Naujų degalų kūrimo procesas buvo sudėtingas

Naujų degalų kūrimo procesas buvo sudėtingas
logo Sausio 30 d. 11:58, Renault Sport

Jėgos agregatų gamintojams „Formulei-1“ lieka labai nedaug laiko pasirengti būsimam periodui, kai jėgainių modernizacija bus įšaldyta: visa tai prasidės nuo pirmųjų 2022 m. sezono lenktynių, o užsibaigs tik 2025 ar 2026 metais, kai „Formulė-1“ pereis prie naujosios kartos variklių. Tiksli šio perėjimo data kol kas nenustatyta.

Svarbi aplinkybė, kelianti didelių rūpesčių tiek motorų gamintojams, tiek ir degalų bei alyvų tiekėjams, yra susijusi su tuo, kad jau šiais metais F-1 naudojamuose degaluose turi būti 10 proc. etanolio, t.y. komponento, gaunamo iš atsinaujinančių šaltinių. Praėjusiais metais ši proporcija buvo 5,75 proc.

„Formulėje-1“ buvo priimtas sprendimas įšaldyti jėgainių modernizaciją ir mes kaip degalų tiekėjai taip pat dalyvavome kai kuriose diskusijose, - sakė „ExxonMobil“ kompanijos, bendradarbiaujančios su „Red Bull“, globalių automobilių sporto programų technologijų vadybininkas Tomekas Yuongas. - Sprendimų priėmimo procese mes nedalyvavome, bet su mumis buvo konsultuojamasi. Mes taip pat susitarėme dėl moratoriumo kuriant naujų rūšių degalus ir alyvas.

Ankstesniais metais buvo dėta daug pastangų norint išsiaiškinti, kaip degalai su kur kas didesniu biologinių komponentų kiekiu atsilieps variklių efektyvumui. Kai kurie jėgos agregatų gamintojai nuėjo tokiu keliu: jie įprastinius degalus keisdavo naujais, kuriuose biokomponentų kiekis būdavo didesnis ir stebėjo, kas įvyks.

Tokių bandymų metu paaiškėjo, kad prarandama nemaža dalis motoro efektyvumo – skaičiuojama buvo dešimtimis arklio galių. Tuomet prasidėjo bandymai kurti degalus 2022 metams ir jau pirmuose eksperimentuose mes pamatėme ryškų galios sumažėjimą. Kompensuoti šiuos praradimus buvo sudėtinga užduotis.

Galiu pasakyti, kad teko įdėti labai rimtų pastangų. Mes suderinome bendradarbiavimą su japonų jėgainių baze Sakuroje ir mūsų tyrimų centru JAV, Naujojo Džersio valstijoje. Mes kartu sukūrėme degalų pavyzdžius ir išbandėme juos – tai buvo itin įdomus procesas.

Buvo patikrinta labai daug variantų, mes vertinome pačias įvairiausias receptūras – kai bandote surasti optimaliausią variantą, reikia taikyti pačius įvairiausius metodus. Tai buvo gana sudėtingas procesas ir mums pavyko sukurti degalus, kurie yra kur kas geresni nei buvo mūsų bandymų pradžioje“.

Yuongas taip pat pabrėžė, kad nors iki naujos kartos jėgainių „Formulėje-1“ dar liko 4-5 metai, „ExxonMobil“ jau dabar užsiima tyrimais, orientuotais į ateitį.



Komentarai (0)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas