M. Hughesas: ar suveikė reglamento pataisos? (1)

M. Hughesas: ar suveikė reglamento pataisos?
logo Kovo 23 d. 10:25, Haas

Pradinė aerodinamikos reglamento pataisų autorių mintis buvo ta, jog norėta pakeisti oro srauto, einančio per „Formulės-1“ bolido korpusą, parametrus. Ir jei viskas būtų pavykę taip, kaip jie norėjo, bolido priekinės dalies aerodinaminiai elementai, visų pirma – priekinis sparnas, nenukreiptų oro srauto nuo priekinių ratų į šonus, kaip būdavo anksčiau – šis oro srautas judėtų pirmiausia išilgai mašinos korpuso. Atitinkamai, turbulencijos zona, kuri susiformuoja paskui mašiną, būtų kur kas mažesnė, o tai supaprastintų pilotų užduotį persekiojant varžovą.

Iš tikrųjų, regis, reglamento pakeitimai nepasiekė savo pagrindinio tikslo: oro srautas eina per bolidą maždaug taip pat, kaip ir anksčiau, todėl turbulencijos zona, jei ir sumažėjo, tai labai nedaug.

Štai kaip tai pakomentavo britų ekspertas Markas Hughesas: „Visoms komandoms kaip ir anksčiau, pavyko sukurti tokią aerodinamikos koncepciją, jog dominuoja oro srautai, einantys nuo mašinos į šonus.

Vargu ar griežtai įmanoma sureguliuoti taisyklėmis kokiu būdu oro srautas turėtų eiti per mašiną, bet iš pradžių turėta vilčių, jog reglamentas bus sukurtas taip, kad oro srautas neitų į šonus nuo mašinos. Bet, kaip visuomet, aerodinamikos specialistai surado būdą to pasiekti, suteikdami priekiniam sparnui ir kitiems korpuso elementams itin gudrią formą.

Beje, kai kurie pilotai sako, kad dabar persekioti bolidą, kuris važiuoja priekyje, tapo paprasčiau. Du iš jų lenktyniauja „Haas“ ekipoje – Kevinas Magnussenas ir Romainas Grosjeanas. Neatmestina, kad amerikiečių komandos mašinai yra būdinga nebloga aerodinamika – VF-19 bolido priekiniai ratai gerai sukimba su kelio danga net ir tada, kai mašina važiuoja sujaukto oro zonoje.

Iš kitos pusės, Lewisas Hamiltonas pareiškė, kad nepajautė absoliučiai jokio skirtumo. Beje, R. Grosjeanas taip pat pažymėjo, kad, nežiūrint į naują aerodinamikos reglamentą, padangų elgesys išliko toks pats: jei agresyviai atakuosi varžovą, mašina pradeda slidinėti ir galiausiai sukibimas su danga sumažėja. Išeitų, jog persekioti varžovą tapo lengviau, bet lenkimai, kaip ir anksčiau, yra sudėtingi“.

Komentarai (1)


YuZeFas
| Kovo 23 d. 23:17
Red Bull galinis sparnas daugiausiai sujaukia orą po savęs,kad kitiems būtų sunkiau aplenkti.Kaip įrodymas- galinio sparno kampų oro miražai.
×