Naujasis degalų sąnaudų jutiklis šifruoja duomenis (1)

Naujasis degalų sąnaudų jutiklis šifruoja duomenis
logo Kovo 17 d. 11:57, Ferrari

Praėjusio sezono pabaigoje „Ferrari“ komandos varžovai spėliojo, kad italų ekipos jėgos agregatas kai kuriais momentais neatitiko reglamento – pagal vieną iš versijų, italų inžinieriai didindavo degalų srauto greitį į degimo kamerą, o tai leisdavo trumpam padidinti variklio galingumą.

Pagal galiojantį reglamentą didžiausias degalų srautas gali būti 100 kg/val. ir šį srautą stebi specialus jutiklis degalų bake. Šis jutiklis yra homologuotas FIA, bet komandos savarankiškai juos montuodavo į mašinas, inžinieriai žino jų darbo dažnį, o tai leidžia jiems generuoti trukdžius, kurie neleidžia šiam jutikliui tam tikrais momentais nustatyti degalų srautų greičių pažeidimų.

Norėdama išvengti panašaus pažeidimo, FIA pernai Ostine išleido direktyvą TD 039/19, kuri tiesiogiai draudžia naudoti sistemas, turinčias įtakos degalų srauto jutikliams, o prieš lenktynes Abu Dabyje federacija išplatino dar vieną direktyvą, pagal kurią 2020 metais boliduose turi atsirasti antras jutiklis, kontroliuojantis degalų srautą.

Šio jutiklio tiekėju yra „Sentronics“ kompanija. Vadinamasis „FIA degalų jutiklis“ naudoja visai kitokį degalų sąnaudų matavimo principą, kuris apsunkina komandoms pažeisi 100 kg/val. limito normas. Be to, šis jutiklis šifruoja duomenis ir jie yra pasiekiami tik FIA atstovams.

„Naujajame įrenginyje yra naudojama „lygiagretumo technologija“ ir visiškas duomenų šifravimas, kurie garantuoja FIA duomenų apsaugą ir jų tikrumą. Tai neleidžia panaudoti šio jutiklio duomenų pranašumui užtikrinti“, - taip „Sentronics“ aprašo naujojo jutiklio darbo principą.

Šis jutiklis jau buvo išbandytas per žiemos bandymus. GP etapų metu komandos jutiklius gaus betarpiškai prieš lenktynių savaitgalių pradžią, o po finišo jie bus grąžinami atgal FIA, todėl ekipos negalės „apgaudinėti“ jutiklio.

„Naujasis degalų srauto kontrolės jutiklis „FlowSonic“ ne tik yra vienas iš technologiškai pažangiausių šiuo mementu, bet ir yra svarbiu žingsniu gerinant FIA politiką kontroliuojant maksimalias degalų sąnaudas „Formulėje-1“, - kalbėjo „Sentronics“ vykdomasis direktorius Nevilla Mica. – Mes didžiuojamės tuo, kad esame degalų jutiklių gamybos lyderiai, o naujasis sprendimas „Formulei-1“  - mūsų galimybių per trumpą laiką sukurti pasaulinio lygio produktą įrodymas“.

Komentarai (1)


deivec
| Kovo 17 d. 14:51
techniskai pasikaustes zmogus skaitytu "bet komandos savarankiškai juos montuodavo į mašinas, inžinieriai žino jų darbo dažnį, o tai leidžia jiems generuoti trukdžius, kurie neleidžia šiam jutikliui tam tikrais momentais nustatyti degalų srautų greičių pažeidimų." ir is juoko numirtu....
Tiek specu tiek visko... ir visi daviklio darbo sutrukdymu dar paskaitytu kaip pilka zona :D:D:D
nu tik cirke tokie dalykai imanomi
×

F-1.lt pulsas