Buvęs „Williams“ komandos vyriausiasis inžinierius, o dabar – „Formulės-1“ technikos ekspertas Robas Smedley, atsakydamas į sirgalių klausimus oficialiame čempionato puslapyje, paaiškino, kaip komandos adaptavo savo mašinas, kad jos gerai susidorotų su aštriais posūkiais miesto trasoje Monake.
Robas Smedley: „Monake daugelio mašinų pakabos reguliavimas yra keičiamas, kad vairo valdymas suveiktų greičiau. Tai reiškia, kad kai pilotas suka vairą, ratai pasisuka greičiau. Pavyzdžiui, kai lenktynininkas vairą suka 90 laipsnių, Monake ratai pasisuka didesniu kampu nei kitose trasose.
Norint įveikti Loews posūkį, „Formulės-1“ mašinai, kurios ratų bazė yra 3,1-3,3 metro, reikia, jog priekiniai ratai pasisuktų 21-22 laipsniais – tai kur kas daugiau, nei maksimalus pasukamumo kampas bet kurioje kitoje trasoje. Bet tai yra pats aštriausias posūkio kampas visame pasaulio čempionato kalendoriuje, todėl Monakui vairo valdymą reikia nustatinėti ypatingu būdu. Taip pat komandos daro specialias įpjovas trikampėse pakabos svirtyse, kad priekiniai ratai suktųsi didesniu kampu ir kartu neliestų kitų korpuso detalių.
Iš inžinerinio taško šie perdarymai nėra itin sudėtingi, bet jie reikalauja daug darbo laiko, nes tai paliečia gana daug detalių. Bet visu tuo tenka užsiimti, nežiūrint į tai, jog norisi maksimalias pastangas nukreipti bolido greičio didinimui“.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |