Po trečio sezono etapo Australijoje serviso zonoje ir už jos ribų buvo kritikuojamas FIA sprendimas tris kartus lenktynes Melburne stabdyti raudonomis vėliavomis.
Pirmais dviem atvejais – po Alexo Albono ir Kevino Magnusseno avarijų trasą reikėjo valyti nuo bolidų nuolaužų ir nuo žvyro. Daugeliui pasirodė, kad visus šiuos darbus buvo galima atlikti saugos automobilio režime, o restartus iš vietos FIA lenktynių direkcija taikė vien dėl žiūrimumo didinimo.
Tačiau populiarus „Formulės-1“ ekspertas Martinas Brundle'as nesutinka su tokiu požiūriu. Savo tradicinėje apžvalgoje po etapo pirminė apie vieną epizodą iš nesenos „Formulės-1“ istorijos. Kvalifikacijoje Vengrijoje 2009 metais Felipe Massa patyrė sunkią galvos traumą, kai jam į šalmą atsitrenkė nuo Rubenso Barichello „Brawn“ bolido nulėkusi detalė.
„Aš nemanau, kad į teisėjų pareigas įeina didinti lenktynių žiūrimumo reitingus, - pažymėjo M. Brundle'as.- Verta pastatyti save į jų vietą ir suprasti jų atsakomybę. Labai lengva viską žiūrėti nuo sofos ir svarstyti: „Reikia padaryti taip, reikia padaryti tai“.
Ekspertas pridūrė: „2009 metais Felipe Massa vos nežuvo, kai į jo mašinos kokpitą įlėkė kito bolido fragmentas. Čia lenktynės vyko miesto trasoje, greta jos iš abiejų pusių sėdėjo žiūrovai, dirbo teisėjai ir gelbėtojai.
Bet kokia pašalinė nuolauža, kuri atsiduria ant asfalto, gali skristi oru iki 300 km/h greičiu.
Brundle'as tęsė: „Manau, kad A. Albono atveju buvo galima panaudoti saugos automobilį, kad būtų nuvalytas asfaltas ir pašalinta sudaužyta „Williams“ mašina.
Gali būti, kad šiuo atveju raudona vėliava nebuvo būtina, o štai lenktynių pabaigoje po Magnusseno avarijos ant asfalto atsirado labai daug nuolaužų ir padangos fragmentų.
Esu visiškai įsitikinęs, kad tuo momentu nė vienam teisėjui į galvą nešovė mintis: „Gal duokime šioms lenktynėms dar daugiau linksmybių“.
Viena Magnusseno bolido detalė sužeidė ranką vienam sirgaliui, kuris stovėjo 20 metrų nuo trasos už aukštos tvoros.
Trasa: | „Albert Park", Melburnas (Australijos GP) | ||
Ilgis: | 5,303 km | Ratų skaičius: | 58 |
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |