P. Lowe mato ryšį tarp F-1 ir „Tesla“ (2)

P. Lowe mato ryšį tarp F-1 ir „Tesla“
logo Sausio 25 d. 12:24, Williams / LAT Images

Tarp kitų pranašumų „Formulė-1“ dar yra garsi ir tuo, kad čia kelias nuo pirminės idėjos iki produkto įdiegimo labai trumpas ir čia visas procesas užima kur kas mažiau laiko nei kitose srityse.

Paddy Lowe, „Williams“ technikos direktoriaus nuomone, būtent „Formulė-1“ sąlygojo labai greitą technologijų, kurios dabar naudojamos kuriant elektromobilius, vystymąsi.

„Kai mes 2007 metais tik pradėjome kurti KERS sistemas, nebuvo galimybių panaudoti sprendimus, paremtus elektrinėmis technologijomis, - pasakojo P. Lowe. – Tuomet buvo „pastatyta“ už KERS smagratį.

Reikalas tame, kad tuo metu energijos tankumas akumuliatoriuose buvo apribotas, bet mums pavyko jį padidinti apie 100 kartų. Manau, kad būtent dėl šios priežasties šiandien egzistuoja „Tesla“ elektromobiliai. Šioms mašinoms reikia labai aukšto akumuliatorių energijos tankumo ir tai atėjo iš „Formulės-1“.

Dabar F-1 komandos yra kur kas profesionalesnės nei tai buvo anksčiau ir turi kur kas didesnius biudžetus, nors mes visada skundžiamės pinigų trūkumu, bet komandos tuo skundžiasi jau bene 30 metų.

Mes  visi žinome, kad susiduriame su rimta prizinių pinigų paskirstymo problema, bet apskritai kiekviena komanda, net mažiausiai turtinga, yra finansuojama geriau nei ankstesniais metais. Todėl dabar inžinerinių kadrų lygis yra nepaprastai aukštas ir šių specialistų darbo vaisiai yra panaudojami su dideliu efektyvumu. Todėl mūsų sportas auga komercine prasme ir tęsia technologinį vystymąsi“.

Taip pat Lowe prisiminė pirmuosius savo karjeros „Formulėje-1“ metus, kai jis dirbo „Williams“ ir užsiėmė kuriant tuo metu inovacinę aktyviąją pakabą FW14B bolidams: „Jei kalbėsime apie techninius sprendimus, kuriuos mes galėjome panaudoti mašinoje, tai tuomet mus ribojo tik mūsų pačių sugebėjimai ir mūsų įsivaizdavimas. Ankstyvąjį karjeros periodą aš vadinu „Laukiniais Vakarais“, todėl, kad jei rytą į galvą ateidavo nauja idėja: „gal sugalvokime antipraslydimo sistemą, sukurkime vairo stiprintuvą ar aktyvų diferencialą“ – tai mes paprasčiausiai ėjome ir darėme. Reglamentas mūsų niekaip neribojo.

Vienintelis minusas buvo tas, kad tuo metu mes neturėjome galimybių labai gerai įgyvendinti mūsų idėjų. Todėl nors laikai tuo metu buvo labai įdomūs, pačių gaminių kokybė galėjo būti ir geresnė, todėl tai mane labai nuvildavo. Dabar situacija visiškai pasikeitusi ir jei mes matome kokią nors spragą reglamente, mes tuoj pat per keletą dienų sukuriame kokią nors naują sistemą, kuri bus techniškai tobula...

Mes esame nusitaikę sėkmei, mes turime lėšų, mes siekiame pergalių ir mokame reikalą atlikti iki galo. Žinote, mūsų laikais žmonės rašo knygas, kuriose pateikia maždaug tokią mintį: „jei norite ką nors naujo padaryti, paveskite tai „Formulei-1“.

Komentarai (2)


tribeca
| Sausio 25 d. 22:34
Techniskai tobulu naujoviu ekspertas prabilo sugebejes pagaminti nauja automobili letesni uz senesni.
ddt
| Sausio 25 d. 13:51
Dar viena tvarkingai pateikta naujiena :)
×

F-1.lt pulsas