M. Hughesas: ar 23 etapų – per daug? (5)

M. Hughesas: ar 23 etapų – per daug?
logo Spalio 06 d. 10:18, Renault Sport

Britų žurnalistas Markas Hughesas „The Race“ leidinio puslapiuose svarsto apie tai, kad gerokas lenktynių skaičiaus padidinimas „Formulės-1“ čempionate – priverstinė būtinybė, susijusi su tuo periodu, kai „Formulėje-1“ dauguma maudėsi piniguose.

Kitais metais per 36 savaites planuojama surengti 23 lenktynes įvairiuose planetos kontinentuose, o tai reiškia, kad pasaulio čempionato dalyviams teks gyventi ir dirbti pagal labai griežtą grafiką,o daugiausiai nepatogumų turės tie, kurie skraido po pasaulį ekonomine klase.

„Formulė-1“ vienareikšmiškai žengė dar vieną žingsnį link NASCAR čempionatui būdingo požiūrio, kur sezonas trunka 10 mėnesių ir per tą laiką įvyksta 36 lenktynės – t. y. šou turi tęstis nenutrūkstamai. Tai, žinoma, neatitinka „Formulės-1“ tikslų, kurios principas yra šių lenktynių išskirtinumas.

Tai iš dalies pasireiškia kitokiu „Liberty Media“ stiliumi, kuris skiriasi nuo ankstesnio komercinių teisių valdytojo ir amerikiečiai remiasi visai kitokiais esminiais momentais. Prie Bernie Ecclestone'o tvarkaraštis būdavo sudaromas taip, kad atsirastų etapų organizatorių, kurie sutinka dosniai sumokėti už teisę priimti GP lenktynes. Iš dalies dabartinė situacija yra tik aidas tų laikų, kai „Formulėje-1“ visur būdavo perteklius, ypač gausu būdavo pinigų.

2000-tųjų pradžioje pinigai į F-1 tekėjo plačiomis upėmis, visų pirma juos čia pumpuodavo automobilių koncernai, norėdami iš esmės pakeisti pasaulio čempionato veidą. Būtent tada komandų etatai nuo 200 žmonių išsipūtė iki 800 ar dar daugiau, o į naujas technologijas ir infrastruktūros modernizaciją būdavo investuojamos milžiniškos sumos.

Jei jūs negalėdavote išlaikyti tokio tempo, kai viskas audringai augo, tai jūsų padėtis tapdavo nepavydėtina. Tokios komandos buvo pasmerktos mirčiai, to neišvengė net tokios legendinės ekipos kaip „Lotus“ bei „Brabham“.

Kartu visada išlikdavo pavojus – o kas bus su tokiomis milžiniškomis komandomis, kai „riebūs“ laikai praeis? Nuo šio klausimo visi stengdavosi nusišalinti: kam rūpintis ateitimi, nes „čia ir dabar“ reikia įsisavinti kuo didesnė sumą pinigų.

Bet atpildo laikas atėjo, kai pasaulį užgriuvo 2008 m. ekonominė krizė. Nuo to laiko „Formulė-1“ iki šiol stengiasi priprasti ir prisitaikyti prie naujų ekonominių realijų.

Tradiciniai rėmėjai iš tabako pramonės išėjo, greitai paskui juos pasuko ir automobilių koncernai – iš pradžių „Ford“, vėliau „Honda“, BMW ir „Toyota“. Bet liko komandos su galinga infrastruktūra ir išpūstais etatais ir visus šiuos žmones reikėjo toliau maitinti. Todėl dalinti pajamas, kurias gaudavo „Formulė-1“ reikėjo jau kitomis proporcijomis: čempionato šeimininkai pradėjo gauti kur kas mažiau, o komandos – daugiau.

Ecclestone'ui dar kurį laiką pavykdavo pasirašyti įspūdingus kontraktus su organizatoriais ir TV kompanijomis, bet dar iki to, kai 2017 m. „Liberty Media“ nupirko visas F-1 komercines teises, tapo aišku, kad čempionato vystymo tempai smarkiai lėtėja ir reikia ieškoti būdų, kaip sumažinti išlaidas, ypač „top“ komandų ir ieškoti naujų finansinių šaltinių.

Pirmuoju atveju buvo priimta taisyklė dėl perėjimo prie apribotų biudžetų. Antru atveju, jei nėra naujų etapų organizatorių, kurie sutinka daug mokėti, vadinasi, reikia rengti daugiau lenktynių. Valstybių, kur rengiami GP etapai, skaičius didėja, nors paėmus atskirai, kiekviena šalis moka mažiau.

Idealiu atveju „top“ komandų darbuotojų skaičių reikia smarkiai sumažinti, kad „Formulei-1“ būtų užtikrinta stabili ateitis. Tačiau kilusi koronaviruso pandemija smogė čempionatui smarkų smūgį ir pridarė daug finansinių nuostolių, todėl skubiai reikėjo ieškoti naujų finansinių išteklių. Vadinasi, lenktynių bus gerokai daugiau nei kada nors „Formulėje-1“ - čempionatui dabar tenka mokėti už kažkada buvusį neribotą išlaidavimą.


Komentarai (5)
Misiulise
IP: 7f8a2de | 10/08 10:45 Atsakyti
Netflix serialas yra geriausia, kas galejo nutikti gormulei. Mano artimoje aplinkoje yra bent 6 zmones, kurie visiskai neziureje F1 dabar ziuri kiekviena Q ir R.
Sub7
IP: 63195d3 | 10/07 12:53 Atsakyti
TomTom
10/06 14:14

Is esmes tai Bernio laikais buvo ispustas F1 burbulas kaip LT statybu burbulas, bet atejo krize ir viska greitai sustate i vietas. F1 ne isimtis, tai tas pats verslas tik veikimo plotas didesnis. Atejo krizes, atejo pandemijos, ir galvoju dabar, jeigu Bernis ir toliau butu viskam vadovaves kazin kuo butu tai pasibaige...? Liberty is karto pradejo optimalizuoti ir perstrukturizuoti veikla, plesti F1 internetineje erdveje, plesti sirgaliu amziaus tarpa (atsiminkim kad Bernis taikesi i Rolexu turetojus). Is esmes padare taip, kad jeigu ir praras koki etapa ar du, tai nieko labai blogo ir neatsitiks. Sumazino biudzetus, sumazins dar jei reikes ir bus mazdaug ok. Lenktyniu kaip veiksmo trasoje kokybe nepakito, aisku uz kadro daro sou su visom netflixu programom ir t.t., bet ar tai blogai? Manau tai dar vienas marketingo budas pritraukti nauju, ypac jav, ziurovu.
Man labai idomu kur F1 bus po kokiu 5-10 metu.

Prie Bernio anas sezonas butu neivykes, nes senis nebutu sutikes su tuo, kad Portugalijos ir kitos salys, nelabai sugebancios surengt etapus nesumoka jam milzinisku doleriu, ir turbut Hungaroringas ir kitos "klasikines" trasos butu like tik zaidimuose, ir viskas vyktu Europai be galo patogiais laikais kur nors vidurio rytuose ar Kinijoj, nes tik jos sugebetu susimoket seneliui, o rolexu turetojai nuvykt paziuret ta etapa gyvai
Marioks35
IP: e5e0175 | 10/06 22:10 Atsakyti
TadasE
10/06 15:04

Ant savęs pastebiu, kad jau dabar etapų tiek daug, kad net gaila tiek laiko praleisti savaitgaliais, kad pažiūrėtum visas varžybas.

Negaila nei vieno. Galėtų būti kiekvieną savaitgalį. Būna liūdnesnių etapų, bet kur jų nebūna...
TadasE
IP: ca41721 | 10/06 15:04 Atsakyti
Ant savęs pastebiu, kad jau dabar etapų tiek daug, kad net gaila tiek laiko praleisti savaitgaliais, kad pažiūrėtum visas varžybas.
TomTom
IP: d1cf999 | 10/06 14:14 Atsakyti
Is esmes tai Bernio laikais buvo ispustas F1 burbulas kaip LT statybu burbulas, bet atejo krize ir viska greitai sustate i vietas. F1 ne isimtis, tai tas pats verslas tik veikimo plotas didesnis. Atejo krizes, atejo pandemijos, ir galvoju dabar, jeigu Bernis ir toliau butu viskam vadovaves kazin kuo butu tai pasibaige...? Liberty is karto pradejo optimalizuoti ir perstrukturizuoti veikla, plesti F1 internetineje erdveje, plesti sirgaliu amziaus tarpa (atsiminkim kad Bernis taikesi i Rolexu turetojus). Is esmes padare taip, kad jeigu ir praras koki etapa ar du, tai nieko labai blogo ir neatsitiks. Sumazino biudzetus, sumazins dar jei reikes ir bus mazdaug ok. Lenktyniu kaip veiksmo trasoje kokybe nepakito, aisku uz kadro daro sou su visom netflixu programom ir t.t., bet ar tai blogai? Manau tai dar vienas marketingo budas pritraukti nauju, ypac jav, ziurovu.
Man labai idomu kur F1 bus po kokiu 5-10 metu.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas