Antra problema šiame kontekste – milžiniškos išlėkimo zonos šiuolaikiniuose autdromuose. Lenktynininkai mÅ«sų dienomis sako sau:  „Galiu daugiau rizikuoti, nes man nieko nebus. Saugumo zonos juk visos yra asfaltuotos“.

Anksčiau bÅ«davo žvyro gaudyklės, kurios kur kas greičiau gesindavo greitį, bet bÅ«davo didelė rizika, kad mašina apsivers. Dabar išlėkimo zonos pilotams sudaro klaidingą saugumo supratimo pojÅ«tį“.

Jacquesas Villeneuve‘as gerai žino, kokia pavojinga yra Spa atkarpa tarp Eau Rouge ir Blanchimont posÅ«kių: 1998 metais jis ten sudaužė savo „Williams FW20“ bolidą, o 1999 m. susiginčijo su Ricardo Zonta, jo tuometiniu komandos draugu BAR ekipoje, kad per kvalifikaciją galės įveikti Eau Rouge su pilnai nuspaustu akseleratoriaus pedalu. Viskas užsibaigė sunkia avarija, bet dar dramatiškesnis buvo Zontos išlėkimas, kuris pabandė pakartoti kanadiečio manevrą. Beje, jiems pasisekė: abu atsipirko tik sumušimais..


Komentarai (17)
button_f1
| 09/02 13:04 Atsakyti
Tikrai taip, žmonės pravažiuoja tūkstančius km žemesnėse Formulėse ar net F1 bandymuose, bet vat įsėda 20 metis į F1 simuliatorių, pabaigia sesiją ir užsiblokuoja smegenys. „Juk su manimi nieko neatsitiks“. Vilniovas gonna vilniov.
ddt
| 09/02 17:06 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
09/02 16:45

Sako kad siuolaikineje F1 jaunimas neivertina rizikos, o pats su Zonta sporindavo, kad posuki iveiks neatleides akseleratoriaus.... Tikrai pritariu "Vilnionas gonna vilniov"

Skirtumas yra, jei ką: Villeneuve su Zonta išsitaškė nes durniavo net ir suvokdami riziką, jaunimėlis bedurniuodami dar ir elementariai nesuvokia iki kiek yra rizikoje. Plius, avarija įvyko už trasos ribų, jei ką - iš čia pastebėjimas dėl asfaltuotų zonų - ką veikė Correa zonoje už trasos ribų? Teisingai, spaudė kaip begalvis simuliatorinis, iki dugno. Ką būtų veikęs, jei ten būtų buvęs žvyras? Manau kad ką nori, bet ne tarano veiksmą. U gonna slim, ar grįši į normą ir vietoje lietuviško įpročio tyčiotis, imt ir pamąstyt giliau? :)
Senas_Kareivis
| 09/02 12:00 Atsakyti
Dėl abiejų pritarčiau
tribeca
| 09/02 12:51 Atsakyti
Kas cia vyksta, nesuprantu, Brawnas plepa kazkokius skiedalus, Zakujis viska protingai desto. Cia kazkokia alternatyvi realybe ar sapnas...
ddt
| 09/02 17:00 Atsakyti
button_f1
09/02 13:04

Tikrai taip, žmonės pravažiuoja tūkstančius km žemesnėse Formulėse ar net F1 bandymuose, bet vat įsėda 20 metis į F1 simuliatorių, pabaigia sesiją ir užsiblokuoja smegenys. „Juk su manimi nieko neatsitiks“. Vilniovas gonna vilniov.

O taip, pravažiavus tūkstančius km su dviračiu nėra problemos vairuoti vilkiką. Buttonas gonna button.
SliMMaz logo rėmėjas
| 09/02 17:19 Atsakyti
ddt
09/02 17:06

Skirtumas yra, jei ką: Villeneuve su Zonta išsitaškė nes durniavo net ir suvokdami riziką, jaunimėlis bedurniuodami dar ir elementariai nesuvokia iki kiek yra rizikoje. Plius, avarija įvyko už trasos ribų, jei ką - iš čia pastebėjimas dėl asfaltuotų zonų - ką veikė Correa zonoje už trasos ribų? Teisingai, spaudė kaip begalvis simuliatorinis, iki dugno. Ką būtų veikęs, jei ten būtų buvęs žvyras? Manau kad ką nori, bet ne tarano veiksmą. U gonna slim, ar grįši į normą ir vietoje lietuviško įpročio tyčiotis, imt ir pamąstyt giliau? :)

As tokios pat nuomones del zvyro ir jei jis ten butu buves, pats Hubertas nebutu "atgal grizes" o butu likes sienoj. (kaip ir Zhakas tuomet) Bet sakyt, kad ten Vilniovas labai suvoke rizika tai nesamone, suvoktu nesisporintu is tokiu dalyku, butent PASISEKE kad neuzsimuse, abu ten baisiai plojos (ypac Zonta)
Fresto
| 09/03 01:02 Atsakyti
Oi man patinka tie komentarai tiek saito tiek to paties vilnevo apie jauną kartą simuliatorius. Gal tie jūsų vadinami 20-meciai avigalviai nesinaudotu simuliatoriais jeigu būtų padorus treniruočių kiekis? Kiek pats vilnevas prasuko km per treniruotes nes galėjo? Dėl šiuolaikinės F1 verslo ekonomikos, kaštų mažinimu ir ekologijos tie 20-meciai ir sėdi simuliatoriuose.
mariusis
| 09/03 13:06 Atsakyti
Fresto
09/03 01:02

Oi man patinka tie komentarai tiek saito tiek to paties vilnevo apie jauną kartą simuliatorius. Gal tie jūsų vadinami 20-meciai avigalviai nesinaudotu simuliatoriais jeigu būtų padorus treniruočių kiekis? Kiek pats vilnevas prasuko km per treniruotes nes galėjo? Dėl šiuolaikinės F1 verslo ekonomikos, kaštų mažinimu ir ekologijos tie 20-meciai ir sėdi simuliatoriuose.

Bet simuliatoriuje gali važiuoti, kalt griovin, retart ir vėl važiuot, o treniruotėse to nepadarysi jei išvis besėsi už vairo. Va ką nori Jakezas pasakyti, restart mygtuko nėra, o vat pas Maxą daug metų būdavo visos lenkimo ir kitos avantiūros kaip ant pc.
mariusis
| 09/03 14:12 Atsakyti
maxpower
09/03 13:58

Nes tais laikais visi vaziuodavo tvarkingai be jokiu avantiuru be jokiu banzai lenkimu. Tikrai visi vertindavo rizikas.

Tais laikais jei žiūrėjai, lenkimus ruošdavo keletą ratų ir daugiau, dabar apvažiuoja arba kiša nosį kaip Maxas va bank, vdrug praleis, pamatys, kad kišu, arba šiaip durnai kaip bus taip. Nesakau, tada ir buvo visko, bet būtų idomu pamatyti crashu statistikas kiekvienais metais lenkimų Jako laikais ir dabar.
SliMMaz logo rėmėjas
| 09/02 16:45 Atsakyti
Sako kad siuolaikineje F1 jaunimas neivertina rizikos, o pats su Zonta sporindavo, kad posuki iveiks neatleides akseleratoriaus.... Tikrai pritariu "Vilnionas gonna vilniov"
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas