Ostinas ruošiasi lenktynių savaitgaliui (2)

Ostinas ruošiasi lenktynių savaitgaliui
logo 2017 Spalio 20 d. 06:00, Renault Sport

„Circuit of the Americas“ (COTA) baigia ruoštis JAV GP etapo startui, autodromo darbuotojai stengiasi turėti galvoje kiekvieną smulkmeną ir nieko nepalikti be dėmesio. Tiesa, automobilių sporte taip ne visada būna, nes pasitaiko, kad komandos pamiršta ką nors pasiimti su savimi prieš išskrisdamos į lenktynes.

„Man teko matyti, kaip žmonės perveždavo tam tikras bolidų dalis lėktuvais tiesiog keleivių vietose, - pasakojo COTA viceprezidentas gamybiniais klausimais Davidas Pace‘us interviu Teksaso laikraščiui „Austin American-Statesman“. – Yra perkamas dar vienas bilietas, detalė pakraunama į lėktuvo saloną, o gretimoje vietoje sėdi ją lydintis darbuotojas.

Iš esmės logistika „Formulėje-1“ yra gerai apgalvota ir organizuota pakankamai gerai: Į Ostino GP etapą kroviniai buvo pristatyti septyniais „Boeing 747“ lėktuvais, o taip pat 80-čia jūrinių konteinerių, neskaitant daugelio smulkių siuntų, kurios atvyksta į autodromą iki paskutinės lenktynių minutės.

„Tai vyksta kiekvienose lenktynėse, - tvirtina COTA automobilių sporto vadybininkė Alisa Prilipp. - Nors beje, pirmas daiktas, kurį komandos pastato ir pajungia, yra kavos aparatas.  Štai antradienį mus teko spręsti problemą, kaip pajungti europietišką kavos mašiną, kurią, beje, dar numetė ant žemės išpakuojant. Iš esmės prašymai, su kuriais komandos kreipiasi, nėra jau tokie keisti, paprasčiausiai viskas vyksta paskutiniu momentu.

Visi atsiveža savo kavos aparatus, niekas nenori gerti mūsų kavos, todėl jiems reikia, kad kavos aparatai pradėtų veikti nedelsiant“.

Problema tame, kad JAV įtampa tinkle yra ne 230 voltų, o 120 V prie 60 hercų dažnio, kai Europos standartas yra 50 Hz. Norint tai išspręsti, autodromas nuomojasi tris specialius generatorius, kurie tiekia elektros energiją į komandų boksus.

Likus keletui mėnesių iki lenktynių A. Prilipp išsiuntinėja komandoms paklausimus, kad šie sudarytų sąrašus, ko jiems reikės. Kiekvienos komandos pageidavimai yra įvertinami nemažomis sumomis – nuo 40 iki 150 tūkst. dolerių. Ir dažnai užmaršumas juos paveda ir iškyla nenumatytų situacijų.

„Kažkas ką tik kreipėsi į mane su prašymu paskambinti į „Amazon“ ir kai ką užsakyti, - pasakojo A. Prilipp. - O sekmadienį vakare aš lėkiau į „Ikea“, nes viena komanda neturėjo stalų. Štai kuo tenka užsiimti“.

Kai kurie paklausimai įgyvendinami lengvai, o su kai kuriais būna ir sunkumų, pavyzdžiui su skystu azotu arba sausu ledu pramoninėmis apimtimis.

Atskira tema – komandų maitinimo organizavimas. Visi su savimi vežiojasi virėjus ir reikalauja pačios geriausios virtuvinės įrangos. Organizatorių teigimu, šiemet teko komandoms užsakyti 15 labai brangių elektrinių grilių, pagamintų „Viking“ kompanijos. „Ši technika geresnė nei pas jus virtuvėje. Tai profesionali aukščiausios klasės įranga“.

Iš karto po JAV GP etapo pabaigos visa įranga operatyviai yra pakuojama ir siunčiama į kitą etapą – į Meksiką.

„Kai tik startuoja lenktynės, vaikinai kai ką iš karto pradeda ardyti, jie net nelaukia varžybų finišo, kadangi pirmasis lėktuvas išskrenda pirmadienį pusę šešių ryto“.

Tikėtina, kad kavos aparatai bus supakuoti paskutiniais ir nereikia abejoti, jog jie kiekvienai komandai yra svarbūs ir nė vieni jų nepamirš Ostine.

 


Komentarai (2)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Kilbatrosas
| 10/20 12:59 Atsakyti
Sakyčiau labai netipinis, bet labai įdomus straipsnis. Užkulisiai žiūrovus domina, daugiau tokių.
Birdas
| 10/20 12:38 Atsakyti
.."JAV įtampa tinkle yra ne 230 voltų, o 120 W prie 60 hercų dažnio" ... Įtampos matavimo vienetas V -voltas, ne W -vatas.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas