M. Brundle: ar barjerai veikė efektyviai?

M. Brundle: ar barjerai veikė efektyviai?
logo 2015 Spalio 16 d. 06:55, Daimler
Buvęs lenktynininkas, dabar F-1 lenktynes per „Sky Sports“ kanalą komentuojantis Martinas Brundle apžvelgė Sočyje įvykusio Rusijos GP etapo rezultatus...
M. Brundle: „Lenktynės Sočyje buvo kupinos įvykių. Vieno sustojimo strategija nežadėjo labai didelės intrigos, bet kova buvo pakankamai dramatiška. Kai kurie pilotai man sakė, kad jiems labai patiko ši trasa.
Šis etapas dar kartą patvirtino tai, kad kuomet komandos neturi galimybės pilnavertėms treniruotėms penktadienį ir šeštadienio rytą, kai važiavimus nutraukė Carloso Sainzo avarija, galima sulaukti daug netikėtumų. Beje, panašūs atvejai atsitinka dažnai, kai penktadienį ar šeštadienį lyja lietus, o sekmadienį lenktynės vyksta sausu oru. Pilotai kovėsi tarpusavyje tarsi GP2 jaunuoliai, ypač po antrojo saugos automobilio.
Romainas Grosjeanas pateko į avariją „Indycar“ stiliuje, trečiame posūkyje, kuris kažkuo primena ovalą. Nedidelis perteklinis pasukamumas – dideliu greičiu jį išnešė į išorę, o „TecPro“ barjerai sugėrė smūgio jėgą. Bolidas nukentėjo labai rimtai, bet „Lotus“ pilotas negalėjo nieko pakeisti.
Iš kitos pusės, „TecPro“ barjerai sudirbo ne tiek efektyviai – šeštadienį C. Sainzo mašina tiesiog palindo po jais. Įprastai tokiais atvejais jie gali aukštai pakilti, o po to suduoti pilotui iš viršaus, bet laimei, šįkart to neįvyko. Aš prisimenu brazilo Luciano Burti avariją Spa 2001 metais, kai lenktynininkas palindo po padangų krūva. Tada jam pasisekė, kaip pasisekė ir suomiui Heikki Kovalainenui Barselonoje 2008 metais.
Kita vertus, reikia baimintis, kad barjerai, kurie dažniausiai gerai susitvarko su savo paskirtimi, būtų nenuspėjami prie įvairiausių avarijų.
Kol maršalai atstatinėjo barjerus po R. Grosjeano avarijos, peletoną paskui save laikė saugos automobilis, o Lewisas Hamiltonas skundėsi, jog saugos automobilis važiuoja pernelyg lėtai. Aš apie tai vėliau kalbėjausi su jo vairuotoju Berndtu Maylanderiu, kuris patvirtino, kad važiavo tiek greitai, kiek jis galėjo. Paprasčiausiai „Formulės-1“ bolidai šiandien yra tiek greiti, kad net važiuojant 1 ar 2 pavara, jiems atrodo, kad rimtas sportinis modelis važiuoja per lėtai.
Labai stebina, kad didelė dalis patikimumo problemų „Mercedes“ komandoje yra susiję su Rosbergo mašina, nors Hamiltonas taip pat negalėjo finišuoti Singapūre. Greičio pedalas yra balansuojamas specialiu dempferiu – jis duoda tam tikrą pasipriešinimą spaudžiant pedalą ir leidžia kontroliuoti jo padėtį važiuojant per nelygumus bei kelkraščius. Šiuolaikiniuose boliduose akseleratoriaus eiga yra pakankamai didelė – net 70-80 mm, bet jei dempferis sulūžta, valdyti tokį bolidą tampa sudėtinga ir pavojinga.
Antrą kartą saugos automobilis išvažiavo labai laiku kai kuriems pilotams ir jie galėjo pasikeisti padangas prieš ilgąją antrą atkarpą. S. Perezo ir D. Ricciardo atvejais tai suveikė, D. Ricciardo nepasisekė dėl pakabos problemų, o štai S. Perezas pakilo ant podiumo, dėl to, kad susidūrė du suomiai.
K. Raikkonenas nelabai tvarkingai važiavo per varžybas Rusijoje – iš pradžių jam teko kovoti su S. Vetteliu, o vėliau – su V. Bottu. Padangos jau buvo nusidėvėjusios ir kai tik V. Bottas į posūkį įvažiavo kiek atsargiau, Kimis iš karto pradėjo ataką. Rezultatas – Valtteri visai nebaigė lenktynių, o Kimiui prie jo laiko buvo pridėta 30 sek. bauda, o tai jam kainavo net keturias pozicijas, tuo tarpu „Mercedes“ anksčiau laiko iškovojo Konstruktorių taurę. „Mercedes“ nusipelnė šios pergalės – jie šiemet iš tiesų puikiai tvarkosi su savo darbu.
Po N. Rosbergo pasitraukimo Lewisas užtikrintai kontroliavo situaciją. Geriausią lenktynių ratą nuvažiavo S. Vettelis, bet Lewisui nereikėjo niekur skubėti – visai arti trečiasis titulas, iki kurio vos vienas žingsnis. Manau, kad trečias titulas Hamiltonui suteiks lenktynių legendos statusą.
Abu „McLaren“ pilotai finišavo dešimtuke, bet vėliau F. Alonso buvo nubaustas už nukirstą 16 posūkį – dėl to jis buvo įspėtas ir po kvalifikacijos. Tiesiųjų gale, kai užsibaigdavo energija hibridinėje sistemoje, „McLaren“ bolidai buvo labai lėti – net iki 45 km/h lėtesni už varžovus. Aš mačiau Fernando po lenktynių, kai jis pasikeitė šalmais su S. Perezu – jis pasakė, kad jam buvo labai baisu, kai šalia jo dideliu greičiu prašvilpė F. Massa su „Williams“.
F. Massa puikiai važiavo Rusijoje ir finišavo ketvirtas. C. Sainzas irgi lenktyniavo puikiai ir galėjo finišuoti penktas, jei ne problemos su stabdžiais“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794