J. Villeneuve: jauni lenktynininkai neįvertina pavojaus (17)

J. Villeneuve: jauni lenktynininkai neįvertina pavojaus
logo Rugsėjo 02 d. 11:50, IndyCar

Jacquesas Villeneuve‘as, komentuodamas šeštadieninius tragiškus įvykius Spa trasoje, pareiškė, kad dabar lenktynininko žūtis yra priimama kur kas skausmingiau nei tai būdavo praeityje.

„Mes visi esame adrenalino priklausomybėje, taip pat motociklų lenktynininkai, kalnų slidininkai bei alpinistai. Mes mylime savo sportą, tačiau kartu primirštame, jog rizikuojame savo gyvybe, - sakė 1997 metų pasaulio čempionas, kuris pats ne kartą buvo patekęs į nemalonias situacijas, tarp kurių buvo ir Belgijos Spa trasoje , beje beveik toje pačioje vietoje, kurioje šeštadienį įvyko tragiška avarija per „Formulės-2“ lenktynes. – Bet kai likimas susiklosto itin žiauriai, tai visuomet patiri didelį skausmą.

Ir šiandien tai skaudina kur kas smarkiau, nei ankstesniais laikais, todėl, kad man atrodo, kad dabar mirtis sutinkama visai kitaip, nei tada, kai avarijos su tragiškomis pasekmėmis būdavo vos ne įprastas dalykas. F-1 verslo klube beveik neliko žmonių, kurie buvo senosios epochos liudininkais, pačios pavojingiausios epochos automobilių sporto istorijoje.

Šiuolaikinėje „Formulėje-1“ yra du dalykai, kurių aš nekenčiu. Iš vienos pusės, dabar egzistuoja simuliatoriai. Vietoje to, kad leistumėm jauniems pilotams dirbti bandymuose, jie savaitėmis prasėdi prie lenktynių simuliatorių. O kai atsiduria tikroje trasoje, jie ir toliau elgiasi taip, tarsi jie vis dar važiuoja simuliatoriumi.

Realiai jie nejaučia tokių apkrovų, lyginant su tais, kurie prie apkrovų yra pripratę, o ir adrenalino kiekis čia kitoks. Kai jie išvažiuoja į tikrą trasą, jie iki gali neįvertina to pavojaus, tos milžiniškos rizikos – „juk su manimi nieko neatsitiks“.

Antra problema šiame kontekste – milžiniškos išlėkimo zonos šiuolaikiniuose autdromuose. Lenktynininkai mūsų dienomis sako sau:  „Galiu daugiau rizikuoti, nes man nieko nebus. Saugumo zonos juk visos yra asfaltuotos“.

Anksčiau būdavo žvyro gaudyklės, kurios kur kas greičiau gesindavo greitį, bet būdavo didelė rizika, kad mašina apsivers. Dabar išlėkimo zonos pilotams sudaro klaidingą saugumo supratimo pojūtį“.

Jacquesas Villeneuve‘as gerai žino, kokia pavojinga yra Spa atkarpa tarp Eau Rouge ir Blanchimont posūkių: 1998 metais jis ten sudaužė savo „Williams FW20“ bolidą, o 1999 m. susiginčijo su Ricardo Zonta, jo tuometiniu komandos draugu BAR ekipoje, kad per kvalifikaciją galės įveikti Eau Rouge su pilnai nuspaustu akseleratoriaus pedalu. Viskas užsibaigė sunkia avarija, bet dar dramatiškesnis buvo Zontos išlėkimas, kuris pabandė pakartoti kanadiečio manevrą. Beje, jiems pasisekė: abu atsipirko tik sumušimais..

Komentarai (17)


mariusis
| Rugsėjo 03 d. 14:12
maxpower
| Rugsėjo 03 d. 13:58

Nes tais laikais visi vaziuodavo tvarkingai be jokiu avantiuru be jokiu banzai lenkimu. Tikrai visi vertindavo rizikas.

Tais laikais jei žiūrėjai, lenkimus ruošdavo keletą ratų ir daugiau, dabar apvažiuoja arba kiša nosį kaip Maxas va bank, vdrug praleis, pamatys, kad kišu, arba šiaip durnai kaip bus taip. Nesakau, tada ir buvo visko, bet būtų idomu pamatyti crashu statistikas kiekvienais metais lenkimų Jako laikais ir dabar.
maxpower
| Rugsėjo 03 d. 13:58
mariusis
| Rugsėjo 03 d. 13:06

Bet simuliatoriuje gali važiuoti, kalt griovin, retart ir vėl važiuot, o treniruotėse to nepadarysi jei išvis besėsi už vairo. Va ką nori Jakezas pasakyti, restart mygtuko nėra, o vat pas Maxą daug metų būdavo visos lenkimo ir kitos avantiūros kaip ant pc.

Nes tais laikais visi vaziuodavo tvarkingai be jokiu avantiuru be jokiu banzai lenkimu. Tikrai visi vertindavo rizikas.
mariusis
| Rugsėjo 03 d. 13:06
Fresto
| Rugsėjo 03 d. 01:02

Oi man patinka tie komentarai tiek saito tiek to paties vilnevo apie jauną kartą simuliatorius. Gal tie jūsų vadinami 20-meciai avigalviai nesinaudotu simuliatoriais jeigu būtų padorus treniruočių kiekis? Kiek pats vilnevas prasuko km per treniruotes nes galėjo? Dėl šiuolaikinės F1 verslo ekonomikos, kaštų mažinimu ir ekologijos tie 20-meciai ir sėdi simuliatoriuose.

Bet simuliatoriuje gali važiuoti, kalt griovin, retart ir vėl važiuot, o treniruotėse to nepadarysi jei išvis besėsi už vairo. Va ką nori Jakezas pasakyti, restart mygtuko nėra, o vat pas Maxą daug metų būdavo visos lenkimo ir kitos avantiūros kaip ant pc.
Black_Death
| Rugsėjo 03 d. 10:52
SliMMaz
| Rugsėjo 02 d. 18:31

Tai ta pati galima ir apie jaunaja karta pasakyt :) Todel arba teisiam abi kartas uz adrenalina arba neteisiam nei vienos, o dabar gaunasi, kad Zhako nesamones palaikomos, o ant naujos kartos stumiama. As asmeniskai neteisinu Zhako, susilazino tai susilazino pokui, bet kai pats taip darydavai, kaip ir nelabai gali sneket tokia tema. Cia kaip sena prostitute teistu siuolaikini jaunima :)

Neteisiu jaunosios kartos, kurie galva naudoja ne tik kaip salmo laikikli, neteisinu seniu kurie buvo 'apsišikèliai, ar be akiai'.
As is straipsnio supratau, kad Zakas uz treniruotes uz vairo, kad nebutu jauno chrachstapeno ar Strolo vazevimo kaip prie PC, relybej restart tai neveikia.
:-)
Ragaisis
| Rugsėjo 03 d. 09:30
Villeneuve dar nesuprato - per senas galbut - JIE ZAIDIME GYVENA:))
Fresto
| Rugsėjo 03 d. 01:02
Oi man patinka tie komentarai tiek saito tiek to paties vilnevo apie jauną kartą simuliatorius. Gal tie jūsų vadinami 20-meciai avigalviai nesinaudotu simuliatoriais jeigu būtų padorus treniruočių kiekis? Kiek pats vilnevas prasuko km per treniruotes nes galėjo? Dėl šiuolaikinės F1 verslo ekonomikos, kaštų mažinimu ir ekologijos tie 20-meciai ir sėdi simuliatoriuose.
button_f1
| Rugsėjo 02 d. 19:52
SliMMaz
| Rugsėjo 02 d. 17:31

Ammm, nes dviratis su vilkiku turi tiek pat bendro kiek F1 su F2? C'mon! :) Bent jau Vilkika su autobusu kaip pavizdi pateiktum, bet tuomet postas prarastu samoji :)

Tai čia viskas aišku: anas šiandien pamynė triratuką ir pastumdė kamazą smėlio dėžėj, kadangi ir tas, ir tas pavyko, todėl toks ir palyginimas. Ką matau, tą dainuoju kaip sakoma. Bet šiaip manau, kad tai puiku – visuomenėj užteks vietos visokiems žmonėms ir turime negailėti jėgų, stengtis juos integruot ir padrąsinti. ddt tu šaunuolis! Nepasiduok.
SliMMaz
| Rugsėjo 02 d. 18:31
Black_Death
| Rugsėjo 02 d. 18:21

Nesutinku, kad jie nesuvoke rizikos. Ir pilnai suprantu juos, suprantu 'matuojantis kiausius' kartele kartais kyla virs galimybiu, bet tai nekliutis kai kaifuoji nuo adrealino dozes.

Tai ta pati galima ir apie jaunaja karta pasakyt :) Todel arba teisiam abi kartas uz adrenalina arba neteisiam nei vienos, o dabar gaunasi, kad Zhako nesamones palaikomos, o ant naujos kartos stumiama. As asmeniskai neteisinu Zhako, susilazino tai susilazino pokui, bet kai pats taip darydavai, kaip ir nelabai gali sneket tokia tema. Cia kaip sena prostitute teistu siuolaikini jaunima :)
Black_Death
| Rugsėjo 02 d. 18:21
SliMMaz
| Rugsėjo 02 d. 17:19

As tokios pat nuomones del zvyro ir jei jis ten butu buves, pats Hubertas nebutu "atgal grizes" o butu likes sienoj. (kaip ir Zhakas tuomet) Bet sakyt, kad ten Vilniovas labai suvoke rizika tai nesamone, suvoktu nesisporintu is tokiu dalyku, butent PASISEKE kad neuzsimuse, abu ten baisiai plojos (ypac Zonta)

Nesutinku, kad jie nesuvoke rizikos. Ir pilnai suprantu juos, suprantu 'matuojantis kiausius' kartele kartais kyla virs galimybiu, bet tai nekliutis kai kaifuoji nuo adrealino dozes.
SliMMaz
| Rugsėjo 02 d. 17:31
ddt
| Rugsėjo 02 d. 17:00

O taip, pravažiavus tūkstančius km su dviračiu nėra problemos vairuoti vilkiką. Buttonas gonna button.

Ammm, nes dviratis su vilkiku turi tiek pat bendro kiek F1 su F2? C'mon! :) Bent jau Vilkika su autobusu kaip pavizdi pateiktum, bet tuomet postas prarastu samoji :)
×

F-1.lt pulsas