N. Tombazis: prispaudžiamojo jėga 2021 metais sumažės 10 proc.?

N. Tombazis: prispaudžiamojo jėga 2021 metais sumažės 10 proc.?
logo 2020 Rugpjūčio 29 d. 12:56, Red Bull Content Pool / Getty Images

FIA yra priėmusi sprendimą toliau nuo 2021 metų mažinti „Formulės-1“ bolidų prispaudžiamąją jėgą, Spa trasoje FIA technikos direktorius Nicholas Tombazis paaiškino, jog tai visų pirma yra susiję su padangomis.

Nicholas Tombazis: Mūsų ketinimai, susiję su kitais metais, reikalauja tam tikro paaiškinimo. Sportinio reglamento 22.2 punktas leidžia FIA teikti skubius taisyklių pakeitimus, jei tai produktyviai atsiliepia lenktynių saugumui.

Aišku, kad šiuos pakeitimus reikia svarstyti kartu su komandomis, bet balsavime jos nedalyvauja - tokius pakeitimus tvirtina Pasaulinė automobilių sporto taryba. Mes priėmėme sprendimą apie tolimesnį prispaudžiamosios jėgos mažinimą kitais metais, kadangi manome, kad ji yra per daug išaugusi.

Mes vedėme derybas su komandomis, taip pat su „Formule-1“, pritraukdami aerodinamikos srities ekspertus, svarstėme keletą sprendimo variantų. Kartu su komandomis mes buvome išrinkę tris pačius efektyviausius būdus, kurių realizacijai reikėtų mažiausiai pakeitimų ir kitą savaitę diskusija su komandomis bus pratęsta. Mums beliko tik suderinti kai kurių formuluočių niuansus ir po to pakeitimai bus pristatyti Pasaulinei tarybai balsavimui. Noriu pažymėti, kad kalbama apie varžybų saugumą, tačiau tai tikrai nereiškia, kad F-1 naudojamos „Pirelli“ padangos yra nesaugios.

Bolidas ir padangos yra traktuojami kaip viena visuma, kuri tarpusavyje sąveikauja ir 2021 metais dabartinės kartos padangos bus naudojamos jau trečią sezoną paeiliui  - tai neįprastas reiškinys, visų pirma, susijęs su krize, kuri iškilo dėl pandemijos. Be to, dabar lenktynės vyksta pagal labai įtemptą grafiką ir sezono metu dar rengti specialius padangų bandymus būtų itin nepraktiška.

Kartu visų komandų aerodinamikos departamentai deda visas pastangas, norėdami padidinti prispaudžiamąją jėgą ir padaryti mašinas dar labiau konkurencingesnėmis. Todėl mums teko įsikišti,  mes manome, kad kitais metais prispaudžiamoji jėga turi likti dabartinio lygio arba kiek sumažėti, nors ir nedaug. Išeitų, kad saugumo prasme situacija kiek pagerėtų. Bet kokiu atveju, lenktynės kitais metais bus labiau saugesnės, nei mes nebūtumėm visai įsikišę.

Jei kalbėsime konkrečiai, tai siūlome tris prispaudžiamosios jėgos mažinimo būdus: mes norime panaikinti įpjovas bolidų dugne; sumažinti deflektorių kaskadas, kurios yra galinių stabdžių ortakių apatinėje dalyje - jos bus 40 mm siauresnės, o taip pat 50 mm žemesni turėtų būti galinio difuzoriaus rėmai - tie, kurie yra arčiau mašinos centro.

FIA mano, kad dėl kai kurių tokių pakeitimų priklausys 4-5 proc. bendrosios prispaudžiamosios jėgos, kurią generuoja F--1 bolidas. Be to žinoma, mes dar gegužės mėnesį pakeitėme mašinos dugno kraštų konfigūraciją ir į tai taip pat reikia atsižvelgti. Todėl apskritai mes laukiame, kad bendras prispaudžiamosios jėgos sumažėjimas bus apie 10 proc., nors komandos dėl įprastinio  modernizacijos proceso vis tiek galės tai kažkiek kompensuoti.

Vienareikšmiška, kad šių skaičiavimų negalima laikyti labai tiksliais, kadangi nežinome, kiek padidės važiuoklės efektyvumas ir tiksliai nežinome, kokį efektą duos FIA siūlomos priemonės. Visa tai yra tik preliminarūs vertinimai“.


Komentarai (0)
×

TOP naujienos