M. Hughesas: R. Grosjeanas gali būti atleistas

M. Hughesas: R. Grosjeanas gali būti atleistas
logo 2018 Liepos 16 d. 13:28, Haas / LAT Images

Britų žurnalistas Markas Hughesas svarsto apie Romaino Grosjeano kaip lenktynininko ateitį, kurio karjera „Formulėje-1“ gali netikėtai baigtis.

Prieš kelias savaites Austrijoje atrodė, kad Romainui Grosjeanui pavyko išsaugoti savo karjerą „Haas“ ekipoje, juk jis puikiai praleido lenktynes, o kvalifikacijoje sugebėjo įsiterpti tarp dviejų „Red Bull“ pilotų.

Netikėta Grosjeano greičio prošvaistė buvo tarsi pasiteisinimas dėl jo daugybės avarijų. Svarbu, kad R. Grosjeanas buvo keliomis dešimtosiomis greitesnis už Keviną Magnusseną, kuris lenktyniauja kur kas stabiliau – tai tas pats skirtumas, kuris skiria eilinį rezultatą nuo tikrai įspūdingo.

Bet praėjus savaitei Romainas Silverstoune vėl pasirodė taip, tarsi vėl panorėjo užtraukti sau nemalonumus. Sudaužęs mašiną penktadienį per treniruotę (jis per vėlai uždarė DRS prieš „Abbey“ posūkį), pirmajame rate lenktynėse sekmadienį Romainas susidūrė su ekipos draugu, dėl ko abi „Haas“ mašinos buvo pažeistos, o po to jam viskas užsibaigė žvyro gaudyklėje po susidūrimo su Carlosu Sainzu, tai buvo nesėkmingas bandymas atremti ispano ataką.

O juk Romainas yra toli gražu ne naujokas „Formulėje-1“ – jam jau 32 metai ir tai jau aštuntas jo sezonas čempionate. Šansą pasiekti ryškių pergalių jis jau praleido, nors prie „Lotus“ vairo antroje 2013 metų pusėje jis lenktyniavo stebėtinai gerai, ir jei jam būtų pasisekę daugiau, jis būtų galėjęs iškovoti tris pergales kovoje su Sebastianu Vetteliu, kuris tuo metu lenktyniavo su kur kas galingesne „Red Bull“ mašina. Jei tuo metu Romainas būtų perėjęs į „top“ komandą, jo karjeros trajektorija galėjo šauti į viršų.

2014 metais jis praleido keletą labai puikių lenktynių prie beviltiško E22 „Lotus“ bolido. Komanda tuo metu buvo ant bankroto slenksčio. 2015 metais Spa, kai teismo antstoliai rengėsi uždėti areštą bolidams, prancūzų pilotas sugebėjo užlipti ant podiumo, t.y. jo rezultatas buvo maždaug 10 pozicijų geresnis, nei realiai E23 galėjo parodyti. Tačiau kai jo karjera pradėjo ristis į pakalnę, atrodo, kad Romaino darbe pradėjo matytis negatyvios emocijos.

Nauja amerikiečių komanda davė jam antrą šansą ir Grosjeanas keletą kartų pasiekė puikių rezultatų, pradedant 6 vieta debiutinėse lenktynėse už „Haas“ komandą. Ši komanda turi gana ribotas galimybes, jis organizuota pagal visai kitokį modelį, ne pagal tokį, kai kiti čempionato dalyviai ir jai trūksta inžinerinių resursų, kuriuos turi bet kuri gamyklinė komanda. Tačiau Grosjeanas dažnai reikalauja kur kas kokybiškesnio techninio palaikymo, nei jam gali suteikti „Haas“ – be to su jo agresyvia posūkių įveikimo maniera sunku pasiekti gerų rezultatų.

Iš dalies, du sezonus jis kovojo su „brake-by-wire“ sistema, kuri neleido jam pilotuoti taip, kaip jis yra įpratęs. Romainas nėra tas lenktynininkas, kuris prisitaiko prie netobulos mašinos, o kai jam kas nors neišeina, jis viešai neslepia nusivylimo.

Šiame sezone jam dažnai nesisekė ir jis pats neretai darė klaidų, tik Austrijoje jam viskas išėjo, Romainas nuvažiavo labai  geras lenktynes. Bet jos netapo pagrindu, nuo kurio atsispyrus būtų galima sugrįžti į normalią trajektoriją ir po to, kas buvo Silverstoune, mes visi pamatėme labai rūstų komandos vadovo Guentherio Steinerio veidą.

Grosjeanas gali lenktyniauti ir visai neblogai, tačiau lenktynininkui su jo patirtimi negalima atsidurti tokioje kritinėje zonoje, ryškiai piktnaudžiaujant geru požiūriu iš komandos vadovybės pusės. Bet jei likusiose sezono lenktynėse Romainui nepavyks perlaužti situacijos, jo karjera „Formulėje-1“ gali apskritai užsibaigi...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553