Lietuvos policija: baudos turėtų būti skiriamos ir už naudojimąsi telefonu laikinai išjungus automobilio variklį (6)

Lietuvos policija: baudos turėtų būti skiriamos ir už naudojimąsi telefonu laikinai išjungus automobilio variklį
logo Lapkričio 13 d. 10:11, pexels.com

Šią savaitę Vilniaus mieste pareigūnai vykdė prevencinę priemonę - tikrino, kaip transporto priemonių vairuotojai laikosi įstatymų nustatytos tvarkos nesinaudoti mobiliojo ryšio priemonėmis vairuojant. Lapkričio 9 dieną vykusių patikrinimų metu per trumpą laiką pareigūnams įkliuvo net 8 vairuotojai, nepaisę draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis.

Pareigūnai pastebi tai, ką patvirtino ir vykdyti patikrinimai - transporto priemonių vairuotojai vis dar nesuvokia tokio žalingo įpročio, kai mobiliojo ryšio priemonėmis naudojimasis be laisvų rankų įrangos, keliamos grėsmės. Tai kelią didelį pavojų eismo saugumui, nes išsiblaškęs vairuotojas praranda budrumą, sąmoningumą ir pasižymi suprastėjusia reakcija. 

Eisme dalyvaujantys vairuotojai dažniausiai telefonu naudojasi ar naršo internete stovėdami spūstyse, klaidingai manydami, kad jų automobiliuose įdiegta  „Start Stop“ sistema, kuri, sustojus automobiliui, išjungia variklį, pateisina jų veiksmus ir leidžia naudotis telefonu.

Vilniuje dirbantys pareigūnai primena teisės aktuose užfiksuotas nuostatas. Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimo kodekso 417 str. 3 d. yra numatyta atsakomybė tam, kas nesilaiko draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis, išskyrus atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas. 

Šių metų liepos 17 d. savo neskundžiama nutartimi Vilniaus apygardos teismas pasisakė, kad net ir tuo atveju, jei vairuojamos transporto priemonės variklis spūstyje iš tiesų yra išjungtas, tokia situacija vis tiek neatitinka Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimo kodekso ir Kelių eismo taisyklių sąlygų, būtinų norint teisėtai naudotis telefonu esant automobilyje.

Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimo kodekso 417 str. 3 d. ir KET 20 p. numatyta, kad naudotis mobiliąja ryšio priemone galima tada, kai stovinčios transporto priemonės variklis yra išjungtas, t. y. transporto priemonė turi būti ne tik išjungtu varikliu, bet ir stovinti, kai, tuo tarpu laikinas automobilio stabtelėjimas spūsties metu, Vilniaus apygardos teismo vertinimu, negali būti prilyginamas stovėjimui, nes tokia transporto priemonė nepertraukiamai dalyvauja eisme.

KET 9 p. numatyta, kad eismo dalyviai privalo laikytis visų būtinų atsargumo priemonių, nekelti pavojaus kitų eismo dalyvių, kitų asmenų ar jų turto saugumui ir aplinkai, nesudaryti kliūčių jų eismui. Pažymėtina ir tai, kad siekdami išvengti nuostolingų padarinių arba juos sumažinti, vairuotojai privalo imtis visų būtinų priemonių, išskyrus tuos atvejus, kai dėl to kiltų pavojus jų pačių, kitų žmonių gyvybei ar sveikatai arba tokios priemonės padarytų dar daugiau žalos palyginti su ta, kurios būtų galima išvengti.

Atsižvelgiant į tai, transporto priemonės vairuotojas, norėdamas sustabdyti automobilį ir naudotis telefonu, turi tą atlikti tokioje vietoje ir tokiu būdu, kad nekliudytų transporto ir pėsčiųjų eismui, o tai reiškia, kad transporto priemonė neturi dalyvauti eisme.

Policija primena, kad draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis (išskyrus atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas), nesilaikymas užtraukia baudą nuo šešiasdešimt iki devyniasdešimt eurų. Taip pat gali būti skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo vieno iki trijų mėnesių.


Komentarai (6)
Hat
IP: c4c5e9f | 11/15 06:30 Atsakyti
Jie ne narso telefone , jie smaukosi.Kokio velnio reikia narsyti telefone ir tai daryti pastoviai.As patyres vairuotojas(45m. stazo), kartais tenka atsiliepti, pats neskambinu nesustojes.Tai klausiu, kodel galima vairuojant naudoti lengvus narkotikus(rukyti) o telefono ne?
as1
IP: d24c0c1 | 11/14 13:07 Atsakyti
TomTom
11/13 16:02

Bet kad aš tą patį ir sakau ką ir tu. Kalbėti telefonu laikant jį prie ausies ar maigyti tarp aplikacijų yra tiek pat pavojinga kaip ir kalbėti su chebra kuri kartu važiuoja, arba maigyti radiją nes paleido dainą atsibodusią ir ieškai kitos stoties, arba pridedi daugiau bass'o, arba pasilenki pasiimt fritkių nes važiuodamas valgai ir t.t. ir pan. Tai mano klausimas - kodėl tada baudžia už telefono laikymą rankoje, bet nebaudžia už fritkių/vandens buteliuko laikymą, radijos sukiojimą ir draugų kalbinimą? Visi atvejai lygiai taip pat blaško dėmesį ir nukreipia jį nuo kelio. Tą pats pripažysti juk.
O pasipinigavimo visada yra. Su greičiu tas pats. Jei mieste galima važiuot 50 ir važiuoji 100 tai klausimų net nekyla kodėl teises reikia atimt. Bet kai užmiestyje lygioj vietoj 90, paskui staigiai 60 ant kokio 100-200metrų o paskui vėl 90, ir šalia krūmai su pasislėpusiais pareigūnais, tai čia joks charakterio silpnumas, čia biudžeto pildymas. Kaip ir tai, ką vairuodamas rankoj gali laikyt o ko ne.
Pagalvok, manau ilgai nereikės, ir pats prisiminsi ribojimus iš serijos "be ryšio". Tiek greičio tiek kitokius.
Nebūk toks naivus galvodamas kad valstybė viską daro tik norėdama mus saugot ;)

turiu pastebėti, kad už valgymą prie vairo taip pat baudžia :) ir už dažymąsi ir t.t. prie vairo turi tik vairuoti :)
DDOD
IP: cfeb99e | 11/13 18:53 Atsakyti
TomTom
11/13 16:02

Bet kad aš tą patį ir sakau ką ir tu. Kalbėti telefonu laikant jį prie ausies ar maigyti tarp aplikacijų yra tiek pat pavojinga kaip ir kalbėti su chebra kuri kartu važiuoja, arba maigyti radiją nes paleido dainą atsibodusią ir ieškai kitos stoties, arba pridedi daugiau bass'o, arba pasilenki pasiimt fritkių nes važiuodamas valgai ir t.t. ir pan. Tai mano klausimas - kodėl tada baudžia už telefono laikymą rankoje, bet nebaudžia už fritkių/vandens buteliuko laikymą, radijos sukiojimą ir draugų kalbinimą? Visi atvejai lygiai taip pat blaško dėmesį ir nukreipia jį nuo kelio. Tą pats pripažysti juk.
O pasipinigavimo visada yra. Su greičiu tas pats. Jei mieste galima važiuot 50 ir važiuoji 100 tai klausimų net nekyla kodėl teises reikia atimt. Bet kai užmiestyje lygioj vietoj 90, paskui staigiai 60 ant kokio 100-200metrų o paskui vėl 90, ir šalia krūmai su pasislėpusiais pareigūnais, tai čia joks charakterio silpnumas, čia biudžeto pildymas. Kaip ir tai, ką vairuodamas rankoj gali laikyt o ko ne.
Pagalvok, manau ilgai nereikės, ir pats prisiminsi ribojimus iš serijos "be ryšio". Tiek greičio tiek kitokius.
Nebūk toks naivus galvodamas kad valstybė viską daro tik norėdama mus saugot ;)

Greičio apribojimai apie kuriuos šneki yra nelogiški greičio apribojimai. Ir man labai keista, kodėl niekas nešneka apie tokių apribojimų naikinimą ir leistino greičio didinimą iki 100kmh - kaip yra Austrijoje ir Vokietijoje.

Aš sutikčiau, kad baustų ir už 1kmh viršyta greitį, bet pirma turi kur imanoma padidinti leistiną greitį. Dabar zenklai sustatyti orientuojantis i vairuotoja, kuris yra below awerage, turi bent 65metu vairavimo stažą, vis dar vairuoja moskvitc su demisexoninem padangom ir šiuo metu yra plikledis
TomTom
IP: 089c815 | 11/13 16:02 Atsakyti
.F666
11/13 15:49

klysti, nes viena ranka ne tik laikyti telefona reikia, o dar ir "mygtukus" maigyti, tarp appsu narsyti, o tuo metu i kelia neziuri juk. tas pats galioja ir su draugais kalbant. labai pavojingai, kai atsisuki i pasnekova kalbeti, nes tuo metu kelyje gali atsirasti kliutis. nera cia jokio pasipinigavimo, kaip ir baudos uz greicio virsijyma - nepazeisk taisykliu ir niekas is taves neims pinigu, visa kita yra pasiteisinimas del savo charakterio silpnumo ir tiek.

Bet kad aš tą patį ir sakau ką ir tu. Kalbėti telefonu laikant jį prie ausies ar maigyti tarp aplikacijų yra tiek pat pavojinga kaip ir kalbėti su chebra kuri kartu važiuoja, arba maigyti radiją nes paleido dainą atsibodusią ir ieškai kitos stoties, arba pridedi daugiau bass'o, arba pasilenki pasiimt fritkių nes važiuodamas valgai ir t.t. ir pan. Tai mano klausimas - kodėl tada baudžia už telefono laikymą rankoje, bet nebaudžia už fritkių/vandens buteliuko laikymą, radijos sukiojimą ir draugų kalbinimą? Visi atvejai lygiai taip pat blaško dėmesį ir nukreipia jį nuo kelio. Tą pats pripažysti juk.
O pasipinigavimo visada yra. Su greičiu tas pats. Jei mieste galima važiuot 50 ir važiuoji 100 tai klausimų net nekyla kodėl teises reikia atimt. Bet kai užmiestyje lygioj vietoj 90, paskui staigiai 60 ant kokio 100-200metrų o paskui vėl 90, ir šalia krūmai su pasislėpusiais pareigūnais, tai čia joks charakterio silpnumas, čia biudžeto pildymas. Kaip ir tai, ką vairuodamas rankoj gali laikyt o ko ne.
Pagalvok, manau ilgai nereikės, ir pats prisiminsi ribojimus iš serijos "be ryšio". Tiek greičio tiek kitokius.
Nebūk toks naivus galvodamas kad valstybė viską daro tik norėdama mus saugot ;)
.F666
IP: 50382ed | 11/13 15:49 Atsakyti
TomTom
11/13 13:20

Nu gerai. Jeigu negalima kalbėti telefonu važiuojant nes tai blaško dėmesi ir t.t., tai kodėl galima vairuojant kalbėti su keleiviais arba klausyti muzikos/garsiai dainuoti? Tai lygiai taip pat blaško dėmesį kaip ir kalbėjimas telefonu, nesvarbu ar tu naudoji laisvų rankų įrangą ar kalbi laikydamas telefoną prie ausies. Tuomet pasodinkit po policininką pas kiekvieną ir tegul stebi ir baudas duoda už "išblaškytą vairavimą", arba valstybė įrengia pvz pasiklausymo įrangą.
Sakys viena ranka vairuoja, negerai. Tai kodėl tada žmogus silpnai valdantis, nevaldantis arba neturintis vienos rankos gali puikiausiai vairuoti automobilį? Jis gi taip pat viena ranka atlieka visą automobilio valdymą.
Man atrodo, kad tai tik vienas iš būdų kažką apmokestint ir "apibauduot".

klysti, nes viena ranka ne tik laikyti telefona reikia, o dar ir "mygtukus" maigyti, tarp appsu narsyti, o tuo metu i kelia neziuri juk. tas pats galioja ir su draugais kalbant. labai pavojingai, kai atsisuki i pasnekova kalbeti, nes tuo metu kelyje gali atsirasti kliutis. nera cia jokio pasipinigavimo, kaip ir baudos uz greicio virsijyma - nepazeisk taisykliu ir niekas is taves neims pinigu, visa kita yra pasiteisinimas del savo charakterio silpnumo ir tiek.
TomTom
IP: 089c815 | 11/13 13:20 Atsakyti
Nu gerai. Jeigu negalima kalbėti telefonu važiuojant nes tai blaško dėmesi ir t.t., tai kodėl galima vairuojant kalbėti su keleiviais arba klausyti muzikos/garsiai dainuoti? Tai lygiai taip pat blaško dėmesį kaip ir kalbėjimas telefonu, nesvarbu ar tu naudoji laisvų rankų įrangą ar kalbi laikydamas telefoną prie ausies. Tuomet pasodinkit po policininką pas kiekvieną ir tegul stebi ir baudas duoda už "išblaškytą vairavimą", arba valstybė įrengia pvz pasiklausymo įrangą.
Sakys viena ranka vairuoja, negerai. Tai kodėl tada žmogus silpnai valdantis, nevaldantis arba neturintis vienos rankos gali puikiausiai vairuoti automobilį? Jis gi taip pat viena ranka atlieka visą automobilio valdymą.
Man atrodo, kad tai tik vienas iš būdų kažką apmokestint ir "apibauduot".
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas