M. Hughesas: R. Grosjeanas gali būti atleistas (8)

M. Hughesas: R. Grosjeanas gali būti atleistas
logo 2018 Liepos 16 d. 13:28, Haas / LAT Images

Britų žurnalistas Markas Hughesas svarsto apie Romaino Grosjeano kaip lenktynininko ateitį, kurio karjera „Formulėje-1“ gali netikėtai baigtis.

Prieš kelias savaites Austrijoje atrodė, kad Romainui Grosjeanui pavyko išsaugoti savo karjerą „Haas“ ekipoje, juk jis puikiai praleido lenktynes, o kvalifikacijoje sugebėjo įsiterpti tarp dviejų „Red Bull“ pilotų.

Netikėta Grosjeano greičio prošvaistė buvo tarsi pasiteisinimas dėl jo daugybės avarijų. Svarbu, kad R. Grosjeanas buvo keliomis dešimtosiomis greitesnis už Keviną Magnusseną, kuris lenktyniauja kur kas stabiliau – tai tas pats skirtumas, kuris skiria eilinį rezultatą nuo tikrai įspÅ«dingo.

Bet praėjus savaitei Romainas Silverstoune vėl pasirodė taip, tarsi vėl panorėjo užtraukti sau nemalonumus. Sudaužęs mašiną penktadienį per treniruotę (jis per vėlai uždarė DRS prieš „Abbey“ posÅ«kį), pirmajame rate lenktynėse sekmadienį Romainas susidÅ«rė su ekipos draugu, dėl ko abi „Haas“ mašinos buvo pažeistos, o po to jam viskas užsibaigė žvyro gaudyklėje po susidÅ«rimo su Carlosu Sainzu, tai buvo nesėkmingas bandymas atremti ispano ataką.

O juk Romainas yra toli gražu ne naujokas „Formulėje-1“ – jam jau 32 metai ir tai jau aštuntas jo sezonas čempionate. Šansą pasiekti ryškių pergalių jis jau praleido, nors prie „Lotus“ vairo antroje 2013 metų pusėje jis lenktyniavo stebėtinai gerai, ir jei jam bÅ«tų pasisekę daugiau, jis bÅ«tų galėjęs iškovoti tris pergales kovoje su Sebastianu Vetteliu, kuris tuo metu lenktyniavo su kur kas galingesne „Red Bull“ mašina. Jei tuo metu Romainas bÅ«tų perėjęs į „top“ komandą, jo karjeros trajektorija galėjo šauti į viršÅ³.

2014 metais jis praleido keletą labai puikių lenktynių prie beviltiško E22 „Lotus“ bolido. Komanda tuo metu buvo ant bankroto slenksčio. 2015 metais Spa, kai teismo antstoliai rengėsi uždėti areštą bolidams, prancÅ«zų pilotas sugebėjo užlipti ant podiumo, t.y. jo rezultatas buvo maždaug 10 pozicijų geresnis, nei realiai E23 galėjo parodyti. Tačiau kai jo karjera pradėjo ristis į pakalnę, atrodo, kad Romaino darbe pradėjo matytis negatyvios emocijos.

Nauja amerikiečių komanda davė jam antrą šansą ir Grosjeanas keletą kartų pasiekė puikių rezultatų, pradedant 6 vieta debiutinėse lenktynėse už „Haas“ komandą. Ši komanda turi gana ribotas galimybes, jis organizuota pagal visai kitokį modelį, ne pagal tokį, kai kiti čempionato dalyviai ir jai trÅ«ksta inžinerinių resursų, kuriuos turi bet kuri gamyklinė komanda. Tačiau Grosjeanas dažnai reikalauja kur kas kokybiškesnio techninio palaikymo, nei jam gali suteikti „Haas“ – be to su jo agresyvia posÅ«kių įveikimo maniera sunku pasiekti gerų rezultatų.

Iš dalies, du sezonus jis kovojo su „brake-by-wire“ sistema, kuri neleido jam pilotuoti taip, kaip jis yra įpratęs. Romainas nėra tas lenktynininkas, kuris prisitaiko prie netobulos mašinos, o kai jam kas nors neišeina, jis viešai neslepia nusivylimo.

Šiame sezone jam dažnai nesisekė ir jis pats neretai darė klaidų, tik Austrijoje jam viskas išÄ—jo, Romainas nuvažiavo labai  geras lenktynes. Bet jos netapo pagrindu, nuo kurio atsispyrus bÅ«tų galima sugrįžti į normalią trajektoriją ir po to, kas buvo Silverstoune, mes visi pamatėme labai rÅ«stų komandos vadovo Guentherio Steinerio veidą.

Grosjeanas gali lenktyniauti ir visai neblogai, tačiau lenktynininkui su jo patirtimi negalima atsidurti tokioje kritinėje zonoje, ryškiai piktnaudžiaujant geru požiÅ«riu iš komandos vadovybės pusės. Bet jei likusiose sezono lenktynėse Romainui nepavyks perlaužti situacijos, jo karjera „Formulėje-1“ gali apskritai užsibaigi...


Komentarai (8)
A85 logo rėmėjas
| 07/17 10:00 Atsakyti
Na, jeigu Haas atsisakytų RG būtų įdomių pasistumdymų tarp pilotų peletono vidury. Manau daug kas priklaustyų ar Ferrari liktų Kimi dar vienam sezonui. Jei lieka, tuomet Leclerc būtų paimtas į Haas, o į Sauber turėtų ateiti Giovinazzi (nors jo perspektyvom aš jau nebetikiu). Jeigu Kimi neliktų Ferrari (o čia man 50/50, Ferrari patinka Kimi, o ir rezultatus šiemet rodo) ir Leclerc keltųsi į Ferrari tuomet ką imtų vietoj RG man mįslė. Negi kokį Wehrleiną iš jaunos pensijos trauktų, ar iš McLaren nuomotų Lando Norris? O gal kokį Vandoorne, jeigu McLaren nenorėdami prarast Norris ir pasilikus FA paimtų. Vat užtenka paklibint vieną, du pilotus ir prasideda pilotų pasiutpolkė.
RG vienintelė bėda, kad jis katastrofiškai nepastovus. Greičio turi bičas, bet tas nepastovumas ir taškų mėtymas tokio amžiaus pilotui tikrai nepadeda.
parte
| 07/16 21:55 Atsakyti
Kažkas vistiek juos sponsoriauja, o šiap blogiausia pora po Williams bachūrėliu ).
RBR
| 07/16 20:55 Atsakyti
Grozano karjera labai keista. Jau turejo po pirmuju avariju ji ismesti. Bet pralindo Totalo remiamas. Dabar vel tas pats. Tik si karta jau nebera remimo, o ir metai jo nebe tie. Aplamai Haas turedami normalesnius pilotus butu siemet toli nueje. Ta pati Pereza paeme su kokiu Leclercu butu tasku gerokai daugiau tureje
Loyal to Ferrari
| 07/16 19:16 Atsakyti
From hero to zero. Susigadino sau gyvenimą. Bet bent jau su stabdžiais išsprendė bėdas lyg. Praeitais metais buvo prastai tiek su Brembo, tiek Carbon industries. Su Alonso gal ir būtų neprastai. :)
Micius
| 07/16 18:35 Atsakyti
Kaip HAAS apsikenčia nuo šitų dviejų netikėlių, tai nežinau... Sėdėtų Alonso už vairo, tai gal net podiumu kvepėtų... Nu šitie.... Starte pastoviai susimauna, visus kaltina, ir beveik niekada nesugeba nieko aplenkti... Jei jau nukrito į 20 poziciją, tai visas lenktynes ir vilksis 20.... Nežinau, bet toks nestabilumas, bolidų daužymas ir kt, tai siaubinga...
Mendoza69
| 07/16 16:35 Atsakyti
magnusenas grybas toks pat, dauzo bolidus kaip ir grozanas.
HORN
| 07/16 16:30 Atsakyti
Privalo susiimti ir nebedaryti nei vienos klaidos.
Tech
| 07/16 15:16 Atsakyti
F-E
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas