Ralfas? Neaa... (lt, straipsnis)

2004 Spalio 23 d. 15:45

Sustingęs sėdėjau Indianapolio lenktynių žiede, išplėstomis akimis spoksodamas į ilgoje tiesiojoje išsibarsčiusias nuolaužas, to kas dar prieš kelias akimirkas buvo Williams FW-26 bolidas. Galvoje sukosi vienintelė mintis.
“Mėšlas, aš nužudžiau Ralfą Schumacherį.”
Likus savaitei iki 2004 metų lenktynių Jungtinėse Amerikos Valstijose, parašiau straipsnį apie savo mėgstamiausius pilotus ir nei vienu geru žodeliu nepaminėjau vargšo Ralfo. Iš tikrųjų, aš visiškai nieko neprašiau apie Ralfą. Ralfui buvo skirta priešpaskutinė, 19 vieta (iš 20 pilotų lenktyniaujančių Formulėje 1). Jokia paslaptis, kad niekada rimtai nevertinau antrojo Schumacherio, kaip Formulės 1 lenktynininko.
Praslinkus kelioms minutėms po to, kai Ralfas dideliu greičiu rėžėsi į apsauginę sienelę pirmajame posūkyje, jis vis dar sėdėjo nejudėdamas bolide, arba tai kas iš jo dar liko. Greitosios pagalbos automobilis iš lėto (labai lėtai) važiavo paradinį ratą. Su siaubu akyse stebėjau visą įvykių eigą, negalėdamas atsikratyti minties, kad mano pasauliniame tinkle išspausdintos mintys, kažkaip ištrūko iš virtualios tikrovės ir prasiskverbė į Ralfo pasąmonę. Laimei Ralfas buvo gyvas. Jis atsipirko dideliu išgąsčiu ir smulkiais sužeidimais, vieni niekai palyginus su tuo, kas atsitiko Toniui Renna tame pačiame posūkyje prieš kelis mėnesius. Tą pačią akimirką suvokęs, kad Ralfas sveikas, iš meldimosi aš pradėjau irzliai priekaištauti, kiek dar laiko ir nelaimių reikės, kad visi pagaliau suvoktų Indianapolio lenktynių žiedo nesaugumą.
Praėjus kelioms dienoms po lenktynių gavau laišką iš moters gyvenančios Brazilijoje. Ji prisipažino esanti karšta Ralfo Schumacherio fanė, ir norėjo sužinoti, kodėl tokie žmonės kaip aš murdo jo vardą purvuose. Šį moteris buvo susitikusi su Ralfu asmeniškai ir jis jai paliko šiek tiek drovaus, tačiau nepaprastai draugiško, begalo mandagaus ir linkusio bendrauti su gerbėjais žmogaus įspūdį. Iš tikro, ji norėjo su juo įsiamžinti nuotraukoje ir kai fotoaparatas nesuveikė, Ralfas pasiūlė papozuoti dar kartą.
Žinot ką? Tai fantastiška. Kaip sakiau, moters laiškas buvo labai šiltas, ir man malonu žinoti, kad kažkur giliai giliai Ralfas yra nuostabus žmogus. Deja, net ir mintis, kad Ralfas yra puikus žmogus, neprivers manęs pakeisti nuomonės apie šį lenktynininką.
Mano nusistatyme prieš buvusį Williams pilotą nėra nieko asmeniško. Akivaizdu, kad taip ir turėtų būti, nes man neteko gyvai bendrauti su Ralfu. Tai visiškai nesusiję su jo blankiu, nuobodžiu lenktyniavimo stiliumi ir beatodairišku užsipuolimu bei verkšlenimu ir inkštimu, jei kas nors klostosi ne taip, kaip nori jis. Automobilių sporte buvo gausybė lenktynininkų kentėjusių nuo šių savybių ir Ralfas tikrai nėra išskirtinis. Ne, priežastis dėl ko mano skrandyje padidėja rūgšties ir jis pradeda garsiai gurguliuoti kiekvieną kartą išvydus geltoną šalmą yra labai paprasta.
Ralfas nekenčia Spa-Francorchamps.
Kuomet buvo nuspręsta pašalinti šią trasą iš 2003 metų Formulės 1 kalendoriaus, Ralfas buvo cituojamas, “Aš nepasigesiu Spa. Ten būna labai nepastovūs orai, ir begalo sunku išvengti automobilių kamščių. Žiūrovams ir gerbėjams ši trasa vis tiek nepatiko.”
Ta pačią akimirką, kai perskaičiau šias eilutes, pagalvojau, kaip gerai būtų dabar po ranka turėti stiklinę sodos vandens, galvotrūkčiais šliūkštelėti ją sau į veidą, panašiai, kaip žmonės elgiasi filmuose, kai kas nors juos šokiruoja ir nori atsitokėti. “Nepasigesiu Spa” Kaip bet kuris bent šiek tiek save gerbiantis automobilių sporto lenktynininkas galėtų pasakyti šitokią absurdišką, nesąmoningą frazę.
Manau šneku didžiosios dalies pasaulio Formulės 1 mėgėjų vardu, sakydamas, kad Spa, be jokios abejonės, yra gražiausia ir nuostabiausia lenktynių trasa visoje visatoje. Tai grakšti, sklandi, reikalaujanti iš pilotų visiško atsidavimo, su pritrenkiamu kraštovaizdžiu lenktynių trasa, bet svarbiausia ji turi Eau Rouge posūkį.
Eau Rouge - aklinas, dvigubo išlinkimo, milžiniško greičio staigiai kylantis posūkis, tai tarsi Spa autografas, kuris geriausiai apibūdina Formulę 1. Nėra geresnės vietos stebėti grakščiai skriejantį Formulės 1 bolidą, mikliai įveikiantį posūkių kombinaciją, su didžiuliu arklio galių griausmu. Eau Rouge reikalauja net menkiausius bolido mechanizmus plušėti iš visų jėgų, visą tai paversdamas nepakartojamu meno kūriniu. Lenktynininkas, kuris nenori tapyti ant šios įspūdingos drobės, nevertas sėdėti F1 kokpite.
Ralfo įsitikinimas, kad “žiūrovams ir gerbėjams ši trasa vis tiek nepatiko” parodo, kad jis visiškai neturi jokio supratimo, kas dedasi Formulės 1 entuziastų galvose ir širdyse, žmonių, kurie dievina šį sportą ir padaro jo gyvenimą priveligijuotu.
Gerai, gal aš šneku šiek tiek per žiauriai. Tačiau nepaisant visko, yra mažiausiai dar vienas žmogus, kuriam nesvetima mano simpatija Spa trasai ir jo pavardė taip pat yra Schumacheris. Ralfo vyresnysis brolis ne kartą viešai išreiškė savo palankumą Belgijoje vykstančioms lenktynėms. Nesupraskite manęs neteisingai. Aš nemėgstu Michaelio, tačiau gerbiu jį kaip žmogų, priešingai negu Ralfą.
Laimei, man niekada neteks stebėti sezono, kurio pabaigoje čempionu tampa jaunesnysis Schumacheris. Lenktynių dievas, kuris tūno Spa- Francorchamps trasoje pasirpins tuo.

[i] Išvertė
Lietuvos McLaren fanų klubas
http://groups.yahoo.com/group/mclarenltfanclub
Parašė
Burdas Phillipsas [/i]

2004 Spalio 23 d. 16:05

oho...pridurti cia kaip ir nera ko...

2004 Spalio 23 d. 16:08

Edaz>ryskiai jauciasi,kad tau sestadieni iseigine:D:D

2004 Spalio 23 d. 16:21

Man nepatinka zmones kurie sneka "As nekenciu MSC,su juo neidomu " arba Ralfas niekam tikes.Vien tai kad jis f-1,jau daug pasako,galbut nereiketu taip sakyt vien del jo nuomones,jei toks kietas tai pats ko ciampionu f-1 netampi?Michaelis mano manimo geriausias po sitame desimtmeti,geriausias visoi istorijoj,ju kelai su senna buvo susikirte ir MSC laimejo.Ne manau kad reikia nekesti zmogaus vien del to kad jis laimi,"as gerbiu ji kaip zmogu' kam tu sentimentu?

2004 Spalio 23 d. 16:33

Jooo
skaičiau angliškai dar prieš kurį laiką
Negalima žmogaus smerkti dėl kitokios nuomonės. Nu nepatinka jam Spa nu ir tiek su tuo :D
Vieni kalba per daug o kiti nutyli.
O pabaiga tikrai nevykusi. Tarsi jis koks Dievas ir viską žino.
Straipsnis neobjektyvus, bet jei tai tik autoriaus minčių išdėstimas(tipo dienorasčio) tai visai neblogai, bet nieko daugiau

2004 Spalio 23 d. 16:40

Geras rasinukas.Man gaila Ralfo jei jam isties nepatinka Spa..

2004 Spalio 23 d. 16:46

Aha bet po savo tokiu vertininmu jis visdelto galejosi,kai pamate RS sustingusy bolide...

2004 Spalio 23 d. 16:50

Jacques>>>Gailėjosi kol manė kad kažkas blogo atsitiko o kai pamatė kad gyvas nusprendė ir toliau savo šnekėt
Sakau ne straipsnis o tiesiog kokio dienorasčio ištrauka.

2004 Spalio 23 d. 16:56

forms> gerai tu cia:D

2004 Spalio 23 d. 17:38

gg :]

2004 Spalio 23 d. 17:40

Ne nu... Nekenčia Monako, nekenčia Spa...

Trumpai tariant, lenktynininku jį gali pavadinti nebent kokia nors paauglė žiūrinti F1 dėl to, dėl ko žiūri ir krepšinį.

O iš mano pusės, kaip lenktynininko aš jo tiesiog jau nebeapkenčiu. Tokio spangalo per 50 metų F-1 dar nematė.

forms, pamąstyk. Čia ne tai kad nemėgsta kokio hungaroringo, hockenheimo ar melburno. Čia Spa ir Monako nemėgsta. Šitos dvi trasos kaip katalikui bažnyčia.

2004 Spalio 23 d. 17:53

nieko sau, toks ispudis, jog gyvenime egzistuoja tik viena tiesa, kas esa kitokios nuomones, tai jau kazkas negerai... :rolleyes: Na, tai bent jau as supratau perskaiciusi si straipsni... Is kitos puses tai tikrai keista, kaip galima taip nemegti RS :confused:

2004 Spalio 23 d. 18:03

Nei sis, nei tas straipsnis. Tai tas pat, kaip sakyti: "jei tao nepatinka kotletai, as taves nekenciu ir nemegstu". Absurdas kazkoks.

2004 Spalio 23 d. 18:12

wialnias>>>>pamąsčiau....
ir toliau laikausi savo kad kiekvienas turi teisę turėti savo nuomonę. Taip kaip ir tu turi savo nuomonę apie RS. Aš jai visiškai nepritariu, betgi ir nesakau kad tu nieko neišmanai. Tiesiog galvoji kitaip.
Todėl manau kad neprotinga nurašyti ir nekęsti RS tik dėl to kad jis kitaip galvoja nei tu.

2004 Spalio 23 d. 18:29

Na visu pirma tai yra tik vieno zmogaus nuomone (kuri retai buna obijektyvi) o si straipsni klubieciams (McLaren) isverciau siaip pasiskaityti (na kad Ralfas nemegsta Spa tai nezinojau)
Del straipsbnio obijektyvumo
Kaip rasiau tai yra nuomone o ji negali buti visiskai obijektyvi.
Straipsnio prazdioje rasoma kad Ralfas draugiskas malonus zmogus (apie laiska) peikiamas Indianapolis uz jo nesauguma ir pan. Ralfas pateikiamas is Tegiamos puses
Tik po to rasoma del ko nemegsta Ralfo ir ne siaip isrezia kad as nekenciu RS ir viskas jis ten toks ir t.t. o normaliai paaiskina kodel nemegsta RS. Taigi straipsnis yra per viduri tarp obijektyvumo ir ne

PS. Cia ypac forms jei skaitei angliskai tai zinai kad sis straipsnis yra pries tai buvusio tesinys o pries tai buvusiam jis visus 20 pilotu isrikiavo tvarka kas jam patinka labiausiai (ka jis palaiko) o nes RS skyre tik 19 vieta ir jo pradejo klausti kodel tai jis ir paaiskino. Tikrai manau tau patinka ne visi 20 pilotu o yra ir tokiu kuriu nemegsti

2004 Spalio 23 d. 18:30

Ne tai, jo jo. Tarkim jisai nemėgtų kokio Sepango. Aš tarkim jį mėgstu. Nu ir toleruoju, nes tai yra trasa, kad ir kiek nuobodi, be jokių įspūdingų vietų, kurią lenktynininkas gali mėgt arba ne.

Bet, kai toks važiuotojas, kuris įrodė savo 'stabilumą' sezono bėgyje, įrodė savo nuostabų žiūrėjimą į veidrodžius Bahreine ir Imoloj pradeda ūžt ant trasų, ant kurių per 50 metų niekas nedrįso blogo žodžio ištart, tai mane grynai sunervina. O priežastys to labai aiškios. Jei liaudiškai išsireikšt - myžnius. Dabar atsakymai dėl ko, kad nepasirodytų kažkoks beprasmis puolimas:

Monako komentuot turbūt per daug nereik, visur sienos, visur pavojai, tas pats tunelis irgi nekaltai atrodantis, bet pavojingas. Chicane'as po tunelio irgi su savo siena tik ir laukia sprogusios padangos. Atnaujinto Rascasso išorinė siena irgi kieta.

Spa: Šiurpinantis Eau Rouge, kur toks Ralfukas neabejotinai ir išsigando. Pouhon - 260 km/h - bet koks klišas užlipimas ant kerbo ir bučiuoji sieną po užmesto galo. Blanchimont jau Burtis išbandė prieš 3 metus.

Dvi pavojingiausios F1 trasos. Bet va kažkodėl tarkim MS, kuris beje lyginant su RS labai pakilo mano akyse, laiko Spa geriausia trasa. Nes čia nereik miegot važiuojant kaip Sepange, Hockenheime ar Monzoj. Čia turi vairavimo įgūdžiai ir lenktynininko drąsa atsiskleist, kurių MS kaip ne kaip turi, kaip ir visi kiti F1 istorijoj važiavę lenktynininkai, skirtingai nei jo RS, kuris aiškiai lieka dėl milijonų. Nes jei taip nemėgtų ir bijotų dviejų geriausių F1 trasų, tai tikrai neliktų už grašius. Bet Toyotos milijonai gražiom spalvom šviečia.

2004 Spalio 23 d. 20:21

wialnias >>> dalinai nusisnekejai. Pritariu, kad RS nuomone apie monaka ir spa juokinga, bet hockenheimo ar melburno irgi nereiktu nuvertinti. Labai smagios trasos (ne ziurovui, bet lenktynininkui tikrai) Bent jau simuliatoriuose tai hockenheime gera pralekti.

2004 Spalio 23 d. 20:23

Edaz>>>Skaičiau angliškai, bet gaila nemačiau pirmo sąrašo kur 20 pilotų. Begalo įdomu kam jis skirė 1 vietą.
Nu tai žinoma man patinka ne visi 20. Neįmanoma kad visi patiktų, bet aš tikrai ne nekenčių tų kurie man nepatinka. Taigi ir sakau kad čia vieno žmogaus nuomonė ir nieko daugiau. Aš irgi galiu sudaryti savo 20 ir paskelbti jį internete ir tai bus taip pat neobjektyvi nuomonė kaip ir šito autoriaus.

wialnias>>>tu vistiek manęs nesupratai. Manai aš tokia kvaila ir nematau kad RS važiuoja nestabiliai, kad daro klaidas. Patikėk aš tai matau. Bet kalba eina apie tai ar galima žmogų smerkti ar net kaip ten kalbama nekesti vien tik dėl to kad jo nuomonė kita.
Nu ką jau padarysi ne prie širdies jam tos trasos kurios yra garsiausios. Čia kaip man pav. Mamontavas: garsus, pelnęs daug apdovanojimų bet man jo muzika ne prie širdies, nepatinka ir tiek. Mano draugams jis patinka bet tai nereiškia kad vien tik dėl to aš jų nekesiu.
Suprantu kad tu RS nepalaikai dėlto kad jis važiuoja nestabiliai. Tau tai nepatinka ir tiek. Aš matydama tą patį toliau palaikaiu RS ir noriu kad jis pasiektų geresnių rezultatų. Tai ir yra nuomonių skirtumai.
Ar žinodamas kad mono nuomonė skirtinga tu manęs irgi nekesi?

2004 Spalio 23 d. 20:53

Mobil 1, nei hockenheimo nei melburno konkrečiai neliečiu. Paprasčiausiai tai yra eilinės trasos, daugiau ar mažiau smagios, bet tokios, kurioms iki Spa labai toli. O kas dėl simuliatorių tai irgi savo nuomone turiu: nėra kalendoriuj trasos, kur nebūčiau F1C ar GP4 bent tūkstančio ratų prasukęs.


forms, ne apie tokią neapykantą šnekam. Paskaityk mano pirmą postą šitoj trasoj:

[b]kaip lenktynininko neapkenčiu[/b]

o ne kaip žmogaus. Nežinau kokiu ciniku reiktų būt, kad nekęst žmogaus jo dėl skirtingos nuomonės + visai nepažįstant. Aš juk nežinau koks jis realybėj, gal dar fainesnis žmogus už mano vertinamą tarkim KR. Nežinau. Bet kaip sakiau: [b]kaip lenktynininkas[/b] jis mano akyse yra nieko vertas ir netgi blogiau.
Tai va, o į paskutini tavo kl, tai manau irgi tuo pačiu atsakiau. :) Nebent tu kažkur lenktyniauji :D Tada vėl būtų kita šneka :)

2004 Spalio 23 d. 21:22

forms --> OK artimiausiu metu (per savaite) isversiu :) Nes siaip ir pats idomiai pasiskaiciau, nors ten tau jau obijektyvumo surasti daug sunkiau negu sitame strp

2004 Spalio 23 d. 22:18

Edaz>>>>o kur jį galima rasti angliškai? (nekantrauju :D )ten atrodo nuorodos nebuvo, bet aš ir neieškojau :)

wialnias>>>O čia jau kita kalba :goodjob:
Kiekvienas turi savo nuomonę ir tiek :D
Aš irgi nesakau kad jis geriausias tik gal ne taip jau kritiškai kaip tu žiūriu į jį :D
dėl lenktynevimo tai jei taip būtų tai garantoju kad manęs nekestum :lol: :lol: :lol: ;)

2004 Spalio 24 d. 01:37

wialniaz >>>> Man irgi pasirode :eek: kad RS nepatinka Monakas ir Spa. Bet juk jos ir neturi patikt kiekvienam be isimties. Taip pat kaip ir gal ne kiekvienas be isimties nekencia Hungaroringo ar Hockenhaimo (P.S. Melburnas rulz!!! :aargh3: :aargh3: :aargh3: ). Galima nesutikt su jo nuomone ar stebetis ja, bet tai yra jo nuomone. Jei zmogui kazkas nepatinka, ar galima ant jo uz tai pykt? :hammer:

2004 Spalio 24 d. 10:37

wialnias >>> trumpas off-topic. Kuri simuliatoriu labiau vertini - f1c, ar gp4?

2004 Spalio 24 d. 14:38

Minzz, paskutinį prieš šitą mano post'ą paskaityk :)

Mobil 1, F1c aišku.

2004 Spalio 24 d. 14:59

wialnias >>> zinoma, taip ir maniau, to gp4 grafinis variklis per daug procesoriu apkrauna.


2004 Spalio 24 d. 15:39

wialnias >>>> Ups, turbut neuzloadino psl ir parasiau komentara neperskaites iki galo :cringe:

2004 Spalio 24 d. 18:04

joooo,man patiko:jis labai draugiskas,nuosirdus,geras zmogus,bet vistiek jis toks ir anoks nes jam nepatinka SPA trasa.cia praktiskai tas pats kaip sakyt,kad ten tu labai geras ir visa kita zmogus,bet vistiek tu pyyyyp,nes negeri pvz pieno.

2004 Spalio 24 d. 18:36

Edas> totalus šlamštas. prasčiausias "straipsnis" apie f1 kokį man kada teko skaityt.

2004 Spalio 24 d. 22:33

dakare>>>linksmai tu čia perteikei mintį :goodjob:

bėja jau ne pirmą kartą skaitau kad Ralfas apybūdinamas kaip drovus žmogus ir man tai begalo keista. Bentjau to tikrai nepasakyčiau iš jo pasisakymų. :rolleyes:
:yeah:

2004 Spalio 26 d. 14:10

dakare>> pritariu tavo nuomonei bet turiu manyciau geresni pavyzdi, nu mum per filosofija pasakojo.

Kad zmones sako kaip jiems kas patinka ar juos myli bet siulo pasikeist kitiems zmonems kad jie butu artimesni ju susikurtam tobulam zmogaus ivaizdziui.

2004 Spalio 26 d. 14:21

barysass>>geras pavyzdys

2004 Spalio 26 d. 14:51

Nesąmonė, negalima zmogaus nekęsti tik del jo nuomonės :nono:

2004 Spalio 26 d. 15:50

Kažkaip tik dabar ėmiausi perskaityt bo atrodė kad nerimtas. Pasirodė kad neatrodė... Labai jau neobjektyvus.

TOP naujienos