Sezono rezultatai: „Alfa Romeo/Sauber“

Sezono rezultatai: „Alfa Romeo/Sauber“
logo 2023 Gruodžio 26 d. 07:15, Alfa Romeo F1 Team

„Alfa Romeo“ prekės ženklo dalyvavimas „Formulėje-1“ turi keletą atkarpų ir pastaruosius penkerius metus tai nebuvo gamyklinė Italijos automobilių gamybos kompanijos komanda. Tai buvo šveicarų ekipa „Sauber“, gavusi naują pagrindinį rėmėją ir leidusi „Alfa Romeo“ patekti į F-1 pasaulio čempionatą su gana kukliu biudžetu. Italai nieko nesukūrė, bet turėjo galimybę į lenktynes atsivežti savo partnerius, kurie galėjo apžiūrėti firmines „Alfa Romeo“ spalvas ir susikurti iliuziją, neva tai gamyklinės komandos bolidai. Tačiau mašinos lenktynėms toliau buvo konstruojamos Šveicarijos Hinvillo bazėje už investuotojų iš „Longbow Finance“ pinigus.

Lenktyninin

kas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Valtteri Bottas

22

15

10

7

8

Guanyu Zhou

22

18

6

5

9

Sauber/Alfa Romeo

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2023

22

9

16

5

8

2022

22

6

55

5

5

2021

22

9

13

7

8

2020

17

8

8

8

9

2019

21

8

57

5

4

Devintoji vieta „Sauber“ komandai – rezultatas įprastas, bet automobilių gamybos bendrovei – tragiškas, tačiau „Alfa Romeo“ dėl to labai neprieštaravo. Mat pagal jų investuojamus pinigus daugiau tikėtis ir buvo nerealu.

Abi pusės apie partnerystės pabaigą pranešė gana anksti, likus nemažai laiko iki pasaulio čempionato pabaigos. Investuotojai surado „Sauber Group“ geriausią išeitį, susitarę su „Audi“, bet kitas sezonas komandai bus pereinamasis – tiek be „Audi“, tiek ir be „Alfa Romeo“. Komandai vadovaus Alessandro Alunni Bravi, visai bendrovei – Andreas Seidlas (iš esmės atsakingas už integraciją su „Audi“) , o technikos direktoriumi dirbs Jamesas Key. Vadovų sudėtis yra gerai pažįstama ir turinti didelį autoritetą F-1 verslo klube.

Pilotų sudėtį buvo nutarta išsaugoti, nors visą pasibaigusį sezoną Valtteri Bottas ir Guanyu Zhou važiavo vangiai. Taip, beveik viskas priklauso nuo bolido, bet, tarkime, „Williams“ vienas Alexas Albonas komandą pakylėjo iki 7 vietos komandinėje įskaitoje, o „Alfa Romeo“, kuri vėl sugrįš prie „Sauber“ pavadinimo, liko tik devinta, keliais taškais aplenkusi „Haas“ ekipą.

Komanda gali drąsiai pakeisti lenktynininkus ir rezultatas iš esmės nepasikeis. Realu, kad atėjus „Audi“, sportininkai tikrai bus pakeisti. Tarp kandidatų minima ne viena garsi pavardė. Taip pat teigiama, kad „Audi“ norėtų bent vieno piloto iš Vokietijos.

Dabar gi V. Bottas, prieš kelis metus skynęs ne po vieną pergalę sezone „Mercedes“ sudėtyje, per visus metus uždirbo vos 10 taškų. Sportininko iš Kinijos ateitis priklauso tik nuo jo rėmėjų iš šios šalies investuotojų pinigų.

Valtteri reikia nusiskusti ūsus ir imtis rimtų pastangų, jei jis nori išlikti rikiuotėje. Kitaip viskas turės apsiriboti ralio lenktynėmis apsnigtuose Suomijos miškuose, kurios įdomios tik patiems dalyviams ir vietos publikai.

Pačiu sėkmingiausiu etapu komandai buvo lenktynės Katare, kur abu pilotai uždirbo taškus, bet žodis „sėkmingiausias“ yra gana sąlyginis. Po šešis taškus per vienerias lenktynes šiais metais uždirbo absoliučiai visos komandos.

Viena iš pagrindinių problemų sezono pabaigoje tapo abejonės dėl „Audi“ atėjimo. Akivaizdu, kad šveicarų komandos rezultatai netenkina vokiečių koncerno, jie jau yra „žaidę panašius žaidimus“ ir supranta, kad priimtiniems rezultatams pasiekti reikia milžiniškų investicijų į komandą ir daugiau laiko. Bet ir šie faktoriai dar nieko negarantuoja. To galima pasiteirauti „Toyota“ kompanijoje, kuriai ne kartą nepasisekė „Formulėje-1“. Neramumų pasaulyje ir Kinijos automobilių pramonės augimo fone investicijos į automobilių lenktynių šou yra gana rizikingos. Kita vertus, pačios sėkmingiausios komandos iš lenktynių jau uždirba nemenką pelną, o „Formulės-1“ prizinių pinigų pyragas nuolat didėja.

Suprantama, kad „Audi“ dar svarstys dalyvavimą „Formulėje-1“, o štai „Sauber“ turi mažai galimybių manevrui. Investicijos į infrastruktūrą ir žmogiškuosius išteklius bus labai apribotos.

Prizinių pinigų išmoka iš FOM už 9 vietą Konstruktorių įskaitoje kompensuos komandos išlaidas. Iš principo, komandai tokių pinigų pakaktų egzistavimui palaikyti. Tačiau nieko daugiau.

Kitas sezonas bus pereinamasis. Tiek komandos ateičiai, tiek sprendimų priėmimui, tiek lenktynininkų karjerai. Nemaža dalis ekspertų spėja, kad jei „Audi“ atsisakytų ateiti „Formulę-1“ 2026 metais, „Sauber“ komanda iš esmės bankrutuotų.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983