M. Hughesas: komandos draugų geriau nelyginti

M. Hughesas: komandos draugų geriau nelyginti
logo 2019 Kovo 24 d. 10:42, Pixabay

Britų ekspertas Markas Hughesas išanalizavo Australijos GP etapo rezultatus ir pakvietė nedaryti toli siekiančių išvadų lyginant vienos komandos pilotų rezultatus – ypač kalbant apie „Red Bull“, „McLaren“ bei „Toro Rosso“ ekipas.

Negi jūs manote, kad Maxas Verstappenas sutriuškino Pierre‘ą Gasly pirmose sezono lenktynėse? Kad Daniilui Kvyatui tai taip pat pavyko padaryti su Alexanderiu Albonu, o Lando Norrisui – su Carlosu Sainzu? Visas ne taip paprasta...

Pierre‘as Gasly Australijoje užėmė 11 vietą. Ir nors jis pilotavo „Red Bull“ bolidą, jam taip ir nepavyko surasti spragos D. Kvyato gynyboje, kuris pakeitė jį „Toro Rosso“ komandoje (rusas, beje, kažkada lenktyniavo ir už „Red Bull“). Sutikite, šių lenktynių negalima priskirti prie geriausių prancūzų piloto pasirodymų.

Ypač jei prisiminsi, jog jo komandos kolega Maxas Verstappenas aplenkė Sebastianą Vettelį ir finišavo trečias. Išeitų, jog Maxui pavyko aplenkti „Ferrari“ mašiną ir užlipti ant podiumo, tuo tarpu kai Pierre‘as nesugebėjo aplenkti net „Toro Rosso“, kad galėtų uždirbti bent vieną taškelį.

Taip, faktai atrodo būtent taip. Bet jie mažai ką reiškia, kadangi vienos ar kitos aplinkybės dažnai trukdo įvertinti realų konkretaus lenktynininko greitį.

O kas būtų jei ne Gasly, o Verstappenas būtų tapęs tuo „Red Bull“ pilotu, kuris per pirmąją kvalifikacijos sesiją atsirėmė į bolidų grūstį pirmame posūkyje antrame savo greitajame rate, nors prieš tai buvo parodęs 6-tąjį laiką ir todėl nusprendė sutaupyti padangų komplektą ir pasiliko garaže, manydamas, jog jam tikrai pavyks patekti į geriausių 15-tuką. Tačiau trasos dangos būklė labai greitai gerėjo ir šis pilotas nepateko į antrą kvalifikacijos dalį.

Kas tada būtų buvę? Kaip Maxas būtų veržęsis į priekį, jei jis startuotų ne ketvirtas, o iš 17-tos pozicijos? Ir dar Albert-parke, kur lenkti yra sudėtingiau nei bet kurioje kitoje trasoje, gal tik išskyrus Monaką. Ir kaip jis būtų kovojęs su „Toro Rosso“, kuri neturėjo problemų 1 posūkyje, skirtingai nei „Ferrari“?

Gali būti, jo Verstappenas būtų atkovojęs daugiau pozicijų negu Gasly, bet tai dar nieko nereiškia. Būna dienų, kai aplinkybės susiklosto taip, kad tau paprasčiausiai nepavyksta parodyti, ką sugebi realiai. Pierre‘ui kaip tik tokia diena ir buvo.

Bet jis buvo ne vienintelis, kuriam nepasisekė. Lando Norrisas puikiai debiutavo „Formulėje-1“, parodęs 8-tą laiką kvalifikacijoje – praktiškai jis tai padarė Fernando Alonso stiliumi, kadangi tai - kur kas aukštesnis rezultatas nei yra pajėgi parodyti „McLaren“ mašina. Bet juk tai meta šešėlį ant Carloso Sainzo, kuris pasitraukė iš kovos jau po pirmosios sesijos. Logiška?

Visiškai ne. Taip lyginti nėra korektiška. Sainzas turėjo rodyti rezultatą, kuris leistų jam patekti į dešimtuką pagal pirmosios sesijos rezultatus, tačiau likus dviem posūkiams iki rato pabaigos, teko sumažinti greitį: jam sutrukdė Robertas Kubica, kuris lėtai grįžo į boksus su pradurtu ratu. Dėl šios nenumatytos situacijos antroji „McLaren“ mašina negalėjo patekti į antrąją kvalifikacijos dalį. Bet visiškai galima nuspėti, jog Sainzas, kaip ir Norrisas galėjo patekti į kvalifikacijos finalą ir startuoti iš kur kas aukštesnės pozicijos.

Tačiau Norrisas, pradėjęs lenktynes iš ketvirtos eilės, nesugebėjo ryškiai pasirodyti. Išeitų, kad sekmadienį jis nebuvo toks greitas kaip šeštadienio kvalifikacijoje?

Ir vėl panašios išvados nėra korektiškos. Kadangi nebuvo įmanoma nuspėti, jog Antonio Giovinazzi „Alfa Romeo“, kuri startavo su vidutinio kietumo padangomis ir planavo nuvažiuoti labai ilgą pirmą atkarpą, bus apgadinta jau pirmame rate ir taps kliūtimi tokiems pilotams kaip Norrisas, kuris važiavo su minkštesnėmis padangomis ir buvo atsidūręs už italo po savo pirmųjų sustojimų. Visi jie prarado daug laiko ir nemažai pozicijų tiems, kas startavo su vidutinėmis padangomis ir galėjo ilgiau pasilikti trasoje.

Panašioje situacijoje atsidūrė ir Alexanderis Albonas. Kvalifikacijoje jis aplenkė savo komandos kolegą „Toro Rosso“ ekipoje D. Kvyatą, o tai neblogai debiutantui, bet finišavo paskui jį. Tačiau šis rezultatas visiškai neatspindi realaus brito potencialo.
Kvyatas (kuris startavo su vidutinėmis padangomis, o ne su minkštosiomis, kaip Albonas) užtikrintai važiavo lenktynėse ir ryžtingai gynėsi nuo P. Gasly atakų, išlaikydamas savąją 10 poziciją. Tačiau rusas galėjo finišuoti ir paskui komandos draugą, jei ne lėta Giovinazzi mašina, atsidūrusi Albono kelyje ir kuris dėl to prarado marias laiko.

Įvykiai lenktynių trasoje parodė, jog Kvyato taktika buvo geresnė nei ta, kurios laikėsi Albonas, bet tik todėl, kad taip susiklostė aplinkybės. Sergio Perezas pralaimėjo Lance‘ui Strollui, savo ekipos draugui „Racing Point“, dėl tos pačios priežasties.

„Formulėje-1“ dominuoja techninis faktorius ir apie pilotus yra sprendžiama pagal tai, kaip jie atrodo savo komandos draugų fone. Todėl svarbu suprasti, kada išvis geriau vengti tokių palyginimų. Nepriklausomai nuo to, kiek gerai lenktynėse pasirodė vienas pilotas (teoriškai tai apskritai galėtų būti geriausias jo rezultatas per visą karjerą), jei jo ekipos kolega dėl aplinkybių negali parodyti visų savo sugebėjimų, jų negalima lyginti.

Apie tai dažnai užmirštama vertinant lenktynininkų pasirodymų lygį viso sezono metu. Pažiūrėsime, kaip atrodys Gasly Verstappeno fone Bahreine, jei ten abu „Red Bull“ pilotai turės vienodas sąlygas, juk pernai prancūzas prie „Toro Rosso“ vairo ten praleido puikias lenktynes.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983