Lietuviškoje elektromobilių rinkoje drastiški pokyčiai

Lietuviškoje elektromobilių rinkoje drastiški pokyčiai
logo 2021 Kovo 17 d. 15:00, Pexels.com

Šių metų vasario 1-ąją Lietuvoje nebeliko valstybės subsidijų elektromobiliams įsigyti ir į tai rinka reagavo drastiškai – elektromobilių registracija šalyje sumažėjo keliais kartais. 

„Regitros“ duomenimis, 2021 metų vasarį Lietuvoje buvo įregistruoti 37-i lengvieji (M1 klasės) automobiliai, kurių galios šaltinis tik elektra – 3,6 karto mažiau nei šių metų sausį ir 1,7 karto mažiau nei pernai vasario mėnesį.

Rinkos dalyvių teigimu, tokį staigų registracijų kritimą lėmė tai, kad nuo šių metų vasario nebeliko valstybės subsidijų elektromobiliams įsigyti. Nuo 2020 metų balandžio 20 d. kompensacinė išmoka vienam fiziniam asmeniui už įsigytą naują M1 klasės elektromobilį (lengvąjį elektromobilį) siekė 4 tūkst. eurų, už naudotą elektromobilį – 2 tūkst. eurų.

Valstybė iki šiol nėra numačiusi jokio programos tęstinumo netgi turint galvoje, kad nebuvo išeikvotas visas rezervas, skirtas elektromobilių įsigijimą. Pasibaigus terminui nebuvo pasiruošta laiku jo atnaujinti ir pratęsti subsidijų mokėjimą. 

Šių metų vasario pabaigoje Lietuvoje buvo įregistruoti 2 647 lengvieji (M1 klasės) elektromobiliai. Elektra varomas transportas sudarė mažiau nei 1 proc. viso automobilių parko Lietuvoje.

Visi šie faktoriai rodo, kad Lietuvoje nėra aiškios ilgalaikės elektromobilių plėtros strategijos, nors valdžia deklaruoja užmojį, kad iki 2030-ųjų elektromobiliai ir mažataršės transporto priemonės galėtų sudaryti 50 proc. visų transporto priemonių, kartu per pusę sumažinant įprastu kuru varomų automobilių skaičių miestuose ir užtikrinant alternatyvių degalų infrastruktūros plėtrą. Planuojama, kad 2040-iais metais Lietuvos miestų centruose turėtų išvis nebelikti vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių.






Komentarai (0)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas