Prancūzijos GP: Magny-Cours

logo 2004 Liepos 01 d. 12:26, atlas
Pasisvečiavusios už Atlanto, komandos jau vyksta į Prancūziją, kur puikiame Magny-Cours žiede įvyks dešimtasis šio sezono etapas. Pabandysime apžvelgti Prancūzijos GP trasos ypatybes.
Žymiausia Magny-Cours charakteristika yra trasos paviršiaus danga. Danga yra idealiai lygi, tačiau ypatingai jautri temperatūros pokyčiams - temperatūros sumažėjimas ar padidėjimas keliais laipsniais gali visiškai pakeisti bolido elgesį trasoje. Liepos mėnesį saulei šviečiant trasos dangos temperatūra niekada nebūna mažesnė nei 40 laipsnių. Tam labai daug įtakos turi ir dangos spalva - Magny-Cours esantis asfaltas yra labai tamsus. Šlapias asfaltas čia labai slidus, ypač pirmiems lietaus lašams susimaišius su dulkėmis. Komandos lenktynėms čia dažniausia renkasi kuo kietesnės sudėties padangas.
Varikliams trasa nėra ypatingai reikli, tačiau ilgoje Golf „tiesiojoje", vedančioje link Adelaide posūkio, kiekvienais metais surūksta bent vienas variklis. Tokie gan įprasti įvykiai gali smarkiai pakoreguoti lenktynių ir net viso čempionato scenarijų - užtenka prisiminti 2002-uosius metus, kuomet pirmoje vietoje važiavęs „McLaren“ pilotas Kimi Raikkonenas prieš Adelaide posūkį paslydo ant tepalo, ištekėjusio iš sprogusio „Toyota“ bolido. To pakako, kad „Ferrari“ pilotas Michaelis Schumacheris aplenktų suomį ir iškovotų pergalę bei užsitikrintų penktąjį čempiono titulą.
Magny-Cours trasa yra gailestinga pilotams, nes pirmasis platus trasos posūkis nėra masinių avarijų vieta, be to, ir saugumo zonų plotas yra pakankamas, kad pilotas, išlėkęs iš trasos, dar turėtų galimybę sugrįžti į lenktynes.
Dauguma pilotų mėgsta šią trasą, ypač Adelaide posūkį - palankiausą trasos vietą lenkimams. Čia gausu lenkimų, o statistika teigia, kad 1999-siais metais Prancūzijos GP metu Adelaidės posūkyje buvo atlikta daugiau nei trisdešimt lenkimų. Aišku, tam turėjo įtakos ir prapliupusi liūtis, tačiau ir sausoje trasoje čia verda karštos kovos. Naujasis Lycee posūkis buvo sugalvotas pagausinti lenkimų skaičių, tačiau pernai daug kovų jame nematėme, tiesa, kvalifikacijos bei lenktynių metu jis privertė keletą pilotų parodyti savo įgūdžius, bandant suvaldyti bolidą.
Daugiausia pergalių, šešias, čia yra iškovojęs Michaelis Schumacheris (1994, 1995, 1997, 1998, 2001 bei 2002 m.). Iš šį savaitgalį lenktyniausiančių pilotų Prancūzijos GP nugalėtoju yra tapęs tik Davidas Coulthardas - tai įvyko 2000-siais metais po įnirtingų grumtynių su M.Schumacheriu Adelaide posūkyje. Praeitų metų nugalėtojas Ralfas Schumacheris šiemet vyksiantį etapą yra priverstas praleisti dėl traumos, patirtos JAV GP metu prieš dvi savaites.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983