M. Mosley: „McLaren“ 2007 m. lengvai išsisuko

M. Mosley: „McLaren“ 2007 m. lengvai išsisuko
logo 2009 Rugsėjo 14 d. 22:19, McLaren
„Formulėje-1“ bręstant naujam milžiniškam skandalui dėl galimų „Renault“ komandos veiksmų surežisuojant 2008 m. Singapūro GP lenktynių baigtį, Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Maxas Mosley prisiminė 2007 m. „McLaren“ šnipinėjimo bylą.
„Autosport“ žurnalisto paklaustas, ar kokia „Formulės-1“ komanda dabar galėtų pakelti tuomet „McLaren“ už disponavimą neleistinu būdu įgyta slapta „Ferrari“ informacija skirtą 100 mln. JAV dolerių baudą, šiemet iš posto pasitrauksiantis britas pradėjo labai ilgą tiradą, kupiną įdomių pastebėjimų ir ne pačių švelniausių epitetų.
M. Mosley patvirtino, kad buvo svarstoma galimybė pašalinti prasikaltusią ekipą tiek iš 2007 m., tiek iš 2008 m. „Formulės-1“ čempionato. Tačiau, vadovaujantis ne tik sportiniais interesais, komandai buvo skirta tik piniginė bauda bei išbraukimas iš einamojo sezono Konstruktorių taurės įskaitos.
„Norėčiau priminti kontekstą. Skandalo viduryje, rugsėjį, įvyko susitikimas, kuriame mes turėjome elektroninius laiškus ir galėjome aiškiai įrodyti, kad apie tai „McLaren“ viduje žinojo daugiau nei vienas žmogus.
Taigi, visų pirma, jie atvyko į pirmąjį svarstymą ir nesakė tiesos, o antra, jie pasinaudojo šia informacija. Nežinojome, kiek. Būtų buvę normalu pašalinti juos iš 2007-ųjų čempionato“, - pažymėjo FIA prezidentas.
„Jei mes būtume taip pasielgę, niekas visame pasaulyje nebūtų mūsų kritikavę. Be to, atlikdami pilną tyrimą gruodį, sužinojome, kokia informacija buvo prieinama kuriantiems 2008-ųjų bolidą. Turime elektroninį laišką iš vyriausiojo 2007-ųjų bolido inžinieriaus ir vyriausiojo 2008-ųjų bolidų inžinieriaus su užuomina apie šnipą „Ferrari“. Ji ten yra. Mes ją radome.
Be to, mes radome elektroninį laišką, kuriame sakoma, kad Ronas (Dennisas, tuometinis „McLaren“ vadovas – red. past.) instruktavo nenaudoti greitojo perjungimo (stabdžių balanso reguliavimo sistemos – red. past.), kol nebus baigtas FIA tyrimas. Taigi, viskas vyko giliai komandos viduje“, - prisiminė lenktynes reguliuojančios organizacijos vadovas.
„Taigi, turėjome jos pašalinti ne tik iš 2007-ųjų, bet ir iš 2008-ųjų, nes jie turėjo informaciją, kurią galėjo panaudoti kurdami 2008-ųjų bolidus.
Jei būtume pašalinę „McLaren“ iš 2007-ųjų ir 2008-ųjų („Formulės-1“ čempionatų – red. past.), jų verslas būtų žlugęs. Uždarytas. 1 400 žmonių būtų praradę savo darbo vietas. Jie tikrai nebūtų to išgyvenę.
Net jei būtume juos pašalinę tik iš 2007-ųjų, be 2008-ųjų, jie vis vien, jei ir nebūtų uždarę verslo, būtų padarę didelę žalą savo rėmėjams, „Mercedes“ ir visiems kitiems. Taigi, tiesa šiuo atveju yra ta, kad 100 milijonų, nors ir labai didelė suma pinigų, tebuvo labai švelni bausmė, nes mes jų nepašalinome“, - pabrėžė britas.
„O dabar daug žmonių užkulisiuose ir komentatorių, tiesiogine ta žodžio prasme puspročių, sako, kad tai labai žiauri bausmė, kai tie patys žmonės, jei būtume juos pašalinę iš čempionato 2007-aisiais, nebūtų kritikavę sportinės nuobaudos, nes nebūtų galėję to padaryti. Tai tebuvo 100 milijonų.
Ir, tiesą sakant, šie 100 milijonų buvo gerokai mažesnė bausmė nei jų pašalinimas iš čempionato. Problema ta, kad turime grupę žmonių, užkulisiuose kalbančių gerai to neapgalvojusių, be supratimo, labai kvailų ir paviršutiniškų. Taigi, jie ir toliau kalba apie šią esą žiauriai didelę baudą, kai tai buvo mažiausia, ką mes galėjome padaryti, kai tai akivaizdžiai neturėjo įtakos „McLaren“ verslui – tai liudija faktas, kad jie kitais metais laimėjo lenktynininkų čempionatą.
Jiems tai buvo koktus smūgis, koks ir turėjo būti, tačiau tai tikrai nebuvo panašu į pašalinimą iš 2007-ųjų, nekalbant jau apie išmetimą iš abiejų sezonų. Mane nuolat erzina, kai jie sako, kad tai buvo siaubinga bausmė. Taip šneka tik labai kvaili žmonės, gerai visko neapgalvoję“, - įsikarščiavęs pridūrė jis.
Lenktynių režisavimu įtariama „Renault“ kaltinama pažeidusi tą patį FIA Tarptautinio sporto kodekso 151c straipsnį. Galimos bausmės už tokį nusižengimą svyruoja nuo įspėjimo iki pašalinimo iš „Formulės-1“ čempionato.
„Renault“ likimas turėtų paaiškėti jau kitą pirmadienį, rugsėjo 21 d., šaukiamo neeilinio FIA Pasaulio autosporto tarybos posėdžio metu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140